1

Téma: Podvozek KM-21

Ahoj autíčkáři!  big_smile
Chci Vás požádat o radu: Syn - jako začátečník, nebo mírně pokročilý má novou buggynu 1:8 Zircon. Protože já se zabývám aeroplány, tak spíše teprve pochytávám různé informace od zkušenějších, abych mohl v začátcích klukovi aspoň pomoci. Ale co modelář - to názor.. Momentálně řeším problém, jakým způsobem mazat diferenciály u této buggyny. Někdo říká - jen namazat - minimálně, někdo namazat diferenciály víc - uvnitř i venku - konkrétně vazelínou Metabo... Jiný zkušený modelář říká, že diferenciály musí "plavat" a jmenuje různé oleje a různé hustoty, čímž by se také měly měnit vlastnosti auta.... Skoro bych s tím souhlasil, ale zdá se mi, že konstrukce konkrétně tohoto diferenciálu ani neumožňuje, aby olej neunikal.... Není to nijak uťěsňované, žádným papírovým, či jiným těsněním, atd... Proto také uvádím typ podvozku - jde o poměrně "levnou" buggynu (ale pro téměř začátečníka - předtím měl kluk elektru - je mu deset - myslím až moc dobrou) Zircon od společnosti Hype ([url]http://www.hype-rc.de/?page=shop/flypage&product_id=5&category_id=5ad48e74aa0ddb3d61ba2ad ... . Navlas stejný podvozek jsem viděl také v katalogu Astra (www.astramodel.cz v oddílu společnosti CEN - tam jsou navíc vidět i nějaké tuningové díly...). Hodně asi půjde o konstrukci konkrétně tohoto diferenciálu, proto se obracím hlavně na ty, kteří tento podvozek mají, nebo znají a mají zkušenosti. Velmi by mne zajímaly Vaše názory, nerad bych to zadřel, nebo jinak poškodil... Kluka to začíná bavit, ale mnoho "špeků" z praxe musíme pochytit od zkušenějších...  8O DÍKY ZA RADY!!! Tosha

2

Re: Podvozek KM-21

pokial myslíš v článku
"Kuželový prevod predného a zadného diferenciálu veľmi málo namažem grafitovou vazelínou."
tak to som myslel vonkajší náhon (kuželové kolesá, náhonové kolo a pastorok, samozrejme čelný náhon na stredovom diferáku nemazať vôbec! ten je v prašnom prostredí), nie vnútorné satelity v diferenciáli.
Kuželové kolá a satelity vo vnútri diferáku mazať tak, že naplníš diferák silikonovým olejom až na 80 percent jeho objemu.
Príklad: vpredu olej 3000 až 5000, vzadu 1000 a v strede 5000 až 7000

3

Re: Podvozek KM-21

Jakou svíčku použiváte v to zirconovi...mám ho taky a mám problém ze startem jak je motor zahřátý...další problém ktrý mám je že mi motor není schopen vyjet nádrž do dna vždy zustane v nádrži něco málo pod pulku....prosím o radu jestli někdo nevíte co s tím díky.Karlík

4

Re: Podvozek KM-21

další problém ktrý mám je že mi motor není schopen vyjet nádrž do dna vždy zustane v nádrži něco málo pod pulku....prosím o radu jestli někdo nevíte co s tím díky.Karlík


nemas nekde unik vzduchu?  treba kolem tesneni nadrze, trubicka od vyfuku atd. Pak vyfuk neni schopen vytvorit potrebny tlak pro dopravu paliva k motoru.

5

Re: Podvozek KM-21

OK mrknu na to a jaka svíčka je nejvhodnější na 3,5ccm to náhodou nevíš co!!Konkrétně na toho zircona

6

Re: Podvozek KM-21

Díky!  Myslel jsem samozřejmě vnitřek diferáku.. o)

pokial myslíš v článku
"Kuželový prevod predného a zadného diferenciálu veľmi málo namažem grafitovou vazelínou."
tak to som myslel vonkajší náhon (kuželové kolesá, náhonové kolo a pastorok, samozrejme čelný náhon na stredovom diferáku nemazať vôbec! ten je v prašnom prostredí), nie vnútorné satelity v diferenciáli.
Kuželové kolá a satelity vo vnútri diferáku mazať tak, že naplníš diferák silikonovým olejom až na 80 percent jeho objemu.
Príklad: vpredu olej 3000 až 5000, vzadu 1000 a v strede 5000 až 7000

7

Re: Podvozek KM-21

Zatím jsem to neřešil. Jsem před záběhem...  smile   Nalít palivo a jet.. Jenže ještě řeším ty diferáky a tak.... Mimochodem - co lijete do tlumičů?


Jakou svíčku použiváte v to zirconovi...mám ho taky a mám problém ze startem jak je motor zahřátý...další problém ktrý mám je že mi motor není schopen vyjet nádrž do dna vždy zustane v nádrži něco málo pod pulku....prosím o radu jestli někdo nevíte co s tím díky.Karlík

8

Re: Podvozek KM-21

JEŠTĚ MNĚ NAPADÁ: Díky konstrukci toho diferáku to asi nenaliju víc než z 50-ti %. Je půlenej, takže víc ne..  sad  Ale stejně se mi nezdá, že by něco udržel, aniž by to neteklo... Sice to utáhnu, ale bude to vzlínat. Mně prostě nepřipadá, že by to bylo konstruovaný tak, aby to neteklo.... yikes  sad

pokial myslíš v článku
"Kuželový prevod predného a zadného diferenciálu veľmi málo namažem grafitovou vazelínou."
tak to som myslel vonkajší náhon (kuželové kolesá, náhonové kolo a pastorok, samozrejme čelný náhon na stredovom diferáku nemazať vôbec! ten je v prašnom prostredí), nie vnútorné satelity v diferenciáli.
Kuželové kolá a satelity vo vnútri diferáku mazať tak, že naplníš diferák silikonovým olejom až na 80 percent jeho objemu.
Príklad: vpredu olej 3000 až 5000, vzadu 1000 a v strede 5000 až 7000

9

Re: Podvozek KM-21

Nooo, jako autíčkářské nedochůdče si vůbec nedovoluji Ti radit. Ale z aeroplánů vím, že osa výstupní hadičky z nádrže by neměla být vertikálně vzdálená víc než 1 cm vůči karburátoru. Ale netuším, jestli tohle platí i u aut... Asi ne, já mám nádrž s odtokem úplně dole... Máš dobře instalovaný tlakování, nemáš třeba zalomenou hadičku? Zkus dát větší, připadá mi to, jako bys měl po vysátí části paliva v nádrži podtlak...

Jakou svíčku použiváte v to zirconovi...mám ho taky a mám problém ze startem jak je motor zahřátý...další problém ktrý mám je že mi motor není schopen vyjet nádrž do dna vždy zustane v nádrži něco málo pod pulku....prosím o radu jestli někdo nevíte co s tím díky.Karlík

10

Re: Podvozek KM-21

A co tam máš za motor? Taky ten SH?

11

Re: Podvozek KM-21

Ještě důležitá věc a omlouvám se všem za zmatek: Není náhodou rozdíl mezi diferenciálem a tou skříní, ve které to je uložené? Zpřesňuji prosím dotaz: Co se leje do diferenciálu a co do té skříně, ve které je diferenciál uložený? Díky 8O  big_smile  8O  lol


Ahoj autíčkáři!  big_smile
Chci Vás požádat o radu: Syn - jako začátečník, nebo mírně pokročilý má novou buggynu 1:8 Zircon. Protože já se zabývám aeroplány, tak spíše teprve pochytávám různé informace od zkušenějších, abych mohl v začátcích klukovi aspoň pomoci. Ale co modelář - to názor.. Momentálně řeším problém, jakým způsobem mazat diferenciály u této buggyny. Někdo říká - jen namazat - minimálně, někdo namazat diferenciály víc - uvnitř i venku - konkrétně vazelínou Metabo... Jiný zkušený modelář říká, že diferenciály musí "plavat" a jmenuje různé oleje a různé hustoty, čímž by se také měly měnit vlastnosti auta.... Skoro bych s tím souhlasil, ale zdá se mi, že konstrukce konkrétně tohoto diferenciálu ani neumožňuje, aby olej neunikal.... Není to nijak uťěsňované, žádným papírovým, či jiným těsněním, atd... Proto také uvádím typ podvozku - jde o poměrně "levnou" buggynu (ale pro téměř začátečníka - předtím měl kluk elektru - je mu deset - myslím až moc dobrou) Zircon od společnosti Hype ([url]http://www.hype-rc.de/?page=shop/flypage&product_id=5&category_id=5ad48e74aa0ddb3d61ba2ad ... . Navlas stejný podvozek jsem viděl také v katalogu Astra (www.astramodel.cz v oddílu společnosti CEN - tam jsou navíc vidět i nějaké tuningové díly...). Hodně asi půjde o konstrukci konkrétně tohoto diferenciálu, proto se obracím hlavně na ty, kteří tento podvozek mají, nebo znají a mají zkušenosti. Velmi by mne zajímaly Vaše názory, nerad bych to zadřel, nebo jinak poškodil... Kluka to začíná bavit, ale mnoho "špeků" z praxe musíme pochytit od zkušenějších...  8O DÍKY ZA RADY!!! Tosha

12

Re: Podvozek KM-21

Tosha napsal:

Ještě důležitá věc a omlouvám se všem za zmatek: Není náhodou rozdíl mezi diferenciálem a tou skříní, ve které to je uložené? Zpřesňuji prosím dotaz: Co se leje do diferenciálu a co do té skříně, ve které je diferenciál uložený? Díky 8O  big_smile  8O  lol


Do diferencialu lejes silikonovi olej 1000 - 7000 jak uz tady nekdo psal a naplnis to asi na tech 80% ( predek 4000 center 4000 zadek 1000 ) muzes i jinak. Jak to slozis do skrine tak jenom potres grafitovou vazelinou ozubeni ....... Takze na ozubeni vazelinka a do vnitr sil. olej.

13

Re: Podvozek KM-21

A co tam máš za motor? Taky ten SH?


JJ taky SH

14

Re: Podvozek KM-21

No tak jakmile to budeme zabíhat, dám Ti vědět... Teda spíš po záběhu..

A co tam máš za motor? Taky ten SH?


JJ taky SH

15

Re: Podvozek KM-21

OK ale určitě napiš

16

Re: Podvozek KM-21

Tak jsem svou Bugynku dal do kupy a díky vaším radám jsem vyřešil problémy které jsem měl.Dneska jsem byl na testovací jízdě "" PARÁDA""
Konečně jsem spokojen big_smile

17

Re: Podvozek KM-21

Ahoj! Moc Ti nepomůžu, ale slíbil jsem Ti odpověď: Používáme tu svíčku, která tam byla. Motor je po záběhu, jede v pohodě. Akorát teda nevím, jaká tam byla originál...  :? 


OK mrknu na to a jaka svíčka je nejvhodnější na 3,5ccm to náhodou nevíš co!!Konkrétně na toho zircona

18

Re: Podvozek KM-21

Ještě přemýšlím o té nádrži a vlastně něco podobného mi to dělalo ke konci taky.. Párkrát to chcíplo zhruba uprostřed nádrže.. Ale nemusí to s tím souviset. Mně se moc zahřívala spojka (asi prokluzovala), hrozně se zahřála a tudíž jsem spálil to silonové střední kolo u diferáku... Dobrý... o))) No já to jako začátečník nepoznal...  sad

19

Re: Podvozek KM-21

Prosím Tě, poraď - jak jsi vyřešil ten problém s nádrží? Už nechcípe? Mělo to nějaký konkrétní důvod? Díky!

Tak jsem svou Bugynku dal do kupy a díky vaším radám jsem vyřešil problémy které jsem měl.Dneska jsem byl na testovací jízdě "" PARÁDA""
Konečně jsem spokojen big_smile

20

Re: Podvozek KM-21

Jestli tam používáte 25% palivo tak tam dejte např. A5 OS MAX, RB 6, Nova Rossi C6.
Po každém závodě vyměňte ložiska v bubínku, nestojí to aby se potom kously. Hlavně když se jezdí na prašném povrchu.
Dále si dávat pozor na vzduch filtr, a molitan neprat! Nikdy ho nevypereš tak aby tam něco zůstalo. A cena molitanů je podstatně nižší než nový motor.
Levnější auta mají také levnější spojky, tak se vždy když ta standatd odejde moc brzo se podívat po vhodnější a také zubová vůle mezi bubínkem a hl. kolem je důležitá. Pro začátečníky dobrý tip: vem kancl. papír, udělej si proužek a protáhni ho mezi ozubením. Papír musí udělat harmoniku ale nesmí bejt potrhaný big_smile

21

Re: Podvozek KM-21

Blbej dotaz: Bubínek myslíš to co kryje spojku a má to ozubené kolo k tomu hlavnímu kolu ano? 8O

Jestli tam používáte 25% palivo tak tam dejte např. A5 OS MAX, RB 6, Nova Rossi C6.
Po každém závodě vyměňte ložiska v bubínku, nestojí to aby se potom kously. Hlavně když se jezdí na prašném povrchu.
Dále si dávat pozor na vzduch filtr, a molitan neprat! Nikdy ho nevypereš tak aby tam něco zůstalo. A cena molitanů je podstatně nižší než nový motor.
Levnější auta mají také levnější spojky, tak se vždy když ta standatd odejde moc brzo se podívat po vhodnější a také zubová vůle mezi bubínkem a hl. kolem je důležitá. Pro začátečníky dobrý tip: vem kancl. papír, udělej si proužek a protáhni ho mezi ozubením. Papír musí udělat harmoniku ale nesmí bejt potrhaný big_smile

22

Re: Podvozek KM-21

Ano Bubínek, Zvoneček atd. big_smile

23

Re: Podvozek KM-21

Prosím Tě, poraď - jak jsi vyřešil ten problém s nádrží? Už nechcípe? Mělo to nějaký konkrétní důvod? Díky!

Tak jsem svou Bugynku dal do kupy a díky vaším radám jsem vyřešil problémy které jsem měl.Dneska jsem byl na testovací jízdě "" PARÁDA""
Konečně jsem spokojen big_smile

Dal jsem pořádné objímky na gumovou spojku výfuku...a problém byl vyřešen..palivo 16% Daytona a svíčka 5 NOVAROSSI

Příspěvky [ 23 ]

Stránky 1

Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.