Ahoj,
pročítám si celé fórum od zdola (od nejstarších) nahoru, zastavil jsem se tady... a mám ještě nevyjasněnou otázku deferenciálů.
Vím co to diferenciál je, vím k čemu slouží. Ale v tomto vláknu se mluví o rozdílu jen v hmotnosti.
U podvozků s dvěma pevně spojenými diferenciály se mluví o planetovém a kuličkovém diferenciálu.
Kuličkový dif. je možné utáhnout, ale co tím získám na asfaltu, třeba ve spojení s volnoběžkou? (o volnoběžce nevím nic, prolezu si zbytek fóra, již jsem o tom debatu zahlédl na nejednom vlákně)
Když se kuličkáč utáhne, jde o to že kola zabírají lépe, i když se jedno v zatáčce odlehčí nebo je fígl někde jinde?
Ale pokud by mi to tady někdo chtěl ještě jednou vysvětlit, nebudu se zlobit.
S planetovým diferenciálem vím co a jak - pro jízdu těžkým terénem, je lépe jej slepit. ale co na silnici? - tam přeci čím menší odpor planetových kol je, tím lépe to sedí v zatáčce a nepřetočí se auto v zatáčce.