1

Téma: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

Předem díky komukoli za dobrou radu.
Mám následující tři problémy na svém revu s motorem TRX 3.3

1. Nové jednosměrné ložisko při pátem startování začalo vydávat skřípavé zvuky. Zajímavé je, že to nedělá v případě, že mám model postavený na čumák. Předpokládám, že je ložisko vysypané, ale netuším proč, když to byla funglovka a abych ho tolik nenamáhal, tak než chytne motor, mám povolenou svíčku. Jo, nemám na autě EZ start ale rotostart, podobně jako na savce.

2. V pravých zatáčkách, respektive na výjezdu, se motor tváří, jakoby byla příliš bohatá směs. Zatímco, pokud kroužím doleva, není problém, auto jede jako z praku bez problémů, tak akcelerace z pravých je líná, motor běží hrubě a vyčistí se jeho zvuk až po chvilce jízdy rovně.

3. Dneska jsem si všiml. Pootočím setrvákem tak, aby pís šel k horní úvrati a komprese mu kladla odpor. Pokud zkouším točit jemně se setrvákem, cítím malinkatou vůli, co to může být? Respektive, je čas na repasi motoru? Nevím jakou by měl mít motor kompresi, respektive, nemám to ješě "v ruce" ale nemám pocit, že by třeba komprese byla nějak špatná.

Díky všem za jakoukoli radu či nápad, čím by tyto problémy mohly vznikat.

Dan

2

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

Pro funkci jednosmerneho loziska je uplne jedno jestli pouzivas roto start nebo EZ system. Lozisko urcite nebude vysypane,vyper to v tech. benzine a jemne namaz ridkym olejem a musi to chodit bez skripani. Sam pouzivam "suche mazivo s teflonem",nikdy nebyli zadne problemy,pouzivam starter Tiger drive na Revu. Je to obdoba roto systemu.
Pri prujezdu zatackou se meni tvar hladiny paliva a jeho dynamicky tlak pod ucinkem odstredive sily a pri usporadani odberu paliva u Reva to muze zpusobovat zmeny v bohatosti paliva.   
Vuli na klice/setrvaku/ v horni uvrati zpusobuje vule na ojnicnim cepu,ktera se v prubehu zivotnost motoru zvetsuje.Urcitou /minimalni/ vuli ma i uplne novy motor, jinac by nebylo mozne mazat ojnicni lozisko.

3

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

Pri prujezdu zatackou se meni tvar hladiny paliva a jeho dynamicky tlak pod ucinkem odstredive sily a pri usporadani odberu paliva u Reva to muze zpusobovat zmeny v bohatosti paliva.

Dobře, a dá se tedy uspořádat odběr paliva jinak?

4

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

Skus udelat,jestli mas moznost delsi privod paliva s vrazenym vnejsim filtrem,nejlepe s hadicky o mensim prumeru.

5

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

Jo a kdyz by si chtel ten moptor repasovat, tak by se mozna uz vyplatili koupit nejakej jinej.... treba dovoz... vic na icq:-)

6

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

kdyz jsem na Hyper 8 dal stejny filtr ( ten co jsem koupil i Tobe) a dal cca o 15cm delsi hadicku nez tam byla (+ navic s vetsi vnitrnim prumerem), tak mi to prozmenu nechtelo vubec jet... proste nechtelo....
zkratil jsem hadicky na minimum co to slo ( jeste min jak u originalu ) a ted s tim velkoobjemovym filtrem nemam zadny problem...  8)

7

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

Tak, našel jsem jeden z problémů na mém motoru.
Netěsnilo mi zadní víko-starter, tak jsem motor rozebral, vyčistil a osadil nový zadní víko a starter.
Motor jsem seskládal a ouha, nejede. Respektive........natočit nejde na volnoběh, pouze s plynem. Na šroub volnoběhu nereaguje (prostě se to tváří, jakoby byl volnoběh při meřeze na šoupěti ne cca 1mm, ale tak dobrých 5mm.
Zkontroloval jsem svíčku (6) a žhaví v pohodě. Pozkracoval jsem hadice na minimum a povyhazoval z hadic všechny filtry, co kde byly. Zkontroloval jestli někde palivo nepění. Už nevím co dál s tím dělat, za každou radu budu vděčný........díky

8

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

.......ještě upřesním co vím:
sundal jsem motor a výfuk........při posunu pístu do horní úvratit je slyšet jak uniká z motoru výfukem vzduch. Pokud je pak píst v horní úvrati, nic není slyšet, až zase v momentě, kdy se začne píst vracet z horní úvrati.

9

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

.......ještě upřesním co vím:
sundal jsem motor a výfuk........při posunu pístu do horní úvratit je slyšet jak uniká z motoru výfukem vzduch. Pokud je pak píst v horní úvrati, nic není slyšet, až zase v momentě, kdy se začne píst vracet z horní úvrati.

to mi dela na motoru taky ... na obou.... jak na tom znicenem, tak na tom co mam v H8

10

Re: TRX 3.3 - tři problémy co mě trápí

Tak, našel jsem jeden z problémů na mém motoru.
Netěsnilo mi zadní víko-starter, tak jsem motor rozebral, vyčistil a osadil nový zadní víko a starter.
Motor jsem seskládal a ouha, nejede. Respektive........natočit nejde na volnoběh, pouze s plynem. Na šroub volnoběhu nereaguje (prostě se to tváří, jakoby byl volnoběh při meřeze na šoupěti ne cca 1mm, ale tak dobrých 5mm.
Zkontroloval jsem svíčku (6) a žhaví v pohodě. Pozkracoval jsem hadice na minimum a povyhazoval z hadic všechny filtry, co kde byly. Zkontroloval jestli někde palivo nepění. Už nevím co dál s tím dělat, za každou radu budu vděčný........díky

jo tak to je presne zavada kterou jsem mel i ja. a bylo to zpusobene otocenim pistu o 180°. ten zarez na pistu musi byt smerem ke karbesu.

pokudsi na to snazil jezdit tak ten motor zbytecne likvidujes a rychleji ztrati kompresi.