Vysvětlím na praktické věci. Když je venku sníh, a v opravdovém autě s předním nebo zadním náhonem se chceš na náledí do kopce rozjet, tak se ti začne jedno kolo prokluzovat. Je to proto, páč diferák má vlastnost, že všechon točivý moment přenese na kolo, které má menší přilnavost, takže kolo které je v dobrém záběru (má lepší grip) tak se netočí, a kolo které stojí na ledové plošce se točí, takže se nehneš. V ideálním případě bys pak zamkl diferák, a ten by přenášel na obě kola krouťák 50:50 bez ohledu na jejich grip. To samé je u modelů. Dá se tím (svorností případně až zamknutím) ovlivnit přetáčivost, nedotáčivost, akcelerace ze zatáček na písku či štěrku ( u buggy). Auto lepší zabírá, čím víc má "opěrných" bodů. Při akceleraci ze zatáčky májí tendenci vnitřní kola se odlepit od zemně a právě na ně diferák přenáší kvůli nízké přilnavosti v tu chvíli podstatně větší sílu, a tím prokluzují a auto ne a ne pořádně zabrat. Proto se omezí svronost diferáku aby kola zabírala, i když jedno z nich je ve vzduchu.