Re: TT FM1E DUCATI 999R
No motorka dnes nedorazila ale snad bude zitra. Mel jsem moznost okouknout tu Pavlovu a je to super. Desi me jen jaky bude rozdil mezi jeho tuningem a zakladem co budu mit doma. Koukam ze to tu nejak nezije
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
No motorka dnes nedorazila ale snad bude zitra. Mel jsem moznost okouknout tu Pavlovu a je to super. Desi me jen jaky bude rozdil mezi jeho tuningem a zakladem co budu mit doma. Koukam ze to tu nejak nezije
Monolog pokračuje:
Pošta mi balík s moto ztratila a tak jsem si pro něj byl až dnes na třídírně balíků. Krabice byla placatá jak od parního válce. Moto to naštěstí přežila. Prostě "sláva" české poště. První jízda skončila kotrmelcem, ale začínám si zvykat. Jsou nitné úpravy protože accu ve větších náklonech škrtá o zem a prodírá se. Vlastní blbostí jsem také v zápětí ulomil čepy co drží kastli, ale zítra si snad jedu pro nové hliníkové. Vezmu i tlumič řízení na zkoušku. Moto v základu umožňuje pouze relativně malé náklony a tak se ihned vrhnu do úprav.
Mám dotaz. Jak vám to brzdí reglem? Blokuje se zadní kolo? Mě to značně zpomaluje, ale že by se to blokovalo jako mi to dělá na mini I to tedy rozhodně ne. Rád bych věděl jestli to je normální. Při větších rychlostech by totiž nemuselo být brždění dostatečné.
Na závěr přidávám link na pdf s parametry motoru který má moje moto stock osazený(nejde o reklamu je to datasheet) . Zkusím ho asi nahradit Migem, který má o cca 2000 otáček víc. Ne že by rychlost byla vyloženě malá ale časem to zkusím potůnit. U reglu píšou trvalý max proud 145A (max ais 520A) což nezní tak špatně. Možná by utáhnul i silnější motor
http://www.leshimotor.com/WebUpload/UpLoadFile/2006122264504885.pdf
ahoj všichni,
kdyby náhodou někdo jel v sobotu na závody 1/10 elekter do svitav na dráhu, tak vezměte s sebou svoje motorky, ať pokecáme, já beru 1/5 ducati a pokud bude možnost mezi rozjižďkama nebo po závodech, tak bych rád odzkoušel, jestli se vejdu do tý 1/10 dráhy 8) a nebylo by špatný, kdyby nás bylo víc.
Bohužel do Čelákovic to mám trochu z ruky na to, abych se jel projet, nicméně to zkusím nějak zorganizovat.
Dejte vědět, kdyby náhodou někdo jel do Svitav, písněte mi na stangl2@atlas.cz
Zdravím Honza
Tak ke dnešnímu dni jsem udělal pár úprav, které požitek jízdy zlepšily.
1) Motor jsem nahradil Migem 500TR. Se stejným převodem je moto rychleší a lépe akceleruje. Motor s origo převodem se skoro nehřeje, ale jízdy jsou kratší asi kolem 12-15minut. S 4200 accu je to 20-25 minut.
2) Dle rad P.Holuba jsem upravil podvozek aby to sedělo výš. Zvětší se pak náklony.
3) Zakoupil jsem delší zadní osu a protáhnul uložení zadního kola až do druhé poloviny vidlice.
4) Původní pneu jsem nahradil pneu GRP. Doporučuji vyměnit hned jako první. Rozdíl v jízdních vlastnostech je obrovský.
Tyhle úpravy společne se seřízením podvozku umožnily, že se otočím bez škrtnutí drátu na poloměru 1m (možná i míň). Obratnost bude myslím pohodlně stačit na desetinovou dráhu. Pneu umožňují náklony při kterých bych již prodřel kapotáž na bocích. Chudák panáček už má úplně sedřené slidery na botách Jen mě mrzí že to s Migem nejde na zadní.
Ani kdybys to nejak preprevodoval, tak by to neslo na zadni? Jak jsou vlastne uvnitr reseny prevody, da se menit pastorek?
S tímhle motorem asi ne. Primární převod je pastorek na velké oz. kolo a sekundární je řetězem. Pastorky i ostatní převody jdou normálně měnit. Velkým nepřítelem jízdy po zadním je také zadní tlumení. Slabšímu pohonu by mohlo pomoci zablokování pohybu zadní vidle, ale ten Mig by to asi stejně nenahrbil Aby to šlo na zadní musí už být výkon opravdu brutální.
takovej třeba střídak 3,5 to by jezdilo i ve vzduchu
Tady je pár videí nadupanejch mašinek:
http://www.northern-radio-moto-club.co.uk/videos.htm
Řízení je složitější než u auta a brutální výkon vyžaduje taky perfektní kontrolu modelu. Ze začátku je problém naučit se pořádně zatočit kam chceš ty a ne model. Model s velkým výkonem začne hrabat a stavět se na zadní a pořád jsou to jen dvě kola. Smyk se zvládá obtížně, často se po opětovném chycení pneu motorka vrhne do kotrmelců "pana-orel"
Momentálně s GRP pneu to s Migem zahrabe jen občas v max náklonu a nebo při brždění (původní tvrdé pneu kloužou mnohem víc) . Viděl jsem ale Pavlovu se stříďákem a ta kromě toho že šla na zadní taky hrabala ve všech režimech. Vypadá to jako sranda ale model má s baterkou 2kg a když narazí v 80Km/h třeba do zdi nevím co zbyde.
to fakt váží dvě kila jo vždyt moje kyosho pur ten alpha 3 váží asi 1700g
to fakt váží dvě kila jo vždyt moje kyosho pur ten alpha 3 váží asi 1700g
No asi 1950g ale s baterkou. Ty to máš z baterkou a nebo bez? Ono je to celý kovový a dost robusní tak asi proto. Navíc je to 1:5 úplnej prcek to není.
mě váží asi 1800g i s baterkou a jak je ta motorka dlouhá?
přemýšlím taky o nových gumách, delší ose zadního kola a potřebuju držáky kapoty, může mi někdo poradit, kde to seženu?
díky za info
Mají to tady www.Robitronic.cz
Příští týden tam prej budou veškeré díly..
Chtěl bych se zeptat, jak jsme vyřešili řízení. Nechali jste tam ty gumy origoše co jsou u toho, nebo máte nějaké zlapšení....Pořád zkoušim co je lepší...Díky
Já mám dvě pružinky proti sobě na táhle a tlumič z desetiny.
Takže na jedný straně tlumič a na druhý 2 pružinky..Zkusím to tedy..Ten tlumič jsem si koupil přímo na to, ale ještě jsem to nezkusil. Jinak paráda, už to dostávám do ruky.
Takže na jedný straně tlumič a na druhý 2 pružinky..Zkusím to tedy..Ten tlumič jsem si koupil přímo na to, ale ještě jsem to nezkusil. Jinak paráda, už to dostávám do ruky.
Vsechny svoje zkusenosti a nasbitrane rozumy (i od Pavla Holuba) pekne dokumentuje i fotkami na svem webu Honta Cinger tady: http://www.offroad-rc.info . Navic vladne i i darem pouzivat cestinu a nestydi se na sebe prozradit i to s cim si technicky nabehl, takze se to i dobre cte.
P.S. Na tomto foru ho kvuli jistemu historickemu sporu nenajdete, ale jeho web vam urcite pomuze.
Mrknu na to..Díky moc za odkaz...