1

Téma: Zadřený motor

Stala se nám taková nemilá věc teda hlavně kámošovi nevíme co stím, jezdily jsme dnes docela byl hic tak půl hodiny v tahu najednou auto chcíplo má bigfoota tak ho nahodil popojel tak 50 metrů a znova chcíplo a už se ani nehnul motor tak jsme čekali až vychladne a už jsme ho nenahodily tak jsme sundali válec a jsou v něm menší rýhy po bokách, píst je podřenej a kroužek zapečen jde stuha z drážky co stím? Koupit to nový a nebo výbrus a prodávají se výbrusové písty a kroužky, díky za každou radu.

2

Re: Zadřený motor

Stala se nám taková nemilá věc teda hlavně kámošovi nevíme co stím, jezdily jsme dnes docela byl hic tak půl hodiny v tahu najednou auto chcíplo má bigfoota tak ho nahodil popojel tak 50 metrů a znova chcíplo a už se ani nehnul motor tak jsme čekali až vychladne a už jsme ho nenahodily tak jsme sundali válec a jsou v něm menší rýhy po bokách, píst je podřenej a kroužek zapečen jde stuha z drážky co stím? Koupit to nový a nebo výbrus a prodávají se výbrusové písty a kroužky, díky za každou radu.

a kámoš zapomněl napsat že používáme olej  STIL do motoroví pily muže to být olejem? a motor mněl originál kryt  na hlave  pokud by někdo věděl internetové stránky kde se dá obědnat píst a válec na první výbrus prosím napište nam jí moc děkujem všem

3

Re: Zadřený motor

Podľa všetkého nevhodný olej a asi aj pomer. Nie vždy sa oplatí šetriť. Na oleji obzvlášť. Výhovorka, že olej sa nedá zohnať neobstojí. V každom meste nejdeš predajňu z dielcami na moto prípadne auto. Všade ochotne Castroll objednajú. Dalšia vec, treba sa starať o vzduchový filter, nezabúdať čistiť priestor nad kolesom ventilátora a v týchto horúčavách radšej jazdiť na bohatšiu zmes.

Kúpte komplet výbrusový set, t,j. vložka, piest, čap, tesnítko a poistky piestneho čapu. Cena cca 2 500 Kč.

Tu je miešacia tabulka a aj nejaké doporučené oleje

[URL=http://img408.imageshack.us/my.php?image=miesajmv3.png]http://img408.imageshack.us/img408/1895/miesajmv3.th.png[/URL]

Ten link blbne tu je druhy  http://www.ukazto.com/img/miesaj.jpg

4

Re: Zadřený motor

Podľa všetkého nevhodný olej a asi aj pomer. Nie vždy sa oplatí šetriť. Na oleji obzvlášť. Výhovorka, že olej sa nedá zohnať neobstojí. V každom meste nejdeš predajňu z dielcami na moto prípadne auto. Všade ochotne Castroll objednajú. Dalšia vec, treba sa starať o vzduchový filter, nezabúdať čistiť priestor nad kolesom ventilátora a v týchto horúčavách radšej jazdiť na bohatšiu zmes.

Kúpte komplet výbrusový set, t,j. vložka, piest, čap, tesnítko a poistky piestneho čapu. Cena cca 2 500 Kč.

Tu je miešacia tabulka a aj nejaké doporučené oleje

[URL=http://img408.imageshack.us/my.php?image=miesajmv3.png]http://img408.imageshack.us/img408/1895/miesajmv3.th.png[/URL]

   dáváme jeden a pul deci oleje na 5 litru benzínu  máme dát víc

5

Re: Zadřený motor

Míchací poměr by měl být 1,75 deci oleje na 5L benzinu.Taky se mi dost osvědčil Motul 5100 15W-40.Obecně jsem dával olej od oka a většinou víc a motor držel i v hicu.Dost pomůže uprava plast. krytu kolem hlavy,která spočívá v odstranění takovýho trojůhelníku,chycenýho nad spojkou jednim šroubem.Pak se motor líp chladí.
Jako tady http://www.jirkacbx.wz.cz/storage/200703312352_P101.jpg .

6

Re: Zadřený motor

Jirko sry ale nist som tam nevidel na tej fotke neda sa spravit v lepsej kvalite ?
diky  wink

7

Re: Zadřený motor

Jirko sry ale nist som tam nevidel na tej fotke neda sa spravit v lepsej kvalite ?
diky  wink

no prave ze nic nevidis pac tam chybi kus toho plastu co je kolem hlavy  big_smile  .  Kdyz to porovnas se seriovym krytem hlavy tak budes vedet hned kam mas koukat  roll

8

Re: Zadřený motor

Myslím si, že účinnejšie riešenie je udržiavať v čistote nasávací otvor pred ventilátorom a medzi jazdami občas vyčistiť priestor medzi rebrami na hlave. Porrípade vyrobiť alebo kúpiť takúto sieťku na kryt 

http://www.ukazto.com/?img=outerwears1_380.jpg

9

Re: Zadřený motor

Co jsem jezdil s Marderem asi 1,5 roku a mluvil s lidma,co ten motor používaj bud závodně nebo jen v jiných modelelch,ale s daleko většími nároky a výkony,je spíš na závadu jakýkoliv zakrytování násávání větráku a spíše umožnit vzduchu,aby kolem válce proletěl co nejrychleji.To řeší ten uříznutý kryt motoru.A můžu říct,že to fakt funguje.

10

Re: Zadřený motor

A co když se ten kryt dá pryč celej, já sem ho dal pryč na mým Mardrovi a v pohodě

11

Re: Zadřený motor

já koupil v usa komplet set válce 29cm z lechčenou ojnicí,svíčkou a hlavou která je ve tvaru hlavy nitro motoru(kulatá),takže ten orig kryt tam ani nejde ani se tam nedává.

12

Re: Zadřený motor

s ty uplnym odstranenim krytu to by ma celkom zaujimalo Jirko co si ty o tom myslis ?  8O

13

Re: Zadřený motor

Ten kryt si myslím usměrňuje proudění vzduchu od ventilátoru skrz celou hlavu válce a tím zaručuje lepší chlazení.Já jsem radši vpletl síťku proti mouchám do žeber tahového startéru,protože už mě nebavilo po každý jízdě vyndávat ze žeber válce hrstě sena.Když se to uchladilo i s tím senem,tak ta síťka tomu snad neuškodí.

14

Re: Zadřený motor

s ty uplnym odstranenim krytu to by ma celkom zaujimalo Jirko co si ty o tom myslis ?  8O

Na standartním motoru i jiným s hranatou hlavu bych ten kryt určitě nechal.Je to tak i na křovináku a pile a jen tak ze srandy by to tam výrobce nedával.Tuningový hlavy jsou něco jinýho.

15

Re: Zadřený motor

Sítkou jsme toho vyřešili dost!!! Jezdí nás asi 5 a vždy je hned vidět rozdíl kdo ji má a kdo ne.
Jinak se přídám s otázkou, zda někdo měří teplotu na 1:6 pokud jo, kolik to nechává jít v těhle parnech?

FG Marder, FG Monster Beatle, TT-01drift, Xray T2-08, Micro losi = vše jezdí pod Spektrum DX3

16

Re: Zadřený motor

Myslím si, že účinnejšie riešenie je udržiavať v čistote nasávací otvor pred ventilátorom a medzi jazdami občas vyčistiť priestor medzi rebrami na hlave. Porrípade vyrobiť alebo kúpiť takúto sieťku na kryt 

http://www.ukazto.com/?img=outerwears1_380.jpg

přesně tento kryt mám jak píšeš rogi a funguje to normálně.

17

Re: Zadřený motor

Ještě jednu důležotou vlastnost by měl olej mít a to je dekarbonizace. Jinak máte fše zasravý ( F jako fčela pro linguisty ). Dal jsem si záležet a dnes jsem po cca 20-ti munutách změřil teplotu soundou na měřáku. Vešel jsem se do 90°. Nikdy se mi nestalo abych měl problémy s teplotou. V Hodoníně ve finále na 30 min. jsem, se ani nepopálil a to peklo slunce jako p..se. Kryt bych raději nechal na místě. Mimo ochrany před popálením funguje jako zvětšená plocha na odvod tepla a chrání před přehřátím karoserii. Já osobně používám Shell Advance litr za litr a ředím do Shlell V-pover racing 100 okt. 1,5 dcl na 5l a absolutně bez problémů.

18

Re: Zadřený motor

paces : To jezdíš závody?
Taky by mě zajímalo, co ten Vpower Shell? Napadlo mě to taky, ale bojim, bojim, co ten motor bude dělat po roce?
A ještě mohu chtít upřesnit ten olej do motoru?

FG Marder, FG Monster Beatle, TT-01drift, Xray T2-08, Micro losi = vše jezdí pod Spektrum DX3

19

Re: Zadřený motor

Ale taky výrobce nevymyslel jak se to má čistit pod tím krytem protože po hodinový jízdě se tam ten bordel tak umačká že to nejde ani sundat.Jak sem psal u toho zadřenýho motoru jsme ten kryt sundaly ale jakej tam byl bynec hrůza jenže tam se nedá dostat jedině pořád sundavat a nebo jezdit doma v obejváku.

20

Re: Zadřený motor

Nebo to nějak chránit sitkou, fakt to pomůže!
A abych řekl pravdu - hodinu jezdit se mi zdá moc, já tak půl hodky a pak kontroluji celé auto. Pokud je kamenitá trat, tak i po 10 minutách.

FG Marder, FG Monster Beatle, TT-01drift, Xray T2-08, Micro losi = vše jezdí pod Spektrum DX3

21

Re: Zadřený motor

Karlosi: aj o Maredera sa treba starať. Po jazde dôkladná očista štecami, občas kompresorom. V pauzách na kafe a klebetu s kolegom pinzetou a dlhou ihlicou na pletenie pekne povyťahuovať bordel z rebrovania. Asi raz za mesiac kompletná rozborka a očista technickým benzínom s prídavkom petroleja. Plasty vyumývať v saponáte, vysušiť a nastriekať spejom na palubné dosky veľkých aut. Obsahuje látky ktoré udržujú plasty v kondícii, nielenže pekne vyzerajú ale zostávajú pekne pružné.  Nuž a zásadne nešetriť tam kde sa nemá, vid olej STHIL. Ano, je pravda Castrol podľa druhu stojí od 500 do 1100 Kč ale motor si len tak spieva.  wink

22

Re: Zadřený motor

To je jasný že se musím o Mazlíka starat ale každej měsíc to rozebírat? Mě de o to že v těch plastech potom ty šrouby moc nedrží když se furt vytáčí. Po každý jízdě kompresor to se musí protože jsou místa kam se nedostaneš ani štětcem. Ale nevím jestli to zadření bylo olejem protože se potom kámoš přiznal že zapoměl dát olej na vzduchovej filtr.

23

Re: Zadřený motor

Nuž máš svoj názor, nikto ti ho neberie. Kľudne tam lejte aj nadalej olej ktorý nie je pre toto použitie určený. Ved aj predajcovia ND chcú žiť. wink

24

Re: Zadřený motor

To Cotomas: Shell V Pover nebo 105 oktanů od OMW ( oktanové číslo přesně nevím ale jsou to jediné phm nad 100 oktanů ). Já preferuji Shell a kvalitní olej. Shell Advace Ultra je plně syntetický olej s dekarbonizační složkou. Je to zelená plastová lahev se zlatou motorkou. Je určen na vysoké komprese, teploty a výkon. Flaška stojí cca 950,- ale jak mi bylo doporučeno tak návratnost na životnosti motoru je zaručena. Motor má za sebou 1,5 sezony v MR bez problémů. K lepšímu výkonu chybí pouze ruce ale ty ničím nenamažeš.  Pokud se týká pravidelné rozborky jak píše Rogi tak tu nedoporučuji. Ono ale tu a tam něco povolí a upadne tak tě to stejně nemine. Preventivně bych ale nic nerozebíral. Toto jsem udělal jednou, vše vyčistil a kromě toho, že po 10 ti minutách bylo vše zasra..é opět jsem dotahoval všechny možné i nemožné šroubky cca měsíc. Než velké rozebírání doporučuji poze kvalitní kompresor a vše řádně vyfoukat po každé jízdě. Ošetřování plastů je vcelku zbytečné, protože pokud neuletí tak se vychodí. Důležitější je spíše plasty před první použitím vyvařit v slané vodě. Nikdo neví proč ale více vydrží. To jsem neobjevil ameriku ale rady starých kozáků fungují. Petrolej nebo jiné oleje jen oživí povrch plastů ale hloubkově nemají žádný účinek. Na životnost motoru má hodně velký vliv ( Jak tvůj kamoš poznal ) vzduchový filtr. Kvalitní olej je základem. Já používám na doporučení motokrosařů z MR Q8 Air filter oil. Ono je hlavně důležité aby po aplikaci začal být lepivý a hlavně stejnoměrně na filtru aplikovaný včetně dosedacích ploch na držák. Já používám dvojitý filtr. Vnitří dočišťovací kolečko přímo v sání, které peru 1x za půl roku a vnější z Kawasaki 80, který měním po dvou rozjížďkách cca 20 min .  Pokud se týká mazání dalších částí, tak po každé jízdě a vyfoukání mažu vše co se hýbe. Používám zásadně oleje jejichž hnací plyn je Propan, protože se dostanou všude. Na kryt ložiska kápnu olej na šicí stroje. Starý ale osvědčený prostředek. Doufám, že jsem moc nekecal a moje zkušenosti budou někomu k užitku. :oops:

To Rogi: Kdysi jsem ti slíbil kalendář volných závodů a úplně jsem na to zapomněl. Tady je odkaz:  http://www.fg-buggy.com/rcm/index.php?page=Home
Třeba se tam potkáme. wink

25

Re: Zadřený motor

Díky za vyčerpávající odpovědˇ