Ono te je trochu jinak. Snad každé auto má nějaký ten slabý článek a pro pořádné poježdění jsou třeba nějaké ty úpravy. Když shrnu co je slabým místem již zmíněných typů a co je třeba naprosto nutně vyměnit, tak u M18MT jsou to již zmíněné kardany (820,- za pár), alu blok řízení (každý 780,-) a nějaké ty držáky kastle do zásoby (alu se nevyrábějí), také je dobré koupit alu držák motoru (770,-) a kovové převodové kolo (580,- + adapter 180,-). Do zásoby to ještě chce přední ramena (alu se nevyrábějí).
MI po zakoupení vyžaduje namontovat ložiska do kol (280,- komplet 8ks, 3D Racing) a vyměnit třecí tlumiče za olejové (ty jsou v ceně setu takže 0,-), dobré je vyměnit hlavní převodové kolo (set 3ks různé počty zubů od 3D Racing za cca. 150,-) a alu držáky tlumičů (265,- 3D Racing). Je zde možnost zakoupit kompletní ramena v alu, nebo také alu plato(800,-), které umožňuje montáž normálního, velkého serva a obrácenou montáž motoru (motor je na stejné straně jako servo, druhá strana je volná pro Li-Pol baterie, ale to je už tuning, který není nutný, ale je možný. Ještě jsem zapoměl na diferáky, kuličkové alu (450,- kus). Na Xray jsou kuličkové v základu, ale kuličkové alu stojí 560,-kus.
Co se týká dostupnosti dílů, tak na alu kardany jsem čekal čtyři měsíce a nedávno jsem je sehnal od jedné dobré duše z tohoto fóra, jsou od 3D Racing a jsou o něco levnější, než originální, chtěl jsem adaptery na 1/10 kola, rovněž nejsou. Takže jsem 4 měsíce nejezdil. Proto jsem si koupil MI, abych měl doma něco, co se hejbe. První dojem po vybalení a osazení 6ks AA akumulátorů byl děsný! Po sletování 8článku a výměně konektorů přišlo překvapení, jóóó, docela to jede, po přemontování stříďáku z Xraye na MI přišel úžas, lítá to jak blázen a přitom to poslouchá, žádné koulení sudů, žádné kymácení ze strany na stranu. Prostě i v základu to má skvělé jízdní vlastnosti.
Z těchto důvodů jsem se rozhodl, že MI lehce vytuním, je to jen pro radost, není to nutnost.
Když vezmu v úvahu pořizovací cenu, tak je opět ve prospěch MI a RC + servo můžu vyhodit, nebo někomu bouchnout za 500,- a mám na ložiska a převodové kolo,...třeba.
Na Xraye jsem nezanevřel, jen chce trochu víc investic a je to spíš speciál na halové závody, ježdění venku se s ním prodraží. Na druhou stranu je dobře zpracovaný a jedná se o poměrně jednoduchou koncepci, která funguje.