1

Téma: Správné měření teploty motoru

Predem nez se do me nekdo naveze se rovnou omlouvam za stupidni dotaz, ale rad bych znal vas nazor a mel v tom (doufam ze nejen ja) jasno smile

Vsiml jsem si (mozna jsem jen slepej, blbej a kdo vi co vidim) ze nekdo meri teplotu motoru na vrchni plose chladice a nekdo zase zameruje infrateplomer blize do stredu chladice smerem do prostoru pro svicku a a dost mozna primo na svicku.

Diky tomu, ze je teplota na chladici motoru rozdilna, a kdy mi na aute od vrchni plochy chladice  stoupa smerem ke svicce (na vrchu chladice treba 110 a u svicky i pres 150) se opravdu stupidne ptam... kde se ta mrska teplota spravne odecita?  :oops: Jak pokud mozno co nejlip teplotu nitro motoru merit?

2

Re: Správné měření teploty motoru

zasadne merim namirenim teplomeru primo na svicku, mereni chladice je podle me nesmysl,
navic u vetsiny teplomeru je tabulka nebo textik
ze kazdy teplomer si musime zkalibrovat na typ nebo druh materialu ktery merime,  rozdil dela nekdy i 10 stupnu,  tak pozor na to
zejmena u duratraxich teplomeru  to jen upozorneni

3

Re: Správné měření teploty motoru

takze kdyz mam na Savikovi na svicce 150 stupnu tak to asi dobre neni,co? V manualu pro motor uvadej teplotu nad 135 stupnu jako nebezpecnou. Merim to infrateplomerem Graupner, mam ho pujceny a snad i serizeny.

4

Re: Správné měření teploty motoru

to opravdu neni dobre, teplota okolo 110-135 je opravdu tak akorat , a 150 je hodne moc na tento motor

5

Re: Správné měření teploty motoru

fajn a diky, s tim merenim na svickce jsem si to myslel a proto jsem se radeji zeptal.

Chudaaaak motor malej....  :oops:

6

Re: Správné měření teploty motoru

NZ od toho tu je forum
nikdo moudry z nebe nespadl, snaz se seridit motor tak aby jsi se dostal mezi tu normu, je to jen o hlavni a prechodove jehle, a vzhledem k okolni teplote se nastaveni muze menit, 
takze chce si to najit optimalni nastaveni a podle teploty venku jen trosku ubrat nebo pridat

7

Re: Správné měření teploty motoru

jasne... zkusim napred pridat na bohatosti jestli to poleze dolu, merili jsme to vsichni blbe a tak jsem si dovolovali malinko ubirat prave na bohatosti na hlavni jehle.

8

Re: Správné měření teploty motoru

ono je nejjistejsi  jednou videt nez 20x zkouset,  proto ja vzdy doporucuju kazdemu navstivit nekoho kdo uz s tim ma zkusenosti

9

Re: Správné měření teploty motoru

naprosto souhlasim, ja si ten teplomer pujcil od zkuseneho ktery mi to puvodne nastavoval a taky si nebyl jist. Doufam ze se dotycny nebude na me za to zlobit  big_smile stale si ho fakt jako zkuseneho modelare moc vazim...cestny pionyrsky...  big_smile  big_smile  big_smile

10

Re: Správné měření teploty motoru

Tak se mi to podarilo obohacenim na hl. jehle srazit a drzet kolem 120-127 stupnu. Okolni teplota cca 20 a pouzite palivo RS-25. Na prechodove jsem pustil bohatsi taky protoze to zacinalo ve volnobvehu misty mecet. Motor se mi zda vykonove i pri prechodech  a i na poslech OK.  Teplotu jsem meril zamerenim primo na svicku. Muzu byt s tou teplotoutoho motoru takle spokojen? Nevim jak to uchladim az bude venku pres 30  big_smile

11

Re: Správné měření teploty motoru

zasadne merim namirenim teplomeru primo na svicku, mereni chladice je podle me nesmysl,
navic u vetsiny teplomeru je tabulka nebo textik
ze kazdy teplomer si musime zkalibrovat na typ nebo druh materialu ktery merime,  rozdil dela nekdy i 10 stupnu,  tak pozor na to
zejmena u duratraxich teplomeru  to jen upozorneni

To je pravda. S teplomerem FlashPoint od Duratrax lze merit teploty ruznych materialu avsak kazdy material jinak vyzaruje teplotu. Proto je dobre nastavit teplomer na spravny material.
Vetsina z nas pouziva elexovane hlavy motoru a podle tabulky nize bysme meli pouzivat kofeicient zarivosti 0.77 tedy v menu navolit 77E.
Puvodne je teplomer nastaveny na hodnotu 0.95, coz odpovida spise zelezu nez hlinikovym hlavam motoru na nasich modelech.
Prikladam tabulku zarivosti tepla dalsich materilu:
http://www.engineeringtoolbox.com/emissivity-coefficients-36_447.html
A tady pro jistotu odkaz na manual kdyby ho nekdo stratil.
http://www.duratrax.com/pdf/dtxp3100-manual.pdf
Byla by skoda nevyuzit tak sikovny teplomer.

12

Re: Správné měření teploty motoru

To je pravda. S teplomerem FlashPoint od Duratrax lze merit teploty ruznych materialu avsak kazdy material jinak vyzaruje teplotu. Proto je dobre nastavit teplomer na spravny material.
Vetsina z nas pouziva elexovane hlavy motoru a podle tabulky nize bysme meli pouzivat kofeicient zarivosti 0.77 tedy v menu navolit 77E.
Puvodne je teplomer nastaveny na hodnotu 0.95, coz odpovida spise zelezu nez hlinikovym hlavam motoru na nasich modelech.
Prikladam tabulku zarivosti tepla dalsich materilu:
http://www.engineeringtoolbox.com/emissivity-coefficients-36_447.html
A tady pro jistotu odkaz na manual kdyby ho nekdo stratil.
http://www.duratrax.com/pdf/dtxp3100-manual.pdf
Byla by skoda nevyuzit tak sikovny teplomer.

...hmm, ta tabulka koeficientu se doufam da pouzit i pro jine teplomery nez ten FlashPoint od Duratraxu. Zbeznym nahlednutim do manualu by mel byt vice mene totozny s tim graupnerem.

Nu coz, teplomer je jak vidim  nutnost  takze budu muset zainvestovat a rovnez poridit. Celkem me zajima tento od HPI co nabizi Lestr ( neni bohuzel zatim skladem) http://www.lestr.cz/lestrmodels/akce/hpi/dily/tempgun/tempgun.htm
nemate uz ciste nahodou tento nekdo? Zrejme ale bude jedno jaky poridim, hlavne abych nejaky opravdu po ruce vzdy mel....

13

Re: Správné měření teploty motoru

Ani bych se nedivil ze by to byl ten samy. Nekdo to vyrabi a dava na to samolepky bud graupner nebo duratrax atd podle toho pro koho jede zakazku. je to bezna praxe stejne jako prekupovani.
Teplomer se ti bude hodit. Ladeni s teplomerem je dobra vec ale nezapomen na vlastni cit a selsky rozum.
Pokud teplomer podporuje nastaveni koeficientu emisivity, tak tabulku muzes pouzit.

14

Re: Správné měření teploty motoru

taky diky za poznatky... jeste prosim zda muzu byt tak nejak v tomto pocasi spokojen s tou teplotou 120-127 stupnu, jak se dotazuji o kousek vyse...

15

Re: Správné měření teploty motoru

bypes to napsal vystizneji me se to nechtelo hledat,
dik

16

Re: Správné měření teploty motoru

taky diky za poznatky... jeste prosim zda muzu byt tak nejak v tomto pocasi spokojen s tou teplotou 120-127 stupnu, jak se dotazuji o kousek vyse...

Vzhledem k tomu ze jezdis RS25, tak by ta teplota mohla bejt mensi, ale zalezi na tom jak jezdis, jestli jedes 2 kola na okruhu na plnej knedlik a mas telotu 127, tak ej to myslim dobry. Jestli mas tuhle teplotu kdyz jezdis jen sem a tam nekde za barakem, tak je to dost vysoko.

17

Re: Správné měření teploty motoru

bypes to napsal vystizneji me se to nechtelo hledat,
dik


wink

18

Re: Správné měření teploty motoru

......anebo si kup onboard teploměr od MIP a máš po problémech.
Tento teploměr je furt v autě a změří i nejvyšší a nejnižší dosaženou teplotu!!

Sežene ti ho BYPS