1

Téma: Jak nastavit sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy.

Kdy a jak nastavujete sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy ?
Mám Tamiya TB-01 (jsem začátečník amatér).

1. Postavíte model přesně podle návodu, tzn. přesná délka tyče řízení mezi servem a ramenem řízení, servo v neutrálu, nastavíte sbíhavost/rozbíhavost pření nápravy, potom jedete jezdit a kdyz jede vpravo nebo vlevo tak nastavíte trim na řízení ?

nebo

2. Postavíte model přesně podle návodu, tzn. přesná délka tyče řízení mezi servem a ramenem řízení, servo v neutrálu, jedete jezdit a kdyz jede vpravo nebo vlevo tak nastavíte trim na řízení a potom nastavíte sbíhavost/rozbíhavost pření nápravy ?

Doporučejete sbíhavost nebo rozbíhavost ? Při sbíhavosti by auto neměl obýt na rovinkách neklidné, ale hůř zatáčí, při rozbíhavosti je to přesně naopak. Mě teda spíš víc vyhovuje sbíhavost 0,5° až 1°.

Díky za odpovědi.
Radko

2

Re: Jak nastavit sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy.

Přední nápravu mám rozbíhavost 1°. Sbíhavost se může hodit tak maximálně na slalom. Je to dáno taky tím, že při sbíhavosti ti v zatáčce vnější kolo, tedy to zatížené, už mírně zatáčí. Naopak při rozbíhavosti vnější kolo začne zatáčet později a auto je tak tupější a pohodlnější na řízení. No a na rovinkách se uklidní, jak jsi psal.
A rozhodně vždycky nastavit spojovačky na stole a potom už pouze dotrimovat řízení. Nikdy přesně netrefíš délku spojovačky od serva a některé modely dokonce vyžadují páku serva mimo střed.

3

Re: Jak nastavit sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy.

Kdy a jak nastavujete sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy ?
Mám Tamiya TB-01 (jsem začátečník amatér).

1. Postavíte model přesně podle návodu, tzn. přesná délka tyče řízení mezi servem a ramenem řízení, servo v neutrálu, nastavíte sbíhavost/rozbíhavost pření nápravy, potom jedete jezdit a kdyz jede vpravo nebo vlevo tak nastavíte trim na řízení ?

nebo

2. Postavíte model přesně podle návodu, tzn. přesná délka tyče řízení mezi servem a ramenem řízení, servo v neutrálu, jedete jezdit a kdyz jede vpravo nebo vlevo tak nastavíte trim na řízení a potom nastavíte sbíhavost/rozbíhavost pření nápravy ?

Doporučejete sbíhavost nebo rozbíhavost ? Při sbíhavosti by auto neměl obýt na rovinkách neklidné, ale hůř zatáčí, při rozbíhavosti je to přesně naopak. Mě teda spíš víc vyhovuje sbíhavost 0,5° až 1°.

Díky za odpovědi.
Radko


No já myslím, že je to jedno v jakém pořadí to uděláš. Postavím auto, nastavím sbíhavost tak jak si myslím, že by mohla být dobrá a jdu jezdit. Vytrimuju a když je potřeba, tak podle chování auta ještě ladím sbíhavost.

Stejně pokud pohneš se sbíhavostí tak většinou musíš znovu dotrimovat.

S těmi úhly mám takovou zkušenost, že pokud nemám přesný přípravek jak to změřit, tak nastavuju "od oka" 0° a doladím to podle chování auta.

4

Re: Jak nastavit sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy.

Výtah s Hudy setup book:

EFFECTS OF TOE ADJUSTMENT
Front toe
Increasing (more toe-in)
• Makes car easier to drive.

Decreasing (less toe-in)
• Decreases understeer.
• Increases steering at corner entry.
• Faster steering response.
• Less stable under acceleration.
• Makes car more difficult to drive.

Rear toe
Increasing (more toe-in)
• Increases understeer.
• More stable exiting on-power at corner exit and braking.
• Less chance of losing rear traction .
• Decreases top speed.

Decreasing (less toe-in)
• Less stable at on-power corner exit and braking.
• More chance of losing rear traction.
• Increases top speed.