1

Téma: Jak nastavit sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy.

Kdy a jak nastavujete sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy ?
Mám Tamiya TB-01 (jsem začátečník amatér).

1. Postavíte model přesně podle návodu, tzn. přesná délka tyče řízení mezi servem a ramenem řízení, servo v neutrálu, nastavíte sbíhavost/rozbíhavost pření nápravy, potom jedete jezdit a kdyz jede vpravo nebo vlevo tak nastavíte trim na řízení ?

nebo

2. Postavíte model přesně podle návodu, tzn. přesná délka tyče řízení mezi servem a ramenem řízení, servo v neutrálu, jedete jezdit a kdyz jede vpravo nebo vlevo tak nastavíte trim na řízení a potom nastavíte sbíhavost/rozbíhavost pření nápravy ?

Doporučejete sbíhavost nebo rozbíhavost ? Při sbíhavosti by auto neměl obýt na rovinkách neklidné, ale hůř zatáčí, při rozbíhavosti je to přesně naopak. Mě teda spíš víc vyhovuje sbíhavost 0,5° až 1°.

Díky za odpovědi.
Radko

2

Re: Jak nastavit sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy.

Přední nápravu mám rozbíhavost 1°. Sbíhavost se může hodit tak maximálně na slalom. Je to dáno taky tím, že při sbíhavosti ti v zatáčce vnější kolo, tedy to zatížené, už mírně zatáčí. Naopak při rozbíhavosti vnější kolo začne zatáčet později a auto je tak tupější a pohodlnější na řízení. No a na rovinkách se uklidní, jak jsi psal.
A rozhodně vždycky nastavit spojovačky na stole a potom už pouze dotrimovat řízení. Nikdy přesně netrefíš délku spojovačky od serva a některé modely dokonce vyžadují páku serva mimo střed.

3

Kdy a jak nastavujete sbíhavost/rozbíhavost přední nápravy ?
Mám Tamiya TB-01 (jsem začátečník amatér).

1. Postavíte model přesně podle návodu, tzn. přesná délka tyče řízení mezi servem a ramenem řízení, servo v neutrálu, nastavíte sbíhavost/rozbíhavost pření nápravy, potom jedete jezdit a kdyz jede vpravo nebo vlevo tak nastavíte trim na řízení ?

nebo