Téma: dirka na harmonice u karburatoru
Zdravim vsechny.
Mam problem. Na harmonice u karburatoru na motoru OS, jsem nasel dirku. Chci se zeptat, jak moc velky je to problem. Je nutne ji vymenit, nebo motor pobezi i s tou dirkou (cca 0,2 X 1 mm)?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zdravim vsechny.
Mam problem. Na harmonice u karburatoru na motoru OS, jsem nasel dirku. Chci se zeptat, jak moc velky je to problem. Je nutne ji vymenit, nebo motor pobezi i s tou dirkou (cca 0,2 X 1 mm)?
No je o docela veliky.
Urcite si novou sezen. nevim jak je to u motoru co mas ty, ale u meho je harmonika dcela exponovana spine. Jde o takovy drobny prach, ktery takovouhle skvirou pronikne.
Soupe karburatoru z jedne strany chrani vzduchovy filtr a z druhe strany ta armonika.
Pokud s tim budes jezdit, rizkujes odreni loze soupete a vzniknout ti slavne air leaks kterymi ti to pak muze prisavat falesny vzduch a nebudes si vedet rady az nebudes schopny motor naladit.
Zda se to jako drobnost, ale dal bych na to radeji majzla.
Jestli se da harmonika opravit nevim, mozan muzes zkusit lepidlo na pneumatiky, ale to opravdu nevim, mozna to prostredi s metylem a nitrem by to lepidlo naleptavalo a bylo by to jeste horsi.
Tak to jsi me moc nepotesil :cry: Bohuzel to neni jedinej problem. Nasel jsem prasklou gumicku mezi motorem a vyfukem. Mozna je to odpoved na to, proc to vzdy po doplneni paliva chcipe. Dalsi co mi vadi, ze ty zobacky u spojky uz jsou dost ojety, mam je necim namastit?. No a jeste jeden na zaver: Po sundani hlavy, je uvnitr spousta cernyho humusu. Filtry jsem mel pekne oba nacucany olejem a vymeneny po kazdy jizde, tak nechapu proc takovyho bordelu. Motor ma najeto jenom 5l RS25.
Komplet celej motor i s karburatorem jsem nakonec do mrte rozebral, vymachal v Arve, vyplachl , vysusil, namastil afterrunem a zitra se rozhodne, jestli poleti do polelnice.
Pockej, nebud tak hrr.
Praskla gumicka mezi vejfukem a kolenem je dalsi problem pro ladeni a vykon. Staci trosku falesnyho vzduchu a hned se netlakuje nadrz jak by mela, motor nemusi mit vykon a muze se jevit ze je zralej na popravu.
Odstran tyhle 2 zavady s dirkama v tesnenich.
* v prvni rade napis co jezdis v tomhle pocasi za svicky.
* Jak moc mazes ten filtr a jakej pouzivas olej?
* zkus sundat filtr a vatickou na spejli (takovy to na cisteni usi) vytri hrdlo sani karburatoru. Jestli to bude spinavy, chtelo by to bud ucinejsi filtr a nebo lip mazat, pokud to bude cisty, je filtr OK. ( http://www.motorsaver.com/images/2.5dirt7.jpg )
* popis bliz ten cernej humus, zkus to pomatlat mezi prstama a trozku to vic prozkoumat. Porovnej jestli je to podobnej humus jako spaleny olej ktery kape z tlumice, kdyz auto sikovne naklopis tak po jizde z tlumice nekolik kapek vyloudis a muzes srovnavat.
* Motor pri pouzivani syntetickych oleju v palivu by mel nechavat motor celkem cistej.
* priste ho vykoupej v acetonu, pozor, nesplect s acetonovym redidlem. Tim odstranis bez namahy napaleny olej.
Dej odpovedi a uvidi se co dal. Jeste napsi co zabeh, jestli prosel OK nebo jsi mel nejaky potize.
Praskly tesneni na vyfuku jsem vymenil, humus z motoru je taky pryc (vypadalo to jako seskvareny olej), spojku jsem nastrikal WD-40 ( ), tu dirku na harmonice jsem uz nenasel (ale na beton tam je), stejne se pokusim sehnat novou.
To spaleny v motoru bylo hlavne na vrchu pistu. Zadna hruba necistota, spis spatne spaleny plivo.
svicky: O.S. P6
fltr: no-name 2.vrstvy (vypada kvalitne 58kc/ks)
olej do filtru je od Protechu
after-run: Protech
Zabihani probehlo naprosto vpoho. Pomohl mi pan Kapicka. Teplota motoru posledni dobou (2,5l) neprekrocila 90c, ale zezacatku (az po zajeti)se mi obcas vyhoupla na 140c.
Jeste k ty spojce: Nebude klouzat, kdyz jsem ji namazal? V depu jsem cetl, ze nema byt moc mastna, ale taky ne sucha, tak nevim.
nevim co jsi cetl v depu, ale spojku bys opravdu mazat nemel.
Spojka musi mit moznost zabrat a v pripade ze ji namazes nemuze.
Pekne ji omej, dej pozor na to cim to mejes at nepoleptas oblozeni. Bubinek taky pekne odmastit a do sucha. Jetsli tam budes mit uz ten olej napalanej tak si to cisteni asi uzijes.
Spojku urcite nemaz.
o zabehu neni sporu, pomohl ti sam mistr. Zkus se ho i zeptat na ten humus. me se to nestava a tak netusim, strilel bych od boku.
V diskusi je i dost buginaru zavodniku co by tyhle veci meli dobre znat, urcite se jeste nekdo ozve.
Filtr je hodne moc dulezitej, mozna jdi radeji do znackovyho. Das za nej sice vic penez, ale motor bude skutecne ochranenej. Jakmile pouzijes "nic moc" filtr nebo i o suer filtr se budes spatne starat a spina jednou vlitne do motoru, znici to presnou tesnost mezi valcem a pistem a pak muzes jit pro novej vybrus. Nepodcenuj to.
No alespon mam co delat. Spojku vyndam, vytahnu loziska a nastrikam to odmastovacem ve spreji na cisteni brzd od SHELLu a vytru. Je to tak spravne? Zajima me teda, co je to ta volnobezka?
ano rozhodně to vysuš a když už budeš mít venku ložiska tak je skoukni jakej maj chod jestli už nejsou v.. ale taky záleží kolik máš nejeto
Jeste k tem loziskum, nezpomen je namazat olejickem na loziska. Suchy by dlouho nevydrzely.
Co myslis tou volnobezkou? Mas motor bez starteru, startujes stratboxem, takze na motoru zadnou volnobezku mit nebudes. Cos mel na mysli?
To jako jsou ty loziska suchy? A jak se k nim dovnitr dostanu, vzdyt jsou cely zadelany.
O ty volnobezce jsem cetl zde v depu. Jelikoz jsem nevedel co by to mohlo byt, tak jsem myslel ze to je spojka. Uz chapu, ze ji moje auto nema :oops:
Nakonec jsem tu prasklinu na harmonice zalepil vterinovym lepidlem na gumy. Drzi to i kdyz to natahuju.
Diky temhle vsem moznejm opravam, pomalu prichazim na to, jak co funguje (alespon si to myslim) Kdyz jsem auto stavel, tak to bylo takovy mechanicky: "Tohle dej sem, tohle prisroubuj tam", ale smysl mi nejak unikal. Ted uz mam auticko pripraveny a cekam az PRIJDE PALIVO CO FURT NE A NE DORAZIT. No, snad ve ctvrtek uz bude. V patek poslu auticko naladit a kdyz bude motor v poradku, tak v sobotu hura na prvni zavody.
T Uz chapu, ze ji moje auto nema :oops:
samozrejme tu volnobezku
Ted zase nevim ktery loziska myslis.
Na klikovy hrideli mas vetsinou 4 loziska. Dve jsou zadelany v motoru a jsou to motorovy loziska, pomerne veliky.
Dalsi dve jsou mimo motor na klikovy hrideli a na nich se protaci bubinek spojky. To jsou spojkovy loziska a jsou podstatne mensi.
O kterych jsi ted mluvil?
Jinak zadny lozisko nesmi makat na sucho, to je prece blbost. Ty ktery jsi cistenim (odmastovace) nejspis zabil jejich mazani, musis je znovu namazat.
na to motorovy ses asi nedostal podle myho usudku, neprdpokladam ze jsi sundaval i setrvacnik, ktery zakryva prvni motorovy lozisko.
Kam jdes v sobotu na zavody?
Sundal jsem takovy ten kryt na spojce a v nem z kazdy strany jsou dva krouzky s loziskama, tak ty jsem mel na mysli. Vnitrek motoru jsem po vycisteni zalil after-runem jak zezhora tak zboku po sundani takovyho sribrnyho krytu na ctyrech sroubkach (za nim u kliky jsou opravdu nejaky velky loziska)
21.5.2005 se jede další ze závodů 1:8 a Monster Trucků CZECH OPEN 05.
Místo Choťánky u Poděbrad.
ne zboku, ale zezadu.
Kde se dozvime neco vic o tech zavodech?
Jo, tak to sou ty spojkovy loziska. Ty namaz, staci kapka do kazdyho nich.
Tak to se na zavodech nepotkame.
to Petr: DIKY MOC!
to Hynek: www.rcamk.cz
Tak ja ted mel ten samej problem,to s tou harmonikou,zalepil sem ji lepidlem a je klid,dokonce se ted motor necha v pohode seridit ted uz jenom vybrat spravnou svicku
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.