126

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Tak sem hoši o víkendu na závodech na slovesku zkusil z nudy jet jednu jízdu s 4cells. nebyl problem. nechápu řeči o změnách teplot.. naprosto sem to nerozeznal ani teploměr ne.. Každopádně i se čtyřčlánkem sem vyhrál o kolo a nebyl problém.... 5cells je uplně ideálníí

sam si mi rikal ze nemusis jezdit ventilator na reglu takze se do diskuze normalnich lidi zapojovat nemusis, az budes mit zbozi jako my tak to bude mit vyznam wink

127

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Tak sem hoši o víkendu na závodech na slovesku zkusil z nudy jet jednu jízdu s 4cells. nebyl problem. nechápu řeči o změnách teplot.. naprosto sem to nerozeznal ani teploměr ne.. Každopádně i se čtyřčlánkem sem vyhrál o kolo a nebyl problém.... 5cells je uplně ideálníí

toto mozem len potvrdit, na 4 clanky no problem, ani s AMB...

128

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Tak sem hoši o víkendu na závodech na slovesku zkusil z nudy jet jednu jízdu s 4cells. nebyl problem. nechápu řeči o změnách teplot.. naprosto sem to nerozeznal ani teploměr ne.. Každopádně i se čtyřčlánkem sem vyhrál o kolo a nebyl problém.... 5cells je uplně ideálníí

sam si mi rikal ze nemusis jezdit ventilator na reglu takze se do diskuze normalnich lidi zapojovat nemusis, az budes mit zbozi jako my tak to bude mit vyznam wink

Možná kdyby jsi z každýho výjezdu nesmyslně "nepušil", tak by jsi problém s teplotou neměl.. Viz závody v Kolíně.. Jede se 17z mě a Petrovi Grofovi nikdy neshořel, ale co vím, tak hodně moc lidem shořelo i více motorů v jednom dni a je to jen díky stylu jízdy... Když se budeš snažit všechno dohnat drifem, tak to akorát zapečeš a stejně neoželíš přesnou a maximálně plynulou jízdu.... BTW co já vím, tak BL nemáš.. nevím, proč o něm diskutuješ. nemýlím se-li však?

129

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

nějak jsem nepochpil co je BTW a BL?

130

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

nějak jsem nepochpil co je BTW a BL?

BTW = By The Way = mimochodem
BL = BrushLess = stridavy motor

131

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Děkuji za vysvětlení, já BL mám, takže jsem in.

132

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Ještě bych měl jeden dotaz, snad trochu odbočuji od tématu pravidel, ale dokáže mi někdo vysvětlit jak funguje ABS u elekter a potažmo u BL motorů. Ptám se proto, že znám princip u velkých aut a nechápu jak to funguje bez čidel na kolech. Chápu dobře, že reglec kontroluje motor, aby se nazastavil a tím neblokoval auto?

133

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

ja mam ABS na vysilaci a tam si nastavim intenzitu brzdeni a intenzitu ABS a kdyz zacnu brzdit tak to brzdi prerusovane, takze je to jak u auta ktere ABS nema a ty ho nahrazujes tim ze mackas prerusovane brzdu

134

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

To chápu co píšeš, ale přece to nemůže jen tak přerušovat bez toho, aby to přerušování něco řídilo, jako u velkého auta čidla nakolech a vyhodnocovalo situaci v každém okamžiku. Potom by to bylo fakt jak říkáš , že to je to samé jako mačkat a povolovat brzdu.

135

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

To chápu co píšeš, ale přece to nemůže jen tak přerušovat bez toho, aby to přerušování něco řídilo, jako u velkého auta čidla nakolech a vyhodnocovalo situaci v každém okamžiku. Potom by to bylo fakt jak říkáš , že to je to samé jako mačkat a povolovat brzdu.


u Graupner R1 to funguje tak, ze ABS si nastavis podle povrchu: dle zadanych prubehu... diky tomu, ze neni zpusob jak vyhodnotit situaci, zalezi na tve volbe a vyzkouseni ...

136

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

dle zadanych prubehu...

zadany rozumnej predem nadefinovanych - je jich tam hodne, da se vybrat

137

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Dík , takže se něco nastaví bez zpětné vazby, ono to nějak přerušuje brzdění a snad to bude nějak brzdit.

138

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Dík , takže se něco nastaví bez zpětné vazby, ono to nějak přerušuje brzdění a snad to bude nějak brzdit.

to je nazor pesimisty :-) mas sanci vymyslet system s se zpetnou (a dostatecne rychlou)  vazbou tak, aby se to dalo a smelo pouzit v modelech ;-)

funguje to lepe nez bys cekal, jen to chce si s tim chvilku hrat

139

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

a jeste si myslim ze pokud pouzivas volnobezku tak ti zadne ABS nepomuze ani kdyby bylo se zpetnou vazbou

140

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Tak to je mi jasné. Ale mám dotaz , co je lepší na koberec, zda volnoběžka, nebo diferák, který je hodně dotáhly, nebo pevná osa? Vím, že jsem mimo téma, ale nechci zbytečně zakládat další téma, když jsme na to narazili.

141

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Tak to je mi jasné. Ale mám dotaz , co je lepší na koberec, zda volnoběžka, nebo diferák, který je hodně dotáhly, nebo pevná osa? Vím, že jsem mimo téma, ale nechci zbytečně zakládat další téma, když jsme na to narazili.

ja si myslim volnobezka, a nekdo ma treba pevnou volnobezku, ale diferak je 100% pomalejsi nez volnobezka

142

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Proč je pomalejší? Ale lépe brzdí a pokud máš uzavřenou volboběžku, je to vlastně pevná osa. Já mám diferák uzavřený tak asi na 90 procent.
nepřijedeš do OV v sobotu na závody? Přijede i Martin Kořínek.

143

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Proč je pomalejší? Ale lépe brzdí a pokud máš uzavřenou volboběžku, je to vlastně pevná osa. Já mám diferák uzavřený tak asi na 90 procent.
nepřijedeš do OV v sobotu na závody? Přijede i Martin Kořínek.


Nevim co myslis OV ja jedu do ostravy asi, ale pevna volnobezka neni pevna osa wink , pojedu ale nejspis s 1/18 wws 2WD takze xraye neberu ale mohu poradit a vysvetlit pokud budu vedet

144

Re: Nove pravidla 1:10 ETC

Nevím zda se někdo zamyslel nad Tím, že problém je vysoký proud. Ohmův zákon je jasný, výkon je napětí x proud. Když klesne napětí měl by vzrůst proud který ničí komponenty nejvíce . Samozřejmě záleží na vnitřnich odporech spotřebičů. Ale stejně si myslím, že hodně obyčejných reglerů zhoří . Ty lepší regulátory jsou konstruhovány pro méně článků a vydrží. Myslím, že nejméně se to naštěstí dotkne stříďáků. Auta katgorie STOCK se budou plazit ještě pomaleji. je ale fakt, že podvozky si oddychnou. Zkrátka účelem asi bude jako vždy si pořídit novou elektrovýbavu, která bude speciálně pro 5 články vytvořena a vytahnout lidem co nejvíce peněz z kapes.

Neboj neshoří takhle to nefunguje, proud zůstává stejný napětí se sníží a klesne výkon motoru. Elektronika i motor se budou celkově šetřit. To jsou zkušenosti z 1:12 kde jsou články čtyři a nic nehoří :-)