Téma: Mazání motorů?
Čím mazat motory u mini-z? Máte něco vyzkoušeno?
Xray XB4
Spektrum DX3R
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Čím mazat motory u mini-z? Máte něco vyzkoušeno?
Ty origoš? Když pískají jejich pseudoložiska tak kapičkou nějaké mastnoty. Je to fakt buřt... třeba WD-40
WD-40 vysychá , proto není vhodný na mazání jakýchkoli pobyblivých částí.
Např. teflonový sprej WELDTITE TF2. Vyčistí, vytěsní vlhkost a namaže. K dostání v lepší prodejně jízdních kol atp.
Já třeba používám oleje od fi. Trinity. Ale jde mi o to,že na závodech pro skupinu STANDART pořadatel před každým závodem dodá vlastní motory (čína cca 35 kč kus :-) ) ale i tak se najdou stále stejní " šikulové " kterým motory točí mnohem víc a na rovince dlouhé 6 m nám ujednu o metr ( stejný pastorek,sériová elektronika bez úprav,po rozjížďce je technická prohlídka ) .
To že ti ujedou není jen o mazání ložisek, ale hlavně o záběhu motoru a o jeho celkovém připravení k závodu (namazání ložisek, komutátoru a hlavně pokud je možnost zaběhnutí) Jinak velký vliv má spíše mazání komutátoru, které snižuje přechodové odpory a tím poměrně značné ztráty motoru. Jen pro zajímavost plechovky typu "130" mají velmi mizernou účinnost klidně i pod 50%.
luis0: ono na nějakou přípravu a záběh motoru není moc času,dostaneš motor a jdeš do rozjížďky. Máš nějakou radu čím mazat komutátor?
Zkus tam dát pořádný a pořádně nabitý baterky.
Trulli : nenabitý baterky není ten problém. Problém je v mazání motorů.
Problém je v tom že ti to asi nejede. A není jedno bez druhýho.
Musim se Romana zastat, v baterkach to asi nebude...
Roarke
Problém je v tom že ti to asi nejede. A není jedno bez druhýho.
Dobrá rada nad zlato. Tak nam zkuste poradit, co vsechno pouzivate za flinty .
Uz sme s Romanem, Roarkem a ostatnima vyzkouseli kde co, ale vzdycky se najdou 2 lidi (ti sami) kteri nam dovedou nadelit v 10min finale i 8 kol (a prosim, nepiste, rady typu, ze ti dva umi lip jezdit a podobne veci, diky)
Díky. A Roarke ví o čem mluvím,na závodech byl taky :-) . Trulli : ve standartech jelo dvanáct aut. Osm mělo výkon plus minus stejný a tři "šikulové" všem dávají na frak. A když jim "čuchneš" k motoru jinak voní.
Co jezdíte za baterky?
Ja zkousel Sanyo 900 a 1000, na posledni zavod jsem mel GP750 (ty mi pripadly trochu tvrdsi, ale porad jsme s kamosem, ktery jel Sanya 900 skoncili se stejnym poctam kol a v poslednim kole me potvora predjel ).
Intellect, jsem v Brne nikde nevidel a objednavat 4 byterky z Prahy mi prijde zbytecny (ale kdyby to pomohlo, tak ...).
Největší proudy dávají 650mAh rychlovybíjecí bez nějaký značky, jsou žlutý a musí se na plusové strane naletovat čepička pro kontakt.
Dovolím si skromně poradit. Momentální jednička v baterkách je asi Intelect750. Jsou fantastický tvrdý. Dále mazání komutátoru dokáže výrazně zlepšit účinnost. A protože na komutátoru bude méně ztrát, jdou nahorů i otáčky a také bude mít motor podstatně vyšší životnost. Motor je ale třeba pravidelně čistit, v podstatě vyprat v ultrazvuku, protože to mazání po zaschnutí může dělat problémy. Takže po závodech vyprat motor.
Samozřejmě je třeba i mazat ložisko motoru a to chce taky nějaký kvalitní olej, určitě ne to co se běžně prodává. Ideální něco s molekurární příměsí teflonu a je třeba toho dávat minimum aby to nezalepilo komutátor.
Pochopitelně je třeba mít v perfektním stavu ložiska, to znamená zapomenout na běžná čínská ložiska za pár korun co se jako tuning prodávají a koupit originál japonský za cca více jak stovku kus a nebo ještě lépe nějaká s keramickejma kuličkama. Ložiska je také třeba pravidelně vypírat v ultrazvuku, opět ideálně po závodech, možná i mezi rozjížďkama. Samozřejmě je třeba je taky malinko mazat, i když tady je to otázka. Mazání na sebe lepí nečistoty, takže ????
No a poslední věc je jen o tom jestli máte stejný fety v autech. I pouhá výměna původního typu za SI4562 (bez přidání kusů) zvýší akceleraci auta velmi výrazně. V top speedu nebude takový rozdíl, ale v akceleraci značný. Je třeba taky vědět že i v originálních fet tranzistorech může být rozdíl až 100% v parametru zvaném odpor v sepnutém stavu.
Je to prostě alchymie.
Ahoj vsem.Chtel bych se zeptat.Mam motor ATOMIC STOCK.Musi se i tento motor nejak cistit a mazat.Popripade jak na to.Diky za rady.
Největší proudy dávají 650mAh rychlovybíjecí bez nějaký značky, jsou žlutý a musí se na plusové strane naletovat čepička pro kontakt.
Ano, ty jsou sice nejlepsi, ale uz jsem je nikde nesehnal, pry se prestaly delat.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.