1

Téma: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Zdravím vespolek !

měl bych na Vás autíčkáře následující dotaz, podotýkám, že jsem již nějakou chvíli strávil nad tímto fórem abych "nasál" informace, ale možná mi něco uniklo:lol:

Protože jsem kamaráda zviklal, aby si koupil taky auto na poježdění (sám mám elektru Tamya Dirt Trasher), abychom spolu mohli blbnout. Koupil si od Protechu 1:10 Nitro Blast Monster Trucka, moc pěkné, měl jsem to v ruce, zaběhnul jsem mu to a pěkně si zajezdil, vypadá, že to snad bude jezdit pěkně a dost mne to tedy nalomilo, že taky půjdu do spalováka, a proto se zde ptám, jak moc je srovnatelný tento MT versus Buggy od téhož výrobce (obé 1:10), tedy co se týče jízdních vlastností, provedení? Které díly u obou aut "odcházejí", tedy které je vhodné mít v zásobě, a to hlavní jaká je dostupnost dílů na tyto auta. Případně jaké jsou tunningové díly k dispozici (u nás).


Je mi jasné že to jsou auta pro začínající. V mém případě půjde stejně jen o rekreační ježdění s kamarády, bez závodních ambicí.

Momentálně porovnávám oba návody (stáhnuté z www.rcauta.cz), to spolkne ještě něco času.

Momentálně mne zatím nic nenapadá, uvidím jak se rozjede diskuse, pak se budu ptát dál.

díky

2

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Možná ještě doplním několik málo poznatků:

protože kamarád si to chtěl vyzkoušet sám, tak se mu povedlo urazit část přední nápravy, naštěstí jen domek s ložisky a čepy, takže výměna rychlá a jednoduchá a pak se zase mně povedlo poztrácet všechny čtyři šrouby uchycující zespodu motor, takže ten vyskočil za jízdy a trošku očísnul kraj prvního ozubeného kola u převodovky (plastového), ale to se pak po sestavení opatrnou jízdou srovnalo samo.

zatím z toho mám tedy tyto poznatky - dotahovat všechny šrouby, ty motorové by asi bylo dobré zalepit loctitem (někde jsem to tady už četl), určitě mít v zásobě pár dílů z náprav, a asi i ta ozubené kola.

Jsou ještě nějaké další poznatky?


Nicméně zásadní otázka ještě stále trvá - buggynu nebo trucka, i když já se v této chvíli přikláním k tomu truckovi, přece jen mi přijde takový mohutnější, co Vy na to?

david

3

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Ja bych v 1:10 spis toho trucka (sam ho mam). Pripada mi, ze ta buggy 1:10 je tak nejak o nicem, to bych si uz spis priplatil na 1:8. Naproti tomu ten truck 1:10 pusobi velmi slusne.

Co se dilu tyce, tak ja ocesal diferencial. Informace na webu Pelikana o diferencialech s ocelovymi koly je lziva, je to nejaka blativa slitina, ocelova kola jsou tuning (mam objednano). Osobne jsem Nitro Blasta kupoval jeste pred vanoci a informace jsem cerpal jinymi kanaly, takze nejsem postizen, ale kdybych to koupil az ted a podle webu Pelikana, tak bych asi uvazoval o dostr ostrem postupu vcetne pohruzky COI. Taky ty modely nemaji tri diferencialy, to je u monstera spis vyhoda, ale opet jde o nepravdivou informaci.
Hobbyteam to ma taky blbe, ale ty bych tolik nevinil, nebot to doslova prevzali od distributora..

Mimochodem receno si myslim, ze prakticky vsechny auta od Protechu jsou z hlediska pomeru vykon/cena velmi dobrou koupi, o to je vetsi skoda, ze ma distributor na webu takoveto kixy, je to uplne zbytecne  :cry:

4

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

no v této chvíli už jsem 100% rozhodnutej na trucka, ještě něco našetřit a bude můj :mrgreen:
To stěmi třemi diferáky mne teda zarazilo, že to na webu uvádějí (resp. to mají vodopičený všichni ostatní), mno když jsem to měl v ruce, tak se mi to nezdálo, ale nijak neprověřoval, hlavně že se to všechno točilo a vrčelo lol
teď koukám do orig návodu z netu, tak tam je opravdu centrální diferák jako optional parts....
A propó, taky všichni píšou že šasí má zlatej elox, ale to co si koupil kámoš mělo modrej elox, teda maličkost, ale (stejně někde bude sichr, že .....změna vyhražena.....), dejme že je to asi vývoj.

Ještě mi řekni, od koho objednáváš ND nebo tuningy?

Jakým palivem jsi zabíhal motor, a na jaký jezdíš? Já si bohužel nepamatuju to kámošovo, teď je mimo republiku, tak se to do středy nedozvím (zabíhal jsem mu to na co pak začal jezdit).

nevím snad mne ještě časem něco napadne a zeptám se.

david

5

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Jakým palivem jsi zabíhal motor, a na jaký jezdíš?

Vzdycky je dobre zabihat hotor takovim palivem ktere budes jezdit !!!!!!!
Ja osobne jezdim Byron 25%nitro. Mam najeto skoro 40 litru a motor ma tlaky jako blazen WS7 II

6

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Možná ještě doplním několik málo poznatků:

protože kamarád si to chtěl vyzkoušet sám, tak se mu povedlo urazit část přední nápravy, naštěstí jen domek s ložisky a čepy, takže výměna rychlá a jednoduchá a pak se zase mně povedlo poztrácet všechny čtyři šrouby uchycující zespodu motor, takže ten vyskočil za jízdy a trošku očísnul kraj prvního ozubeného kola u převodovky (plastového), ale to se pak po sestavení opatrnou jízdou srovnalo samo.

zatím z toho mám tedy tyto poznatky - dotahovat všechny šrouby, ty motorové by asi bylo dobré zalepit loctitem (někde jsem to tady už četl), určitě mít v zásobě pár dílů z náprav, a asi i ta ozubené kola.

Jsou ještě nějaké další poznatky?


Nicméně zásadní otázka ještě stále trvá - buggynu nebo trucka, i když já se v této chvíli přikláním k tomu truckovi, přece jen mi přijde takový mohutnější, co Vy na to?

david


Plně souhlasím i u ENIGMY XS bylo spostu dílů vůbec dotažených nebo málo a přitom je tam napsané 100% sestaveno  big_smile  big_smile

7

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

No tak neviem pani, ja som kupil protecha Nitro Blast teraz (combo) a elox je modry ( co je uplne jedno) ale ja ho mam osadeny troma diferakmi (predok, zadok medzinapravovy...) primao z fabriky...
musel som hned po prvej jazde podotahovat sroby (co je asi normal) a rozobrat zadnu polnapravu - boli tam nejako divne osadene loziska a cela polanprava sa potom tak divne priecila, ze to koleso slo otacat znacne ztuha... po doladeni oci kolesa pilnikom a zalicovano OK, inac jazdim na dytonu 10% nitro a uplna pohoda, jedine co sa mi zatial podarilo stratit je mini skritka M2,6 x6 z riadenia....som zvedavy kde ju splasim... howk.

rommi

8

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Tak už jsem s eminulý týden rozhodl a koupil nitro blasta - aspoň s kamarádem budeme  moc porovnávat naše "umění". Jinak jak už jsem se dříve zmiňoval, opravdu je nutno všechno co se dá utahovat (a pravidelně kontrolovat) a případně zalepit. Mně se bohužel povedlo ztratit čep u pravého zadního tlumiče (i přes předchozí kontrolu) - prostě se to uklepalo, samojistná matice za moc nestojí - doporučuji vyměni všechny co na autě jsou, povolují se po čase.
Podle kamarádovy zkušenosti zase jemu povolují červíky, které zajišťují kardany k oběma nápravám, tak je taky zalepil.

Jinak na "blbnutí" je to naprosto skvělý.

PS - Taky se vám loupe ta černá barva na kastli? Teda v mém případě b ych rád aby to slezlo dolů, abych mohl kastli přelakovat - zabráním tragickýmu omylu, když bych si myslel že řídím svoje auto a ono by to bylo naprosto stejný kámošovo :-))))) při společný jízdě.

9

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

PS - Taky se vám loupe ta černá barva na kastli? Teda v mém případě b ych rád aby to slezlo dolů, abych mohl kastli přelakovat - zabráním tragickýmu omylu, když bych si myslel že řídím svoje auto a ono by to bylo naprosto stejný kámošovo :-))))) při společný jízdě.

Jo, loupe, to je dalsi vada tohoto modelu  sad

10

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

No tak neviem pani, ja som kupil protecha Nitro Blast teraz (combo) a elox je modry ( co je uplne jedno) ale ja ho mam osadeny troma diferakmi (predok, zadok medzinapravovy...) primao z fabriky...

Nasledujici dotaz neni provokace - opravdu tam mas tri diferencialy? On totiz stredovy nahon vyuziva futral od diferencialu a taky to tak vypada, ale opravdu v tom diferencial neni! V manualu to mam ostatne i tak popsano... Taky mam modry elox, koupenu tusim 11.2005

11

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Nasledujici dotaz neni provokace - opravdu tam mas tri diferencialy? On totiz stredovy nahon vyuziva futral od diferencialu a taky to tak vypada, ale opravdu v tom diferencial neni! V manualu to mam ostatne i tak popsano... Taky mam modry elox, koupenu tusim 11.2005

Zacnem kusok obsirnejsie...diferaky som rozobrate (este)nemal....stredovy kus vyzera ako diferak, v podstate mas pravdu, ze puzdro je pouzite to iste....ci tam diferak je alebo nie....Ale podme kusok zapolemizovat

varianta cislo jedna keby tam diferak nebol, hnaci hriadel k prednej naprave a hnaci hriadel k zadnej naprave by museli byt napojene priamo na stredove ozubene koleso, ktore je na puzdre stredoveho diferaku, co znamena, ze hnaci hriadel k zadnej naprave je mechanicky cez ozubene koleso spojeny k hnaciemu hriadelu prednej napravy. To znamena, ked zacnem tocit SPOLU zadnymi kolesami (oboma - eliminujem tym zadny diferak) zacne sa tocit hnaci hriadel k zadnej naprave a ten by mal roztocit stredove ozubene koleso a zaroven hnaci hriadel k prednemu ozubenemu kolesu, predne kolesa by sa mali otacat v tom istom smere ako zadne, hnacie hriadele k prednej a azdnej naprave by sa mali tocit v rovnakom smere - su spriahnute.

...ale keby tam diferak bol..po toceni zadnych kolies (spolu) sa roztoci hnaci hriadel k zadnej naporave a cez diferak zacne tocit hnaci hriadel k prednym kolesam, ktory sa zacne otacat opacnym smerom a predne kolesa sa roztocia v opacnom smere ako zadne a stredove ozubene koleso ostane stat (teroeticky - ak je odpor v stredovom kolese vacsi ako v diferakoch a polnapravach - ak nie je, tak mu pomozeme a pridrzime ho... :-) )

no a mne to funguje ako vo variante 2....

no a teraz kusok vazne...JE tam stredovy diferak na 100 percent
v pohode zabrzdim 3 kolesa a tocivy moment sa prenasa iba na jedno nezabrzdene koleso - to by sa s dvoma diferakmi nedalo...Stredovy diferak ma eliminovat rozdiel medzi rychlostou otacania jednotlivych naprav a ich hnacich hriadelov...a tak to aj funguje zabrzdim zadnu napravu, jej hnaci hradel stoji a predna naprava s hnacom hriadelom ide v pohode dalej....akuart ze kusok sviznejsie... big_smile

12

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

kluci já to mněl rozebané komplet vše do posledního šroubku a opravdu to není kec jsou tam tři dif ten mezi nápr.. tam bejt musí jinak by to nechodilo dokonce hustotou oleje ovlivníš funkce těch dif.. čím hustši tím větši svíravost . kdo jste koupil RTR tak rozhodně dif.. rozebrat vazelínu odstranit  a fláknot tam silik oleje . ale to je asi problém většiny výrobcu doělej si sám ,ale něco to má do sebe bez toho by to nebylo ono  lol dnes jsem pekne o pitomej chodník ohnul polosu au au au zase rozborka roll       PS pojedete protechcup  :?:

13

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Tak s tím střed. diferákem je to teda záhada (pro mne), někdo tvrdí že tam je někdo že zase není :twisted: . Budu to tedy muset kuchnout abych zjistil co je v mojem autě (mám verzi ARTR - bez rc soupravy), i když si myslím, že není, nemohu teď vyzkoušet "kroucení" kolama (viz jeden z předcházejících příspěvků), neb autíko nemám momentálně v dosahu.

Ale zase malý poznatek - měl jsem dojem že nějak chrastí (nakonec to byl jen klam) přední diferák, tak jsem to rozebral, a oproti návodu, je tam ocelové kolo a pastorek se šikmými zuby -  v návodu je zase tohle to uvedeno jako Optional parts, normálně by měly být zuby rovné.
Další "dvojakost" návodu je vyobrazení táhla plynu - na výkresu je táhlo na páku přišroubováno vrutem v objímce k páce serva - péra jsou u objímky, na fotce je jen zastrčené za ten koncový záhyb a celé je to obráceně - péra u blimpu u páky karbecu. Stejně zrcadlově je to na str.33, nahoře péra u páky serva, dole zase u páky karbecu a opět zrcadlově otočené. U mého auta navíc bylo táhlo o dost delší a jinak vytvarované než na vyobrazení. Zkrátka člověk musí udělat DODO (dodělej doma), nicméně jak je napsáno vpředchozím příspěvku, taky to má něco do sebe.

Ale nicméně jsem spokojen, za ty peníze člověk dostane velice funkční a zajímavou věc.

14

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Hm, tak ja tam pro změnu ten středový diferák na 100% nemám. Není o čem debatovat, evidentně to vypadá, že Protech u novějších Nitro Blastů dal středový diferenciál do základní výbavy, zatímco dříve byl jako option...
Jinak ten středový diferenciál tam tedy rozhodně být nemusí, auto jezdí i bez něj. Je na poměrně dlouhou debatu, co je lepší a co horší, záleží na trati.

15

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

ještě maličkost, kterou jsem zmiňoval dříve - loupání barvy kastle - chci tomu pomoct dolů, abych ji mohl podle svého nalakovat.
čím to mám sundat? nezkoušel to někdo?

16

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Ještě poznámka k mé starší reakci ze 7.3. - musím říci, že bych s odstupem malinko odprosil té buggy Nitro Star. Sice si stojím za názorem, že z modelů 1:10 je Nitro Blast zajímavější, nicméně ani ta buggy není marná. Uvažuji, že si ji taky koupím, at můžeme se synem jezdit společně, s různými modely to bude pestřejší.

17

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

Ještě se vrátím ke středovému diferáku u nitro blasta - dneska jsme s kamarádem byli jezdit a mohli porovnávat - takže u jeho verze (RTR) je středový dif., u mé verze (ARTR) není, takže je vidět že jsou různá provedení, jak už se tu nekdo zmínil, mohu to jen potvrdit.

jen tak naokraj:
bohužel jeho auto skončilo crashem - urvaná levá přední náprava - došly mu totiž přijímačový baterky a auto jelo naplný céres (kupodivu naprosto rovně) a napálilo to do pneumatiky  mojeho formana (forman to přežil, moje noha přes kterou se to převalilo taky). možná ta guma byla štěstí, horší by byl nějakej šutr nebo obrubnik.
tak má co opravovat a zase budu jezdit sám :-(

18

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

nic si z toho nedělej ja opravuju pořád něco skus do toho lepši palivo aspon 25 nitra to je raketa  :twisted:

19

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

no to musí bejt motor do ruda rozpálenej :-)), ještě že je tam to nitro. lepší palivo - až budu mít sponzora, tak jo  :mrgreen:


teď vážně, že se něco rozbije s tím se musí počítat, mně zase vůbec nenapadlo že kamarád nemá nabitý baterky, zrovna jsme jeli drag (kdo nejrychlejš a nejdál), on byl sice první, ale taky byl první v poli a já tam zahučel po něm. a na zpáteční cestě se mu ty baterky vybily a stalo se co se stalo

ale k věci - dneska jsem trochu rozebíral, a zjistil jsem že ty kolečka v diferáku (přední) jsou opravdu z pěknýho bláta, jen se pěkně blejskaj,  jsou ohoblovaný, takže když zkusím protočit v ruce přední kola, tak v tom pěkně chrupe a to opačné kolo se netočí (zasekne se to) - s tím souvisí otázka, než budu mít náhradní (díl T0683.100, ocelové), lze s tím ještě jezdit, nebo přehodit dopředu zadní diferák a zadek odpojit (a udělat z toho dočasně 2WD). možná blbý dotaz.

20

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

každopádně kup ten ocelovej set kamaradovy se po druhý jízdě rozlomilo kolo v mezinápr.. dif . tak tam dal ocel a hlavně olej silik 5000 a je pokoj a taky tiší chod a to podstatne . no a tohle byl jenom zacátek pak už to jelo ja už to mněl všechno alespon dvakrát venku včetně ložisek na spojce polos ...taky mne v plné palbě upadli obe kola  a tak ....jednoduše se vyklepali osičk atak vždycky jsem jenom čuměl zbalil auto a šup domu opravovat  roll Přijedte se juknout na protech cup bude sranda mají pěknou trat človek okoukne kdo co jak řeší a tak  wink

21

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

yo, s tím ocelovým setem počítám na 100%.
ještě ohledně oleje do diferáku - dopředu hustší a dozadu řidší?

a ještě k tlumičům  - dají se na nitroblasta opatřit i jiné pružiny než jsou ve výbavě - různé "tvrdosti" - nebo se dají použít pro jiné auta - je to nějak standardizované?

22

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

co se týče plnění dif.. tak jsem dal na radu skušenějších jezdcu rada byla předek 5000 střed 2500 zadek 1000 těch   čísel se nelekej čím vetší číslo tím větší hustota oleje  8O ale muj názor je že na rekreační ježdění je to cejkem fuk kámoš dal 2000 do všech a jezdí jak drak taky a hlavně až to budeš plnit tak ne až po okraj max do třičtvrtě  co se týče tlu.. tak jsme to řešili podložkam co jsou přibalený nebo mužeš je naplnit hustším olejem  wink

23

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

čísel se nelekám 8O , co je co mám stejně napsáno na krabičce od oleje, mně šlo hlavně o konkrétnější hodnoty pro tenhle auťák, stejně budu laborovat aby mi to "sedlo" do ruky. prostě sbírám zkušenosti jiných lidí.

na právě do tlumičů jsem dal dozadu 500 (předek 300)  a tvrdší to je ale pomalu se to vrací nahoru, proto jsem se ptal na ty pružiny. ony tam byly přibalený podložky? tak buďto jsem je tam neměl a nebo jsem je přehlédl, ty by zatím naprosto stačily.

na protech cup bych rád, ale časově to nevyjde, tak dyndám zkušenosti takhle.

24

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

ako to tu tak citam, tak kazdy v tom (ne)mame nieco ine, ja som kupil combo set a ma to stredovy diferak, o podlozkach na tlmice sa mi ani nesniva, v krabici chybalo zhavenie a svieckovy kluc (predajca sa osprvadlnil a promptne dodal)..by ma zaujimalo, ako to v tom belgicku, alebo kde v prdeli to robia, - balia..ci ako sa im usype do krabice..??? lol

25

Re: Protech: Buggynu nebo Monster Truck?

podložky se daj koupit celá sada je v balení od nejmenčí až po velkou  a pozor na teplotu motoru já s tim mnel docela problém chce to hlídat radši meřit   8)