1

Téma: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Pomalu se dostávám do fáze kdy začínám přemýšlet po něčem jen tak na doma, či v případě rozbitého MAXXe tak i poježdění venku, třeba na asfaltu či na štěrku........ tyto 3 modely se mi zdají nejkvalitněji provedeny, proto by mě zajímal váš názor  8)  který zvolit, nejlépe ti co s některými mají zkušenosti, děkuji za každý názor  wink

2

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Jako majitel bych (jak taky jinak) doporučil Mini LST, protože je z těch tří největší, takže se s ním dá venku jezdit i v drsnějším terénu, než jsou vyšlapané chodníčky, má zakrytované převody a je dost bytelný, takže toho dost snese. Možnost tuningu je taky dost velká, takže by ti mohl tenhle "prcek" velmi vyhovovat. Pravda, na tvrdém povrchu se občas projeví horší centrování kol, ale to jde vyřešit výměnou servo saverů ála Kmartyho "Wash and go"  smile , popř. výměnou serv za rychlejší a silnější. Taky to chce podložit hrušku nápravového diferáku podložkou, aby lépe zapadla do zubů talíře, ale to je drobnost, která se objevuje u mnoha aut.
Pokud ale chceš jezdit hlavně doma, pak bych doporučil Xray, protože je menší a lehčí, takže nenadělá tolik škod jako kilové MLST, poháněné dvěmi motory 370. Pro Xray mluví i možnost závodění v 1:18 off road, pro což by ale bylo nutné auto dost natunit. Ten tuning je nutnost i v případě, že bys chtěl jezdit venku, páč rády odcházejí ty plastové kulové čepy a díky nezakrytým převodům taky zuby plastových ozubených kol. Údajně je časem nutností i výměna alespoň předních kardanů za kovové.
Já teď sice uvažuji i o koupi M18MT, ale kdybych se měl znovu rozhodovat jaké auto koupit, šel bych zase do MLST a Xray bych koupil jen jako doplněk pro domácí ježdění. Je to ale každého věc. Pokud jde o MiniZillu, tak ta se mi zamlouvá ze všeho nejméně, protože má šasí ála Savage a to se mi moc nelíbí, už kvůli vysoko umístěnému těžišti. Navíc díky té podivné kastli mi Zilla pořád připomíná hračku, což ještě umocňuje chování auta při jízdě, kdy se to celé natřásá a poskakuje. Zkrátka MiniZilla mi vůbec nepadla do oka a jediné, co je na ní fajn, je podle mě nižší pořizovací cena a lepší tvar rukojeti rádia.
Nevím nakolik jsem ti pomohl, ale zkus si najít videa a testy a pak se rozhodni (tady je test +video odjinud, jinak jsou testy i ve zdejším archívu článků). wink

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

3

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Jako majitel bych (jak taky jinak) doporučil XRay smile  Na tom Mini LST se mi třeba zrovna moc nelíbí ta koncepce, jak tam je motor a serva dvojmo... Jinak potvrzuju to co píše DammLore k XRay. Díky nezakrytým převodům se tam dost sekají v převodech kamínky - pořešit to jde ocelovým převodovým kolem - pak i když to je nezakryté, tak s tím problémy nejsou. Plastové kuličky kloubů se v prašném prostředí dost odírají, s tuningovýma kovovýma to je lepší. Plastové kardany jsem celkem dost vymačkal po cca. 25 hodinách ježdění - sice ještě nepraskly, ale měly k tomu už blízko, přičemž jak přední, tak zadní na tom byly dost podobně. Je ale pravda, že jsem to nešetřil a ježdění stylem plná brzda, plný plyn na asfaltu bylo časté.

4

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

No mazec, dik moc všem za rady, pomalu mi z toho rozhodování začíná jít kouř z uší  sad  budu ještě přemýšlet, o minizille sem přemýšlet právě kvůli savíkovskýmu provedení, protože se savíkem sem byl spokojenej hlavně na vysokých skocích  wink

5

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

a co treba mini quake?

6

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

No mazec, dik moc všem za rady, pomalu mi z toho rozhodování začíná jít kouř z uší  sad  budu ještě přemýšlet, o minizille sem přemýšlet právě kvůli savíkovskýmu provedení, protože se savíkem sem byl spokojenej hlavně na vysokých skocích  wink

Nevím co ostatní mají proti minizille,ale já s ní mám jen dobré zkušenosti
.Už v základu je na ložiskách a s ocelovými kardany,370 motor stačí na celkem slušný výkon a hlavně má díky vysoké světlosti dobrou průchodnost terénem.V žádném případě se nejedná o levnou hračku jak tu někdo napsal.Kluk s ní jezdí a vůbec jí nešetří a nemáme zatím nejmenší problém

7

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

No mazec, dik moc všem za rady, pomalu mi z toho rozhodování začíná jít kouř z uší  sad  budu ještě přemýšlet, o minizille sem přemýšlet právě kvůli savíkovskýmu provedení, protože se savíkem sem byl spokojenej hlavně na vysokých skocích  wink

Nevím co ostatní mají proti minizille,ale já s ní mám jen dobré zkušenosti
.Už v základu je na ložiskách a s ocelovými kardany,370 motor stačí na celkem slušný výkon a hlavně má díky vysoké světlosti dobrou průchodnost terénem.V žádném případě se nejedná o levnou hračku jak tu někdo napsal.Kluk s ní jezdí a vůbec jí nešetří a nemáme zatím nejmenší problém

no a mini LST ma v zakladu to samy jak minizilla akorat ma navic jeste olejove tlumice, 2 motory 370 a kovove šasi... Osobne taky doporucuji mini LST z duvodu ktere tu uz byly napsany.... wink

MonsterBaja 5T
Mugen Seiki E-MBX5T

8

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

J osobne po moji skusenosti bych zvolil minizillu byl sem s ni nad miru spokojen big_smile

9

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Jasný no, minizillka je luxusní strojek..... (co sem viděl videa)....

10

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

a co treba mini quake?

tongue  tak wallot mi nasadil brouka do hlavy!!! DuraTrax Mini Quake SE!!!!
http://www.duratrax.com/cars/dtxc0011-m … llery.html

11

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

a k nemu idealne stridak - mamba ESC a k tomu nakej motor treba ten co TH doporucuje jelikoz standardni 1/18 Mamba je moc mala

12

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Mám přes rok MSLT, a tak uvedu pár zkušenosti. Samotné provedení modelu je luxusní, kuličková ložiska, olejové tlumiče, mezinápravový diferenciál, kovové šasi, ocelové kardany, robustní a téměř nezničitelná konstrukce. Na poježdění někde v parku nebo na zahradě super, dobrá průchodnost terénem viz. video, perfektní stabilita, dobře drží stopu v zatáčkách, skoky bez problémů. Ale na závody se nehodí. Hmotnost přes kilo a mezinápravový dif. zhoršuje akceleraci - prostě žádný dravec. Budeš zklamán. Ostaní neduhy již byly uvedeny jinde tak je uvádět nebudu, ale každý model má slabá místa. Takže rozhodnutí asi takto - na domácí poježdění MSLT velmi super, na závody to chce jiný model.

13

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Po pár zkušenostech se všemi zde uvedenými modely bych volil Mini Inferno ST. Velmi dobrý možnosti tuningu, stabilita, kterou mu můžou všechny ostatní tiše závidět, není jediný problém s ND a v neposlední řadě možnosti nastavení, jako žádný jiný. Uznávám, trochu toho tuningu to možná chce hned... A je to teda stadium, ne monster!

14

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Časem po vystřídání několika modelů pod mejma rukama můžu definitivně říct že moje srdíčko je pouze pro Monstery   wink

15

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Po pár zkušenostech se všemi zde uvedenými modely bych volil Mini Inferno ST. Velmi dobrý možnosti tuningu, stabilita, kterou mu můžou všechny ostatní tiše závidět, není jediný problém s ND a v neposlední řadě možnosti nastavení, jako žádný jiný. Uznávám, trochu toho tuningu to možná chce hned... A je to teda stadium, ne monster!


Doufam ze to neni jako ta buggy ktera mela byt taky super a jeden si to koupil cely stastny a za mesic to prodaval s prezdivkou neohrabana koza, to skakalo opravdu jako koza teda byl to je origo bez tuningu ale i to by melo jezdit snad ne, jinak jsem se s tym svezl a muzu ricz ZLATY xray ten jezdi jako auto a skace ladne

16

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Jestli tam měl originál tlumiče tak to fakt moc nefunguje. Je třeba mít olejový. Jinak to auto funguje naprosto skvěle. Jel jsem s ním se stříďákem a teda dost natuněným a rozhodně mu nebylo co vytknout. To se ovšem týká jen klasiky, ST už má olejový tl. v základu.

17

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Já mám taky Minizillu a mohu opravdu jen doporučit......živá, rychlá, odolná......super na vyblbnutí domu i ven......pro ilustraci dávám i 2 odkazy na moje 2 soukromé videa tohoto ďáblíka..... 8)

http://www.luxusnidarky.cz/free/p1010988.wmv  (cca 5 MB)
http://www.luxusnidarky.cz/free/minizilla.mpg     (cca 31 MB)

18

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

No jo hezký  videjko wink  přesně ti potřebuju - vidět to nějak v akci a videjka mi k tomu dost dobře pomáhaj! Zatim tak nějak uvažuji a přemýšlím ale závěry budu dělat až uvidim videjka všech těhle mazlíkuů  tongue

19

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Já mám zillu a můžu říct, že s několika úpravama za pár kaček se s tím dá fakt slušně blbnout. Trochu jsem s tím skákal a přežila v pohodě i dopady z víc jak půl metru na beton. A to klidně i přímo na čumák nebo bokem na kola. Prostě na blbnutí super ařekl bych že v této kategorii víceméně nerozbitná, na závody na kvaliním povrchu to asi nebude úplně ono, protože vysoké těžiště jí handicapuje. Když je dobrá adheze tak v rychlých zatáčkách ráda jezdí po dvou a "pod plynem je nedotáčivá" já tenhle nedostatek řeším tak, že baterku připevňuju doprostřed šasi pod převodovku, což poměrně výrazně změní těžiště i jízdní vlastnosti. Pro jízdu na koberci i asfaltě perfektně fungujou silniční gumy z nabídky HB, jsou sice spíš tvrdší ale na koberci drží ažaž a snad nebudou tak rychle odcházet. Origo baterka je dobrá akorát tak na hrkání doma po obýváku. Náhradní acupack je tedy nezbytný a v kapacitě 1400mAh se dá pořídit kolem 500,-Kč. Důležité je vyměnit origo konektory za  větší pozlacené a to jak na baterce tak na motorku. Se zmíněným Intelect acupackem pak model oproti konfiguraci z krabice nabere velice slušný výkon. Akorát měl pak s větším výkonem problém pastorek a občas lezl z hřídele dolů, pomohla výměna za Xray kompozitní s červíkem, sada 9,10,11,12 zubů vyjde asi na 4kilča. Jako poslední věc jsem teďka pořídil olejové tlumiče taky z Xray. Jsou to tuším zadní z modelu M18MT. Očka na tlumičích jsou sice větší, ale dá se to řešit úpravou čepů nebo populární silikonovou hadičkou na obyčejném šroubu. Pružiny se použijou origo. Sada 4 tlumičů vyjde v Alu provedení na 1100,- a v plastu určitě méně než 500,- Tlumiče jsou sice kratší (spodní ramena jsou naprázdno v přímce) ale to mi do haly vyhovuje a kdo by rád do terénu může přikoupit delší očka a tím zvednout světlou výšku.

20

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

No supér, tak přece jenom ta minizillka neni špatnej strojek  wink Dík za vyčerpávající psaní, určitě o ní budu přemýšlet  8) btw - Monster Trucky jsou dělaný pro skoky přes auta a pro skoky do výšky tak nevim proč z toho každej dělá truggy a pak s tim závodí a snižuje těžiště když větší sranda je s těžištěm vyšším  wink nechal bych ji jak je  tongue

21

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Mno, asi budu vypadat jako brbla, ale zkus se podívat na to video z mého předchozího příspěvku. Podotýkám, že jde o kus vytažený z krabice, bez jakýchkoliv úprav a jak jsem teď koukal znovu na tu MiniZillu, tak se mi opět potvrdil můj názor na ni. Prostě mi příjde línější a moc udrncaná. Já jezdím s podvozkem na maximální světlou výšku, ale přes budku jde až při opravdu vysoké rychlosti (ta je vyšší, než u Zilly), když na pevném povrchu prudce zatočím. Pokud se ti líbí ten podvozek, tak si tu Zillu pořiď, ale pokud ti jde o výkon a jízdní vlastnosti, pak myslím, že by na Mini LST prostě nestačila. Nejlépe by nám o tom mohl popovídat asi Salvatore, který obě testoval. Co ty na to, Sale?
Jinak osobně bych rád viděl toho dobráka, který by MiniZillu nazval truggy. Vždyť je to naprostý nesmysl, s takovouhle konstrukcí. Je to jako by někdo řekl, že je třeba Š Roomster krásný sporťák. Prostě kravina. roll
pokud jde o konektory, tak to je bolest drtivé většiny RTR sad a je to opravdu nutnost. Jeden konektor ale vyjde na cca 30,- korun, takže je to lepší, než řešit spečený Tamiya konektor, popř. vyzkratovanou baterku. Olejové tlumiče a slušná baterka je u MLST taky už v základu (i když ten Intellect 1400 je samozřejmě lepší), takže se tím podle mě lehce smázne i ten cenový rozdíl.
Ale nakonec, bude to tvoje auto, takže se rozhodni sám, do čeho chceš investovat. Určitě si ale projdi Salvatoreho článek v archívu (Dva kohoutci na smetišti) a ostatní recenze, na které můžeš narazit na netu, popř. si projdi videa na one18th.com (v galerii, je tam jak MiniZilla, tak MLST) nebo třeba na youtube.com. Myslím, že ten rozdíl je dost znatelný.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

22

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Pár obrázků možná bude lepších než 1000 slov aneb takhle jezdí zilla s krabice s původními konektory a accu GP1100/7,2: ftp://sfinskacrew_com:w93NVfvk@ftp.sfinskacrew.com/www/xyz/MVI_1432.AVI

ftp://sfinskacrew_com:w93NVfvk@ftp.sfinskacrew.com/www/xyz/MVI_1586.AVI

ftp://sfinskacrew_com:w93NVfvk@ftp.sfinskacrew.com/www/xyz/MVI_1430.AVI

23

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Filmečky sice nic moc, ale pro představu jak to léce snad pomůžou, nebudu se tajit tím, že M-LST jsem měl taky v hledáčka a ikdyž mě technické vychytávky baví přišlo mi tropchu moc překombinované, tím myslím třeba 2x servo 3x diferák atp. Taky se přiznám že rozhodla cena protože zillu jsem u dealera v zahraničí sehnal v předvánoční akci více než o litr levněji než u nás. LST jsem sice zatím v akci neviděl, ale z filmečků co jsem postřehl je vidět že stabiltu i maximálku má lepší než ten můj monstřík, na druhou stranu se zilou jde dělat spoustu různých monstrkravin. Jako velké + u zilly mi taky přijde, že všechny díly na nápravách jsou shodné na všechny kola takže stačí mít sebou v kapse 1 - 2 sady za dvě kilča a nestane se že buteš muset skončin s ježděním když něco blbě trefíš i když po těch peckách co to schytalo na závodech vážně věřím tomu že díly na podvozek budou dlouho v šuplíku. Jo a ještě ybch nezapoměl nějaké ty mínusy. Po chvilce ježdění se objevily malé vůle v řízení, což mi nevadí protože jak jsem okukoval mnohem preciznější závodní stroje není to nic neobvyklého, ale geometrie přední nápravy není téměř vůbec rozbíhavá. Takže je třeba koupit štelovací spojovačky (od HB 330,-) a trochu to poštelovat. Další trouble je s diferákama a to v tom, že mezi ložiskem a vstupním klem ( tuším že se tomu říká hruška ) prolíná olej a tak po 2 závodních dnech a asi 7x blbnutí venku se předek protáčí bez náznaku svornosti a zadek zatím drží i když mastnota na povrchu je taky vidět. Ass1

24

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

Jako velké + u zilly mi taky přijde, že všechny díly na nápravách jsou shodné na všechny kola takže stačí mít sebou v kapse 1 - 2 sady za dvě kilča a nestane se že buteš muset skončin s ježděním když něco blbě trefíš i když po těch peckách co to schytalo na závodech vážně věřím tomu že díly na podvozek budou dlouho v šuplíku.


Stejně tomu je i u MLST, tam jsou dokonce plně zaměitelné kompletní přední a zadní nápravy. Jinak na diferáky používám raději hustší vazelínu a i to jen trochu na zuby, protože ta ti nevyteče a pokud chceš ladit diferák olejem, potřebuješ utěsněné dify.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

25

Re: MiniZilla / M18MT / Mini-LST

nevi nekdo jestli se da u nas sehnat ten duratax mini quake se? asi ne co a nahradni dily na tom budou asi bohuzel stejne sad