1

Téma: Marder a plyn

Ahoj lidi, mam kratce Mardera a zajimalo by mne jak fungovat s plynem. Vim, ze to chce trening a sikovne ruce, ale i kdyz do toho dam hodne citu, tak motor jede bud na plno nebo na volnobeh o plynulosti pridavani nejde mluvit (je mi jasny, ze se sekackou je to podobny). Nekupoval jsem sice auto na pomalou jizdu, ale obcas by se plynula charakteristika zaberu hodila. Mozna nastavit trochu diru v servu aby to nejelo hned od zacatku, protoze staci milimetr zamacknout plyn a auto leti jak blazen smile ? Trochu me s tim stve kolega a 1:8 tomu to jde pridavat krasne plynule a ja musim jezdit bud plnej a nebo nic smile Ma nekdo nejakou radu ?

2

Re: Marder a plyn

No,trochu cviku to jistě bude chtít získat.I když to co popisuješ,vypadá spíš na málo nabitý aku v přijímači.Měl jsem ten samej problém.Řízení šlo furt v poho,ale plyn bud plnej nebo nic.Aku jsem vyměnil,pořádně nabil na trochu lepší nabíječce a bylo po problému.A to mam RTR,tudíž jen nejpovinnější výbavu serv,žádný speciály.
A pokud možno,ty sranda kabely od aku,ty slaboučký,vyhod a místo nich dej klidně ty silný od motoru na elektro placky.Tušim 3-4mm.Ty slabý se rády při vybracích a skocích rády uklepávaj a pak zlobí.

3

Re: Marder a plyn

Ako máš prevedené tiahlo plynu? Môžeš dať niekde foto? Závada môže byť aj v rozladených trimroch na vysielači, posunutá páka serva, nesprávne nastavená dlžka tiahla atd.

Nastavoval si polohu páky na serve plynu pri zapnutom vysielači a prijímači? Nastavoval si aj dorazy plynu pri zapnutej elektronike?

Nuž a uplne na záver. Nesmieš zabúdať, že máš auto s 26 kubíkovým motorom ktorý ma festný krutiák. lol

4

Re: Marder a plyn

Ještě jedna věc, kromě těch, co už tady byly vyjmenovány. Jaké máš rádio a jakou máš nastavenou křivku plynu? Lineární, exponenciální nebo jinou? Na radiu pro letadla u JR je to pod throttle curve, tam si tvar křivky, a tím i výchylku serva, nastavuješ sám v několika bodech.

Ten 1 milimetr je opravdu jeden milimetr na rádiu nebo je to jen tvůj pocit?
Kdybych pohl kniplem o 1 mm a letadlo s 160 ccm letělo na plný plyn, to by byl nářez. Pokud jsi nejezdil s něčím podobným, opravdu tě může výkon motoru překvapit.

Pokud máš standartní páku ( délku ) na servu, táhlo je na ovládací páce karburátoru upevněno originálně ( neposunuté blíž k hřídeli - ose otáčení - zkrácení ramene páky), pak bych viděl problém v nastavení radia.

5

Re: Marder a plyn

Dik za odpovedi, co se tyce kabelu, tak jsem se taky podivoval jejich tloustce. Cekal bych silnejsi drat kdyz servo rizeni si je schopne vzit urcite pres 1,5 A a dratky jsou jak nic, zkusim je vymenit. Fotku serva plynu udelam zitra a pridam ji sem, nastavoval jsem to napred pri vypnutem radiu (pomer brzda plyn, rozdil na tahlu asi 4mm) a pak jsem na vysilaci nastavil stred (vonobeh) kde nezabira ani plyn ani brzda. Delka posunu z volnobehu na plny plyn je na tahlu cca 2,5 cm odhadem, ted nemam auto vedle sebe smile Zatim jsem nezjistil jak zmenit linearitu ovladani, myslim, ze by byl lepsi exponencionalni prubeh, ale nemam k radiu manual a podle toho jak jsem nastavoval vysilac si nejsem jisty, nezdalo se mi ,ze by zmeny na vysilaci mely nejake velke vysledky. Jen pri brzdeni mam omezeny dobeh serva servo plynu chodi cca 70 % - 0 - 30% (plyn/brzda) Zitra se na to jeste podivam, je mi jasny, ze to bude neposedne auto, ale rad bych ho nastavil na prijemnejsi ovladatelnost smile Hol by to asi chtelo 4*4 smile

6

Re: Marder a plyn

Takže tvoj postup, všetko špatne. Zopakuj si nastavenia zo zapnutou elektronikou.  Pred nastavovaním nezabudni všetka trimre dať do nulovej polohy alebo do stredu. Potom nastav mechanicky páku na serve tak aby bola v strede, nastav tiahlo plynu tak aby nebolo šupátko karbeca otvorené a túto polohu zaisti stavacím krúžkom. Medzi krúžkom a pákou serva nechaj malinkatú medzieku. Potom pridaj plný a druhým krúžkom zafiksuj maximum. Tým by si mal mať nastavené. Môžeš naštartovať a už s nahodeným motorom jemne doladiť neutrál a brzdu.  wink

7

Re: Marder a plyn

Důležité je taky jaké a kolik baterek máš v aku packu. Ideální je mít 5xAA s kapacitou alespoň 2000mAh. Já mám dobrou zkušennost s futabáckým konektorem - mám ho našroubovaný na RC boxu a vždy jenom spojím 2 konce - od aku packu a od přijímače. To co se dodává v RTR setu může někdy dělat potíže.

8

Re: Marder a plyn

To snád nemyslíš vážne  :!:  Myslíš, že je niekto kto by sa odvážil jazdiť benzináky na 4článok.  :?: takému človeku sa nedá povedať modelár ale je to nezodpovedné individium ktorému by bolo z moci úradnej potrebné zabaviť komplet výbavu. :twisted: Ku konektoru ešte doporučenie. Original od FG je suprový a mám taký dojem, že aj lacnejší ako od Futaby.

9

Re: Marder a plyn

Ahoj, tak jsem se dnes k autu nedostal, foto napravim zitra smile Dik za rada s postupem nastaveni. predtim jsem nastavil servo na stred rucne a pak nastavil plyn a brzdu stejnym postupem a zbytek dohnal trimem, ale uznavam, ze to neni ten pravy zpusob a napravim to smile Clanku mam 5 s kapacitou 2400mA/h, s ctyrma bych si jezdit nedovolil smile Kazdopadne kabel urcite vymenim a rada s konektorem v krabicce na prijimac neni spatna, mrknu co se vali v supleti smile

10

Re: Marder a plyn

Nepodceňuj ten konektor. Ja som to urobil a stálo ma to 40 sekund strachu a zadretý motor. Po doskoku sa konektory"čo šuplík dal a boli to 2,5 zlatené kolík trubička" , vyklepali a Marder rajdoval po motokrosovej dráhe bez kontroly. Kúp si fakt original FG majú fest tuhý chod a dajú sa pekne priskrutkovať na krabičku elektroniky. Kašli na šuplíkové zásoby. :!:

11

Re: Marder a plyn

Ydravim, tak jsem nastavil servo plynu se zapnutym radiem a nastavenym trimem v nule, ale asi mam nastavenou nejak divne linearitu, tedy spis mi prijde ,ze to jde exponencionalne, protoze kdyz pridavam plyn tak sevo pomalu jede jen asi 3mm a pak skoci o 1cm dal, a to vse v rozmezi 2mm paky plynu na vysilacce. Udelal jsem z toho iv video a foto , jen nevim kam to ted umistit. Neco vymyslim a zaslu odkaz.

12

Re: Marder a plyn

A ted ty dve fotky :

Prvni je poloha serva :

[URL=http://img366.imageshack.us/my.php?image=img044sb9.jpg]http://img366.imageshack.us/img366/7052/img044sb9.th.jpg[/URL]

a druhe jsou tahla plynu a brzdy na konci :

[URL=http://img139.imageshack.us/my.php?image=img045mx5.jpg]http://img139.imageshack.us/img139/2452/img045mx5.th.jpg[/URL]

13

Re: Marder a plyn

Na páce na servu jsi mohl táhlo posunout ještě o dírku blíž k ose a přidával by jsi plyn pomaleji, ne tak ostře, ale to asi víš. No, a jestli ti servo chodí jak popisuješ, tak tam určitě máš nastavenou exponenciální křivku. Přehoď si to na lineár a máš klid.
To čisté autíčko ti závidím, já jsem ho nestihl ani nafotit.

14

Re: Marder a plyn

Jo, a ten vypínač bych co nejdříve vyhodil a máš o jeden problém z důvodu utřepaného kontaktu méně.

15

Re: Marder a plyn

Uz jsem to nasel, bylo to skryte zakouti menu vysilace... Prepnul jsem to na linear a uz se tesim az to zkusim smile PS: vypinac pujde pryc, konektory jsem uz nasel, mam celkem kvalitni se zajistenim proti vyskubnuti nebo vyklepani... (vyhoda zamestnani v elektrofirme) Vyhodim vypinac, dam silnejsi kabely a ty konektory. O vikendu bude pokracovat testovani smile  Diky moc vsem za prispevky...

16

Re: Marder a plyn

Sme radi, že sme ti pomohli. Ved práve z týchto dôvodov je tu toto forum. Ešte by si sa mohol predstaviť, to jest vyplniť údaje vo svojom profile alebo podpise. Zaručene by si našiel niekde poblízku svojeho pôsobiska ochotného kolegu. wink

Malá pripomienka k polohe páky na serve. Asi to treba prehodiť o jednu polohu proti smeru hodinových ručičiek.

17

Re: Marder a plyn

Tak co, bylo to tou krivkou?

18

Re: Marder a plyn

Já jsem to tak chápal, ještě bych zkrátil páku na servu plynu. Ale to je na každém, jak si to kdo nastaví.Jestli chce rychlejší nebo pomalejší odezvu.

19

Re: Marder a plyn

Ahoj, ano bylo to tou krivkou (jsem strevo, ze jsem na to neprisel hned)... Ted uz se auto chova lip a konecne jezdi jak ma. Tahlo asi opravdu zkratim, protoze ted je plyn dost dlouhy a celekem trva prechod z volnobehu na plny plyn, ale to jeste chvilku pocka, az dostanu auto lip do ruky... Jeste jednou dik za odpovedi. Ps: Profil jsem uz doplnil smile