Téma: Životnosť
Prosím vás kolko je približná životnosť spalovacieho motoru? Kolko hodín jazdenia? Mám RB S5...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Prosím vás kolko je približná životnosť spalovacieho motoru? Kolko hodín jazdenia? Mám RB S5...
Ja jazdím s RB S7 druhú sezonu, no videl som aj motor ktorý klakol po 6 hodinách prevádzky. Na tvoju otázku sa nedá odpovedať nakoľko na životnosť motora pôsobí veľa faktorov ako napr. prevádzkové teploty, starostlivosť o čistotu nasávaného vzduchu, používané palivo, zábeh, spôsob jazdy, atd, atd........
Mne je to jasné, ja som chcel len cca. Diky. Jazdil si aj s pať kanálovým motorom? Je velký rozdiel medzi 5 a 7?
aNO, Mal som Novarossi 5 kanal, ale ten som kupovaluž jazdený takže tažko porovnať. Mladý Boor jazdí tuším RB 5 kanal a je rovnocenným súperom aj jazdcom o 7 kanálom. Musíš si uvedomiť, že u buggy to nie je len o výkone motora a technike. Buggy je hlavne o ruklách a hlave.
Ano Boórovci majú S5 a ide im to dosť dobre... Len keď už budem za rok kupovať nový motor tak by som celkom rád vyskúšal ten 7 kanál. Môže to byť zaujímavé... Ozaj, chcel som sa ešte spýtať, že či tuning motoru napr. výfukové potrubie môže nejak skrátiť životnosť?
Čo chceš na motore túnovať :!: . Ved kupuješ ostrý súťažný špecial motor a nie nejaké orezávatko. Z toho dôvodu je aj taká cena. Kúpiš originál koleno RB a najlepšie aj tlmič. Ten môže byť prípadne aj od niektorého renomovaného výrobcu. Treba si však dať pozor aby mal homologizáciu EFRA.
No práve ten výfuk...
Motor s kolienkom a výfukom tvoria ladenú sústavu. Plus pokiaľ chceš chodiť na preteky, tak výfuk musí mať homologizáciu EFRA. Bližšie informácie o výfukoch nájdeš na stránkach výrobcov motorov. Tam sú uvedené dlžky pvýfukovej sústavy pre jednotlivé motory.
Potreboval by som pomôcť ešte pár vecmi:
1. Po kolko litroch paliva by som mal v tej S5-ťke meniť ojnicu? Niekto vraví, že netreba, lebo tá istá sa dáva aj do silnejších motorov a druhý vravia, že po 5-tich litroch... tak som z toho jeleň.... jazdím 16% tornado
2. Dá sa predĺžiť životnosť kúpou nového výbrusu? Prípadne oplatí sa kupovať tie vnútorné časti, či rovno kúpiť druhý motor...?
Síce jazdím s tým motorom závodne zatial iba pol sezóny, ale hooodne jazdím mimo závodov, tak sa bojím kolko vydrží, lebo na nový budem mať až koncom roka..... :cry: Ďakujem za pomoc.
to kedy menit ojnicu aj mna zaujima a ci je to niaka specialita od RB alebo aj ine motory tomu podliehaju lebo mam savika 25 a odjazdil som 35L tornada 16 a mam pocit ze ten motor je stale v super kondici
Ty brdo 35?? to neni malo! Ja mam zatial len cca 15 - 17... ale aj tak sa bojim, nebol najlacnejsi
Já mám na mém motoru v současné době "nalítáno" cca 13 závodů.
Z toho to byly 3 mezinárodní závody (2 v podmínkách, kdy byla dráha takřka po celý závod pod vodou!)
Takže něco kolem 20l.
Za tu dobu mi chcípnul dohromady 2x. Jednou jsem zapomněl přijet natankovat :oops: a teď naposledy také jednou v semifinále Lanškrouně.
Tam však nebyly klasické podmínky a navíc to mohlo být i tím, že se mi do kol namotal koberec a 3 kola se zcela zablokovala...
Komprese je stále dostačující, ale také si říkám, že kolaps motoru může přijít každou chvíli a tak už mám zamluvený nový motor.
A ohledně té ojnice :
Někdo doporučuje, někdo ne. My jsme jí za celých 11 let co jezdím měnily asi tak na 2 motorech a popravdě nemůžu říci, že by pak vydržel očividně déle.
Záleží asi na zacházení s motorem a stylu jízdy, s palivy jsme také problémy neměli.
Asi je to ale věc názoru!
Chtělo by to, aby se popravdě vyjádřilo více závodníků, především pak ti, kteří jezdí již delší dobu na vyšší úrovni...
Právě reakce na důležitá témata od takovýchto lidí tu dle mého názoru chybí ze všeho nejvíce!!!
to mas tak kto sa vyzna nepotrebuje tu hladat odpovede.
to mas tak kto sa vyzna nepotrebuje tu hladat odpovede.
a ty tu hledas?? nebo jen opruzujes?
ja hladam,ale nemam pravdu ze to asi niak tak bude?
myslis si ze i ten co jezdi nekolik let je vsevedouci?
to je preci nesmysl,
porad jsou nejake novinky ktere je treba do sebe dostat, takze i na tomto foru jsou lide co vi hodne , ale proc by nemohli hledat jeste neco co nevi nebo neznaji
Já mám na mém motoru v současné době "nalítáno" cca 13 závodů.
Z toho to byly 3 mezinárodní závody (2 v podmínkách, kdy byla dráha takřka po celý závod pod vodou!)
Komprese je stále dostačující, ale také si říkám, že kolaps motoru může přijít každou chvíli a tak už mám zamluvený nový motor.
Potvrzuji Petrova slova - můj motor RBWSII má vyjeto cca 10 litrů paliva, což není vůbec hodně a komprese je naprosto dostačující. Pokaždé důkladně měním filtr, po závodu konzervace after run olejem.
Podložku pod hlavu v záběhu jsem nedával, ojnici jsem neměnil. Jezdím teplotu okolo 130 stupnů a spolehlivost maximální. Pokud pominu, že si taky nedojedu natankovat.
Nejsem žádný 100%tně vyježděný závodník, ale tohle je roční zkušenost a já na základě toho dávám svému motoru ještě do životopisu určitě další sezonu.
JB
Já jel minulou sezónu RB S5 a supr, ale s WS7 se to rovnat nedá.S5 jde dobře od spoda!!S tou ojnicí:Někdo jí nemění vůbec.Ale my jsme se s kámošema shodli na tom, že když se motor zabíhá, tak je samozřejmě nejvíc tuhej, tím pádem je největší nápor právě na ojnici.Takže po vyjetí cca 3-4l paliva, by se ojnice měla vyměnit, a tím máš jistotu že motor poběží několik sezón, a třeba po 2 sezónách by jsi měl vyměnit píst a vložku.Poté je motor skoro jak nový!!!
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.