Téma: Zdaravím
Mam dotaz co a jáké tuningové díly doporučujete k základní verzi mardera? a nebo je lepší hned koupit tu verzí race ale tam prý je také potřeba dokuopit spoustu věcí?Jaký máte prosím názor děkuji za odpoved.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Mam dotaz co a jáké tuningové díly doporučujete k základní verzi mardera? a nebo je lepší hned koupit tu verzí race ale tam prý je také potřeba dokuopit spoustu věcí?Jaký máte prosím názor děkuji za odpoved.
K základní verzi mardera by se šikly stavitelný olejový tlumiče.Mam toho race,tak nevim,jak je vybavená zákl. verze.Dokupoval jsem jen ochrannej kryt na převody u spojky,jinak vše bylo u auta.
Ahoj,
určitě bych řešil i přední kovové domky a kovový unašeč plastového ozubeného kola 46T, a taky kovový držák motoru. To jsou nejchoulostivější části.
Nie vždy sú kovové tuning dielce potrebné. Napríklad ten plastový unášač veľkého kola podla mňa posobí aj ako tlmič rázov a akási ochranná spojka ktorá má chrániť kľukový mechanizmus motora pred rázmi. Pokiaľ nechceš jazdiť súťažne tak je asi nákup duralových dielcov zbytočným vyhadzovaním penazí. Je to viacej na efekt ako na účel. Ja mám Mardera a z tuningov plánujem len nákup tuning vzduchového filtra a tlmičov zo stavacím krúžkom a závitom.
No já ten duralovej unašeč taky zatím nemám na autě, u Bayera mě varovali, že ten plastový brzy odejde,ale fakt je, že jsem odjel celou sezonu a zatím drží. Takže souhlas, jen pár základních dílů stačí v kovu - třeba ten držák motoru - motor má tendenci se po nepovedených skocích uvolňovat a po čase se šrouby, které zespodu drží motor vychodí.
Nuž a ked budem " velký " tak si kúpim ešte nejaký tuningový tlmič výfuku.
je pravda, že ne všechny tuningové díly mají smysl a zlepší jízdní vlastnosti. Do začátku doporučuji kovová zadní ramena a kovové kloubky, protože ty plastové se hned vychodí a kovová ramena jsou tužší a auto lépe drží stopu. Jinak není špatné vyměnít plastový servosaver za duralový, ten se točí na ložiskách, řízení je přesnější a lehčí. Duralové domky "které všichni doporučují" bych řešil až odejdou, já jsem je sice vyměnil "není nad dobrou radu" a myslím že zbytečně. Jinak povolující se plastový držák motoru, jsem vyřešil tak, že jsem použil o číslo silnější šroubky a ty se kupodivu tak nepovolují, navíc lze je zakápnout modrým Locktidem.
mam odjetou jen jednu sezonu a tuningové díly jsem kupoval až mi odešly plastové díly. ( přední domky, unašeč uzubeného kola , kloubky ramen , držak motoru) a plánuji ještě plato spojky s brzdou a držák diferencialu. Co se týče ramen, považuji za výhodnější plastová, pohltí maximum nárazů.
U tuningového držáku motoru - použili jste šrouby, které byly součástí balení nebo jste tam dali delší. Někdo mi říkal, že snad ty co se k tomu dávají jsou moc krátké. Já tam mám ty standartní a drží to.
A co tuningové výfuky, používáte někdo? Jaké jsou zkušenosti?
Prostě tak jako v životě tak i v tuningu je třeba použít zejména "selský rozum", uvědomit si jak věci fungují a hlavně co chci tuningem dosáhnout. Viz "plastová ramena lépe tlumí rázy" na tlumení rázů jsou přes tlumiče, ramena mají být co nejtužší a nejlehčí atd ....
Výfuk tuningový (oproti plechové krabičce v základní verzi) význam má, zejména ve zvýšení výkonu a změně točivého momentu. Sám bych výfuk bez hlubší znalosti práce dvoutaktu a proudění plynů nevyráběl.
Prostě tak jako v životě tak i v tuningu je třeba použít zejména "selský rozum", uvědomit si jak věci fungují a hlavně co chci tuningem dosáhnout. Viz "plastová ramena lépe tlumí rázy" na tlumení rázů jsou přes tlumiče, ramena mají být co nejtužší a nejlehčí atd ....
Výfuk tuningový (oproti plechové krabičce v základní verzi) význam má, zejména ve zvýšení výkonu a změně točivého momentu. Sám bych výfuk bez hlubší znalosti práce dvoutaktu a proudění plynů nevyráběl.
Zapoměl si ale dodat ze tlumice tlumi razy jenom ve smeru pohybu pistu, kdezto kdyz blbe dopadnes nebo vezmes kolem treba mantinel tak duralovy rameno se:
a) ohne
b) vydrzi ale umre neco dalsiho v uchyceni atd.
Osobne bych na hobby jezdeni ramena nemenil, mozna jenom zadni u kterych se vytrhava sroub
OK, ale pokud někdo uvažuje o tuningu tak to asi s ježděním myslí vážně a bez kovových ramen se prostě neobejde.
ja jel 1.sezonu MČR a plastovíma ramenama a letošní mistr republiky P. Schiler jel také s ramenama v plastu a sním i polovina zůčastněných jezdcu. Takže kovová ramena nejsou cesta k úspěchu.
Skusim zhrnúť moje poznatky z tejto sezony. Z benzinakom a hlavne 2WD som začínal od nuly. :oops: Podľa mna sú slabé miesta Mardera tieto: uchytenie nápravnice A , B k spodnému platu. Diery v nápravnici pre skrutky sú veľké, takže materialu okolo dier zostalo poskromne. Pri čelnom náraze z ofsetom od 20%, alebo pri šikmom náraze pod malým uhlom je spoj nápravnica - plato silne namáhaný a skrutky sa doslova bokom nápravnice vyvalia von. :!: Dalším slabým miestom sú zadné horné ramená. Už po vyjazdení zhruba 3 litrov paliva som pravé horné rameno vypúzdroval teflonovou páskou Nuž a posledným slabým miestom sa ukazuje ochrana diferáku. Už po zábehu vyzeral ako starý frontový bojovník, samá jazva Na funkčnosť to zatiaľ nemá vplyv, ale tá estetika pre modelára odchovaného XRAY-om je otrasná.
možná asi , než se dohadovat o tom co "tunit" a co ne, bude lepší napsat , tak jako Rogi, zkušenosti s ježděním zaměřené na to co odpadlo či umřelo a z toho vyvodit. Já jezdím Mardera (základní verze) od května 2006 celkem aktivně, účastnil jsem se jednoho závodu v Olomouci. Mezi závažné poruchy bych zařadil vylomený zub pastorku co pohání diferenciál asi po třech jízdách, prasklý unašeč poloosy (asi jsem nechal malou vůli), vytržené horní rameno zadní nápravy z plastového T uchycení, po nárazu do stromu roztáhnuté plastové kloubky zadní nápravy, ulomené ložiskové osazení plastového koše diferenciálu na strané ozubeného kola (asi to dostalo pecku zespodu). Přední náprava zatím OK
Tak se taky pochlubim. Mardera Race jezdim něco přes rok,jen rekreačně.
Při ježdění na poli ve sněhu umřel o velkej šutr přední nárazník.
Při ježdění v pískovně,dokud nebyl kryt na převody,odešly obě plastový kolečka,ty hned za spojkou.Malý už mam kovový,to se oplatí.Ale velký furt plast,je to lepší na bezpečnost spojky a motoru.
Pak se mi taky pořád vytrhávaly v předních šenklech na řízení(kde drží konce předních ramen a na druhej konec se šroubuje kolo) šrouby od upevnění horních ramen.Stačí koupit jiný o 1cm delší.Ty origo mi nedosahly do kovovýho kroužku,co je mezi ložisky kolem hřídelky předního kola.Ted bez problému.
Obal diferáku.Odešel někdy v květnu.Nahrazeno duralem 4mm,stačil by i 1-2mm.Ted nezničitelný.
Prošoupanej kryt diferáku zespoda šasí.Zatim neřešim,aspon se tam nedrží bordel a voda.
Plastová klec kolem motoru.Prasklý asi 3x na pravý straně před motorem.Sešroubováno šroubem do dřeva a staženo drátem.Ted asi 3 měsíce nový.Ale už zas načnutej.Řešení=lepší ruce.Zatim nemam.
Vytejkající benzín z nádrže přes víčko při převržení.Trochu větší dírka do víčka a naimplantována slabčí hadička smotaná do 3í větších uzlů.Už nekápne.
Povolující se šrouby.Furt potřeba kontrolovat.I přes zalepení.Hlavně na těch táhlech od serva řízení.
Vytahaný oka na zadní nápravě.Je to jen plast,tak koupený nový se šroubkem na stažení časem.
Vytrhávající se závity na spodních zadních ramenech.Koupený nový plastový a stažený eskapáskou se závitem,jako se používá na velkých autech na hadice vody a podobně.Ted bez problému.
Odříznutí vykouslýho plastu v levý části směrem od vzd. filtru kolem hlavy motoru nad spojkou.Lepší chlazení a nedrží se tam bordel a i kolem svíčky.
Odlámaný asi 4 žebra na větráku.Ale docela šikovně,skoro to nehází.
Ohnutý,nepatrně,šasí a furt rozlámaná kastle.Řešení zatim neni.Dělam moc kotrmelců.Asi vyměnim řidiče.
Problémek s vypínačem aku a malá kapacita aku.Daný jiný články,spájený doma.Silnější kabely a konektory 4ky,jako motorový na 1/10 elektro.Sice bez vypínače,ale už se kabely neklepávají a aku drží.
To je asi tak všechno.
Dik moc za vaše poznatky.Ještě vác moc prosím jaké tam mám koupit serva?Dik moc
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.