1

Téma: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

Zdravím všechny kutily. Potřeboval bych pomoc s řešením problému se savery, které ač jsou pro serva Hitec, nesedí na servo HS-65 HB, protože zatím co tisícihran na servu má  průměr 5.0 mm, otvor pro nasazení na servo má 5,5 mm. Zkoušel jsem se ptát na jiné savery, které by měly průměr 5 mm, ale nic jsem nesehnal, takže budu muset vyrobit nějakou vložku, nebo něco podobného. Pokud byste měli nějaké nápady a návrhy, předem za ně děkuji.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

2

Re: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

V obsahu stavebnice bys měl mít různé ty klouboky právě na různá serva

3

Re: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

V obsahu stavebnice bys měl mít různé ty klouboky právě na různá serva


Abych vysvětlil, odešlo mi jedno ze dvou serv řízení u RTR Mini LST, tak jsem to chtěl nahradit něčím kvalitnějším, ale ty savery jsou prostě na prd. U serv byly pouze další ty páky (nebo jak se tomu správně nadává), ale já musím použít savery přímo na servu (na nějaké náhražky tam není místo). Vrátit ty savery by bylo zbytečné, pokud k nám nikdo na HS-65 HB nedodává jiné savery, tak přemýšlím, jak je, nebo ty serva, upravit, aby šly vzájemně použít.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

4

Re: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

na hitec HS-81 i 81MG graupneracky (resp Keilacky) servosaver funguje, barvu ma pokud si pamatuju cervenou
nevim ale jestli ma HS-81 stejny tisicihran jako ta 81ka

5

Re: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

na hitec HS-81 i 81MG graupneracky (resp Keilacky) servosaver funguje, barvu ma pokud si pamatuju cervenou
nevim ale jestli ma HS-81 stejny tisicihran jako ta 81ka


Tento červený saver (č. 90553) právě mám a ten je na těch 5,5mm, což je mi na prd. sad

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

6

Re: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

DammLore: Ne u serva! U auta!!! U každýho co znám, že používá servasaver přímo servu (např. Savage 25) tak bylo přibaleno několik těch spodních kloubouků servosaveru právě aby se dalo nahradit servo.

7

Re: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

DammLore: Ne u serva! U auta!!! U každýho co znám, že používá servasaver přímo servu (např. Savage 25) tak bylo přibaleno několik těch spodních kloubouků servosaveru právě aby se dalo nahradit servo.


Tak to nebude pripad MLST. Tam pani autori zrejme nepredpokladali ze pouzijes jiny servo nez original :-(

8

Re: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

Tak to jsou docela šmejdi... to je fakt bída.

9

Re: Hitec HS-65 HB versus servo saver pro Hitec (od Graupner)

Já si myslím, že Team Losi ani neměl v plánu, že by ty serva chtěl někdo měnit za jiné a taky je možné, že si Hitec zřídil nový "standard" pro velikost tisícihranu, protože jsem jinak na podobně malý průměr u žádných jiných ser nenarazil. Jinak pokud by se někdo dostal do podobných potíží, dávám sem jednu variantu jejich odstranění. Zkopíroval jsem to z vlákna o Mini LST (1:18 a více offroad), ať to tam nemusí případný zájemce hledat. Pak vím ještě o jednom způsobu, ale ten je o dost náročnější a taky víc riskantní.

Tak jsem možná problém vyřešil. Zkusil jsem totiž do saveru kápnout trochu pečetního vosku a hned to narazil na servo. To servo je ale nutlé mít vystředěné, aby potom nebyl problém se spárováním těch dvou a taky je nutné nezapomenout na ucpání závitu v hřídeli třeba sirkou, která zároveň slouží jako osa pro vystředění saveru na díru. Vosk jsem nechal úplně vychladnout a pak jsem saver stáhnul. Optimální je, když se vám povede vytáhnout ten vosk ze saveru, aby zůstal jen na hřídeli a vy pak mohli odstrani vosk z čela hřídele. Pak vám zůstane jenom jakási vložka tisícihranu jen na obvodu a saver tak můžete narazit až nadoraz. Ten vosk je spíše tvrdý a křehčí, ale je tam tak málo místa, že by se to nemuselo vydrolit. Navíc je to celkem jednoduché (až na to rychlé nasazování saveru, dokud je vosk horký) a když se vám to nepovede napoprvé, není problém tisícivran očistit třeba jehlou a zkusit to znovu. Chvilku mi trvalo, než jsem s tím byl spokojen, ale myslím, že by to mohlo fungovat lépe, než podobná úprava za použití tavného lepidla, které je ale porád pružné, nebo původní zamýšlená varianta omotání tisícihranu alobalem (zoubky tisícihranu by se mohly snadno omačkat).

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero