Ještě zpět k těm poničeným převodům. Při slušném zacházení převody přežijí několik motorů. Za předpokladu, že jsou čisté a nenamazané.
V navodu na TT01 pro prevod 61 mohou byt pastorky 19, 20, 21, 22z (stavebnice ma zaklad 61/19, ale pro zakladni motor 540) Optional dily jsou pak: pastorky 20, 21, 22, 23z a ozubene kola 55,58z.
Prave proto, ze jsou primo urcene na TT01 tak jsem to tam chtel nakombinovat.
Pokud tedy nekdo s TT01 pouziva tyto zmenene prevody v kombinaci s motorem Tamiya RS 540 Sport Tuned, dejte mi prosim vedet jak to funguje a co na to teplota motoru?
Diky
Bylo to tu již na fóru několikrát zmiňované, ale ještě jednou. Na TB -01 požívám s motorem MIG /19T, 22000rpm/ konečný převod 8,35.
61/19 a na dif. má TB-01 2,599
Pak 61:19=3,210x2,599=8,34
S tímto převodem jest pro začátečníka kumšt udržet auto ve vyznačené stopě. /šířka tratě cca 1,5 metru a třať s několika pravoúhlými zatáčkami a s pár vracečkama. Na vyznačení používám 10 cm široké, 1,5m dlouhé pruhy ze staré plastové autoplachty. Odpověď na tvoji otázku, jaký převod jest ten nejvhodnější, je: začnu od toho nejpomalejšího a pakliže zvládám vést auto ve stopě, přehodím na rychlejší.
Ovšem, pakliže to honíš jen tak hlava nehlava po parkovišti, /takhle jsi urazil ten svislák?/ pak ani ten nejvýkonější motor a převody, nebude asi dost rychlý. A také teplota motoru bude někde na mezní hranici, nebo, což je ještě horší, za.
Trénuji-li, /nonstop/ motor aktivně chladím při výměně baterek. Tak dlouho, dokud nemá cca 40oC.
Nevím přesně kolik který motor má mezní provozní teplotu, domnívám se že hranice kolem 100oC na plášti motoru je pro rekreační ježdění asi stop hranice. Pakliže má motor něco přežít. /v tom případě má vinutí uvnitř motoru odhaduji tak 140- 160oC/
Sám používám samodomo chladič z měděných pásků, který obepíná celý pláš motoru ale nezakrývá větrací otvory. Aktivní plocha žeber je kolem 14cm2. Je to podstatně lepší, než originál chladič. Také podstatně těžší.
Karel