1

Téma: Ustavení motoru

Dobrý den, jsem čerstvým majitelem mardera - fakt super, ale po několika jízdách se mi povollily šrouby uchycující motor. Při kontrole jsem zjistil, že se motor trochu hnul. Zkoušel jsem jej znovu ustavit, ale nevím jakou vůli nastavit vůdči ozubenému kolu diferenciálu a jak zajistit souosost soukolí.  Děkuji za radu.

2

Re: Ustavení motoru

Ked sa nikto z odborníkov nevyjadruje tak môj postup. Motor si len prichytíš všetkými 4 skrutkami zo spodu. Nastavíš vôlu na výstupe a diferáku. Ja som vôlu nastavil tak, aby kolá mali medzi sebou mierny vakel. Potom dotiahneš všetky skrutky. Suososť motora som neriešil, nakoľko ak nastavíš vôlu na vystupe tak máš danú aj osu. S tým nespravíš nič.

3

Re: Ustavení motoru

Ja bych teda jenom doplnil ten Rogiho mirnej vakl  big_smile  - dat kola tesne k sobe a protahnout mezin nima kancelarskej papir (protocit aby prolez mezi zubama) - papir nesmi bejt protrhanej potom. Pak dotahnout a je hotovo

4

Re: Ustavení motoru

Dík za radu. Já když jsem dělal převodovku na malotraktor, tak jsem rozteč děr určoval z tabulek, podle typu ozubení (desetiny mm), ale vidím, že tady se na desetiny nehraje. Nicméně dnes po jízdě, nikterak divoké, jsem zjistil, že mám vylomený zub na předposledním ozubeném kole, co pohání diff.  - a to jsem postupoval tak nějak v souladu s výše uvedeným doporučením. Nevím jestli je to běžné a nebo si to zaslouží reklamaci - mám mardera teprve týden.

5

Re: Ustavení motoru

Odkiaľ si? Bolo by dobré aby sa to pozrel niekto z kolegov osobne a poradil ti. Ja som zatiaľ nemal z ozubenými kolami žiaden problém, ved preto je asi to veľké kolo plastové na gume. Ten vylomený zub by som skorej pripisoval nejakému kamienku čo skončil medzi zubami. Ochrana diferaku je dosť biedna. Obal budeš mať za chvíľu ako keby si po ňom trieskal kladivom. Zajtra ti môžem poslať link ako to riešia kolegovia za hranicami.

6

Re: Ustavení motoru

Jsem od Olomouce a jezdívám na olomoucké trati pro šestiny. Jinak už jsem vyrobil ochranu "primárního převodu" z hliníkového plechu, a pojízdě je ozubení čisté, bez prachu, takže to plastové oz. kolo by mohlo chvíli vydržet. Co se týče ochrany diferenciálu, nějakou radu bych uvítal, protože už teď dif. vypadá jak bojovník od Dukly.

7

Re: Ustavení motoru

Mrkni sem. Je tam nejaka ochrana diferaku. Je to v nemcine.

http://hometown.aol.de/rrobertstein/pagerc.html

8

Re: Ustavení motoru

já jsem to udělal tak,že jsem před motor nalepil na silikon sitku na muchy musí to bejt ta drátěná dnes prodávají takové umnělé to je nanic nalepil jsem ji po celé šířce to je duležitý a těsně na motor a je po problémech jelikož všechen bordel a hlavně kamínky vletí pod motor a dostanou se až pod diferenciál a tam to funguje jako mlynský kolo drtí a drtí a drtí a kryt diferáku dostává pěkně na zadek mám to tak mněsíc a je klid.

9

Re: Ustavení motoru

Koudy, ty nevieš čo je slušnosť? lol  lol  lol  Kde je foto tej tvojej úpravy? No, no. 8)

10

Re: Ustavení motoru

Rogi sory fotky nemám,ale je to jednoduché prostě po celé šířce auta před motor nelep sitku a je to