26

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

nebrecim, len by sa mi to hodilo hned a to je problem... tak ci tak by som to kupil...
Inac momentalne vybijam na dvoch 55W H7 ziarovkach v serii, pekne to cuca...

27

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Kup si za 780 Kč kondicionér MuchMore MR-ZV
Mám ho a vybíjí rychle jak sv...
Ale bacha, jak zhasnou LED, tak je článek na 0,9V a vybí dále až do 0!
Takže je potřeba ho hlídat, zvlášt když máš Intellect články  wink
Jinak jsem naprosto spokojen o 300% lepší zpracování oproti LRP kondicionéru, mnohem lepší uchycení článků, je možné vybíjet jen určité články, kondicionéry se dají stohovat na sebe

28

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

presne nad tymto rozmyslam, cena je prijatelna, takze viac kusov naraz, podla mna efektivnejsie ako jedna Integy (sice 30A ale len jedna)

29

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Kup si za 780 Kč kondicionér MuchMore MR-ZV
Mám ho a vybíjí rychle jak sv...
Ale bacha, jak zhasnou LED, tak je článek na 0,9V a vybí dále až do 0!
Takže je potřeba ho hlídat, zvlášt když máš Intellect články  wink
Jinak jsem naprosto spokojen o 300% lepší zpracování oproti LRP kondicionéru, mnohem lepší uchycení článků, je možné vybíjet jen určité články, kondicionéry se dají stohovat na sebe

Myslím, že tento kondicionér nie je vhodný pre začiatočníkov a už vôbec nie pre šetrné zaobchádzanie s baterkami. Firma MuchMore sa špecializuje svojim sortimentom na špičkových pretekárov, ktorí nehľadia na životnosť vybavenia, ale na max. získaný výkon z neho. Príkladom je aj tento kondicioner. Už sám jeho názov hovorí, že vybíja na napätie 0V na článok. Takéto extrémne vybíjanie vydržia len články GP (hovorím o NiMh), ale na úkor svojej životnosti. Takže používanie kondicionera u ktorého neviete ako sú vybité jednotlivé články ak ich nechcete vybíjať na nulu je hluposť. Funkciou zrovnávačky je ukončiť vybíjanie keď článok dosiahne určité napätie. U MuchMore je to napätie 0V!!! Ak ukončíte vybíjanie skôr tak vlastne k zrovnaniu článkov nedošlo ale len k ich vybitiu a každy je vybitý inakšie!!! Takže ste si vlastne ani nepomohli. Nehovoriac ani o tom, že vlastne ani nemáte správnu informaciu kedy baterky odpojiť a musíte vybijanie pozorne sledovať, pretože pri tak veľkom vybíjacom prude ako tu popisujete padá napätie pri konci vybíjania u článkov veľmi rýchlo.

30

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Palo, ale aj vykon je predsa dvolezity... pri modified ajtak dochadza k velkemu pretazovaniu baterii a viem co sposobuje vybijanie na 0.
Zas taky zaciatocnik niesom.
Mame odskusane aj take veci,ako vybitie baterii uplne a nasledne zabalenie do alobalu - skrat a GP to vydrzia. Ide samozrejme ale o vykon, nie o zivotnost.

Ja hlavne potrebujem nieco, co rychlo vybije baterky a nasledne sa dokoncia na dosticke. Kedze ajtak sledujem vybijanie, tak mi je jedno ci to budem sledovat na dosticke ktora vybija 0,5-1A alebo na MuchMore ktora mozno vybija 5-10A, alebo na prerobenej dosticke, s vymenenymi odpormi a vyskratovanymi diodami...
Jazdim s 19z motorom, standard 19 v CZ a u nas a proste tie baterky ostanu do polovice nabite...
Takze tak ci tak, bud kupim viac dosticiek,alebo nejaku aktivnu silnu vybijacku, cenovo som ale stale tam kde som bol, takze je to uplne jedno...

31

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Já jsem vybíjení testoval s velice přesným digitálním voltmetrem
Vybíjení je rychlé cca 10-20A.
Diody začnou pohasínat (velmi slebě svítí) právě u voltáže 0,9V což je bezpečné i pro Intellect
A díky tomu, že můžeš odpojit každý článek zvlášť, tak je srovnáš, stačí sledovat LED a postupně články odpojovat
Samozřejmě, kvalitní vybíječka je o něčem jiném, ale na ní já peníze nemám, už tak mě T2 stála tolik peněz až to hezký není

32

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Já jsem vybíjení testoval s velice přesným digitálním voltmetrem
Vybíjení je rychlé cca 10-20A.
Diody začnou pohasínat (velmi slebě svítí) právě u voltáže 0,9V což je bezpečné i pro Intellect
A díky tomu, že můžeš odpojit každý článek zvlášť, tak je srovnáš, stačí sledovat LED a postupně články odpojovat
Samozřejmě, kvalitní vybíječka je o něčem jiném, ale na ní já peníze nemám, už tak mě T2 stála tolik peněz až to hezký není

nojo ale komu by se chtelo u toho sedet a porad na to cumet jestli ta ledka uz nezhasla

33

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Já jsem vybíjení testoval s velice přesným digitálním voltmetrem
Vybíjení je rychlé cca 10-20A.
Diody začnou pohasínat (velmi slebě svítí) právě u voltáže 0,9V což je bezpečné i pro Intellect
A díky tomu, že můžeš odpojit každý článek zvlášť, tak je srovnáš, stačí sledovat LED a postupně články odpojovat
Samozřejmě, kvalitní vybíječka je o něčem jiném, ale na ní já peníze nemám, už tak mě T2 stála tolik peněz až to hezký není

nojo ale komu by se chtelo u toho sedet a porad na to cumet jestli ta ledka uz nezhasla

Pořád, vybítí 50% nabitého aku je cca 8-10 minut!

34

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Palo, ale aj vykon je predsa dvolezity... pri modified ajtak dochadza k velkemu pretazovaniu baterii a viem co sposobuje vybijanie na 0.
Zas taky zaciatocnik niesom......

Celkom s tebou súhlasím pokiaľ budeš tie baterky vybíjať na 0V. Pokiaľ budeš vybíjať ako CYBERDREAM tak si myslím že sa to míňa účinkom. Ak musíš sedieť u zrovnávačky a sledovať vybíjanie jednotlivých článkov.. no neviem... to sa mi už vidí lepšie riešenie rýchlo vybiť zvyšnú kapacitu baterky napr. do žiarovky a potom použiť bežnú zrovnávačku, ktorá vybíja na určitú hodnotu napätia na článok. Hlavne ak používaš typ článkov ktorý je na to citlivý.

PS: Tým začiatočníkom som nemyslel teba, ale toto fórum čítajú i začiatočníci a tí si nemusia uvedomiť určité skutočnosti, ktoré sú tebe už zrejmé. wink

35

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

A jak poznáš u žárovky, že jsi neklesl pod 0,9V na článek?

36

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

proto je dobre odpojit to od zarovky pri nejakych 6V, bud rucne (neprakticke), nebo relatkem atd... pri 6V je sance na prepolovani clanku velmi nizka

Buď takto alebo sa predáva sa vybíjačka Jeti (skôr je to len inteligentný vypínač vybíjania) ktorá stráži min. napätie baterky a prúd si nastavíš vhodnou zaťažou napr. žiarovkou.

37

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Vybíjač Jeti:

DIS 10/16 discharger
automatický vybíječ  NiXX  akumulátorů řízený mokroprocesorem
rozměry: 55 x 32 x 10 mm
maximální vybíjecí proud:  10 A
Akumulátory NiXX:  4 -16

38

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Na závodech jsem viděl, že dost lidí vybíjí žárovkama, ale bez dalšího obvodu, prostě jen spájené žárovky připojené na akupack
Což si myslím, že je mnohem horší než ten můj kondicionér
A navíc zmiňovaný kondicionér LRP/Nosram vypíná při 0,6V článek, což pro nové články zabijácké, tudíž se stejně musí hlídat jako ten od MuchMore

39

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

Ak používaš baterky IB tak potom sa oplatí zainvestovať do poriadneho zariadenia napr. za celkom dobrú cenu je toto - Trinity DPD Dyna Pro Digital Discharger - vzhľadom na to čo to dokaže.

40

Re: Jak se starat o baterie před a během závodu

ja uz som sa rozhodol pre Much More CTX-D, ma nastavitelnu koncovu voltaz a ine zaujimave funkcie... uz je v podstate na ceste