Zdravím všechny. Před nákupem auta jsem zde spoustu informací načerpal, tak se teď chci zase o nějaké ty zkušenosti podělit. Podobně jako spousta lidí přede mnou jsem si chtěl prostě udělat radost nákupem terénního RC auta, splnit si takovej ten klukovskej sen a zároveň aby si s tím mohl v klidu venku zajezdit i můj 3 letý syn.
Načetl jsem co se dalo a skončil jsem výběrem u Traxxas E-revo 1/16 nebo Himoto Zenit. Neplánoval jsem žádné hard-core ježdění jako je k vidění na YT a jelikož mě bylo jasné, že autem to nekončí, tak jsem skončil u nového Himota ve stejnosměrné verzi (motor 550). Objednal jsem nabíječku Raytronic C15, hliníkový chladič na motor baterku, konektory T dean, Zippy 5000 30C hardcase z Hk, pípák a pár dalších drobností.
Na to naše zahradní ježdění mě přišla dostatečně výkonná i NiMH baterka, ale výdrž byla celkem bídná, proto jsem se na Lipolku těšil. První co mě zarazilo bylo, jak se motor při ježdění zahříval. A to bylo venku 10°C. Brzy se zahřál tak, až se ohřála i hřídel na které je pastorek, od ní se nahřál zajišťovací červík v pastorku, závit se roztek a pastorek protáčel. Nechápu. Ježděno ani moc pomalu ani pořád pod plnym. No nic. Vteřinové lepidlo místo závitu a na netu objednán kovový pastorek. Když dorazila nová baterka, tak jsem teprve pochopil zač je toho LiPol Netuším co bych dělal se střídavým motorem protože i tuhle stejnosměrnou verzi jsem měl na zahradě problém uřídit. Výdrž byla tak dobrá, že než se stihla baterka vybít, tak umřel motor. Nepřežil ani první LiPolku!!! A to byl březen a venku stále kolem 10°C. Naštěstí mám v okolí zkušeného kolegu modeláře, který mě doporučil motor HPI GT550 14,4V. Náhodou měl v šuplíku asi 3 nové, tak jeden kousek hned putoval do autíčka. Auto se trochu zpomalilo a hlavně se motor téměř přestal hřát. Prckovi stejnak ještě stahuju plyn na vysílačce, takže to po většinu času vůbec nevadí.
Před pár dny jsme auto po delší době vzali protáhnout na zahradu a po chvilce slyším divné cvakání. Servo u kterého jsem měl radost, že jsem nějakou náhodou dostal 6kg, místo standardně dávaného 3kg, mělo vylámané zuby. Takže objednáno digitální servo HXT 10kg s kovovými převody. Momentálně čekám na doručení.
Co si ještě vybavuji, tak se tu řešily povolující se matice kol. V tom problém nevidím, preventivně jsem všechny 4 zakápl lepidlem na závity Loctite 243 a pohoda.
Zatím jsem toho tedy moc nenajezdil a pořád něco řeším, snad už teď bude vyměněné vše potřebné a bude se více jezdit než servisovat. Auto jinak vypadá moc hezky, ran už pár schytalo a zatím bez újmy.
Docela by mě zajímalo jaké by to bylo třeba s výše zmíněným E-Revem 1/16. Jestli má také v základu takovéhle věci, které je v podstatě hned potřeba vyměnit za lepší díl nebo kdybych si připlatil, tak bych opravdu jen jezdil.