1

Téma: Toyota Land cruiser za pár babek...

http://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/Toyot … _na_pisek/

Nemám na vyhazován, když chci experimentovatí, tak jsem přistoupil na přestavbu dobře vypadající hračky na písek do podoby letité a dlouho vyráběné Toyoty..Měřítkově vychází na 1:10. Rám vozu je z jeklíků 10X10 z mosazi a pájený.Tuhé nápravy jsou z diferenciálů Himoto Z3 a z duralových trubek držících na difech pomocí upravených zahradnických hadicových spojek;) Zakončení obou náprav (náboje kol, jsou rovněž Himoto) Ve snaze zachovat interiér (dovybavený), aniž by se v něm vyjímaly veškeré důležité věci, jsem jejich umístění volil na rám auta pod motorovou kapotu a kufru vozidla.Motor je řady 400 7,2V, pohání převodovku MP-Jet 1:4.Ta dále žene kardanem přídavnou převodovku (vlastní výroby), z které je na každou nápravu veden jeden kardan (zkrácené a spájené poloosy himoto Z3) Každý diferenciál má převod cca 1:3, TAKŽE VÝSLEDNÝ POMĚR PŘEVODU JE VÍC, NEŽ SLUŠNÝ. to potvrzuje i potřeba malého akumulátoru (dvoučlánek 1000 mah lipol 7:2 V), s nímž mohu jezdit cca 45 min. non stop. Motorek je uložen pomocí měděného opasku připájeného k rámu auta, takže je dokonale chlazen. I tak se ale nehřeje, jede díky př.poměru polehku.Servo řízení je v kufru vzadu nad zadní osou a ovládá bowdenem páku řízení na nápravě.Vedle serva leží přijímač Fly-sky 3 ch, regl ansmann( Buggy) a další servo s otáčením 360 st. pohánějící pomocí pružného hřídele vedeném po levé straně rámu šnek navijáku, vyrobeného z napínáku strun baskytary.Pérování je klasické, jako u předlohy, listovými pružinami, bez tlumičů, vyrobenými z hodinového pera TL. 0,32 mm a šířky 9 mm. Ta jsou pomocí třmenů ze závitové tyče M3 a příložek s dírami připevněna k nápravám. Kola jsou zatím z Kyosho sand mastera, než seženu, či vyrobím orig kola s plechovými celodisky.I když různé úpravy skutečných vozidel jsou právě s paprskovými širokými koly... Zasklení oken je provedeno pomocí chemoprenem nalepených PET okýnek. Zatím mne čeká instalace skutečných světlometů a koncových svítilen od Tamyie. Šoférka je vlastnoručně vystrouhaná a broušená ze styroduru, jen hlavičku má z panenky.Je spíše snůškou erotických představ a vidin, nežli  potřebou důvěryhodného řidiče...:D V terénu se model chová přívětivě, jezdí měřítkově pomalu a na max. výkon udělá až cca6 km/h:lol: dá se s ním citlivě couvat i s přívěsem, aniž by se souprava nějak zasukovala...Pokud jezdím "sólo" vkládám zmíněný dvoučlánek 2s Lipol prostorem v rámu za zadní osou do kastle kufru a zavřu dvířky. Jezdím li někde na předváděčkách pro děti atd, tak připojuji dvoukolový vozík a v něm aku 2200 mah NIMH 6s. To se jízdní doba natáhne na hodinu a čtvrt. S vozíkem je model schopný stoupat po hladkém pevném povrchu pd úhlem cca45 st. V písku a těžším terénu však vlek někdy nemilosrdně auto uzemní tak, že prohrabují kola, pak zafungují nezamykatelné diferáky a stojím..No je to jen taková hračka, co bych chtěl, ale solo model je plně schopen expedice. Výhodou původní karoserie hračky je množství detailů a hlavně vlastní její hmotnost, která díky užitému pérování pěkně maketově auto naklání v zatáčkách a v terénu model hezky plave a pod ním skáčou nápravy, skoro jako v reálu..Doplńky, jako lopata, sekera jsou z měděného plechu a bambusu, Láhev na PB je z Kinder vajíčka a dvou plastových krytek z mech.rozprašovačů. Vše je mikropájkou spojeno bod po bodu, ve snaze napodobit sváry na láhvi. Kanystr je opět vybroušen ze styroduru. Když jsem to všechno dovybavil, tak jsem našel na netu již hotové,PB lahve. kanystry atd, za příznivou cenu:( Ale to je už jedno, příště zakoupím..Celý model váží  1100 GR.
Tak doufám, že jsem nikoho neurazil hračko-samodělkou..