1

Téma: Údržba na zimu

Ahoj, dneska jsem zakončil letošní sezónu se spalovákem (jsem školou povinen a až se budu muset učit, nebude na něj čas). Je mi jasný, že to musím rozdělat a podívat se, jak jsou na tom diferáky, ložiska, všechno vyčistit atd. Ale nevím, jestli mám rozebírat motor. Na jednu stranu by bylo dobrý ho zkontrolovat, ale když ho budu skládat zpět tak asi píst do vložky nedám úplně přesně, tak jak si sedl (navíc s tím nemám žádný zkušenosti). Zajímá mě tedy, jestli u v mém případě (totální nezávodník, vyjel jsem za sezónu 4l paliva), je motor rozebírat potřeba, nebo se na to mám vyprdnout. Myslím že je motor zajetý a seštelovaný dobře (chytá na brnknutí, jde z něj kouř a teplota max. 115). Jinak jezdím Tornado 20%, ale to asi není podstatný... Kdyby popřípadě někdo měl nějaké další doporučení jak model připravit přibližně na půlroční odstávku, tak určitě písněte. Předem díky za odpovědi.

Já: HPI Trophy 4.6 truggy, XRAY XB4 2013 (LRP 6,5k+LRP Spin PRO), Himoto EMXT-1 na vrakáči smile (už nikdy víc...)
Táta: Fiat Abarth 124 (rallye legends)     
                                                                                                                                   -Přeju hezký den smile

2

Re: Údržba na zimu

Nutně se motor rozebírat nemusí , ale důležité je ho dobře zakonzervovat.  wink

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

3

Re: Údržba na zimu

OK to znamená, že ho mám pořádně prolejt AfterRunem a můžu ho nechat bejt? Poznal bych teď kdyby nějak začínal reznout, nebo by bylo něco špatně? Vím, že závodníci a trošku profesionálnější modeláři ho rozebíraj, ale já se prostě bojim, že už potom nepojede tak pěkně jako doteď. Na druhou stranu se bojim, že tam bude nějakej bordel (železné piliny ze záběhu), nebo třeba rez (z tý mám úplně noční můry big_smile ). Přece jen berme v potaz, že je to můj první spalovák a zkušenosti byly naprosto nulový (pouze teorie). V podstatě jsem dával radši všech olejů víc a směs mám spíš bohatší. Určitě jsem, ale z nezkušenosti mohl udělat spostu chyb. Tak nevím no...

Já: HPI Trophy 4.6 truggy, XRAY XB4 2013 (LRP 6,5k+LRP Spin PRO), Himoto EMXT-1 na vrakáči smile (už nikdy víc...)
Táta: Fiat Abarth 124 (rallye legends)     
                                                                                                                                   -Přeju hezký den smile

4

Re: Údržba na zimu

Jo afterrun a protočit .......... kdyby v motoru něco bylo poznal bys to , koroze je vidět pod karburátorem v klice.

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -