51

Re: Losi Mini LST

Pokud jsi tam ty podložky dal tak, jak jsem je měl já, tak ti to možná nejde úplně nahoru, protože to máš nové a všechno je ještě moc tuhé (mě to šlo až na doraz). Popřípadě si ještě vyzkoušej, jestli nemáš něco přetažené, třeba úchyt tlumičů v ramenech. Já jsem trochu podvozek snížíl, protože se mi někdy na pevném povrchu auto v prudkých zatáčkách přvracelo a to i přesto, že mám namontované stabilizátory. Zkoušel jsem je vymontovat, abych zjistil, jaký je v tom rozdíl, ale musel jsem to hodit zpátky, páč se to chovalo o poznání hůř. Jediné dobré na tom bylo to, že kola lépe kopírovaly terén při pomalé jízdě a nedocházelo tak často k zastavení auta vlivem kola či kol ve vzduchu (ten středový diferák je dvousečná zbraň). Jinak Ty přední pružiny mi přijdou hodně měkké a tak si asi zkusím sehnat ty tuningové tlumiče se závitovým nastavováním předpětí pružin od 3racing.
Pokud jde o ten regler, tak to je jen zkomolenina, nic víc v tom nehledej.

P.S.: Fotit umíš celkem dobře, aspoň to není romazané, popř. přepálené či neosvětlené, jak tomu většinou bývá. Musím ale uznat, že ty horní vypadají jak od výrobce 8) . Jestli se ti ale kastle nakláni na stranu, a věřím tomu že jo, tak dej ne ty držáky kastle podložky z nějakého měkkého materiálu, ať se vymezí vůle pod sponkami (taky tak předejdeš prodření laku kolem otvorů vzpěrami, což mě se už nepovedlo). Já jsem si pro tem účel nakrájel ne kolečke jedem špunt ze sluchátek Koss Plug, ale stejný efekt bude mít i molitan, běžné špunty do uší apod.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

52

Re: Losi Mini LST

Pokud jsi tam ty podložky dal tak, jak jsem je měl já, tak ti to možná nejde úplně nahoru, protože to máš nové a všechno je ještě moc tuhé (mě to šlo až na doraz). Popřípadě si ještě vyzkoušej, jestli nemáš něco přetažené, třeba úchyt tlumičů v ramenech.


Jestli neco nejde ztuha bylo prvni co jsem zkoumal (asi hned druhy den co jsem to koupil). Pak jsem dopredu dodaval slabsi podlozky (v baleni jsou ctyri tloustky 1 - nejslabsi, 4 - nejsilnejsi, tak ja tam dal dvojky), zadek jsem nechal original bez podlozek. No a tedko jsem to jeste zvedal, protoze to cely bylo dost "pridreply" k zemi, takze dopredu sly trojky a dozadu dvojky.

Já jsem trochu podvozek snížíl, protože se mi někdy na pevném povrchu auto v prudkých zatáčkách přvracelo


Ze to bude po zvyseni o neco nachylnejsi na prevraceni, s tim jsem pocital. Ale, pred zvednutim jsem si celkem bez problemu daval smyky k obedu, tak jsem zvedavej nakolik se to zmeni.

Fotit umíš celkem dobře, aspoň to není romazané, popř. přepálené či neosvětlené, jak tomu většinou bývá. Musím ale uznat, že ty horní vypadají jak od výrobce 8).


S temi hornimi sem si hral s orezem v Gimpu (napriklad kvuli tomu aby nebyla za autim videt sklenice s merunkama a tak :-)), s temi spodnimi mne to uz nebavilo. Rozmazly to je a navic jsem se v ani jednom pripade netrefil "na stred" (je to ruzne nakrivo, kola vypadaji ruzne velka a tak). Ale s tim uz jsem se smiril ze mi foceni nejde :-)

53

Re: Losi Mini LST

Jinak Ty přední pružiny mi přijdou hodně měkké a tak si asi zkusím sehnat ty tuningové tlumiče se závitovým nastavováním předpětí pružin od 3racing.


Ja spis pouvazuju o trdsich pruzinach. Pak bych to nejspis nemusel takhle hodne zvedat podlozkama. Ty stavitelny tlumice jsou vlastne totez jako to podkladani podlozkama akorat se to nemusi rozebirat a jde to nastavit jemneji. Ale jeste jsem nenasel nekde nejakej prehled ktera barva pruziny znamena jakou tvrdost (doufam ze nebudu muset kupovat cely sady abych z toho pak pouzil jen jeden par).

54

Re: Losi Mini LST

Co jsem se díval na různých stránkách, tak většinou používají celé tuningové tlumiče, nebo dávají dopředu ty zelené pružiny, co jsou vzadu. Mě toale přijde jako vyhazování peněz, navíc jsem na ně u nás nikde nenarazil, a proto jsem se raději rozhodnul pro zmanu tlumičů. Stejně, když nebudu jezdit na pevném povrchu, tak budu více potřebovat vyšší podvozek. Jediná věc, která mi na nich vadíí je, že jsou zase o něco těžší, než ty plastové. V každém případě už nebude nastavování pružin tak pracné a zdlouhavé.
Jinak jsem na žádnou tabulku tvrdostí pružin nikde nenašel, ale co vím určitě, tak se o nějakém super výběru asi nebude dát mluvit. Zkus se ale mrknout na ebay, tam snad něco najdeš.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

55

Re: Losi Mini LST

Tak mi dorazily servo savery od 3Racing (PN: MST-21/LB) ...

Namontoval jsem je a mam z nich tak nejak rozporuplne pocity :cry:
Pravda, jeste jsem s nimi nikam nevyrazil, ale staticky jsem na nich nenasel nijaka vyrazna pozitiva (obyvak a balkon se nepocita. I kdyz zrovna tam se chovaly ukazkove).

Co se mi na nich nelibi: ˇ Vule na cepech u rozperne tycky.
ˇ Vule primo na hrideli serva. Ta je vetsi nez u originalu.
(tyhle dva body zpusobily pad me predstavy o presnejsim rizeni a ze v pripade "aktivace" saveru se "aktivuji" oba dva najednou = snesou vetsi zatez nez povoli/"aktivuje"). Vyse zminene dva body maji vliv na funkci jen ve chvili kdy se savery "aktivuji".
ˇ Pocitove se ted servo savery chovaji jako by byly jeste slabsi nez original ("aktivuji je snaz nez originalni"). A rekl bych ze o dost. Nepomohlo ani zkraceni stredoveho sloupku saveru soucasne s talirkem drziciho pruzinu (v souctu sice jen o cca 0.7mm, nechtel jsem to prehanet) a tim zvyseni pritlaku pruziny saveru.
Mimochodem pruzina a stred s tisicihranem se musi pouzit z originalniho saveru (nejsou soucasti baleni 3Racing saveru).
Co se mi na nich libi: ˇ Vzdy se umi vratit zpet do stredove polohy.
(original se po "aktivovani" saveru vrati tak nejak "plus minus priblizne", proste stredova poloha pri vraceni byla jen orientacni)

Takze se da rict ze jim zbyva uz jen vzhled. Ale ten si muzou strcit tam kam slunce nesviti.

Proste nevim :-(
Kazdopadne bych doporucil kazdemu kdo se o tyhle servo savery zajimal aby to fakt zvazil jestli je kupovat.
Uvidim jak se budou chovat nekde v terenu, ale zatim jsem z nich zklamany.

P.S.: Nevedel jsem jak popsat stav servo saveru ve kterem se servo nehejbe, ale diky servo saveru se mechanismus vlivem sily pusobici na nej pohne. Nazval jsem to "aktivace" saveru. Snad mi prominete.

56

Re: Losi Mini LST

No, tak to jsi mě teda nepotěšil. Doufal jsem, že to bude nejrychlejší a nejlevnější řešení, ale teď vidím, že to budu muset pořešit vještě jinak. Ještě zkusím na zahraničních fórech pozjišťovat nějaké detaily, jak to řeší v zámoří. Ale je to velká škoda... sad

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

57

Re: Losi Mini LST

Tak, včera mi odešel středový diferenciál. Po jeho rozebrání jsem zjistil, že se omlely satelity a planetová kola. Dále jsem zjistil, že  planetová kola jsou nasazeny na tenké hřídelce, a toto uložení vykazuje znatelnou vůli - možná toto příčina opotřebení. Jinak lze ji nahradit tyčinkou o průměru 1.6 mm - použil jsem pozinkovaný hřebíček. Vzhledem k tomu, že bylo po diffu, tak jsem se rozhodl diferencidál uzavřít - postačilo husté sekundové lepidlo, které do rána vykonalo potřebnou práci. Dnes jsem si zajezdil a musím říct, že super. Projižděl jsem v terénu (poválcovaná navážka hlíny) a auto tolik nehrabe (resp hrabe všema čtyřma a ne jen přední nápravou), lépe akaceleruje a hned tak nezapadne. Poté jsem jezdil na benonové dlažbě zde vidím zlepšení hlavě v akceleraci - před tím hrabaly přední kola nyní všechny. Je to super pohled jak se jak se nadzvedne předek auta a losinka upaluje dopředu. Prostě jsem si parádně zajezdil (zatím jsem jezdil s origo motorama ale mám jiný regl. - výměna reglu znatelně zvýší výkon !!!)
Na druhou stranu jizda s uzavřeným diffem je trochu náročnější na citlivou ruku. Tím, že zabírá i zadní náprava se auto snadněji dostává do smyku, zejména, když jsem z híny vyjel na mokrý beton - ale já mám smyky rád, takže jsem si parádně zařádil

58

Re: Losi Mini LST

To zní docela zajímavě. Taky jsem na chvíli přemýšlel o vyřazení toho diferáku (neodrazoval jsi mě náhodou od toho? smile ), Ale trochu se bojím o nápravové diferáky, i když jsem je už vymezil podložkami (sehnal jsem originál 0,2mm) a pro jistotu ještě dokoupil jeden diferák do zásoby. Jak často tak jezdíš? Dej když tak vědět, jak to ty diferáky zvládají. Možná bych to potom taky zkusil, ale asi si nejdřív zkusím sehnat tu spojku od 3racing s teflonovýma vložkama. Co vím, tak hodně kluci doporučují volnější spojku, když se lítá bez středového diferáku. Ten teflon by měl lépe fungovat než jen plast na plast. Jinak ještě pořád uvažuji o kuličkovém středovém diferáku, ale to když tak až na jaro.

2 Kmarty: zkoušel jsem si pohrát s rozbíhavostí předních kol, uložením saverů na tísícihranech (lehké předpětí) a zlehka jsem zahnul tu spojovačku ramen saverů a kupodivu, je to o něco málo lepší. Chce to ale hodně laborovat a asi nikdy to nebude 100% perfektní. Každopádně na pevném povrchu to je lepší a v terénu jsem si ani nevzpoměl, že bych někdy měl problém s rozhazováním řízení. smile  A co ty tvoje savery, už jsi je zkoušel v terénu? Myslím, že to bude dobré, jen dobře dotáhni ty savery, ať někde ten šroub a pružinu neztratíš. Možná, pokud je to hodně měkké, bych pod ty pružiny zkusil dát ještě nějakou podložku, ať je to trochu tvrdší. Jen bacha, ať si nezrušíš převody serv.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

59

Re: Losi Mini LST

Já jsem jen chtěl napsat dojmy z tohoto experimentu. Jinak je jasné že zadní diferenciál dostane zabrat. Při záběru berou motory až 13 ampér tak si spočítej, jaký výkon musí přenést.  Kazdopádně mezi nápravy dám tuningový diferenciál.

60

Re: Losi Mini LST

Sakra, to tady ale máme ozvěnu lol . Ale zpět k tématu. Jaký diferák budeš shánět (že bych ho objednal s tebou)? Já jsem zatím pochytil slušné reference na MIP dif, ale určitě exixstují ještě další. V každém případě prý není nijak strašně úchvatný ten diferák z Mini-T od Losi. Nepochopil jsem sice z textu proč (jen to, že "jen" funguje), ale víc chválili právě MIP a pak od dalších, mě neznámých amerických značek.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

61

Re: Losi Mini LST

A co ty tvoje savery, už jsi je zkoušel v terénu?


Ani se neptej :-( Bud sezenu neco jinyho nebo tam poputujou ty originalni.

Možná, pokud je to hodně měkké, bych pod ty pružiny zkusil dát ještě nějakou podložku, ať je to trochu tvrdší. Jen bacha, ať si nezrušíš převody serv.


Podlozku dat poradne nemuzu, protoze pak hodne riskuju ze se pri "aktivaci" saveru nevejde pruzina a odnesou to zuby v servu. V navalu zoufalstvi jsem natahnul pruziny aby aspon auti pri ostrejsim rozjezdu vyjelo rovne a ne ze ustreli do strany. Asi takhle, mily savery od 3Racing defaultne "funguji" tak, ze na travniku kdyz zastavim auti v zatacce a po zastaveni narovnam kola, tak serva zabzuceji ze se jako kola narovnaly, ale kola zustanou zatoceny :!: Ty se narovnaji az pri opetovnym rozjezdu (nebo kdyz popostrcim auti).
Takze bud najdu jiny servo savery nebo tam vratim ty originalni. Tak hrozny ty originaly zase nebyly. Anebo se pokusim o Sphincterovu verzi rizeni (byt to reseni zni pekne, porad si ho nechavam jako posledni).

Jinak zacinam mit mensi problem s prednim stredovym kardanem. Ty unasece(ty kratounky tycky na koncich) uz jsou omackany vic jak z poloviny. Zadni kardan je temer netknutej, stejne tak poloosy jsou jestli ne ve vyborne, tak alespon v chvalitebne kondici.

2 sphincter: Prosim Te, nemohl bys nejak lepe ofotit tu Tvoji verzi rizeni pokud mozno z vicero stran? Teda pokud by to bylo mozny. Z te jedne fotky, co sem dal Mirra, mi totiz neni uplne jasne jak mas reseny prevod dolu a hlavne jak je reseno samotne rizeni (synchronizace obou kol).

62

Re: Losi Mini LST

Já už to řešení jedním servem viděl a musím uznat, že si stím chlapec docela vyhrál. Já ale nemám takové možnosti kutit (kouzlo panelákového bytu sad ) a taky se trochu bojím nárůstu hmotnosti v přední části, což dá zase zabrat všem součástkám a přesune těžiště na předek, takže to při menších skocích bude nejspíš padat víc na přední kola. Ale hodně se mi líbí vize ostřejšího řízení. Snad se někdy taky dohrabu k nějakému slušnému řešení...
Jinak na tom kardanu zatím problém nemámm Možná je to ale tím, že předchozí majitel dal do středového difu hustší vazelínu a zvýšenou samosvorností se při rozjezdu dostanou zadní kola ke slovu víc, než když je to suché a tím se maximum krouťáku přenáší na přední nápravu. Ale je možné že kecám,a je to jen klika, fakt nevím...

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

63

Re: Losi Mini LST

Já ale nemám takové možnosti kutit (kouzlo panelákového bytu sad )


Podminky mam prakticky stejne, takze delam spis takovy upravicky "na kolene" a podobne.
Dneska jsem na zkousku koupil servo saver Graupner pro serva JR, MPX a KoPropo. Sice bude muset podstoupit lehci upravy, ale pokud to neskazim tak vypada velice slibne. Aspon doufam, v tuhle chvili jeste nevim jestli se k nemu vejde i ten kulovy cep za ktery drzi tahlo od kola.

S vazelinou jsem si hral u diferaku teprve minuly tyden (v ty dobe uz jsem o horsim stavu kardanu vedel). Mazal jsem je vsechny tri. Ty napravovy jsou v pohode, ale ten stredovy to ma trosku horsi s krytim (sam o sobe nema prakticky zadne) takze jsem zvedav jak dlouho tam ta vazelina pocka.

64

Re: Losi Mini LST

Moc dlouho nevydrží. Záleží na tom, jakou tam dáš a jak moc teče při vyšších teplotách. Ta odstředivá síla dělá svoje. Možná by ti ale pomohla ta bílá lepivá potvora v té "harmonikové" lahvičce (tuším, že to dělá Robbe). Je to tak ulepené, že to aspoň trošku fungovat bude, ale chtělo by to něco ještě tužšího. Hlavně si na to nekupuj silikonovou vazelinu 100 000. Já ji v dobré víře koupil a je mi na nic, páč vyběhla během chviličky. Já právě pořád uvažuji o kuličkovém diferáku, který jde už ladit a snad bych konečně využil tu vazelinu. Ale ještě nevím. Teď si asi ještě užiju a na další úpravy se vrhnu až přes zimu. Pokud někdo bude objednávat nějaký slušný dif a budu zrovna při penězích, tak do toho půjdu taky, ale spíš fakt až přes zimu. Jinak orig. náhradní díly mají v Hobbycentru, ale nemají je na stránkách. Musíš jim napsat číslo dílu podle manuálu.
Až budeš mít vykoumaný ten saver tak pošli fotky. Já mám každý obchod daleko a navíc v nich prodávají ženské, které určitě nejezdí, takže na laborování nemám podmínky sad .Ten tisícihran je stejný, nebo se právě jeho týkají ty úpravy?
Zatím zdar.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

65

Re: Losi Mini LST

Moc dlouho nevydrží. Záleží na tom, jakou tam dáš a jak moc teče při vyšších teplotách ... Hlavně si na to nekupuj silikonovou vazelinu 100 000.


Koupil jsem obycejnou silikonovou vazelinu na muskarsky snury. Je to takova kosticka bratru za 40,-

Až budeš mít vykoumaný ten saver tak pošli fotky.


Zatim jsem dopadl takto:
http://www.kmarty.bluetone.cz/rc/car/mlst/ss-hs1.jpghttp://www.kmarty.bluetone.cz/rc/car/mlst/ss-hs2.jpg
(Pracovni nazev fotek je "Head & Shoulders" :-))

Ten tisícihran je stejný, nebo se právě jeho týkají ty úpravy?


Ten tisicihran je stejny, je to dany tim oznacenim pro jaky serva je urceny. Na to prisel prodavac ze to je tenhle, ja nemel ani sajnu po jakym servo saveru bych se mel shanet.
Uprava spocivala v odrezani vseho co prekazi.
V zakladu totiz ten saver vypada nejak takhle:
http://www.hobbyteam.cz/images/katalog/90551.jpg
Kousek plastu sel i z sasi, ale nakonec mi prislo ze asi zbytecne. Vetsi vychylku nedovoli rafek od pneu (vlastne uplne stejne jako u bezneho samponu, eh co to povidam, u standardniho saveru pripadne u toho od 3Racing). Coz mne privedlo na myslenku jestli jsem ten kulovy cep nemel umistit do diry ktera je bliz k ose otaceni servosaveru (na to uz je s timhle saverem pozde, z ty fotky to sice asi tak nevypada, ale ta dira je uz lehce zdeformovana od toho cepu co je zasroubovany nad ni), aspon bych nemusel stahovat citlivost rizeni na vysilaci. Jenze ono by to nebylo zase tak uplne snadne, protoze tim by se dostalo tahlo rizeni o kousek dozadu a v ty cerny plastovy bocnici (sasi auta) tam mista na dovadeni neni.

66

Re: Losi Mini LST

Uz je to udelano, uz je to hotovo :-)
Servosavery jsou namontovany a zatim to vypada ze to bude konecne to prave orechove:
http://www.kmarty.bluetone.cz/rc/car/mlst/gservosavery.jpg
Uz pri prvnim servosaveru jsem koukal ze na mne pan Graupner prichystal osklivou zlomyslnost, ktera se u druheho saveru potvrdila (tedy neslo o chybu jednoho kusu, jde o tzv. "vlastnost"). Vec se ma tak ze soucasti baleni servosaveru je sroubek pro uchyceni na servu. Potud je vse v poradku. Nemilou skvrnou na teto pozornosti vsak je, ze sroubek, ktery ma byt zapusten v servosaveru, ma prumer hlavicky 5.5mm kdezto zahloubeni v servosaveru zvi prumeru o milimetr mensim (jak uz jsem psal, zmuzu se maximalne na lehounke upravicky ktere delam v kuchyni na stole, tudiz tato zdanliva malickost byla pro mne temer katastrofou).
Pri nakupu druheho servosaveru jsem tedy prikoupil sroubky s mensi hlavickou. Ty se sice do servosaveru vesly, ale uplne stejne, tedy "suvne", se vesly i do serva coz pro funkci upevneni vnasi jistou trhlinu. Jedina moznost tedy byla opravdu nejak zvetsit zahloubeni v servosaverech coz jsem nakonec udelal jednym dostupnym nastrojem a sice oriskem typu Torx (presneji dvema). Z rozmeru 4.5mm jsem 5mm udelal jeste v pohode, rozmer 5.5mm se ale stal metou nedostiznou. Pokusil jsem se o to na jednom servosaveru (na fotce ten vpravo), ale bohuzel. Torx, ac se choval v zasade jako vystruznik (tedy az na tu presnost), proste vrtakem neni a nebude.
Z planovaneho zahloubeni o prumeru 5.5mm se tedy stalo petimilimetrove coz staci na samorezne sroubky, dodavane v originalnim servosaveru pro Mini LST. Jenze ty se ukazaly o dva milimetry delsi nez by servo sneslo a zkracovat jsem je nechtel neb si chci udrzet moznost vratit vse do puvodniho stavu. Nakonec jsem nasel par sroubku (par jako dva, vic jsem jich nenasel), ktere mely petimilimetrovou hlavicku, delka byla tak presne akorat a navic maji matricky zavit ktery jsem uz v servech mel "predrezan" sroubky od toho slavneho servosaveru by 3Racing (mimochodem, jeho sroubky maji hlavicku 5.5mm). Proto tam tedy mam takove sroubky jake tam vidite.
Konec kapitoly "Co jsem delal o stredecnim veceru" (doufam ze to nenudilo).

Snazil jsem se na servosaverech zachovat alespon jednu diru pro pripadny pridelani ty spojovaci tycky, ale zatim se mi zda ze vubec neni potreba. Trochu zmena nastala v pouzivani nastaveni citlivosti rizeni na vysilaci, pro priblizne stejne nastaveni jako u originalu a/nebo u 3Racing saveru jej musim mit natoceny o neco mene coz je docela zvlastni, protoze paka na servosaveru je kratsi nez maji originalni servosavery takze tahla rizeni, teda kola, by mely mit vychylku mensi a ne vetsi. Zaroven se deje ta vec, ze pokud tuto citlivost nastavim vic nez je mozne, tak v maximalnich rejdech dru tahlama o rafky kol. Bud to necham (zatim mi to nijak neprekazi, teda krom toho ze se musim pri serizeni citlivosti rizeni na ten trimr podivat coz jsem predtim nemusel) nebo s tim neco udelam (na netu jsem uz nekde videl jak to vykuryrovat).
Lehce jsem to uz testoval jak na afaltu (tam jsem zjistil ze musim o neco stahnout citlivost, prze to pri rychly jizde zataci jak cert - v tom ale muze mit prsty i ta vazelina v prednim a zadnim diferencialu) tak jsem se uz brodil travou a zatim spokojenost. Tak doufam ze vydrzi :-).

67

Re: Losi Mini LST

No ty bláho, ani nevíš, jakou jsi mi udělal radost, pane big_smile . Vypadá to super a pokud se s tím neobjeví nějaký problém,tak je to fantastické řešení. Už jsem nad tím taky přemýšlel, ale jak jsem již napsal, není tu krám, ve kterém by mi poradili( vím jenn že je malý a velký tisícihran, ale ty ženské by asi nevěděly ani to). Takhle můžu rovnou objednat ne netu a dát se do práce. Na kolik celá ta předělávka vyšla, ať vím, kolik si mám po výplatě dát bokem? Jen se trochu bojím toho snížení citlivosti, páč já mám už teď trim u té tečky pod nápisem MIN. Snad to nebude problém. Hele a není třeba problém s tím kulovým čepem a spojovačkou na saveru? Myslím, jestli je tam ještě nějaká mezera od dolního plata, aby se to volně hýbalo. Ještě mě tak napadlo, jakým způsobem bys řešil případnou nutnost hrazdy mezi savery? Ta původní asi nepůjde, takže tam dáš tu stavitelnou spojovačku od 3racing? A ještě poslední věc má ten saver nějaké označení kvůli tvrdosti pružiny? Nerad bych omylem objednal nejaký tvrdý saver, který mi maximálně strhá převody. Ještě jednou díky za ten šampón, opravdu skvělé řešení big_smile .

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

68

Re: Losi Mini LST

Na kolik celá ta předělávka vyšla, ať vím, kolik si mám po výplatě dát bokem?


Stalo mne to:
ˇ jedna sada servo saveru 3Racing :-) - dobre, ten pocitat nebudu. Stejne tak ty dva sroubky M2,5 a pytlicek samoreznych sroubku. Ale ty dva sroubky potrebovat budes pokud nebudes chtit pilovat ty originalni.
ˇ dva servo savery "Graupner 90551 pro serva JR, MPX a KoPropo" kazdy za cca 170,-
ˇ jeden imbusovy sroubovak rozmer 0.05" za 75,- (na ty kulovy cepy. Imbus 1.5mm tam nepasuje, je to o kousek mensi)

Jen se trochu bojím toho snížení citlivosti, páč já mám už teď trim u té tečky pod nápisem MIN. Snad to nebude problém.


Jej, tak to jsem to asi blbe napsal. Jde o to ze priblizne ta pozice citlivosti co je tecka MAX, tak to mam tedko skoro u stredovy carky. I kdyz to neni uplne presnej popis. Proste jsem na asfaltu zaregistroval ze mi staci, pri stejnym nastaveni citlivosti jako jsem mel drive, mensi otoceni volantem. Takze mam oproti drivejsku o neco vic stahlou citlivost aby se to chovalo priblizne stejne.

Hele a není třeba problém s tím kulovým čepem a spojovačkou na saveru? Myslím, jestli je tam ještě nějaká mezera od dolního plata, aby se to volně hýbalo.


Vsude je minimalne 1-1.5mm mezera krome jednoho momentu (to jsem zjistil tedko). Pri plnym zatocenim napriklad doprava, tak kdyz prava naprava bude zatizena na maximum co to jde, tak tam cca milimetr prostoru chybi (a totez na leve strane pri zatoceni doleva). Ale ten plast nebude problem trochu ubrousit nebo odriznout. Ne moc, staci jenom malo a staci jenom na konkretnim miste. Je to ten cernej plast co vede na kazdy strane sasi odpredu az dozadu celym autim.

Ještě mě tak napadlo, jakým způsobem bys řešil případnou nutnost hrazdy mezi savery? Ta původní asi nepůjde, takže tam dáš tu stavitelnou spojovačku od 3racing?


Jj, uvazoval jsem o pouziti spojovacky od 3Racing (vcetne cepu). Ono ale teoreticky kdyby se sikovne (a bohuzel presne) naohybal drat, tak by se dala udelat verze ne nepodobna te puvodni. Zatim jsem to ale ulozil k ledu, zatim mi neprijde ze by byla nutna.

A ještě poslední věc má ten saver nějaké označení kvůli tvrdosti pružiny? Nerad bych omylem objednal nejaký tvrdý saver, který mi maximálně strhá převody.


Tohohle jsem se taky bal kdyz jsem sel koupit prvni. K nejakymu oznaceni tvrdosti jsem se vlastne ani nedopracoval. Takze je to asi tak ze bud je servosaver "normalni" tudiz bez oznaceni nebo "tvrdy"  s oznacenim ze je tvrdy. Nebo nevim, treba je to receny v tom cisle 90551 (i kdyz je to podle mne akorat part number - to se vlastne nevylucuje :-)).

69

Re: Losi Mini LST

Jeste mne napada jestli to zdanlivy zvyseni citlivosti na asfaltu pri vyssi rychlosti neni zpusobeny tim ze ty puvodni savery "uhejbaly" a tim ty kola rovnaly takze se to chovalo "mene citlive". Ale to si asi moc fandim.
Omezeni "shora" t.j. ze nemuzu nastavit o moc vic nez je stredova poloha toho trimru je zpusobena necim jinym, ony totiz pak tahla drou o rafky.

Jeste chci vyrazit nekam na trat nebo aspon hlinu at to muzu poradne vyzkouset. Takhle jsem zatim jenom nekde mezi teorii (ci spis predstavou) a praxi.

Jinak tady je dalsich par fotek (foceny jen tak z ruky, vice ci mene zaostreny a svetlo taky nic moc, proste jen aby to bylo videt i z jinych uhlu).

70

Re: Losi Mini LST

Teda pane, opravdu skvělá práce  smile . Jenom bych pro našince dodal,že ten imbus je 1mm (tj. 0,05", ať se někdo omylem nepídí po 0,5 mm imbusu wink ) a ten naštěstí mám. A myslíš že by bylo lepší ty otvory pro závit čepů převrtat, nebo mám ty závity vyřezat silo, do původních otvorů?
Já osobně tu hrazdu montovat určitě budu, aby se namáhání serv rozdělilo na obě. Každopádně si to nech patentovat, páč jestli to nezačne vykazovat nějaké vady, tak tohle je to nej řešení, cojsem kde viděl. Gratuluji a děkuji.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

71

Re: Losi Mini LST

Jenom bych pro našince dodal,že ten imbus je 1mm (tj. 0,05", ať se někdo omylem nepídí po 0,5 mm imbusu wink ) a ten naštěstí mám.


je to 1.27mm, milimetrovej v tom bude kloktat (ale povolit to asi pujde). Ja mel jen 1.5mm a teda fakt nesel :-)

A myslíš že by bylo lepší ty otvory pro závit čepů převrtat, nebo mám ty závity vyřezat silo, do původních otvorů?


Silou to nedas, puvodni dira je moc mala. Teda asi bys to dal, ale buhvi jak by to pak vypadalo :-)

72

Re: Losi Mini LST

Já si to myslel, s tím otvorem. To jenom že mě překvapila deformace toho otvoru vedle, ale stejně dík. smile

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

73

Re: Losi Mini LST

Ej, zomrelo mi servo :-(
Nevim proc, nevim jak, prave servo (brano z pohledu shora a po smeru jizdy) se rozhodlo ze se prestane hejbat. Sranda je, ze v tu chvili jsem nedelal nic zatezovyho. Pooomalu se jeste kousek pohlo, ale od te chvile konecna (Mam laicky podezreni na zadrenej moturek zakonceny pretizenym buzenim).

Jenom nevim jestli jsem mel akorat smulu anebo jestli ty original serva chcipaj takhle casto (to kvuli vyberu jeho nastupce).
V pripade nejakeho alternativniho nastupce jsem ale koukal, ze pikoserva maji obvykle jen dve diry misto ctyr :-/


Já si to myslel, s tím otvorem. To jenom že mě překvapila deformace toho otvoru vedle, ale stejně dík. smile


Odpovim pozde ale prece: Jednak jsem to "vrtal" moji ...kuchynskou metodou (misto vrtaku sroubovak vhodneho rozmeru) a jednak jsem chtel aby to trochu slo nafest. No a pak jsem koukal ze ten material mezi dirami holt trochu uhnul.

74

Re: Losi Mini LST

Ty origo serva je pruser prave ze umiraji docela dost casto. Ale nejvetsi pruser je ten ze kdyz se tam da nejaky jiny napr. Hitec .............. tak s puvodni soupravou nefunguji (overeno s Hitec HS 81) a nezbyva nic jineho nez se poohlednout po nove souprave nebo pouzit zase origo serva.

75

Re: Losi Mini LST

Ej, zomrelo mi servo :-(
Nevim proc, nevim jak, prave servo (brano z pohledu shora a po smeru jizdy) se rozhodlo ze se prestane hejbat. Sranda je, ze v tu chvili jsem nedelal nic zatezovyho. Pooomalu se jeste kousek pohlo, ale od te chvile konecna (Mam laicky podezreni na zadrenej moturek zakonceny pretizenym buzenim).

Jenom nevim jestli jsem mel akorat smulu anebo jestli ty original serva chcipaj takhle casto (to kvuli vyberu jeho nastupce).
V pripade nejakeho alternativniho nastupce jsem ale koukal, ze pikoserva maji obvykle jen dve diry misto ctyr :-/  .


Tak teda vítej v klubu, protože já kvůli tomu už skoro 2 měsíce nejezdím a co bys tomu řekl, padlo mi taky to pravé, jako tobě. Půjde ale nejspíš jen o náhodu. V každém případě asi shořelo jedno vinutí motoru, protože když jsem servo rozdělal, tak se motor s velkými problémy točil jen na jednu stranu a i to až po té, co jsem hřídelku roztočil prsty. Jsou to nějaké mrzácké no name serva, takže se asi není ani čemu divit. Jde přece jen o auto v provedení RTR a na tom se šetří vždycky.

To mně dneska konečně přišly objednané dva kusy serv Hitec HS-65 HB, které nejen že mají ony 4 montážní díry (vlastně je jich 6, ale my potřebujeme 4), ale hlavně má velmi dobré vlastnosti co do síly a rychlosti. Jediný problém, se kterým se budu muset porvat, je ten 1mm délky navíc, oproti tomu origibálnímu servu, který si vyžádá nějakou tu úpravu. Tebe, Kmarty, navíc ještě zklamu tím, že serva Hitec mají menší tisícihran, než ty původní, takže v případě této volby budeš muset ještě koupit a upravit nové servo savery, nebo se zkusit poptat po nějaké redukční vložce na ten tisícihran, což jsem myslím taky někde četl, že existuje.
Kdysi jsem se tady ptal, jestli mi budou fungovat jiná serva na té originální RC soupravě, ale kloudné odpovědi jsem se nedočkal. Takže po dnešní zkoušce můžu s klidem říct, že si to s novými servy jiné značky skutečně nerozumí. Sice do nich jde šťáva a serva reagují, ale zároveň vibruji a škubou, jak při epileptickém záchvatu. Naštěstí jsem si už zařídil i novou RC soupravu, takže to až tak neřeším. Píšu to tu jen pro případné další majitele tohoto mazla. wink

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero