301

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Chlapi dneska budu obednavat to combo co jste me tady poradili :-)

http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/eshop/0/0/5/1072
Hobbywing EZRUN B1 3650M 13T 3000kv ESC 35A-SL

a chci se zeptat mohu an nej pridat jeste chladič s vetráčkem?

Jak dlouho maximálně můžu stimto combem jezdit ve velkém horku abych nečemu neublížil ?

HSP Katana 1:10 4WD / Himoto MT-300 / Zippy 2S 5000mAh

302

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Ahoj, no je to střídavý motor a ty se výrazně méně zahřívají než stejnosměrné. Možná ti někdo poradí, jak hlídat teplotu motoru, aniž bys musel zastavovat a běhat s infra teploměrem a zjišťovat teplotu. Já prostě dělám přestávky, po cca 5 - 10 minutách hodně intenzivního ježdění. Udělal jsem si i větráček, když je motor ve stadiu, že na něm neudržím ruku, zapnu ho na půl minutky a jedu dál. Větráček na něj samozřejmě přidat můžeš, tím nic nezkazíš a počítej s tím, že se ti bude pěkně hřát i ESC. Přeci jen tam tečou docela pěkné proudy :-)

TLR 22 SCT 2.0 + TLR 22 4.0 2WD + LCRacing sand buggy 1:14 + LCRacing EMB-1 + TeamC 2WD buggy Jekkyl 1:10 + onroad Basher BSR BT-4 1/10 4WD 1:10 + LRP Blast TC rallye => bývalo Himoto Zenit MT model 2014 2,4GHz 1:10, SWORKZ S104 EK1, TeamC TS2 Team Edition 2WD 1:10 short, Serpent Cobra 1:8 Buggy, HSP Troian 1:16

303

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

No tos mu poradil ....... větrák na motoru je proto aby ho chladil permanentně a né že ho zapneš na chvilku když už je motor žhavej hmm .

Airek : Chladič a větrák přidat můžeš , ale neni lepší to nejdřív vyzkoušet a pak případně něco kupovat ?
To samé s poslední otázkou , musíš to vyzkoušet a hlídat teplotu. Opravdu ti nikdo neřekne "jedit jen 8min 35vteřin při 30°C". Protože to nikdo neví .........

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

304

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Vzhledem k tomu, že Himoto má motor i regl od stejné kvalitní firmy Hobbywing, která dělá taktéž Ezrun,Xerun. Tak není se čeho bát. To combo je dobře nastavené a nikterak netopí. Navíc na ten motor dáš stejný jako v autě byl, protože nejde hýbat s motorem, teda aspoň u střídavého set ne. Od výrobce v tom je motor 12T 3210kv. Ty budeš mít 13T 3000kv což je vlastně pomalejší motor. Pokud se vleze, můžeš dohnat rychlost o zub větším pastorkem. Chladit můžeš aktivně i pasivně. Já mám 5x5cm větráček z pc na 5V a píchlej v přijímači a točí se furt .
Teplotu motoru si ohlídej tak, že po deseti munutách jízdy dej prst na hřídel co kouká vzadu v ložisku a pokud tam neudržíš dýl ruku, tak se to hřeje. Samozřejmě, že v pařáku to bude horký jinak než v 10ti stupních. A když budeš jezdit kotel pořád ve stráni, tak to taky bude topit jinak, než pohoda po silnici. Zkrátka tomu dej od každýho něco a radši tvrdší jízdu a zkus. Pokud udržíš prst, je to bezva. Při standardní jízdě by měl být jen ohřátý, nic horkýho

Naposledy upravil: Wirda (25. 06. 2015 21:47:38)

Nevadí, že něco dělám pomalu, protože to možná dělám špatně.

305

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

http://airman64.rajce.idnes.cz/HSP_Kata … AG1786.jpg

mam tam regl od VegaPower ted stejnosmerny :-)

Ja chci právě aktivní chlazení ktere by foukalo pořád regl ten novej má na sobe vetrácek :-)

Akorát na jejic hstránkách to nikde nevidim zeby prodavali na ten motor chladič s vetráčkem http://www.bighobby.cz/

HSP Katana 1:10 4WD / Himoto MT-300 / Zippy 2S 5000mAh

306

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Tady si můžeš vybrat chladič na motor s větrákem , velikost motoru máš určitě klasickou 540tku a hned k tomu větrák na régl a ten tam přišroubuješ vrutama mezi žebra chladiče. wink

http://rchobbyracing.cz/Elektromotory,% … O%20MOTORU

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

307

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Ach so, ja to blbě napsal. Větráček mám externí tedy ne napevno přidělanej :-)

TLR 22 SCT 2.0 + TLR 22 4.0 2WD + LCRacing sand buggy 1:14 + LCRacing EMB-1 + TeamC 2WD buggy Jekkyl 1:10 + onroad Basher BSR BT-4 1/10 4WD 1:10 + LRP Blast TC rallye => bývalo Himoto Zenit MT model 2014 2,4GHz 1:10, SWORKZ S104 EK1, TeamC TS2 Team Edition 2WD 1:10 short, Serpent Cobra 1:8 Buggy, HSP Troian 1:16

308

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Tak nakonec jsem z tech stránek vybral novej stejnosmerný motor za 275,-Kč a chladič s větrákem za 199,-Kč tak uvidíme to combo kdyztak vezmu pak nechce se mi ted zato dávat pres 2 litříky :-)

HSP Katana 1:10 4WD / Himoto MT-300 / Zippy 2S 5000mAh

309

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Zdravím všechny. Před nákupem auta jsem zde spoustu informací načerpal, tak se teď chci zase o nějaké ty zkušenosti podělit. Podobně jako spousta lidí přede mnou jsem si chtěl prostě udělat radost nákupem terénního RC auta, splnit si takovej ten klukovskej sen a zároveň aby si s tím mohl v klidu venku zajezdit i můj 3 letý syn.

Načetl jsem co se dalo a skončil jsem výběrem u Traxxas E-revo 1/16 nebo Himoto Zenit. Neplánoval jsem žádné hard-core ježdění jako je k vidění na YT a jelikož mě bylo jasné, že autem to nekončí, tak jsem skončil u nového Himota ve stejnosměrné verzi (motor 550). Objednal jsem nabíječku Raytronic C15, hliníkový chladič na motor baterku, konektory T dean, Zippy 5000 30C hardcase z Hk, pípák a pár dalších drobností.

Na to naše zahradní ježdění mě přišla dostatečně výkonná i NiMH baterka, ale výdrž byla celkem bídná, proto jsem se na Lipolku těšil. První co mě zarazilo bylo, jak se motor při ježdění zahříval. A to bylo venku 10°C. Brzy se zahřál tak, až se ohřála i hřídel na které je pastorek, od ní se nahřál zajišťovací červík v pastorku, závit se roztek a pastorek protáčel. Nechápu. Ježděno ani moc pomalu ani pořád pod plnym. No nic. Vteřinové lepidlo místo závitu a na netu objednán kovový pastorek. Když dorazila nová baterka, tak jsem teprve pochopil zač je toho LiPol big_smile  Netuším co bych dělal se střídavým motorem protože i tuhle stejnosměrnou verzi jsem měl na zahradě problém uřídit. Výdrž byla tak dobrá, že než se stihla baterka vybít, tak umřel motor. Nepřežil ani první LiPolku!!! A to byl březen a venku stále kolem 10°C. Naštěstí mám v okolí zkušeného kolegu modeláře, který mě doporučil motor HPI GT550 14,4V. Náhodou měl v šuplíku asi 3 nové, tak jeden kousek hned putoval do autíčka. Auto se trochu zpomalilo a hlavně se motor téměř přestal hřát. Prckovi stejnak ještě stahuju plyn na vysílačce, takže to po většinu času vůbec nevadí.

Před pár dny jsme auto po delší době vzali protáhnout na zahradu a po chvilce slyším divné cvakání. Servo u kterého jsem měl radost, že jsem nějakou náhodou dostal 6kg, místo standardně dávaného 3kg, mělo vylámané zuby. Takže objednáno digitální servo HXT 10kg s kovovými převody. Momentálně čekám na doručení.

Co si ještě vybavuji, tak se tu řešily povolující se matice kol. V tom problém nevidím, preventivně jsem všechny 4 zakápl lepidlem na závity Loctite 243 a pohoda.
Zatím jsem toho tedy moc nenajezdil a pořád něco řeším, snad už teď bude vyměněné vše potřebné a bude se více jezdit než servisovat. Auto jinak vypadá moc hezky, ran už pár schytalo a zatím bez újmy.

Docela by mě zajímalo jaké by to bylo třeba s výše zmíněným E-Revem 1/16. Jestli má také v základu takovéhle věci, které je v podstatě hned potřeba vyměnit za lepší díl nebo kdybych si připlatil, tak bych opravdu jen jezdil.

310

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Sám Himoto EMXT vlastím základní motor spálen  vyměněn za střídavý set kupované hlavní ozubené kolo železné bez toho se ani nedá jezdit prostě to nejde big_smile a miliarda náhradních dílů ale to je normální jen si dej pozor a nekupuj tuningové díly na poloosy přesněji tyto http://www.himoto.cz/emxt-1/08046-108015-himoto/ já je měl a vydržely 2 dny... radši si kup 6x ty normální za tu cenu jinak s ním byla sranda měl jsem ho 2 roky momentálně jsem si pořídil HPI bullet

311

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Jenže EMXT není Zenit!! Zenit vydrží podstatně méně. Bohužel vlastní zkušenost. Myslím - a to nejsem velký příznivce Traxxase, že jsi měl jít do toho Revíčka .. Dle mého skromného názoru je to rozdíl několika tříd. Ale když nebud s tím Zenitem dělat psí kusy, třeba ti vydrží. Držim pěsti.

TLR 22 SCT 2.0 + TLR 22 4.0 2WD + LCRacing sand buggy 1:14 + LCRacing EMB-1 + TeamC 2WD buggy Jekkyl 1:10 + onroad Basher BSR BT-4 1/10 4WD 1:10 + LRP Blast TC rallye => bývalo Himoto Zenit MT model 2014 2,4GHz 1:10, SWORKZ S104 EK1, TeamC TS2 Team Edition 2WD 1:10 short, Serpent Cobra 1:8 Buggy, HSP Troian 1:16