Téma: Team C Torch E TR8T
Zdravím, chtěl bych pořídit Truggy a potřeboval bych vědět Vásonázor na tenhle "stroj" http://www.akroshop.cz/cz-detail-875325 … -4ghz.html všem děkuji.
Naposledy upravil: medous357 (09. 09. 2013 20:29:40)
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zdravím, chtěl bych pořídit Truggy a potřeboval bych vědět Vásonázor na tenhle "stroj" http://www.akroshop.cz/cz-detail-875325 … -4ghz.html všem děkuji.
Naposledy upravil: medous357 (09. 09. 2013 20:29:40)
Oživím tému a pripojím funkčný link:
http://www.promodels.cz/cz-detail-84225 … r-2-4.html
Nejaký ten rok už uplynul, tak by sa mohol nájsť niekto, kto už tento model vlastní a podelil sa o skúsenosti. Príde mi to ako slušná a cenovo prijateľná truggy 1/8, vybavená od základu napr. 3 diferanciálmi a hliníkovými bigbore tlmičmi.
Tak už je doma :-) Včera som si ho vyzdvihol v predajni. Vzal som k tomu lepšiu 3k vysielačku, s pamäťou, displejom a lepšími možnosťami nastavenia ako ta co sa dodáva do setu. A zaplatil som len rozdiel ceny.
Zatiaľ som len pojazdil krokom na záhrade, nastavil vysielačku, obmedzil plyn, dal expo a tak, trochu som si s tým pohral. Vzhľadom k rozmerom záhrady ani nič viac nešlo.
Ku konštrukcii a spracovanie sa nedokážem vyjadriť, je to moje prvé auto. Ale napr. hnacie ústrojenstvo je z kovu, kardan, polosy... Ramená sa mi zdajú pevne a napr. držiak tlmičov je snáď z 5mm Al plechu, resp. masívny vyfrezovany kus.
Ako pohon mám 2 sady 2s aku, to je max. čo to kombo znesie, na 6s to nie je. Regulátor Absima je úplne jednoduchy, bez možnosti nastavenia, je tam brzda a potom spiatocka, tuším na 50%. Motor tiež Absima 2300kV. Na regulatore je dokonca aj malý ventilátor.
Tak ďalšie dojmy snad po prvej skutočnej jazde.
Naposledy upravil: Marek71 (04. 04. 2015 15:52:52)
tak pak hazej fotky info taky uvažuju
Mám za sebou pár prvých zoznamovacích jázd. Nieže by som sa chcel zoznámiť s týmto konkrétnym autm, ale celkovo - je to moj prvý model RC auta (predtým lietadlá), takže na to ide pomaly a opatrne.
Prvá vec, ktorú som ocenil, bolo to, že som vzal tú lepšiu vysielačku. Má pameť na rozne modely a využil som to tak, že jeden som nastavil štandardne a druhý tréningový mód, to znamená omedzenie plynu tak na 40%, expo na plyn (tupejšie na začiatku), expo kanál riadenia. Toto by som s tou obyčajnou vysielačou nemohol.
Jazdl sm po dlažbe a kúsk po polenj ceste, len okolo domu. Musím nájsť vhodné mieso, kde sa bude dať viac vyblbnút :-) A postupne budem pridávať na vysielačke EPA na plyne.
Jeden dotaz by som mal. Je normálne, že svetlá výška je o niečo nižšia vpredu? Rozdiel tak 5mm až 1cm. Keďsom auto v predani rozbalil, bol práve ped prednou nápraou v krabici mastný fľak, ako od oleja. Skúmali sme to s predajcom, na nič sme neprišli. Samozrejme, ponúkol sa, že pokiaľ by sa vyskytol problém, mám dobehnúť a vyriešime to. Tak ma napadlo, že odkiaľ asi ten olej mohol uniknúť? A čo to može znamenať? Tlmiče? Preto je to nižšie? A ako to zisiť prípadne?
Zatra behom dňa nafotím a hodm sem fotky. Inak ale žiadne problémy, ani podozrivé zvuky,jazdí to fajn, tlmiče tlmia...
Olej vytekl pravděpodobně z tlumičů, auto, když dlouho stojí na místě, může se stát. Zkontroluj olej v tlumičích, případně dolej, jelikož nebudeš vědět jaký tam olej je, doporučuju koupit rovnou nový. Pokud ho tam bude málo, vylej původní a do všech tlumičů doplň nový, ať víš, jakou viskozitu používáš. Podrobnější info na tomto fóru v odkazu zde: http://www.rcauta.net/forum/topic24789-tlumice.html Prozkoumej všechny odkazy v této sekci :-)
Výška modelu se dá vyladit opět viz toto forum, nicméně nevím, zda máš nastavitelné tlumiče - pokud ano bude na nich jemný závit, kterým nastavíš předpětí pružin a tím zvýšíš nebo snížíš světlou výšku.
Rovnou ti překopíruji to podstatné:
Přední část vyšší než zadní
• Zvyšuje přenos váhy na zadní nápravu při akceleraci
• Zvyšuje stabilitu
• Snižuje ovladatelnost
Přední část nižší než zadní
• Zvyšuje přenos váhy na zadní část při brždění nebo ubrání plynu
• Zvyšuje ovladatelnost
• Snižuje trakci na zadní nápravě
• Při skoku může způsobovat střemhlavý let
Světlá výška se nastavuje předpětím pružin tlumičů
Naposledy upravil: 1viper1 (07. 04. 2015 21:43:58)
Díky, zajtra na to mrknem. Akurát k tomu nie je nejaký podrobný návod, tak snaď si poradím s rozobraním tlmičov. A ako sa to može stať, že by len tak vytiekli?
Čo som pozeral,tak tlmiče sú nastaovacie pomocou takých podložiek, ak s to správne pochopil. V balení som dostal rozne veľkosti a na tlmičoch už nejaké sú.
A tú sekciu Začiatky RC som prečítal :-)
Tak prikladám nejaké obrázky, aby bolo vidieť rozdiel prednou a zadnou časťou:
Z obrázku je vidieť, že predná časť je nižšie. Možno je to OK, neviem...
Potom som vybral aj tlmič, ale nepodarilo sa mi ho rozobrať. Tipujem, že ten kryt (s tým očkom) by sa mal odšroubovať. Skúšal som rukou, nešlo, asi je to na fest. Aký je správny postup, chytiť telo tlmiča do kombinačiek a povoliť krytku? Nechcem niečo zničiť.
Jojo, krytka musí být šroubovací, i když já už se nedivím ničemu, takže pokud někdo viděl nějaký jiný způsob, ať písne. Když to nepůjde jinak, vezmi na to kombinačky, ale s citem! No a tlumiče hold nastavovat pomocí podložek. A ta dírka v čepičce je na to, aby jí vytekl přebytečný olej po doplnění. Což také může být jedna z možností, proč byl v krabici mastný flek.
Krytka je určite šroubovacia, našiel som v návode podrobný nákres tlmičov. No, nejak sa tým popasujem alebo prípadne zájdem do obchodu a nechám si to ukázať, poučiť sa, aby som bol nabudúce múdrejší.
Inak ma ale fascinuje, ako je taký model precízne konštruovaný, ako velké auto... pohon, kardany, polosy, vymakané tlmiče. Niekto by povedal hračka, prdlajz :-)
Včera som konečne pojazdil trochu viac, v Sataliciach na bikrosovej dráhe. Akurát, že dráha je dosť úzka a častokrát som mal problém sa na nej udržať :-) Takže som jazdil dosť aj mimo dráhu. Ale to aj kvoli tomu, že tam boli deti na bicykloch, tak som musel dávať pozor. Ale dalo sa v pohode, po nejakých 20 min. som tam bol sám.
Trochu som skúšal skákať, zistil som, že auto ide pri skoku na predok (možno to súvisí s tým, že predok sedí nižšie), takže je ho treba držať tak v prvej polovine letu pod plynom a potom dopadne pekne na všetky kolesá. Niekedy som dopadol na dve alebo aj na jedno predne koleso, ale nič sa nepoškodilo, všetko v poriadku. Ale skoky max. tak meter až meter a pol vo vzduchu, viac som si netrúfol :-)
Čo ma potešilo, je veľmi dobrá prejazdnosť terénom. Na tej bikrosovej dráhe mimo dráhu, listie, kamienky, vetvičky, hrbole, prešlo to všetko bez najmenších problémov. A to tam mám základné kolesá, dali by sa dať nejaké z monstera, kde by bola svetlá výška ešte min. o 1cm vyššia. S týmto som naozaj spokojný.
Jedna vec ma ale predsa len trápi. Nastavil som si vypínacie napetia na LiPo pípáku na 3.6V a keď začalo pípať, prestal som jazdiť. Regulátor ešte nevypol, len pípák signalizoval nízke napetie. Potom ale keď som baterku dobil (je to 5400 60C), zistil som, že som z nej vycucal len nejakých 1700mAh. Jo a napetie na článkoch bolo po jazdení cca. 3.9V. To pípanie LiPo alarmu sa ozvalo, keď som sa prudko rozbehol. Z toho usudzujem, že motor si vzal nárazovo vysoký odber prúdu a na baterke na tú chvíľu pokleslo napetie pod hranicu 3.6V. Potom už bol pípák ticho, ale pre istotu som skončil. Takže myslím, že som skončil predčasne, kľudne som mohol pokračovať a skončiť až potom, keď by pípák pípal už nepretržite. To by znamenalo, že napetie je už pod 3.6V i bez záťaže.
Údržba po jazdení:
Dráha bola dosť prašná, takže všade bol prach. Ideálne by bolo asi vyfúkanie kompresorom, ale nemám. Takže som odmontoval kolesá, tie som vystriekal hadicou a nechal uschnúť. Zatiaľ som vlhkou handrou očistil podvozok, šasi a potom zubnou kefkou zvyšok auta, celkom to šlo.
skoky: že jde při skoku hodně na předek je ta lepší varianta, snadno se to srovnává plynem. Možná není potíž ve vyvážení, ale
v tom že ubíráš plyn v nájezdu příliš brzo před hranou skoku.
Baterky: nevím jaký v tom je régl, ale spíš bych nastavoval hlídání v reglu, než používal externí pípák. Často se mi s ním stávalo (Turnigy) že dělal falešné poplachy V reglu dej hlídání na 3.4V
Regulátor tam je tento (A8):
http://www.promodels.cz/cz-detail-83800 … a-1-8.html
Možnosti nastavenia prakticky žiadne, automatika. Po pripripojení akumulátorov si zmeria napetie a potom ak poklesne pod určitú úroveň (údajne ako % pokles oproti čerstvej baterke), tak regulátor vypne. Na to ma upozorňoval predajca, že keď k regulátoru pripojím čiatočne vybité akumulátory, tak on si "myslí", že sú naplno nabité a potom vypne už pozde, keď sú baterky podvybité. Takže pripojovať len česrtvé baterky, alebo používať ten pípák a nastaviť ho na nejakých 3.4V.
S tými skokmi možeš mať pravdu, možno reflexívně uberiem plyn ešte na vrchole skoku, to sa potrénuje :-)
Skákání je hodně o tréninku Pokud se ti pri ledu staví na zadní, tak to naopak znamená že poštíš plyn moc pozdě. Takže najít něco mezi. A vypnout Drag brake, pokud to regl umožňuje...
Ten tvuj regl byl v RTR setu?
Naposledy upravil: Dovi (13. 04. 2015 10:34:57)
Ano, kupoval som RTR set, motor i regl Absima.
Priznám sa, že neviem, čo je to drag brake, ale tipujem, že regulátor nič také neumožňuje.
A pri tom skákaní sa mi raz naozaj pri lete stavalo na zadné, takže som dopadol na zadné kolesá a potom len tak-tak na všetky štyri :-)
Drag brake, je brzda v neutrálu. To znamena brzda když stojíš na místě. Na skákání je dobré vypnout.
OK, díky.
Ešte možno taký obecný dotaz ohľadom brzdenia. Pokiaľ idem dopredu a pustím plyn do neutrálu, auto nebrzdí. Pokiaľ ale posuniem ovladač plynu dopredu (ako na spiatočku), malo by auto brzdiť a mal by to byť rozdiel oproti tomu, keď je plyn v neutrále, je to tak? A sila brzdenia... predpokladám, že pokiaľ je regl taký jednoduchý, tak ani sila brzdenia nejde nastaviť, má to proste nejak defaultne nastavené a nejde to poladiť. Myslím tým, že na vysielačke už to nenastavím, aj keď mám "lepšiu" vysielačku? Mám tam akési nastavenie ABS (Off, fast, Slow), ale nevšimol som si, že by to malo vplyv na brzdný účinok.
ano u střídavého pohonu je rozdíl mezi neutrálem a brzdou velký, samozřejmě záleží na nastavení, ale brzdný účinek je opravdu silný. Jak popisuješ, brzdí se posunutím ovladače na zpátečku. Pokud ti to nebrzdí ještě může být problém i prvního zkalibrování vysílačky s reglem. Lepší vysílačky umožnují ještě doladit některé parametry, ale základ je v reglu. ABS pouze brzdí přerušovaně, brzda pulzuje. simuluje to chování opravdového ABS, ale moc smysl to nemá.
Ešte ohľadne tlmičov.
Na tej poslednej fotke tu v diskusii je detail tlmiču a je tam vidieť taká podložka. Takáto podložka je na každom tlmiči, vpredu aj vzadu. V balení s modelom boli ďalšie podložky rozne hrubé.
Pridal som na predok ďalšiu podložku a trochu sa zdvihol, takže teraz je už predok rovnako vysoko ako zadok. Je to tak správne? A čo vlastne sa stane pridaním/ubraním tých podložiek? Logicky, keď podložku pridám, dojde k miernemu podvihnutiu tej nápravy, kde to pridám. A zároveň dojde k skráteniu pružiny, to znamená pružina sa stane tvrdšou? Teda okrej zmeny svetlej výšky by sa malinko malo zmeniť aj chovanie tlmiču. Celkom s istotou by som si trúfal povedať, že to nepoznám, len ma to zaujíma.
S podložkama je to tak jak píšeš. Jediné správné nastavní neexistuje, záleží co od auta chceš. Osobně jezdím při free stylu mírně zvedlej předek, líp se to plazí přes nerovnosti. Většina výrobců, co má tovární jezdce, tak dává ke stažení jejich Setup sheets pro konkrétní tratě a podmínky. Takže tam je vidět, jak který povrch řeší profi jezdec.
Ještě se vrátím k tvému dotazu na napětí článků. Já jsem dával dotaz na Battex http://www.battex.info/ a přeposílám otázku i odpověď.
DOTAZ:
Dobrý den, pro svůj RC model používám jako pohonného akumulátoru článek 2S 7,4V 6000mAh (90C discharge). Na programovací kartě k regulátoru motoru se dají nastavovat různé hodnoty, při kterých již auto přepne do nouzového režimu. Aktuálně mám nastavenou hodnotu 3,4V/článek, dá se však nastavit i nižší. Jaká je krajní hodnota napětí pro tento typ článku tak, aby nedocházelo podvybíjením k jeho poškozování? Děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ:
Luděk Stehlík: Re: Podvybití Li-Pol accu
Přeji dobrý den, běžné konečné vybíjecí napětí je 2,7 - 3,0 V na článek. Pokud máte nastavenu hodnotu 3,4V na článek, tak v baterii musí zůstavat ještě spousta kapacity, hlavně když se jedná o vybíjení velkými proudy. K poškozování článků (nafukování) dochází při vybití pod hranici 2,5V na článek.
Takže teď mám nastaveno 3,2V a jezdím déle a pořád ještě s jistotou, že neodpálím accu.
Díky, užitočná informácia.
Ja som niekde v inom vlákne čítal hodnotu 3,6V ale to sa mi zdalo naozaj zbytočne. Nastavím to na nejakých 3,2V-3,3V a uvidím.
Ked som lietal elektrovetrone, tam to bolo jednoduché, plyn sa používat v tzv. "digitálnom" režime, buď plný plyn, alebo nula :-) Takže stačilo mať stopky na páke plynu a po pár letoch sa odladila tá správna doba po ktorej už bolo treba pristáť a v baterke ostalo tak 20% kapacity.
Tak som dnes zase trochu pojazdil a už to bolo lepšie, čo sa týka baterky. Nastavil som pípák na 3,3V a jazdil som asi 30 minut, nie úplne v kuse a nie naplno. A ešte nepípal, napetie na článkoch bolo okolo 3,9V. Uvidím, koľko dobijem.
Jazdiť som prestal jednak preto, že bol dosť studený vietor a nebolo to úplne ono, ale hlavne som zaznamenal problém so servom riadenia. Je pravda, že som jazdil nielen po dráhe, ale aj mimo dráhu, myslím, že dostávalo dosť zabrať v rýchlosti a pri prudkých zmenách smeru. Takže je možné, že odišlo. Inak si to neviem vysvetliť, na povely reaguje ak sú kolesá vo vzduchu, ale keď auto položím na zem, tam počujem, ako sa snaží točiť, ale nič, možná očesané prevody? Pretože samotný mechanizmus riadenia sa zdá byť v pohode. No uvidím, keď to rozoberiem. Pokiaľ to bude servo, tak sa chystám na to JX, čo tu o ňom bola nedávno diskusia.
Teda, vedel som, že servo odíde asi ako prvé, ale po nejakej hodine jazdenia? No, ono je aj možné, že jazdou po teréne dostalo koleso trochu ranu a servo to neustálo. No nič, s tým sa počítalo a dávať to na reklamáciu asi nemá zmysel, čo?
Naposledy upravil: Marek71 (18. 04. 2015 12:23:25)
A při jízdě normálně zatáčí? U Savage mám teď 20kg servo a přesto při stání na trávě, nebo betonu se mu moc zatáčet nechce. Nevím jak moc silný servo máš (možná 9kg?), ale ony nejsou kila jako kila. Jen tak na okraj, měl jsem dvě značkový serva, každý po 3,5kg a jedno bylo na "desetinu" docela slabý, druhý fungovalo v pohodě. Něco podobnýho jsem později zažil i u 9kg značkových serv. HPI u serva 30MG tak nějak vysvětluje že je rozdíl mezi udanou kontinuální silou a silou v jednom místě, navíc další proměnnou představuje co vůbec výrobce napíše...
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.