Téma: YOKOMO BD7RS nebo XRAY T3 2010
Ahoj všem, opět mám prosím dotaz/dilema ohledně volby auta. Před nedávnem jsem se ptal na vhodné auto na silniční závod a usoudil jsem z odpovědi, že je lepší přišetřit. Nechtělo se mi jít do bazarovky, doslova jsem si chtěl auto sám postavit a sžít se s ním. Stále více mi bylo podle recenzí a zkušeností patrné, že XRAY vládne světu, ale na auto za 10k jsem prostě neměl. Zaujalo mě proto Yokomo BD7 ve variantě RS, u které se doslova uvádí, že je to ekonomická alternativa při zachování jízdních vlastností plnohodnotného BD7 a samotná značka je mi tak nějak sympatická. Cena byla skvělá (4.600) a na rozdíl od odlehčených podvozků jiných renomovaných značek byly všechny plata a držáky tlumičů v karbonu. Stavebnice se skvěle stavěla a i celkový dojem z auta je výborný, nicméně je vidět, že na autě je třeba hromada věcí vyladit a dokončit - chybí třeba stabilizátory a některé plastové věci bude evidentně lepší přehodit za AL z ostré verze. Ostatně i možnost plnohodnotného upgradu na verzi BD7 byla jedním z hlavních důvodů koupě. Podvozek jsem osadil elektronikou do kategorie STOCK, tzn. LRP X20 17.5T a regulátor v zero boostu, nicméně i tak je pro mě auto zatím hodně rychlé a divoké. Do toho se mi ale nečekaně naskytla možnost koupit podvozek XRAY T3 2010 za vynikající cenu (3.000), v plné výbavě a perfektním stavu, čehož jsem využil. Tento podvozek jsem se rozhodl osadit elektronikou do kategorie HOBBY, tzn. Saturn 20T s tím, že se na něm naučím jezdit v pomalejší kategorii a během toho Yokomo vyladím a vytuním k dokonalosti a přejdu s ním do stocku. Kamarád mě ale poměrně hodně "nahlodal" tím, abych přehodil elektroniku, s Yokomem jezdil nyní hobby a s Xrayem Stock, protože ten XR je prý prostě lepší. Řeším dilema a byl bych moc rád, kdybyste mi i vy řekli svůj názor, respektive co byste dělali na mém místě a s oběma podvozky před sebou. Tady ještě pár postřehů, které u mě hrají roli při rozhodování:
1) U Yokoma hraje roli psychika - auto jsem si sám postavil, chápu na něm každičký šroubek, mám k němu vztah a tak nějak se mi s těžkým srdcem dělá downgrade do hobby.
2) Když už jsme u psychiky, Yokomo je prostě takové originální a to se mi na něm i líbí. Na závodech je to jeden Xray vedle druhého, prostě šeď a nuda. Teď nic proti, ostatně to chápu, protože dostupnost dílů na XR je prostě s Yokomem nesrovnatelná. Nemyslím si ale, že by byl Xray oproti Yokomu zas až tak brutálně lepší, viz aktuální Voelkerovy výsledky, který jezdí právě na Yokomo.
2) Na druhou stranu je na první pohled patrné, že Yokomo je prostě o plastu, zatímco ten Xray T3 je o špičkových materiálech = závodění hned na top úrovni bez dalších větších investic do auta. Otázka v tomto bodu - poznám to/oceím to jako začátečník? Bude Xray ZNATELNĚ lepší v ovládání?
3) Je mi jasné, že ten Xray T3 stál v době uvedení 11.500, zatímco mé nové Yokomo "jen" 4.600, nicméně T3 v mé verzi je ročník 2010, Yokomo model 2014 - když bych to Yokomo vyladil do hliníku, budu mít lepší auto, než jak je nyní T3 a nebo to pořád té 4 roky staré T3 nebude dosahovat?
Tak a co teď? V podstatě jde o to, jestli si nechat kompletně hotový Xray T3 a hned jezdit hobby s tím, že sice budu mít předimenzované schopnosti auta, ale protože jsem začátečník, tak to stejně nevyužiju a během toho si v klidu vyšperkovat BD7RS na úroveň BD7 - A NEBO - natvrdo přehodit Saturn do Yokoma, doplnit o stabilizátory, nechat plast plastem a jezdit s ním hobby, zatímco se čtyři roky starým XRayem T3 jít do STOCKU?
Předem moc díky za vaše názory!!