Téma: Nafouklá lipol baterie
Dobrý den,
mám lipol black magic 6000mAh 30C 2S a asi po roce se mě nafoukla.
Může se takto nafouklá lipolka ještě používat?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Dobrý den,
mám lipol black magic 6000mAh 30C 2S a asi po roce se mě nafoukla.
Může se takto nafouklá lipolka ještě používat?
Pokud nechceš přijít o život, tak raději ne!!!!!!!!!!
... no, já teda mezi baterkama taky nějakou tu nafouklou mám a používám je se zvýšeným dozorem dál.
Osobně bych to nafukování hlídal -já pokud mně nafouklá baterka kapacitně funguje (a nemá rozhozené napětí článků), tak ji používám dál. Problém může vzniknout i u nenafouklé baterky. Nicméně rozhodně si dávám pozor u nabíjení - takovou baterku nenabíjím jinak než v lipo kufru, kde ji nechám i 30 minut po nabíjení....
Naposledy upravil: tom.r (05. 03. 2014 19:18:31)
Omylem jsem spojil dvě baterky k sobě a to nafouknutí zmizelo.
Baterie byvaj nejvic nafoukly kdyz dojezdis a jsou zahraty, pak trochu splasnou jak schladnou.
Taky mám pár nafouknutých baterek, mají větší vnitřní odpor, tzn. více hřejou a méně vydrží, jelikož jde o 5000mAh 3S, tak je kapacita na ježdění pořád dostatečná a jezdím je dále...jen už nenabíjím 2C (10A), ale pouze 1C.
JJ s nabijenim LIPO je to vzdycky slozity chce je to nespoustet z oci a mit je LIPO sacku a jeste v hrnci.
Kdyz nekomu vyhori auto (rc auto) je to smutny a je to smula, ale nechat si vyhoret byt nebo dum je neco strasnyho a nikomu bych to nepral. Nic horsiho se ti s rc modelama nemuze stat. Osobne nabyjim v podkrovy rodineho dumu a uz to je dost nezodpovedne je tu vse z lakovaneho mekkeho dreva, mam tu i hasicak ale kdyby me tu neco trosku blaflo nevim jestli by me pomoh.
Proto je jistější se každé poškozené, nafouklé, či jinak podezřelé baterky zbavit.
To nesouhlasím, nabíjím v LiPo Safety packu a vím, že pokud ta baterka umře nebo nedej bože vzplane, tak to nebude při nabíjení (kde do ni jde třeba těch 5A), ale bude to pod plynem někde při ježdění venku, díky vysokým proudům např. 100A a následného podvybití jednoho článku....Pokud mám nastaven LiPo stop s velkou rezervou tedy 3.4 či 3.5V na článek, nemyslím si, že cokoliv riskuju....
Naposledy upravil: Couleen (11. 03. 2014 06:19:36)
Pak mi neni jasné, proč nabíjíš v Safety packu, když víš, že při nabíjení se nemůže nic stát.
Protože jsem ho kdysi dostal a zvyk je železná košile, navíc při manipulaci (zapojování/odpojování banánků k nabíječi) může teoreticky dojít ke kontaktu + a - a to by samozřejmě mohlo mít nějaký termo-akusticko-vizuální efekt spojený s destrukcí baterie .
Ke vzplanutí LiPo baterie by myslím mohlo dojít i při nabíjení nízkými proudy. Důvodem poškození LiPo baterií je vznik krystalů kovového lithia na grafitové (uhlíkové) anodě, tzv. "dendritů". Tyto dendrity postupně rostou směrem ke katodě, no a ve chvíli kdy dojde k přemostění anody a katody tímto dendritovým mostem kovového lithia, dojde ke zkratu a vzplanutí baterií. Poslední kapka ke vzniku přemostění nemusí být způsobena (jen) vysokým procházejícím proudem, i když je to mnohem pravděpodobnější, může to shodou okolností nastat i při nižším proudu...
To zni logicky. Co ale zpusobuje to nafukovani? Ty krystaly? Ja nekde cet ze nafukovani zbusobuje uvolnovani plynu pri vybijeni velkymi proudy, coz zpusoby nafouknuti hermeticky uzavrenych clanku. Dokonce sem slysel o silencich co clanky propichuji spendlikem za ucelem vyfouknuti.
Propíchnutí LiPo baterie je jistá cesta k požáru
.... asi jsem paranoidní, ale já nabíjím v nehořlavým lipo kufru.
.... asi jsem taky paranoidní, ale já nabíjím v ničem a to deset baterek denně.
Naposledy upravil: jackie (12. 03. 2014 06:53:13)
mam dotaz taky mam nafouklou baterku ale jen tu bílou folii okolo baterky, je to to stejné nafouknutí o kterém se tady bavíte nebo je to ještě v pohodě?
Každé nafouknutí signalizuje, že baterka již neni v pořádku a má to za sebou. Pochopitelně se s ní dá ještě jezdit, ale je to riskantní a já bych ji vyhodil.
to by byl hodne drahej provoz kdyby ji kazdej po nafouknuti vyhodil :-D
To zni logicky. Co ale zpusobuje to nafukovani? Ty krystaly? Ja nekde cet ze nafukovani zbusobuje uvolnovani plynu pri vybijeni velkymi proudy, coz zpusoby nafouknuti hermeticky uzavrenych clanku. Dokonce sem slysel o silencich co clanky propichuji spendlikem za ucelem vyfouknuti.
Sice nevim, co presne v baterce probehne, ze se nafoukne, kazdopadne to zpusobuje prevazne podvybiti clanku... Nekdo tu psal, ze vybiji na 3,4-3,5V.. No tak to uz je baterka podvybita.. V podstate se nevyplati vybijet na mene nez 3,6V, pak uz v te baterce stejne nic neni a leti to hrozne rychle dolu.. 3,6 je ale osemetna hranice, jelikoz taky zalezi na stylu jizdy, teplote okoli a konretni baterce. Mam dnes lipo-stop na ESC nastaven na 7,8V (tedy 3,9V na clanek!).. Kdyz dojezdim, merim na baterce pokazde neco kolem 3,75-3,85V na clanek..
Nabijim cca 5 min po dojeti pri 1C.. Takto tocim 4-5 baterek a mohu jezdit v podstate stale.. Baterky ani po dojeti nejsou zahrate, nedostavaji zdaleka takovou sodu.. Sice jezdite kratsi dobu na jednu baterku, ale to v tomto rezimu neni podstatne, navic to auticko vyborne tahne, funguje a baterky setrite.. Za sebe nedoporucuji drtit baterky na 7,4V pripadne nize.. cus
Tady musím s Tebou plně souhlasit. Dělám to přesně tak a baterky nabíjím denně a slouží už přes pět roků. Nejenom, že ke konci už nemají ten výkon a proto je nesmysl je ždímat, ale i začátek je slabší, kdy jde napětí rychle dolu a proto ani neni dobré je nabíjet na doraz 4,2V článek.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.