1

Téma: podvybité lipolky

V pátek jsem se balil na závody, a zjistil jsem že jsem ve čtvrtek nevypojil baterky z regulátoru, tak jsem je přeměřil, a měli asi 1V na jednom článku a 0,75V na druhém! Vzal jsem je na závody, že mi třeba někdo poradí. Poradili mi nabít je na NI-XX na nízký proud na napětí 3V na článek. Napětí stouplo rychle (pár minut) potom jsem je už dobil normálně. Na závodech jsem s nima odjel asi 6cyklu, a rozdíl není moc znát. A malém bych zapoměl, baterky byly TURNIGY 1300mah 20-30C 2S

Xray M18T 7200kv 2s lipo
Xray M18 Pro mig280 2S lipo
Bylo: Maverick strada XT 4300kv 2s lipo

2

Re: podvybité lipolky

To je taková všeobecná laická představa že se li-pol baterie přebitím nebo podvybitím okamžitě zničí. Přebitím, podvybitím, přehřátím/přetížením se jenom zrychluje chemická reakce (oxidace) co baterii ničí. Hrozně záleží na čase.

3

Re: podvybité lipolky

Každopádně je Tvoje radost předčasná, protože ty už moc dlouho nevydrží. Stalo se mi něco podobného a měl jsem radost, že se nechaly normálně nabít a fungovaly, jakoby nic, ale dlouho to netrvalo a bylo po radosti.

hmm Traxxas Stampede  hmm Losi Mini 8ight 1/14 4WD hmm Himoto MegaE8MTL Monster Truck hmm  Axial SCX10 II Jeep Cherokee hmm Savage XS Flux VGJR hmm Exceed RC Mad Torque 8x8 Crawler hmm
                                                        http://jackie49.rajce.idnes.cz/

4

Re: podvybité lipolky

Ať nezakládám další vlákno, tak se chci zeptat zde.

Koupil jsem starší auto, kde bylo asi 6 baterek.

1) Je tam 3S 1,4 Ah lipo turnigy nano tech, která je taková přifouklá (ale vejde se do kastliku u e-reva vxl), ale auto na ni jede, baterka se nijak nehřeje. Co s touto baterkou?
2) Pak je tam 2S 2,2Ah od stejného výrobce, také lehounce přifouklá z jedné strany, ale taky jezdí v pohodě a nabíjení taky v pohodě. Co s ní?
3) Další je 2S lipo zippy 2,2Ah, která sice při balancování hází ok hodnoty, ale jel jsem na ni asi 5 minut a hotovo, při nabíjení do ní šlo asi 150 mAh a konec.
4) pak další 2S zippy 2,2Ah, ale ty mi při balancování hážou hodnoty na článku 3,5 - 4,2 a prostě to třeba každou vteřinu ukazuje něco jiného. Do auta jsem je nedával, tak jsem se chtěl přeptat, jestli to vůbec zkoušet.

No a finální dotaz je, jestli vůbec některou z těch baterek používat? Popřípadě kterou?
Díky za případnou pomoc a názor.

Slash 4x4 VXL, pokukuju po Summitovi, byvalo babyrevo

5

Re: podvybité lipolky

Tak pokud se lipolka začíná nafukovat neni něco v pořádku. To, že auto na ni jezdí, nic neznamená. Já na Tvém místě bych se těch baterek pomalu zbavil. Je vidět, že mají něco za sebou.

hmm Traxxas Stampede  hmm Losi Mini 8ight 1/14 4WD hmm Himoto MegaE8MTL Monster Truck hmm  Axial SCX10 II Jeep Cherokee hmm Savage XS Flux VGJR hmm Exceed RC Mad Torque 8x8 Crawler hmm
                                                        http://jackie49.rajce.idnes.cz/

6

Re: podvybité lipolky

Joei napsal:

Ať nezakládám další vlákno, tak se chci zeptat zde.

Koupil jsem starší auto, kde bylo asi 6 baterek.

1) Je tam 3S 1,4 Ah lipo turnigy nano tech, která je taková přifouklá (ale vejde se do kastliku u e-reva vxl), ale auto na ni jede, baterka se nijak nehřeje. Co s touto baterkou?
2) Pak je tam 2S 2,2Ah od stejného výrobce, také lehounce přifouklá z jedné strany, ale taky jezdí v pohodě a nabíjení taky v pohodě. Co s ní?
3) Další je 2S lipo zippy 2,2Ah, která sice při balancování hází ok hodnoty, ale jel jsem na ni asi 5 minut a hotovo, při nabíjení do ní šlo asi 150 mAh a konec.
4) pak další 2S zippy 2,2Ah, ale ty mi při balancování hážou hodnoty na článku 3,5 - 4,2 a prostě to třeba každou vteřinu ukazuje něco jiného. Do auta jsem je nedával, tak jsem se chtěl přeptat, jestli to vůbec zkoušet.

No a finální dotaz je, jestli vůbec některou z těch baterek používat? Popřípadě kterou?
Díky za případnou pomoc a názor.


1, předpokládám, že máš nastavený LiPo stop, pokud ne tak si ho nastav a ideálně na 3,5V
2, Lipolky viz. tvé body 3. a 4., bych už nepoužíval
3, Lipolky viz. tvé body 1. a 2. bych jezdil, s tím, že bych jezdil klidně naplno, dokud nevypne LiPo stop, pak rychle změřit napětí na jednotlivých článcích (ukazuje je i nabíječka), pokud nebude rozdíl mezi články více jak 0,15V (max. 0,20V) tak bych je klidně používal dále.
Pokud je rozdíl napětí mezi články více jak 0,2V tak roste neúměrně riziko, že LiPo stop neodstaví regl včas a na některém z článků klesne napětí pod 3,2V což může vézt k podvybití a v krajním případě (to by to muselo klesnout fakt hodně) i k destrkuci baterie.

E-Revo brushless (Spektrum DX4S 2,4GHz, RC Toro 150A + LRP Dynamic 8 2000kV (sensored), byl LRP iX8, Foxy 120A, Tekin Rx8i s Novak HV 6,5T)
Team Associated SC10 4WD (DX4S 2,4GHz, RC Toro 150A, LRP X12L SC 5.5T) a Losi Micro SCT BL