Zdravím všetkých! Som nováčik na fóre:)
Iba pred dvomi týždňami som sa stal majiteľom tohto autíčka, predtým som jazdil s 1/16 Revom, Summitom, a 1/10 LRP S10 Blast TX.
Chcel by som sa podeliť so skúsenosťami s Halixom, avšak je to ešte celkom novinka, viem že moc ľudí ho mať zrejme nebude. Tiež som sa o tejto doteraz pre mňa neznámej značke dozvedel len prednedávnom, a tak trochu som zariskoval s kúpou, kedže to ešte nie je otestovaný a chválami opradený model, no ale kúpu rozhodne neľutujem.
Základné špecifikácie už spomína kolega hore, možno niečo na doplnenie:
Type:4WD Monster
TruckScale:1/10
Length:18.5in (470.9mm)
Width:13.4in (339.8mm)
Height:7.2in (182.2mm)
Drivetrain:4WD
Weight: 2850 g
Osadená elektronika:
Motor:Non-Sensored Brushless 540 4 Pole Fuze Dynamite 3300kV
ESC: Fuze 70A Brushless Waterproof (7.4-11.1V, 70A/290A peak)
Radio:Spektrum DX2E, 2 Channel/SRS4200 AVC
Servo: Team Losi Racing 313WP High Torque Waterproof
Za tie dva týždne som s ním dosť najazdil, po rôznych terénoch (asfalt, štrk, zemina, tráva). Halix pôsobí dosť pevným dojmom, páči sa mi tvar šasi, no samozrejme takmer všetko je z plastu, čo ma trochu hnevá, zatiaľ nemám zlomené nič, ale dlho to asi trvať nebude, až niečo odíde. Najviac som sa obával plastových poloosí, videl som pár videí, kde sa lámali jedna radosť, ale ukázalo sa, že obavy boli zbytočné, zatiaľ držia a nie sú na nich žiadne vôle (pre porovnanie, brat si v tom čase kúpil TRX Stampede 4WD VXL a už musel meniť za kovové poloosi, celkovo tie kardaníky ako to rieši Traxxas napr. aj na Reve sa mi nepozdáva, kovové tyčky pichnuté do tenkého plastu no rozžuje sa to raz-dva) aj keď ťažko povedať, ako dlho vydržia na Halixe, sú podobné riešené ako na 1/8 Summite.
Inak je s ním sranda, stavia sa na zadné už na dvojčlánku, už sa mi ho podarilo párkrát prevrátiť na strechu Jednoznačne budem musieť zohnať wheelie bar. Cez GPS som mu meral rýchlosť, na dvojčlánku s 20 z pastorkom dosiahol 52km/h, na trojčlánku 71km/h, dá sa tam namontovať max. 24 z pastorok, už ho mám aj nahodený, tak niekedy otestujem rýchlosť znovu.
Gumy sú mäkké, priľnavosť k povrchu obrovská, no ako to už býva, životnosť extra krátka, za tie dva týždne zišiel dezén asi tak na polovicu
Čo ma však asi najviac štve na Halixe je prevodový hliníkový kardan. Nedali na neho žiadny kryt, nakoľko je zasunutý v priehradke, rado sa tam zasekávajú kamienky a iný bordel, a takto nejak to potom dopadne, musím niečo vyšpekulovať:
Zaujímavosťou je stabilizačný systém AVC, dá sa priamo regulovať na vysielačke 0-100%, ak je zapnutý a idete naplno po nerovnom povrchu, Halix sa pekne drží v jednej rovnej línií. Je to v podstate vychytávka /prijímač s gyrom/, zatiaľ som nejak nepostrehol, či to má nejaký vplyv aj na trakciu. Jazdeniu to tak dáva zase nový rozmer a keby to niekoho moc otravovalo, dá sa to úplne vypnúť.
Zatiaľ asi toľko, keď Vás niečo napadne, pýtajte sa, časom hodím aj zopár foto, a hlavne brat má Stampíka, asi najväčšieho konkurenta pre Halix, tak budeme porovnávať, možno hodím aj nejaké video:)
Vaterra Halix, predtým LRP S10 Blast TX, Revo 1/16, Summit 1/16