1

Téma: Battery low voltage, kde je problém?

Zdravim ...
Dneska jsem do nabíječky zapojil kabely s konektorem Traxxas, balancér a do něj z baterky (2200 2S Li-Po) třetí balance kabel. Nastavil jsem nabíjení na 1.5 A a 7.2 V (2S ...), stisknul tlačítko start. Na malé obrazovce vyskočil klasickej "Battery Check ..." text, pak se ale zjevilo "Battery Check ... Low voltage" a začalo to pískat. Baterky jsou nový, z HK, první nabíjení...

Fotka zapojení
http://i39.tinypic.com/2q1a2k7.jpg

Traxxas E-Revo 1/16 VXL 2,4 Ghz TQi
Himoto EMXT-1
                               RAJČE

2

Re: Battery low voltage, kde je problém?

Možná detail ale 2S lipo má určitě 7,4V,pokud nemáš automaticky nastavený při výběru 2S,zkus nastavit ručně 7,4V...

***X Ray XB8 ,X Ray XB8e ,Mugen MBX7T eco ,DX4R***

3

Re: Battery low voltage, kde je problém?

Jasný, jen překlep...

Traxxas E-Revo 1/16 VXL 2,4 Ghz TQi
Himoto EMXT-1
                               RAJČE

4

Re: Battery low voltage, kde je problém?

V první řadě si změř napětí na silových i balančních konektorech. Teoreticky by mohl být vadný článek, i když se to tak často nestává.
Pak podle výsledku měření buď reklamace, pokus o oživení aku nebo pátrání ve správném a vodivém propojení konektorů až do nabíječky.
Nakonec zbývá závada nabíječky. Pokud to dělá i u ostatních Li-Pol...

5

Re: Battery low voltage, kde je problém?

No pravdepodobne bude jeden clanek podvybitej...nic dramatickyho...dej na nabijecce treba NiMH program a cca 3 minuty nabijej na treba 7.4, pak by se mel clanek chytnout a melo by tojit nabijet na klacicky Li-Po balance. Ale asi bych to bez dozoru nenechaval.

Naposledy upravil: filipb (18. 09. 2013 12:38:20)

**XRAY XB9 Brushless**                                                         **Xray XSCT-projekt ve vystavbe**
Bylo:HB-D8Te E-Revo, Serpent S811 brushless, Xray 808e, Losi 8ight Te 1.0,  Schumacher CAT SX, HPI E-Firestorm FLUX.

6

Re: Battery low voltage, kde je problém?

Nabítá Lipo baterie má 8,4V smile 4,2V na článek..

Bylo: ECX Torment BL, FG Marder, Traxxas SLash 4x4, Serpent Cobra 811 eTruggy
Je: Toyota Hilux MEX Chassis 
http://marekrcrider.rajce.idnes.cz/

7

Re: Battery low voltage, kde je problém?

Jiný Lipolky mi to bez problémů nabije, a že by byly obě mrtvý je nepravděpodobný... Koupím kabel trochu nabiju a snad to bude v pohodě...

Traxxas E-Revo 1/16 VXL 2,4 Ghz TQi
Himoto EMXT-1
                               RAJČE

8

Re: Battery low voltage, kde je problém?

kabel nekupuj.....jen odpoj ten balancni, dej tam NiMH program...napeti je jedno.... musi to akorat ten vybitej clanek nabit nad tri volty(nebo jakou ma ta nabijecka spodni hodnotu pro Lipo/clanek)

**XRAY XB9 Brushless**                                                         **Xray XSCT-projekt ve vystavbe**
Bylo:HB-D8Te E-Revo, Serpent S811 brushless, Xray 808e, Losi 8ight Te 1.0,  Schumacher CAT SX, HPI E-Firestorm FLUX.

9

Re: Battery low voltage, kde je problém?

jj, filip radí dobře, pokud neni článek podvybitý moc, dá se snadno srovnat. Než ale začneš oživovat, zjisti který to je, jaké má napětí a pár cyklů ho hlídej, jestli na tom bude výkonnostně stejně jako ten druhej. Pokud ne, rozhodně bych tu aku nezatěžoval naplno, aby tě jednou nečekalo nemilé překvápko...
První nabíjení mu dej jen malý proud (0,1C) a nespěchej na něj.
Jestli nemáš multimetr, stačí obyč pípák za kilo, ten to napětí článků taky změří a navíc pohlídá aku před podvybitím.

10

Re: Battery low voltage, kde je problém?

Nedošlo mi že nabíječkou co používám Li-Polky nabiju i NiHMku, NiHMky vždycky nabíjim NiMH rychlonabíječkou... Zlehka a trochu jsem to teda dobil přes NiHM mód a už to je v pohodě, vybalancovat, dobít... Díky za rady. smile

Traxxas E-Revo 1/16 VXL 2,4 Ghz TQi
Himoto EMXT-1
                               RAJČE