1

Téma: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Na žádost pana Stodoli Fanána z vizovického klubu otevírám toto vlákno k diskusi na téma "Závody podvozků YOKOMO GT300/500 v rámci ZVK seriálu. Podrobnosti viz tento článek na portále masters.cz. (link bude dodán)

Naposledy upravil: masters (20. 11. 2012 12:56:58)

Igor Vlahovič

2

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Zde je link na článek na portálu Masters.cz http://www.masters.cz/clanek/3189/yokom … adu-vs-zvk

Igor Vlahovič

3

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Tak nevím, ale dle mě to neklapne, nenajdou se jezdci, kteří si to yokomo koupí a budou jezdit do Pozděchova, kde se jezdí osmnáctiny a pokud tak 2 - 3 piloti. Na mibosportu jich bude jezdit za chvíli 20 tipuji. Ale přesto do toho nehodlám jít zatím neboť, protože je to auto opravdu jen na ten mibosport, samozřejmě dá se s tím jezdit i v Holešově a Brandýse kde se jezdí GT, ale dle mě se moc pilotů nenajde. A kupovat si auto za 5000 + baterku za 1000 + servo, regulátor, motor - to raději zvolím kategorii stock a s autem se svezu všude - Holešov, Brandýs, Hrotovice, Rtyně v Podkrkonoší, Praha apod.

Je to jen můj názor.

Sám s osmnáctinami končím, neboť závody se jezdí jenom na Zlínsku a raději budu jezdit do blízkých hrotovic 80 km a Brandýsa něco kolem 100 km. Kde je dostatečná konkurence a pokud budu mít dva podvozky tak si také dobře zazávodím. Zrovna i syn tam nyní jel hobby kategorii s desetinou a byl nadšený velkým autem a příště pojede již 2 kategorie HOBBY a Peugeot CUP a to stačilo jen pořídit karoserii Peugeot 207 a zajezdí si také super. Novák - Vysočina

http://hbboy.rajce.idnes.cz/ 2 x E-Firestorm 8,5 a 9,5 závitů - EZRUN a Mamba S2, 2 x TT-01 - E - Robitronic, 1 x Formule Tamiya 104 W - LRP SPX, XRAY T3 2012 - Speedpassion Reventor R - ZERO BOOST, Rádia Sanwa MT-4 a Sanwa MX-V, přijímače Sanwa RX461

4

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

chtěl jsem příspěvěk upravit, ale nějak to nejde. Dle mě je ta 12 tina docela velká na tu dráhu v Pozděchově. Je to sice menší desetina, ale chtělo by to větší dráhu. Ale zase je to hezčí než jezdit s omsnáctinou, sám raději jezdím větší auta než osmnáctiny.

http://hbboy.rajce.idnes.cz/ 2 x E-Firestorm 8,5 a 9,5 závitů - EZRUN a Mamba S2, 2 x TT-01 - E - Robitronic, 1 x Formule Tamiya 104 W - LRP SPX, XRAY T3 2012 - Speedpassion Reventor R - ZERO BOOST, Rádia Sanwa MT-4 a Sanwa MX-V, přijímače Sanwa RX461

5

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Za mne bych doplnil, ze tyto podvozky postavene podle pravidel Mibosport cupu mohou bez problemu zavodit v ramci moravske Le Mans Serie, ktera se jezdi od Ostravy po Brno v kategorii GT. Je to cca 10 zavodu za rok, takze klidne dalsi vyuziti, vice na www.lemans-serie.cz

6

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

OK díky za upozornění - to jsem nevěděl. Ale vím, že v Holešově s ním někdo jezdil a v Brandýse se také jezdili GT 1:12 a 1.10, tak jo má to větší uplatnění, ale ještě by měl být sjednocen pohon

http://hbboy.rajce.idnes.cz/ 2 x E-Firestorm 8,5 a 9,5 závitů - EZRUN a Mamba S2, 2 x TT-01 - E - Robitronic, 1 x Formule Tamiya 104 W - LRP SPX, XRAY T3 2012 - Speedpassion Reventor R - ZERO BOOST, Rádia Sanwa MT-4 a Sanwa MX-V, přijímače Sanwa RX461

7

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

17,5T bez boostu je idealni reseni rekl bych.. osobne jsem uhlikove motory zrusil uz celkem davno a regulatory poslal do kytek, urcite bych si to nekupoval, leda bych chtel zalozit muzeum RC techniky a ty ambice zatim nemam smile Preci jen jsem pro trosku novodobove vybaveni modelu smile

8

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

no a jsme u toho, auto 5000 baterie 1200 specialní lehká která tam pasuje, motor 1500, regulátor 2000, servo a jsme na 10 000 - samozřejmě na běžné závody asi OK, ale ne na malou dráhu do Pozděchova - o tom tady je ta diskuze.

Ty auta jezději docela rychle, sledoval jsem to před týdnem na mibosportu.

No nic už zde nebudu psát, třeba se vyjádří ještě někdo další ???  mějte se tu krásně

Naposledy upravil: hbboy (21. 11. 2012 18:05:52)

http://hbboy.rajce.idnes.cz/ 2 x E-Firestorm 8,5 a 9,5 závitů - EZRUN a Mamba S2, 2 x TT-01 - E - Robitronic, 1 x Formule Tamiya 104 W - LRP SPX, XRAY T3 2012 - Speedpassion Reventor R - ZERO BOOST, Rádia Sanwa MT-4 a Sanwa MX-V, přijímače Sanwa RX461

9

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Pokud mohu hovořit za Yokomo GT Series a Mibosport byli bychom velice rádi, kdyby se pravidla, tedy zvláště stavební pravidla Yokomo GT Series pokud možno přebírala bez úprav. Toto pramení z mnoha předsezónních závodu, kdy se testoval jak podvozek tak i různé obměny motorizace, nastavení regulace, převodů, pneumatik atd. a to nejlepší bylo zapracováno do pravidel. A dovolím si tvrdit, že oba doposud odjeté závody Yokomo GT Series v rámci Mibosport Winter Cupu tuto správnou cestu jen potvrdily. To, že startovní listina obsahovala 16 jmen, je pouze začátek. Cílem pro letošní zahajovací sezónu podvozku Yokomo GT 1/12 je mít plně obsazené finále A i B, tedy 20 jezdců. Na co se velmi těšíme bude vytrvalostní osmihodinový závod 29.12.2012 kdy očekáváme až dvanáct týmů a současně ještě více prověříme podvozek Yokomo GT 300/500 o kterém si myslíme, že je to jedno z nejlevnějších plnohodnotných závodění v kategorii on-road.

Jirka Toman
PR Yokomo GT Series / Mibosport

10

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Presne tak, myslim, ze neni moudre delat pro jedno auto vice kategorii.. navic kdyz uz to ma tolik lidi v nejakem nastaveni a konfiguraci, je potreba to podporit a ne vymyslet jina pravidla.

11

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Zajímavá diskuse.
Jen se trošku pomíchalo víc věcí dohromady smile
Je třeba rozdělit YokomoGT obecně a YokomoGT v Pozděchově !!!

Co se týká samostatné kategorie YokomoGT, tak tam jsou pravidla nastavena skvěle a auta jedou neuvěřitelně rychle a krásně !!! Ale to neznamená, že by nebylo ještě co zlepšit smile
Již jsem se v příspěvku na Masters zmínil, že by se k variantě pohonu Zero + 17,5T měla ještě povolit i nějaká pomalejší varianta stejnosměrného pohonu !!! Prostě asi něco takového, co bylo letos v MS moto GP !!! Tam taky jely společně dva druhy motorek a jedny byly rychlejší a jedny pomalejší. Když to mohlo fungovat v závodech MS !!!, tak proč by to nemohlo fungovat i v kategorii YokomoGT ??? smile
Znamenalo by to, že by se mohly otevřít dveře pro vstup do této kategorie závodníkům, kteří by prostě nechtěli, nebo nemohli jet se střídavou technikou. A to by měl být HLAVNÍ cíl. Umožnit co nejširšímu počtu závodníků, aby se této krásné kategorie mohli zúčastnit !!!

Tak a teď to druhé téma ... YokomoGT a Pozděchov.
Je asi každému jasné, že toto je trošku o něčem jiném.
Rychlost, jakou tyto auta jedou, je skvělá na dráze, jako jsou Hrotovice apod.
Ale těžko by se touto rychlostí dalo jet na menší dráze, jaká je třeba v Pozděchově.
Tady je potřeba najít nějaké jiné řešení. A možností je vždy víc. Namátkou uvedu dvě možné.
Jednoduše se tváří varianta, předepsat tady motor John či Saturn 27z a nechat jednotný převod. To by bylo dostatečné zpomalení auta, ale znamenalo by to, že jezdci, kteří mají své vozy vybavené střídavou technikou, by asi neměli zájem přijet, neb by se jim nechtělo pořád předělávat elektroniku.
Pak je tu další možnost.
Využít možnosti, že i střída 4,5T se dá omezit tak, aby jela stejně rychle, jak auto s Johnem smile
Takže by se dalo jet systémem Fast-Lap-Cup a nebylo by potřeba řešit, kdo má jaký motor v autě smile
Tak to jsou pouze dvě z možností.
V praxi bude především záležet na tom, jestli se vůbec podaří vytvořit partiu aspoň 5 - 6 zájemců, kteří by s vozy YokomoGT chtěli do Pozděchova přijet !!!
Pokud se toto podaří, tak pak už by neměl být problém se domluvit na systému, jakým by vůbec mělo smysl závod jet. No a pokud se partia nesejde, tak pak stejně neni co řešit smile

12

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Jen maly postreh.. ja zacinal relativne nedavno a se stejnosmernymi motory. Kdyz jsem pak zkusil stridak, byl jsem nadseny, ze uz nemusim resit vecne problemy s uhliky a podobne smile

13

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Řekl bych jen toliko .... před třema, čtyřma lety možná pěti Xray Challange a kategorie GT 1/10 - nadějná vize jednoduchýho a rozumně rychlýho auta, jenže v podání od jednoho výrobce, jen s origo díly .... a kde je to dnes? Kdo a kde to dnes ještě jezdí???  S kategorií 1/12 GT Yokomo to dopadne obdobně. Výsledkem všech těhlech kroků a vymýšlení nových a nových kategoríí je jen to, že se jezdecká základna tříští, Vaše peněženky hubnou a ve výsledku je problém trochu slušně naplnit startovní pole téměř kdekoliv. Nemluvě o tom, že každá nová kategorie znamená další a další peníze, takže prosím Fanáne neřeš peníze a jak to zlevnit, je to blbost !!!  Kdyby totiž šlo o peníze, tak se bude nejvíc jezdit ta kategorie, ve které jsou roky neměnná pravidla s libovolným tuningem, od libovolných výrobců .... no a paradoxně když se zamyslím který pravidla se posledních cca pět let neměnila tak to jsou snad jen ty osmnáctiny.... a přesto jsou bohužel v úpadku.
Všude jinde je to více méně šrumec v peněžence ve stále nových a lepších regulacích, v nových typech podvozků v jinejch gumách pro každou sezónu atd....
Chápu Fanána, že se snaží zachránit v Pozděchově ježdění a přemýšlí na co nalákat lidi, ale ten problém má mnohem širší povahu. Jde o to, že Nejsou vpodstatě noví zájemci o RC auta, ale jen tzv cestující napříč kategoriema co pár sezón něco jezdí a pak se přesunou jinam, tedy někdy ubydou a někde přibudou To že se občas někde objeví nová jména a že chvíli vydrží v těch "laciných" kategoriích je pravda, ale kolik jich u RC aut vydrží opravdu dlouhodobě nemluvě o tom kolik jich vydrží v jedný kategorii????

14

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Ještě doplním další příklad toho přelévání lidí ... Desetinový formule
Před dvěma lety desítky lidí ve startovním poli a kde je to dnes????
Jsme holt malá země a lidi mají moc malý vejplaty na to aby se jich mohlo víc bavit v tomhle hobby!!!

15

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

luis0 krásně popsal realitu současnosti.
Jenže řešení jaksi NEEXISTUJE jediné univerzální, které by platilo pro celý svět naprosto dokonale wink
Stejně, jak skončila v propadlišti dějin "vláda jedné strany", stejně tak skončila už dávno v elektrách vláda jediné kategorie a to 1:12 wink
Já jsem toto období měl možnost zažít (teda vlastně obě) !!!
Bylo možno si myslet, že je skvělé, když se tenkrát jezdila POUZE jediná kategorie. I na menším závodu byla účast běžně 40 - 50 lidí a když se jela GP či MČR, tak se účast klidně vyšplhala k číslu 100 !!! Takovou účast dnes nemá hned tak nějaký pořadatel, i když vypíše 5 - 6 kategorií !!!
Takže by se mohlo zdát, že když se jezdila POUZE jediná kategorie, tak že si člověk pořídil jeden podvozek a pak už jen dalších deset roků v klidu jezdil a nic ho to nestálo.
Velký omyl !!! wink
Rekreačním tempem jezdilo pár jezdců, kteří dopředu věděli, že i kdyby si pořídili TOP vybavení, tak že by jim to celkem nebylo nic platné. Ale většina jezdců chtěla jít dopředu a chtěla se ZLEPŠOVAT !!!
A každý asi tuší, co to v tom okamžiku znamenalo !!!
Každý rok koupit nový podvozek, regulátor, motor neb vyšel novší model, koupit další kotvy do zásoby, nebo rovnou další dva motory, no a už nemluvím o tom, co se dělalo s Ni-Cd baterkama, aby byly o malinko "lepší", než ty ostatních soupeřů a jaká byla jejich životnost !!!
Pořád si někdo ještě myslí, že kdyby existovala pouze JEDNA kategorie, tak že by to bylo LEVNĚJŠÍ ??? wink
A tak se pomalu ale jistě rozevíraly nůžky mezi TOP jezdci a těmi jezdci, z druhého konce startovního pole.
Takže se neni čemu divit, že když výrobci uvedli na trh nové a nové kategorie, že si vždy nějaké zájemce každá kategorie našla wink
Negativem samozřejmě bylo, že se jezdci ROZPRCHLI do různých kategorií, ale v celkovém součtu jezdců přece jen po troškách přibývalo. Každému se totiž líbí něco jiného a když si dřív mohli vybrat pouze z jedné kategorie, tak těch zájemců bylo míň, než když je možno si vybrat z více různých kategorií.
A to, že je v současnosti na závodech MÍŇ lidí, než bývalo dřív, neni dáno tím, že by jezdců UBYLO !!! Jezdců je zatím pořád dost wink
Zato naprosto TRAGICKY !!! přibylo pořadatelů !!! a tím i pořádaných závodů !!!
Dřív se jelo za rok pár závodů a skoro celá republika se na ně sjela !!!
Dnes se v jeden den jede i několik závodů a to dokonce i blízko sebe !!! Tak jak to asi tak může dopadnout !!!
A že by měl dnes někdo zájem, jet na závod na druhý konec republiky, tak to už je spíš utopie. Ani na závod MČR už pro většinu jezdců neni důvod jet někam daleko. A pokud nejsou členy a ještě navíc by měli platit vyřízení licence, tak to si rači zajedou o týden dřív, nebo o týden později či dokonce ve stejném termínu na nějaký závod, který je v blízkosti jejich bydliště.
V dnešní době se RC závodění stává PŘEDEVŠÍM regionální záležitostí. A když se některé kategorii daří v jednom regionu, tak to neznamená, že bude skvěle fungovat i na druhém konci republiky !!!
Každý pořadatel jaksi hledá, co by tak asi mohlo místní jezdce oslovit a o co by mohli mít zájem. No a to se pak snaží uspořádat.
Toš tak nejak to fčilkaj je cool

16

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Řekl bych, že tak nějak to je, je příliš mnoho závodů v příliš mnoha kategoriích a od toho se odvijí životaschopnost a obsazenost jednotlivých kategorií. Ale jednu věc si neodpustím .... pokud se něco postaví jako kategorie jednoho produktu a jednoho výrobce tak se jezdec stává vpodstatě rukojmím. Stačí připomenout opět GT 1/10  což byl dlouho závod jednoho modelu i když těch producentů byla celá spousta .... výsledkem byla řada rozčarovaných a znechucených jezdců. Jistě nemusím rozebírat proč .... kvalita zadní osy X10 je doslova pověstná a komu by se chtělo za závod spotřebovat materiál za několik set korun???  Výsledkem je pak zákonitě přesun do jiný kategorie. Tím nechci tvrdit, že je GT12 Yokomo problémem. Nemám ji takže nehodlám posuzovat ani kritizovat. Vše ukáže čas....

17

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Panove, nejak jste uplne mimo tema. K danemu modelu jsem tu nasel tak dva relevantni prispevky, ostatni je OT...

XRAY T3R, Traxxas Ken Block, Axial SCX10 Hilux, Axial Wraith, Tamiya Scania R620 - Spektrum DX3E, DX3C, Futaba 4PL
Beta 1400, Multiplex FunCub, Ikarus vznášedlo - Spektrum DX7, FrSky Telemetry
www.mojemodely.cz, www.calcrc.com

18

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Jak jsem vyvolal polemiku na portálu masters.cz, tak mi dovolte, abych se s malým odstupem času vyjádřil i já. Čekal jsem na dvě věci.
1.    že se rozjede nějaká polemika na diskus.fóru
2.    abych psal objektivně a k věci, čekal jsem do pátku, kdy jsem chtěl postavit pro YOKOMO tu rozměry zamyšlenou trať. Myšleno rozměry trati!
Když jsem jel z Karlovic s Davidem Maňákem ze závodu osmnáctin (10.11.) , dozvěděl jsem se o něho, že on YOKOMO má, že mu právě došlo, jen ho musí poskládat. Domluvil jsem se s ním, že bych to chtěl jezdit i s st.sm.motorem (DC) v Pozděchově na trochu zvětšené trati. Davidovi se to zamlouvalo a tak jsme se plácli na tuto spolupráci.
Takže teď se jenom zopakuji, co jsem článkem chtěl říci. Jelikož máme poměrně velký koberec pro osmnáctiny a v osmnáctinách nás ubývá, zamýšlel jsem se co dál, co jezdit a jak zatraktivnit závody v Pozděchově. Po mém návrhu jezdit motokáry 1:8 a malé short course trucky (autobusy) v měř. 1:24 jsem ještě do své polemiky zařadil i 2WD YOKOMA GT 1:12 300/500, které mají velmi dobrou mediální podporu na stránkách masters.cz. Tak jak jsou nastaveny pravidla na Mibosportu, se dostanete s YOKOMem a vybavením na nějakých 10000 Kč, což je pro chudou Moravu příliš mnoho. Uvažoval jsem jezdit DC motor, který ve stavebnici ji, neboť DC regulátor má doma každý nebo skoro každý a kdo ho již zrušil, si ho za pár stovek může sehnat nebo koupit. I baterie „Short 2800mAh (1250 Kč) se dá nahradit standardní LiPolkou, takže YOKOMO za 5000 a jedeme! Jen to odzkoušet. A k tomu mi dopomohl již zmíněný David. Dráha má ohraničený rozměr 19 x 8 metrů, mezi dráhou a empire jsou minimálně 2 metry roviny pro přidaný koberec š. 2 metry. Tu rovinu jsme jezdili po tom zbytku koberce (cca 70 cm). Šířka trati v ohraničení byla minimálně 2,5 metru. Začali jsme s Davidem jezdit. Já měl Hobíka 4 WD 1:10 s J motorem převod 1:6, David YOKOMO 2WD originál DC motor přev. Poměr 1:4,3. Po půl hodině ježdění jsme se všichni zúčastnění shodli, že rozměry tratě jsou v pořádku, bez obav a dostatečně široké. Chtěl jsem ještě vyzkoušet normální rozměry tratě (19,5 x 8,80), co jezdíme 1:18. Postavil jsem tvarem tu samou trať, která vyšla šířkou něco přes dva metry a světe div se, i tam jsme se bohatě vešli. Jen jsme se shodli, že by zde byl potřebný pastorek 15 zubů, aby se lépe „vytáčel“ motor.
Musím zde ještě říci, že mezi svátky budeme zkoušet již dráhu komplet a celou a to i pro desítky a to jakékoliv. Jen zde podotýkám, že by se jel tzv. „Fšestock“, který zkusíme jezdit. Na to bude dostatek času. Aby bylo na nájem tělocvičny, budu muset vybrat nějaké symbolické „vlezné“ (cca 100 Kč).
Na závěr ještě pár postřehů z fóra.
Na Mibosportu se nemusí obávat, že bych chtěl protlačit nějaká nová pravidla či novou kategorii. Kdo by chtěl jet Mibosport, nechť respektuje pravidla Mibosportu. Ohledně motorů dodávaných ve stavebnici, budeme hledat ekvivalent tohoto motoru. Přijatelný motor by mohl být podle „Šumiho“ na fóru „J“ motor nebo Saturn  27z, který bude snáze dostupný.
Jezdili jsme ještě na té zmenšené trati motokáru (19,5 x 8,80) a David si ji pochvaloval, že jezdí velice realisticky a hlavně bez záludností. Motokára u Pelikána (dovozce) byla zlevněná o 8 % a to RTR-ko nestojí ani 3000 Kč, no za ty prachy, nekupte to!
Dokonce manželka jezdila s autobusem a prohlásila, že je to lepší než osmnáctka. Bodejť, autobus je o trochu pomalejší.
Jakmile bude něco nového, dám v dostatečném předstihu vědět.

                            Fanán

19

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Tomecek napsal:

Panove, nejak jste uplne mimo tema. K danemu modelu jsem tu nasel tak dva relevantni prispevky, ostatni je OT...

Četl jsi ten článek na Masters ke kterýmu se vyjadřujeme???  Myslím že to co probíráme rozhodně není off-topic...  Řeší se tu perspektiva a ježdění s tímhle modelem v širších souvislostech...

Naposledy upravil: luis0 (28. 11. 2012 12:25:31)

20

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Za takovou diskuzi jsem rad, jen je ve spatnem foru. Presouvam do zavodu, ktere je pro tohle primo delane... smile

XRAY T3R, Traxxas Ken Block, Axial SCX10 Hilux, Axial Wraith, Tamiya Scania R620 - Spektrum DX3E, DX3C, Futaba 4PL
Beta 1400, Multiplex FunCub, Ikarus vznášedlo - Spektrum DX7, FrSky Telemetry
www.mojemodely.cz, www.calcrc.com

21

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Jasně, vpořádku .... Fanán není moc zběhlý diskutér a tak to špatně zaknihoval...

22

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Podvozek Yokomo GT je na trhu v podstatě od léta a jak jsme již psali, je cílem v rámci Yokomo GT Series v rámci Mibosport Cupu plně naplnit finále A i B a dle startovní listiny na další již třetí závod toto je již velice blízko. Toliko k současnému stavu. Samozřejmě Yokomo GT Series se pojede v nezměněné podobě i v létě 2013 a jelikož je to pohodové a levné ježdění má veliký potenciál velmi silně konkurovat zaběhlým kategoriím jako jsou zejména 2WD formule a Stock Zero. Rozumíme regionálním potřebám a hlavně možnostem, ale domníváme se, že nebude velká ochota pilotů měnit regulaci a motorizaci kvůli každému závodu.  Snad jediné co by šlo na zpomalení je úprava převodového poměru, ale má to svoje "ale", které jistě nebude nepřekonatelné. Jsme velice rádi, že i mimo Yokomo GT Series je o ježdění s podvozky Yokomo GT  300/500 zájem a jsme připraveni, bude-li to v našich silách pomoci.


Jirka Toman / RCmedia / PR Yokomo GT Series

Jirka Toman
PR Yokomo GT Series / Mibosport

23

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Jsem tu opět, abych se podělil se svými názory i názory ostatních, co se týká kat. 1:12. Pro ty, kteří mají doma nějakou tu dvanáctinu z dřívějších let, můžete ji oprášit a oživit. Chtěl bych, aby i tyto jezdily v Pozděchově a to OPEN! Zde je zbytečné něco předepisovat. Co máš doma, s tím jedeš. Když nemáš, můžeš si koupit klidně model nový a dej si tam co chceš.
Co se týká YOKOMA GT 300/500 budeme ještě spekulovat nad pohonem. V úvahu mám v hlavě ještě toto:
1.    17,5 střída se ZERO BOOST, tak jak se to jede na Mibosportu. Tento pohon je bezproblémový.
2.    originál DC motor dodávaný ve stavebnici
3.    Johnson motor neb se Saturny (20 z) byly při několika hodinovkách prý samé problémy.DC pohony berte jako z nouze ctnost neb uvažuji Gétéčko pro začátek vyjde o cosi levněji.
Domnívám se, že tyto tři motory jsou co do otáček a tím i výkonu skoro stejné.
Co se týká motokár a jiných aut? Opět je bereme do Pozděchova, třeba i buggy a truggy. Cokoliv v měř. 1:12 a menším, s jakoukoliv motorizací, ale v každém daném závodě bude v počítači nastaven určitý čas, aby měli všichni rovné podmínky. Prakticky je to Fšestock převzatý od Romana Štalmacha.
Toto předkládám k diskusi.
Věřte mi,že uspořádán v Pozděchově mimo ZVK ještě cca dvě „sešlosti“, abychom věděli, jak dalece jsme od reality a představ. Vše ohledně ježdění se včas dozvíte. Jak na tomto fóru i na masters.
Na závěr tady máte desetiminutové video ze závodů těchto Gétéček v Japonsku. Všimněte si hlavně šířky dráhy a kolik že těch aut tam jede?
         
                            RC Fanán

P.S. Včera se jel Mibosport, takže Igor určitě natočil malé Yokoma v akci!



http://www.youtube.com/watch?v=oXzvRgHn5Zw

24

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Řekl bych že tohle přesně dokazuje to co jsem už napsal dřív .... je zbytečný řešit finance. Pokud bych měl toto video brát jako vzor a popularizaci nové kategorie, tak je to nesmysl. Dráha je takřka osmnáctinového rozměru ... a osmnáctiny by na ni jezdily patrně výrazně lépe. Takže můj závěr je, že tu máme další módní vlnu po který za dva či tři roky nejspíš pes neštěkne jen se zaplní Modelbazar neprodejnejma podvozkama. Možná by bylo potřeba si uvědomit kupní sílu těch hošanů z videa i jinde .... Pokud budeme brát v úvahu, že ti japončíci nebo třeba němci mají platy na naše kolem 60-120 tisíc tak je jasný že si mohou dovolit na vyzkoušení, pro zábavu a legraci třeba jen na jedno svezení koupit jakoukoliv "novinku"  či blbinku .....  Jenže většina našinců na tom asi tak nebude.
Jo a ty klasický dvanáctiny nějak rozumně omez .... já je na osmnáctinovým tracku jel na čtyřčlánek a Miga, cokoliv jinýho se nedalo jet ....  neomezený pravidla budou na malý trati jen šílenej masakr naprosto o ničem.  Hodně štěstí Fanáne.

25

Re: Závody s YOKOMO GT300/500 - úplně v základu

Dokaze mi prosim nekdo zasveceny strucne a jasne vysvetlit rozdil mezi GT300 a GT500? Horsi stranky, nez Yokomo, ma snad uz jen Tamka... sad

XRAY T3R, Traxxas Ken Block, Axial SCX10 Hilux, Axial Wraith, Tamiya Scania R620 - Spektrum DX3E, DX3C, Futaba 4PL
Beta 1400, Multiplex FunCub, Ikarus vznášedlo - Spektrum DX7, FrSky Telemetry
www.mojemodely.cz, www.calcrc.com