Jak jsem vyvolal polemiku na portálu masters.cz, tak mi dovolte, abych se s malým odstupem času vyjádřil i já. Čekal jsem na dvě věci.
1. že se rozjede nějaká polemika na diskus.fóru
2. abych psal objektivně a k věci, čekal jsem do pátku, kdy jsem chtěl postavit pro YOKOMO tu rozměry zamyšlenou trať. Myšleno rozměry trati!
Když jsem jel z Karlovic s Davidem Maňákem ze závodu osmnáctin (10.11.) , dozvěděl jsem se o něho, že on YOKOMO má, že mu právě došlo, jen ho musí poskládat. Domluvil jsem se s ním, že bych to chtěl jezdit i s st.sm.motorem (DC) v Pozděchově na trochu zvětšené trati. Davidovi se to zamlouvalo a tak jsme se plácli na tuto spolupráci.
Takže teď se jenom zopakuji, co jsem článkem chtěl říci. Jelikož máme poměrně velký koberec pro osmnáctiny a v osmnáctinách nás ubývá, zamýšlel jsem se co dál, co jezdit a jak zatraktivnit závody v Pozděchově. Po mém návrhu jezdit motokáry 1:8 a malé short course trucky (autobusy) v měř. 1:24 jsem ještě do své polemiky zařadil i 2WD YOKOMA GT 1:12 300/500, které mají velmi dobrou mediální podporu na stránkách masters.cz. Tak jak jsou nastaveny pravidla na Mibosportu, se dostanete s YOKOMem a vybavením na nějakých 10000 Kč, což je pro chudou Moravu příliš mnoho. Uvažoval jsem jezdit DC motor, který ve stavebnici ji, neboť DC regulátor má doma každý nebo skoro každý a kdo ho již zrušil, si ho za pár stovek může sehnat nebo koupit. I baterie „Short 2800mAh (1250 Kč) se dá nahradit standardní LiPolkou, takže YOKOMO za 5000 a jedeme! Jen to odzkoušet. A k tomu mi dopomohl již zmíněný David. Dráha má ohraničený rozměr 19 x 8 metrů, mezi dráhou a empire jsou minimálně 2 metry roviny pro přidaný koberec š. 2 metry. Tu rovinu jsme jezdili po tom zbytku koberce (cca 70 cm). Šířka trati v ohraničení byla minimálně 2,5 metru. Začali jsme s Davidem jezdit. Já měl Hobíka 4 WD 1:10 s J motorem převod 1:6, David YOKOMO 2WD originál DC motor přev. Poměr 1:4,3. Po půl hodině ježdění jsme se všichni zúčastnění shodli, že rozměry tratě jsou v pořádku, bez obav a dostatečně široké. Chtěl jsem ještě vyzkoušet normální rozměry tratě (19,5 x 8,80), co jezdíme 1:18. Postavil jsem tvarem tu samou trať, která vyšla šířkou něco přes dva metry a světe div se, i tam jsme se bohatě vešli. Jen jsme se shodli, že by zde byl potřebný pastorek 15 zubů, aby se lépe „vytáčel“ motor.
Musím zde ještě říci, že mezi svátky budeme zkoušet již dráhu komplet a celou a to i pro desítky a to jakékoliv. Jen zde podotýkám, že by se jel tzv. „Fšestock“, který zkusíme jezdit. Na to bude dostatek času. Aby bylo na nájem tělocvičny, budu muset vybrat nějaké symbolické „vlezné“ (cca 100 Kč).
Na závěr ještě pár postřehů z fóra.
Na Mibosportu se nemusí obávat, že bych chtěl protlačit nějaká nová pravidla či novou kategorii. Kdo by chtěl jet Mibosport, nechť respektuje pravidla Mibosportu. Ohledně motorů dodávaných ve stavebnici, budeme hledat ekvivalent tohoto motoru. Přijatelný motor by mohl být podle „Šumiho“ na fóru „J“ motor nebo Saturn 27z, který bude snáze dostupný.
Jezdili jsme ještě na té zmenšené trati motokáru (19,5 x 8,80) a David si ji pochvaloval, že jezdí velice realisticky a hlavně bez záludností. Motokára u Pelikána (dovozce) byla zlevněná o 8 % a to RTR-ko nestojí ani 3000 Kč, no za ty prachy, nekupte to!
Dokonce manželka jezdila s autobusem a prohlásila, že je to lepší než osmnáctka. Bodejť, autobus je o trochu pomalejší.
Jakmile bude něco nového, dám v dostatečném předstihu vědět.
Fanán