1

Téma: Elektrocentrála s nitro motorem

Zdravím Pánové. Mám tento motor LOSI 350 CC , A potřebuji uděla malou elektrocentrálu. Převod,a spojku už mám vyřešenou,stejně jako zapojení. Otázku mám k palivu. Protože Má motor žhavící svíčku,běžel by i na NAFTU ? Zkoušeli jste to už někdo ? Nepotřebuji z něj ždímat brutální výkony. Je aby vrčel kolem 6000 ot/min. Díky.

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz

2

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

na naftu?To doufam nemyslis vazne.

hormann HT3v3

3

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Nechci závodní centrálu. Byl to nápad. Vycházel jsem z toho,že princip je stejný,nafta maže,takže by k zadření nemělo dojít,a chladil bych ho . Jde mi to,jestli se palivo kompresí vznítí.

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz

4

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Takže mi nezbývá,než to zkusit.

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz

5

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

jak tam budes davkovat tu naftu?to tam jako potece pres ten karbec?U dieslu jsou vstrikovaci trysky,ktere tam v pravy okamzik pod ku.va  tlakem striknou naftu,ktera vytvori jen takovou mlhu a ne,ze to tam potece jak z kohoutku.:-).Jinak funkce zazehoveho a vznetoveho motoru se vyucuje v autoskole.

hormann HT3v3

6

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Ten rozstřik paliva snad dělá karbec ne ? Z výfuku jen přivedu hadičku do nádrže přes chladič. Tak,jako je to na modelu.

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz

7

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Naftu musíš dávkovat v pravý okamžik před horní úvratí a navíc ještě rozprášit. I prastaré stabilní motory k mlátičkám na obilí mají vstřikovací čerpadla. Ikdyž nějaké modelářské diesly se dají pořídit. Jak to mají řešené již budeš muset zjistit sám.  V tvým případě by mohlo fungovat i palivo bez nitra anebo jen s nějakým pidi obsahem. Nitro se používá u modelů aut aby měl motor lepší odezvu na přidání plynu, pokud pojedeš ve stabilních otáčkách nevidím v tom problém. Problém vidím v tom, že malý spalováček určitě není dělaný na dlouhodobé zatížení.


Nejdražší složka paliva je právě to nitro, standartní letecké palivo se skládá z 80% methanolu a 20% ricínového oleje. Není problém namíchat doma za pár kaček.

Naposledy upravil: Sejny (02. 10. 2012 19:04:52)

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

8

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

O jaké palivo by se mohlo jednat ? Můžeš dát odkaz prosím ? Jen mi pořád nejde do hlavy,že to nitro se taky musí rozprašovat v karbecu. Tak proč ne nafta ?

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz

9

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Řekl bych, že nafta bude mít bod vzplanutí někde jinde než methanol.

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

10

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Tak bod vzplanutí motorové nafty dle norem minimálně 55°C, methanol 11°C  a s tlakem se ta hodnota bude nejspíš měnit směrem nahoru.

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

11

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Mě docela šokuje že v roce 2012 někdo nezná a nechápe rozdíl mezi vznětovým a zážehovým motorem. On diesel jaksi nemá ani svíčku ani karburátor. A víš proč, protože ani elekrická jiskra naftu nedokáže zapálit. Díky téhle vlastnosti třeba byli německé tanky za války ve velké výhodě. Ani přímé zásahy nezapali přídavné nádrže, kdežto u benzinových američanů se hned grilovalo. Zapomeň na naftu v zážehovem motoru, prosim tě...
Další detail je v tom že diesl nemá karburátor. Nejdrív se ve válci stlačí samotný vzduch a do nej se pod vysokým tlakem vstříkne samotná nafta. Těmy vysokými ( hooodně) tlaky vzniká sakra teplo ve kterém se nafta vznítí.

Naposledy upravil: Dovi (02. 10. 2012 21:47:34)

1:8 LRP S8 TXe                      1:8 Losi 8ight 2.0Te                     1:10 Duratrax Evader DT

12

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

http://www.mvvs.cz/dieselove_motory.html smile)) velmi zajímavé

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

13

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Konvenční diesly fungují asi trošku jinak než ty modelářské wink
http://www.youtube.com/watch?v=Ck4nID61 … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=KPES65di … re=related

Naposledy upravil: DEE (03. 10. 2012 06:10:19)

Caster Fusion EX-1.5Pro (Sanwa MT-4)

14

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Tak to je husty. diesel s 18000ot/min smile

Traxxas Summit Xerun combo 150A 2200KV 6S--Traxxas T MAXX Picco MAXX .26--HPI Rush--FTX Carnage brushless
FLY SKY GT3C 8ch

15

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Dovi. Toto já samozřejmě chápu. Ale žhavící svíčku mají oba . O to mi šlo. Když mi řekneš,že to nejde,tak je to jasná věc.

Sejny. Můžeš mi dát nějaký odkaz na palivo bez nitra ? Díky.

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz

16

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Fakt to nejde, oba principy mají zcela rozdílnou kompresi. Diesl mnohem větší.

1:8 LRP S8 TXe                      1:8 Losi 8ight 2.0Te                     1:10 Duratrax Evader DT

17

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

http://www.rcmania.in4.cz/viewtopic.php … p;p=283822  on ten diesel nejspíš taky nešlape na obyč motorovou naftu....

palivo bez nitra třeba zde: http://eshop.reichard.cz/paliva-a-oleje … alivo.html

Pokud si chceš míchat sám tak methanol koupíš třeba zde: http://www.via-rek.cz/ a ricínový olej by měli mít v každé lékárně.

Ještě pozor na jednu věc, neznám parametry tvého motoru ale prvně bych ověřil jaký výkon je schopný ten motorek při 6000ot/min dávat. Třeba moje Picco v Revu má dát těch svých 2,5HP při nějakých 38000ot/min jestli se nepletu.

Vlastě jsi ani neřekl co s tou centrálkou chceš napájet... pokud by to měla být třeba nabíječka tak bych s nitro motorkem napřímo nakuploval nějaký stříďáček s vhodnými kV, třífáz z něj diodovým můstkem(případně synchronním usměrňovačem s mosfety pokud chceš top účinnost) usměrnit, vyfiltrovat a poslat rovnou do nabíječky.

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

18

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Sejny napsal:

http://www.rcmania.in4.cz/viewtopic.php … p;p=283822  on ten diesel nejspíš taky nešlape na obyč motorovou naftu....

palivo bez nitra třeba zde: http://eshop.reichard.cz/paliva-a-oleje … alivo.html

Pokud si chceš míchat sám tak methanol koupíš třeba zde: http://www.via-rek.cz/ a ricínový olej by měli mít v každé lékárně.

Ještě pozor na jednu věc, neznám parametry tvého motoru ale prvně bych ověřil jaký výkon je schopný ten motorek při 6000ot/min dávat. Třeba moje Picco v Revu má dát těch svých 2,5HP při nějakých 38000ot/min jestli se nepletu.

Vlastě jsi ani neřekl co s tou centrálkou chceš napájet... pokud by to měla být třeba nabíječka tak bych s nitro motorkem napřímo nakuploval nějaký stříďáček s vhodnými kV, třífáz z něj diodovým můstkem(případně synchronním usměrňovačem s mosfety pokud chceš top účinnost) usměrnit, vyfiltrovat a poslat rovnou do nabíječky.

Za tim diodovym mustkem by musel byt jeste nejlepe treba oloveny akumulator jako stabilizator a akumulator napeni a az za nim klidne nabijecka nebo bezny DC menic na 220V,protoze napeti za tim mustkem by bylo VELICE zavisle na otackach a zatizeni cele sestavy.

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

19

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Otáčky motoru budu regulovat přes tacho. Už kreslím schéma. Ale teď budu muset vyřešit ten výkon při nějakých otáčkách. účinnost příliš řešit nebudu. Na hřídeli bude Motor titan 775 ze sumce. Potřebuji nějakých 200 W což by neměl být problém,a brzdný účinek nitromotoru nebude tak velký. CHci tam zásuvku na 12 V A pak vývod na měnič.

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz

20

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Ikdyz uhlidas otacky napeni bude asi stejne dost zavisle na odebiranem proudu. Na prazdno bude asi dost vysoke a s privajicim proudem bude klesat. Proto bych doporucil nejaky mensi akumulator nejlepe Pb. Kdy bys za diodovej mustek dal ten akumulator a nabijel a pri cca 14,8 by jsi musel stahnout plyn nebo vypnout. Chce to overit tu zavislost napeti a proudu. Jinak by jsi mohl znicit nabijecku nebo co za to das...

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

21

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

http://www.ebay.com/itm/DC-DC-Converter … 3f1d58cf0a

Necim podobnym by jsi mohl to napeti uhlidat. Muze do toho jit 12-40V. Tak bych to resit tak aby napeti na prazdno bylo cca 35V a tim step-down menicem by se ti stabilizovalo na pozadovanej 12V a melo by to i vesti ucinost prave diky step-down menici.Problem bude v tom ze ten motor bude mit malo otacek na volt.

Jesli uz mas to schema nakresleny hod ho pam sem rad se mrknu.

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

22

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

To je šílený Generátor na nitro palivo , při ceně CCA 200,- za 1l

23

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Stabilizátor už mám hotový . Palivo si namíchám jak psal Sejny. V/ot. se nebojím,protože titan šlape na nějakých +- 20 V ,a požadované otáčky nastavím převodem,z reva -spur/pastorek. A na pastorek zřejmě dám i ventilátor. Schéma dám,jak ho dokreslím.

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz

24

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

milou napsal:

Stabilizátor už mám hotový . Palivo si namíchám jak psal Sejny. V/ot. se nebojím,protože titan šlape na nějakých +- 20 V ,a požadované otáčky nastavím převodem,z reva -spur/pastorek. A na pastorek zřejmě dám i ventilátor. Schéma dám,jak ho dokreslím.

Ahoj Milou,

pokrocil si nejak s tim generatorem?

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

25

Re: Elektrocentrála s nitro motorem

Ahoj. Je nutné udělat stabylizaci napětí . Při 6500 ot/min. Mi s převodem 12/68 Vyleťelo U na 36 V. Po zatížení Odběrem  5 A Spadlo na 17 V +- . Ještě řeším montáž tacha z automatické pračky Které pracuje s U 5 V,jako zpětnou vazbu pro plyn motoru,tak aby se se zátěží zvedaly otáčky nitro motoru. Bohužel jsem teď hodně v práci,tak to pokulhává. Ale pomalu to přece jen jde.

Traxxas Summit 4WD Ezrun 2700 ot/V -regl Foxy 120 A
AT-10 2 WD
www.milou1.rajce.idnes.cz