1

Téma: Problém při nabíjení

Zdravím vás,

chtěl bych poradit s problémem, který se mi vyskytl. V RC modelech jsem začátečník. Nedávno jsem si pořídil bazarového E-Firestorma Flux. Mám k němu 2 lipolky a o víkendu jsem si pořídil Equilibrium 3.5. Auto včera jezdilo a najednou se zastavilo. Na regulátoru svítila oranžová dioda(neutrál?), předpokládal jsem tedy, že lipostop odpojil baterku.

Dnes jsem ji chtěl nabít, nastavil jsem kapacitu na 4000mAh, 2S a nabíjecí proud 2,1A. Jakmile jsem chtěl začít nabíjet, vyskočilo na mě toto:

Battery Voltage Cell High Vol: Objeví se pri nabíjení lithiových clánku, pokud napetí nekterého z clánku vzrostlo nad bezpecnou
hranici. Stiskem tl. INC, zatímco výstražné hlášení je na displeji, mužete zkontrolovat napetí na jednotlivých cláncích, a odhalit tak, který je vadný.

Bohužel mi tlačítko INC nereaguje a nevím, co se stalo. Dokázali by jste mi, prosím vás, pomoci?

Děkuju

2

Re: Problém při nabíjení

Zdravím.
Předpokládám, že lipolku máš k nabíječi připojený jak napájecíma kabelama, tak přes servisní kabel, aby se to mohlo i balancovat. U této potřebuješ možná ty redukce protože každý výrobce používá jiný tvar (typ) toho servisního konektoru.
Navíc nepopisuješ, jak dlouho jsi jezdil, po jak dlouhé době se auto zastavilo atd.
Potřebujem více inormací..nemáme věšteckou kouli. smile

3

Při nabíjení jsem měl zapojený i ten servisní konektor a nabíjel to s balancérem. Auto, odhaduji, jezdilo kolem 25-35 minut. Tento čas jsem nenajel za celý den, ale v rozmezí asi 3 dnů.

Napadlo mě zkusit baterku trochu nabít normálním nabíjením a potom to zkusit s balancérem smile

4

Ještě jsem zapomněl dodat, že se s autem spíše jezdilo na plný plyn.

5

Máš dvě baterky a to ti dělá i když je nabíjíš zvlášť?
Ta hláška znamená, že je článek v baterce v háji. To by odpovídalo i zastavení auta. Nejlepší by bylo změřit voltmetrem napětí jednotlivých článků pod malo zátěží (cca 1A - žárovka 12V/15W.