1

Téma: nastavení motoru pomocí podložek

čau hoši. nějak mi vrtá v hlavě otázka co se vlastně nastavuje podložkami pod hlavou motoru, vím že se změní velikost spalovacího prostoru, ale čemu např. pomáhá větší spalovací prostor a nebo menší. dík za odpověď wink

Xray XB8e'16/Tekin 2050kv/Xerun 150A/Savöx/Graupner X-8N
Xray XB4/Trackstar 5,5/Dualsky XC870TF/Savöx
Team Associated SC10 4x4/Trackstar 4,5/Dualsky XC850TF/Savöx

2

Re: nastavení motoru pomocí podložek

větší či menší sp.prostor=menší či větší  komprese.Sám jsem to ještě neaplikoval,ale nové,hlavně závodní motory jsou vyrobeny velmi natěsno  je problém s nimi otočit. Tehdy přijde podložka,komprese se zmenší,motor zajede a sedne si a hurá do max.výkonu. Praktici mě opraví,pokud jsem napsal něco špatně :-)když zatím je tu ticho big_smile

3

Re: nastavení motoru pomocí podložek

takže to funguje tak, že když je nový motor s velkou kompresí, tak se dají podložky na záběh a jak se motor zajede a sedne si, tak podložky odebrat? dík wink

Xray XB8e'16/Tekin 2050kv/Xerun 150A/Savöx/Graupner X-8N
Xray XB4/Trackstar 5,5/Dualsky XC870TF/Savöx
Team Associated SC10 4x4/Trackstar 4,5/Dualsky XC850TF/Savöx

4

Re: nastavení motoru pomocí podložek

taky jsem to tak pochopil, ale moc se mi to nezdá... slyším to poprvé...

5

Re: nastavení motoru pomocí podložek

Odebrat ano, ale čim je komprese větší, tak je větší výkona a motor jde rychleji do kytek. Takže na závody podložku vyndat, na ještění kolem komína nasadit, abys motor šetřil. Nasazují se taky při novém výbrusu (nový píst s vložkou).

6

Re: nastavení motoru pomocí podložek

to Urvanej-díky za doplnění

7

Re: nastavení motoru pomocí podložek

nevim co je na tom pravdy o tom co se tu píše,ale podle mě a podle toho co se nabízí,slouží podložky pod hlavu na zvetšení spalovacího prostoru za učelem vetšího obsahu motoru.Je jasné že se s tímto musí vyměnit i klikovka z vetším zdvihem.
př:  motor s obsahem 26 ccm se tímto zvedne na 28,5 ccm atd.

8

Re: nastavení motoru pomocí podložek

nevim co je na tom pravdy o tom co se tu píše,ale podle mě a podle toho co se nabízí,slouží podložky pod hlavu na zvetšení spalovacího prostoru za učelem vetšího obsahu motoru.Je jasné že se s tímto musí vyměnit i klikovka z vetším zdvihem.
př:  motor s obsahem 26 ccm se tímto zvedne na 28,5 ccm atd.


nechce sa mi to davat do kalkulačky ale také zvýšenie objemu nedostaneš ked tam pridáš podložku pod hlavu hrúbky napr.0,2mm.
takisto sa podložka dáva ked motor bude chodiť na vyšší obsah nitra ako je určené výrobcom.

9

Re: nastavení motoru pomocí podložek

ok, dík moc chlapci. takže např. když použiju palivo s 30% nitra, tak tam vložit podložku? a třeba když bude menší obsah nitra, tak uberu podložku? chápu to snad dobře.  big_smile

Xray XB8e'16/Tekin 2050kv/Xerun 150A/Savöx/Graupner X-8N
Xray XB4/Trackstar 5,5/Dualsky XC870TF/Savöx
Team Associated SC10 4x4/Trackstar 4,5/Dualsky XC850TF/Savöx

10

Re: nastavení motoru pomocí podložek

čau.já jsem o výkednu už začal jezdit na 25%nitro.tak sem tam vrazil podložku.tak jsem experimetoval se svíčkama.první sem tam hodil nosram 4,pak 5 a 6.na čtverku nic.na pětku vpoho a na šestku mazec.mno bylo venku cca 2stupně.tak sem čuměl že to tak letí na tu šestku.akorát sem hleděl,když přidám tak mi vletí do pal.hadičky bublina a trochu to ubere.nevím proč.mám tam nový hadice,těsný je to všude aj nádrž.prekérní situace

Hpi e-firestorm,Ztw5,5 combo

11

Re: nastavení motoru pomocí podložek

nevim co je na tom pravdy o tom co se tu píše,ale podle mě a podle toho co se nabízí,slouží podložky pod hlavu na zvetšení spalovacího prostoru za učelem vetšího obsahu motoru.Je jasné že se s tímto musí vyměnit i klikovka z vetším zdvihem.
př:  motor s obsahem 26 ccm se tímto zvedne na 28,5 ccm atd.

To cos napsal je hloupost.

Vetsina motoru se prodava s jiz nainstalovanou podlozkou.Tim jak motor starne(jezdenim) ubejva komprese a tak kdyz vyndas podlozku muzes jeste jakoby dojezdit uz horsi motor.

S tim obsahem nitra jak tu nekdo psal to jde taky aplikovat.Kdyz jezdis vic nitra  nebo mas novej motor co jde opravdu ztezka tak das podlozku abys zmensil kompresy.

E-Revo brushless,E-Revo VXL,Revo platinum edition.Futaba 3PM 2.4 ghz,Hyperion EOS0610i Duo II
Fotogalerie

12

Re: nastavení motoru pomocí podložek

Nevim proč hloupost
normálně se prodávájí kity na zvíšení obsahu motoru kde je i součástí podložka pod hlavu o síle 2 mm.
Teď ale zní otázka o jakém motoru se byvíme.Zda na natural nebo na nitro.
To co tu uvadim já je na natural,kde se dává mědená podložka.

13

Re: nastavení motoru pomocí podložek

Celou dobu tu jde rec jen o nitru-ja to tak delam uz leta-novej motor podlozka pod hlavu a jakoby ho setris a pak casem tu podlozku vyndas a valis dal s o neco lepsi kompresi.
Mira21: No a ty nam sem michas natural a tam je ta podlozka spise pod valec-vim, rika se mu hlava, ale ma hlavne tesnici charakter! A pokud mas u kitu podlozku 2mm, tak je to tak spocitane.

14

Re: nastavení motoru pomocí podložek

čau hoši. nějak mi vrtá v hlavě otázka co se vlastně nastavuje podložkami pod hlavou motoru, vím že se změní velikost spalovacího prostoru, ale čemu např. pomáhá větší spalovací prostor a nebo menší. dík za odpověď wink

Tady nevidim ani zmínku o nitru.
Tak že až tu bude o5 nějaké takové tema otevřeno.....to prosím o plné znění.
A my se vyvarujeme zbytečným spamum.

to rominator: 2mm podložka nemá těsnící učinky ale ma zvětšit obsah motoru.
nepleť si těsnění a podložku
lol

15

Re: nastavení motoru pomocí podložek

chlapci, dík moc za rady a omlouvám se tedy že jsem nenapsal o jaký motor jde.

Xray XB8e'16/Tekin 2050kv/Xerun 150A/Savöx/Graupner X-8N
Xray XB4/Trackstar 5,5/Dualsky XC870TF/Savöx
Team Associated SC10 4x4/Trackstar 4,5/Dualsky XC850TF/Savöx

16

Re: nastavení motoru pomocí podložek

Jenom abych tady vyvedl některé jedince z omylu, tak obsah motoru se počítá ze zdvihu válce a jeho vrtání. Takže podložkovat můžeš do bezvědomí a stejně s objemem nehneš. Jedině zvětšit vzdálenost excentru kliky od středu (zdvih) nebo průměr válce, potažmo pístu (vrtání).
Podložky slouží buď ke změně objemu prostoru nad válcem, čili úprávě komprese, nebo jako těsnění mezi válcem a hlavou, případně válcem a blokem u klasickejch motorů.

17

Re: nastavení motoru pomocí podložek

Chci obnovit toto tema,a to i proto,že mě to zajímá. Poznatky jsou sice hezké,ale jako člověk,co motorům trochu rozumí se musím ptát. Je jasné,že i sebemenší podložka zvětší prostor nad pístem a zmenší kompresi,což znamená,že posune bod vzplanutí o trošku později před horní úvrať. Takže čím více nitra v palivu,tím více podložek. To je mi jasné. To co dělá u benzínu předstih v rozdělovači,to tady udělají podložky. Nicméně spíše mne zajímá,zda při koupi nového motoru je nutné motor rozebrat a přidávat podložky,nebo ho prostě zajet,tak jak je.... Podotýkám,že nevím,zda se motory prodávají s podložkami pod hlavou,nebo s podložkami v krabičce.... :-)) Ale lezt do nového motoru jen kvůli podložkám se mi zdá poněkud podivné. Takže jak se zachovat u nového motoru. Rozebrat a kontrolovat podložky,nebo zajet,tak jak je koupený. To je to oč tu běží..... :-))

Losi 8IGHT, Motor Alpha, stanice Futaba 3PK, Personál 5551213, A na hraní Axial SCX 10 smile,

18

Re: nastavení motoru pomocí podložek

Podložky rozhodně přidávám pro záběh, šetří to svíčky ...
Jinak podložkami se mění spalovací prostor s obsahem to nemá nic společného.
Případně se tím dá doladit motor. Jednoduše by se dalo říct že pokud je motor chudý a stejně se nedostane ani na 110° podložky ubírám, a opačně. Ale opatrně s tím ...

19

Re: nastavení motoru pomocí podložek

Tak mi to nedalo,a nový motor jsem rozebral,protože v krabičce dvě podložky byly. No a světe div se,v motoru byly také dvě. Už jsem tam nepřidával. I když jsem měl cukání tam alespoň jednu dát.
Zajížděl jsem ho na 16 palivo,tak jsem nechal ty od výrobce,ale teď  zkusím jednu přidat,protože na 25 se mi zdá,že se právě dost hřeje. A ještě bych rád ochudil.
Už si připadám,jako když jsem ladil Minibajky..... smile

Losi 8IGHT, Motor Alpha, stanice Futaba 3PK, Personál 5551213, A na hraní Axial SCX 10 smile,