1

Téma: Difusor

Zdravím.Řekne mi někdo prosím jaký vliv na motor,potažmo na výkon, má difusor? (v karbecu)

2

Re: Difusor

nikdo neví? safra chlapy,za chvíli jsou závody! :-)

3

Re: Difusor

hmm hmm....kdych se zeptal jaký si mám koupit auto?!....to by věděli všichni....:-)

4

Re: Difusor

To se ptáš jako na funkci difuzoru nebo jak to mám chápat?? Difuzor zvyšuje přítlak na zadní část vozu a pracuje na principu podtlaku... A samozřejmě logicky čím rychleji pojedeš tím bude vyvíjet větší tlak takže čím větší přítlak zvolíš tím budeš mít menší maximální rychlost na rovince ale bude sedět lépe v zatáčce to je ale pouze čistě teoreticky... + další aspekty mezi ně patří větší tření pneu tudíž větší opotřebení a mnoho jiných ale to tu můžu popsat celou stránku... Ale nechápu co má společného motor s difuzorem to jsou jablka a  hrušky... Nebo nějak nechápu o jakém difuzoru se tu teď bavíš...

Team Durango DESC410R (motor, regulátor: Robitronic Brushles 8,5) http://dklukas.rajce.idnes.cz/Team_Durango_DESC410R/

5

Re: Difusor

Dk.Lukas...Si děláš legraci, že?


Helloween...co by jsi chtěl slyšet? Usměrňuje ti vzduch do karbecu, vliv bude dle konkrétního modelu, uložení a nastavení motoru. Vyzkoušej.

6

Re: Difusor

Helloween napsal:

Zdravím.Řekne mi někdo prosím jaký vliv na motor,potažmo na výkon, má difusor? (v karbecu)

-menší průměr-motor táhne od spodu,menší maximální otáčky
-větší průměr-motor má horší spodek,lépe jde ve vyšších otáčkách

Buggy 4WD 1:8 Mugen MBX Eco;  Buggy 4WD 1:10 HB Cyclon D4   
Buggy 2WD 1:10 Ansmann Mad Rat;  Stadium Truck 2WD 1:18 ZT2

7

Re: Difusor

Kopec77 napsal:

Dk.Lukas...Si děláš legraci, že?


Helloween...co by jsi chtěl slyšet? Usměrňuje ti vzduch do karbecu, vliv bude dle konkrétního modelu, uložení a nastavení motoru. Vyzkoušej.

Ne nedělám už mi to teď taky došlo protože většina z vás se tu technicky vyjadřuje jako tataři tak se pak doprčic nedivte že to někdo špatně pochopí nebo že to zůstane bez odezvy... A věc druhá je že se to chce pořádně zeptat na otázku...

Halloween: No ono to tak úplně také není pravdou je fakt že čím menší průměr tím lépe auto táhne "zespoda" a má větší kroutící moment... Ale zároveň proteče méně vzduch tudíž menší max.otáčky a dojde motoru dech... Ale nejprv si musíš uvědomit kde a jak chceš jezdit a co taky...

Mám jednu stránku kterou jsem kdysi studoval týká se karburátorů Weber co se dávají do velkých aut Škoda 130R... a tam to slušně vysvětlují je to trochu alchymie a mnozí to nemají rádi když srovnáš malé auta s velkýma ale alespoň trochu pochopíš o co go... http://web.datriware.com/Vypocet_prvku_karburatoru_DCOE

PS: promiň že jsem to z prvu nepochopil... Zkus se prosím příště techničtěji vyjádřit...

Naposledy upravil: Dk.Lukas (02. 05. 2012 20:27:01)

Team Durango DESC410R (motor, regulátor: Robitronic Brushles 8,5) http://dklukas.rajce.idnes.cz/Team_Durango_DESC410R/

8

Re: Difusor

Termín difuzor se opravdu používá. Kdyby jsme byli Tataři použili by jsme termín trumpetka, nátrubek a pod:-).

9

Re: Difusor

Ano já vím že karburátory mají difuzor to mě nemusíš učit "pár" už mi jich rukama prošlo :-D hlavně Webru... šlo mi o ten "krabec" co uvedl do závorky páč mi chvíli potom trvalo než mi docvakalo že myslí na karburátoru... Už mě tyhle slengové názvy začínají lézt krkem... Pak dochází k mýlkám karbec, hrnec, atd... Ku*va kdo se má v tom vyznat... Já jsem totiž den před tím řešil difuzor na okruhovém autu a tak mi okamžitě naskočil difuzor jako aerodynamický prvek tak už to neřeš...

No trumpetka není difuzor v pravém slova smyslu trumpetka se na difuzor umísťuje někdy do něj ale nemusí být ani součástí... Na difuzor se může např napojit rovnou vzduchoví filtr... Trumpetky se používají u "otevřených (s přímím sáním)" karburátorů těch bez filtru často na nich vidíš kovovou síťku proti bordelu nebo silonovou punčochu :-) ...  Ale to se tu teď hádáme mezi sebou a tazateli jsme moc nepomohli... Ano spletl jsem se jednalo se o jiný difuzor než jsem myslel já takže moje blbost...

Hallowen: Nevím do jaké míry jsou malé karburátory odlišné od těch velkých ale předpokládám že většinu si budeš dělat sám doma tak měj na paměti aby vše dostatečně lícovalo těsnilo a nikde nebyly ostré hrany a výčnělky on je vzduch kor ten proudící nemá moc rád pak se o ně láme točí a vznikají turbulence což poté snižuje množství vzduchu co proteče špatně potom bere palivo z trysky... Rovněž doporučuji vyleštit někdo říká blbost ono to asi v celku znát moc nebude ale pro srandu se to nedělá... Nevím co víc by jsi chtěl ještě vědět...

Naposledy upravil: Dk.Lukas (03. 05. 2012 09:54:38)

Team Durango DESC410R (motor, regulátor: Robitronic Brushles 8,5) http://dklukas.rajce.idnes.cz/Team_Durango_DESC410R/

10

Re: Difusor

Kopec77 napsal:

Dk.Lukas...Si děláš legraci, že?


Helloween...co by jsi chtěl slyšet? Usměrňuje ti vzduch do karbecu, vliv bude dle konkrétního modelu, uložení a nastavení motoru. Vyzkoušej.

ty si ale srandista :-) Takováhle odpověď mě fakt rozesmála :-)

ivandr: Děkuju ti, to je to co jsem chtěl vědět

11

Re: Difusor

Dk.Lukas napsal:
Kopec77 napsal:

Dk.Lukas...Si děláš legraci, že?


Helloween...co by jsi chtěl slyšet? Usměrňuje ti vzduch do karbecu, vliv bude dle konkrétního modelu, uložení a nastavení motoru. Vyzkoušej.

Ne nedělám už mi to teď taky došlo protože většina z vás se tu technicky vyjadřuje jako tataři tak se pak doprčic nedivte že to někdo špatně pochopí nebo že to zůstane bez odezvy... A věc druhá je že se to chce pořádně zeptat na otázku...

Halloween: No ono to tak úplně také není pravdou je fakt že čím menší průměr tím lépe auto táhne "zespoda" a má větší kroutící moment... Ale zároveň proteče méně vzduch tudíž menší max.otáčky a dojde motoru dech... Ale nejprv si musíš uvědomit kde a jak chceš jezdit a co taky...

Mám jednu stránku kterou jsem kdysi studoval týká se karburátorů Weber co se dávají do velkých aut Škoda 130R... a tam to slušně vysvětlují je to trochu alchymie a mnozí to nemají rádi když srovnáš malé auta s velkýma ale alespoň trochu pochopíš o co go... http://web.datriware.com/Vypocet_prvku_karburatoru_DCOE

PS: promiň že jsem to z prvu nepochopil... Zkus se prosím příště techničtěji vyjádřit...

Já si nemyslím že bych patřil k většině tataru.Napsal jsem to k pochopení OK. Asi si nedočet otázku až do konce. Je tam přece psáno difusor ,,v karbecu,, nakonec ale díky :-)

12

Re: Difusor

karbec, hrnec, míchačka paliva atd... už jsem to tu psal že mi to nedošlo promiň...

Team Durango DESC410R (motor, regulátor: Robitronic Brushles 8,5) http://dklukas.rajce.idnes.cz/Team_Durango_DESC410R/

13

Re: Difusor

U některých motorů je součástí "karbecu" výměnná vložka nasávacího hrdla + jedna další.Mají různý průměr.
Jinak platí to co už jsem psal výše.

Buggy 4WD 1:8 Mugen MBX Eco;  Buggy 4WD 1:10 HB Cyclon D4   
Buggy 2WD 1:10 Ansmann Mad Rat;  Stadium Truck 2WD 1:18 ZT2