Re: Jak se chovat k Lipolkám
Vadi Lipolkam mráz? Nechal jsem je přes noc v aute a bylo -3? Dik
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 … 5 6 7 8 9 10 11 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Vadi Lipolkam mráz? Nechal jsem je přes noc v aute a bylo -3? Dik
Co já vím, tak se, když je dlouho nepoužíváš dávaj dokonce do ledničky, chlad zpomaluje chemický procesy v baterkách... takže myslím že jim to nevadí. Ovšem bych s takovýma chladnýma baterkama nejezdil, nikdy nepodají dobrej výkon... nejlepší je zahřát je než se jde jezdit, nebo já je nosim ve vnitřní kapse od zimní bundy... Potom už se udrží při teplotě samy.
Jestli se ptas, zda prezijou, tak ano, prezijou. Kdyby ses ptal na jejich vykon a vydrz v zime, tak rapidne klesa...
vsimol som si ze odkedy zacali mrazy tak baterky zrazu nabijam na menej mAh ako v lete. jedna sada (zippy 2s 8000mAh) len 5500 oproti povodnym 7000mAh a druha sada 4700 oproti 5500 predtym ( nanotech 6000mAh). je to normalne az do takej miery?
v zime se hlavne musi nabijet na mensi napeti jinak se nici
To čtu poprvé, že se musí v zimě nabíjet na menší napětí. Odkud to máš? Kde jsi to vyčetl?
A jestli je to pravda tak na jaké napětí se mají dobíjet?
Já nabíjím furt na plno a to několikrát za den a zatím nic nepozoruji, že by bylo horší.
no je to u kazdeho navodu u Lipolek. Lepsi nabijecky maji i teplotni sondu a samy upravi napeti baterek pri nizkych teplotach. mely by se nabijet jen na cca 4,1 na clanek. Je to kvuli chemickym reakcim uvnitr baterie. A je to tu napsane i v clancich o Lipolkach. A take nedokazou dodat takovy vykon a energii.
no v mojem návodu nic takového nepíšou. Navíc, nabíjím doma, kde nemrzne, dám baterku do auta teplou a když začnu jezdit, tak už se zahřívá sama. Takže No problem.
Ahoj, no zcela vyjímečně musím souhlasit s jackiem... Krom toho že lipolka v zimě opravdu vydrží o něco méně, jsem nic jiného neslyšel. Ano, nedělá jí to dobře, když je honěná v nadměrných mrazech, ale když je dána do auta v pokojové teplotě a jde se hned jezdit, tak v tom nevidím problém. Něco jiného je, když je ta baterka na mrazu a pak ji prdneš do auta a očekáváš výkony... Nepřijdou... Poslední věcí je, že se snižuje (zkracuje) celková životnost takové baterie. S tou sondou co tu píšeš (teplotní) to není pro to aby nabíječka rozpoznala, jestli budeš jezdit v mrazu, nebo v teple, to ani dopředu přeci nelze vědět, jaké napětí mají upravit pro jakou teplotu? Je to pro to, kdyby se nadměrně Lipolka zahřívala, aby se nabíjení ukončilo a nedošlo k zahoření ...
vadi lipolkam ked sa nabijaju teple? ze pridem z jazdenia a mozem ich dat nabijat hned ako ich vyberiem z auta a su trochu teple alebo je lepsie par minut pockat kym vychladnu?
Asi bych par minut pockal. Ono neni teply jako teply. Taky nabijim baterky hned po jezdeni, ale nez dorazim domu, jsou vlazne.
Jak potřebuješ, baterka má především sloužit Tobě. Jestli jsou trochu teplé, tak určitě jim to nevadí. ono se totiž Tobě v tomhle počasí bude zdát vše, co má deset stupňů.
Sry, nevšiml jsem si, že už odpověděl Tomeček.
Naposledy upravil: Jelass (27. 01. 2012 17:20:12)
Chcem sa spýtať,vadia Li-Polke mínusové teploty? prípadne do koľko mínus môžem s nimi ísť jazdiť,lebo teraz sú riadne mínusi -10,-8 a pod,diky moc vopred.
Naposledy upravil: metalbreath (03. 02. 2012 12:17:48)
Vcera jsem byl jezdit v -12. Lipolky jezdily bez problemu, jen ten vykon byl nizsi.
Tak jazdiť som jazdil aj ja v -10 cca,ale mne skôr ide o to,či to neškodí baterke,prípadne neuberá na kapacite a pod...
Jistě, že jim to vadí asi jako každému zařízení na chemické bázi a ztrácí kapacitu, ale když je vytáhneš z domova, dojdeš do auta, někam dojedeš, dáš do modelu a drandíš, tak o nic nejde.
Tak jazdiť som jazdil aj ja v -10 cca,ale mne skôr ide o to,či to neškodí baterke,prípadne neuberá na kapacite a pod...
Kdybys zabloudil do včerejšího vlákna "Jízda v mrazu", tak by ses dozvěděl, že jezdíme i při -27 (Foxo) a nic se baterkám neděje
Naposledy upravil: jackie (03. 02. 2012 15:02:36)
Přesně tak,není třeba dělat z toho vědu,dneska jsem taky jezdil asi -12°C,jedny baterky ohřátý z domu a druhý normálně zmrzlý a žádnej extra pozorovatelnej rozdíl mezi nima nebyl,obě nabytý na 4,2v/čl.
OK,diky moc Len som sa chcel uistiť to je všetko
Zdravim,
pls mam dotaz. Pouzivam LiPol 2S s pipakem. Kdy koncite s jezdenim kdyz Vam pipak pipa pri pridani plynu, nebo az kdyz pipa i kdyz auto nejede ? Ja koncim pri pipani pod plynem, ale kdyz dam pak baterky na nabijecku maj 3,7 - 3,8V na clanek. Pipnuti zpusobuje to, ze je tam pokles napeti pri pridani plynu. Jde mi o to jestli jim to nevadi ?? Doufam ze jsem to popsal nejak srozumitelne. Diky.
Naposledy upravil: Jerseyd (05. 02. 2012 12:08:58)
Předpokládám že pípák máš externí a tudíž neumí zastavit auto, ale pouze pípat. Pokud tedy auto zastaví, není to zásluha pípáku, ale už totálně vybitých baterek, což je špatně. Jinak ano, při plném plynu a velkém zatížení baterky se pípak může ozvat , protože napětí krátkodobě klesne pod nastavenou mez. Pokud tě netrápí délka jízdy, je rozumné v tuhle chvíli baterku vyměnit.
Ano pipak mam externi, nemyslel jsem, ze auto zastavi, protoze uz nema stavu, ale proste jen nejedu. Diky budu dal menit baterky pri prvnim pipani lipostopu.
U TRX mi lipo-stop rovněž vypíná i když má článek 3,8V. Ale je to lepší, než kdyby vypínal pozdě a navíc se doporučuje, aby se baterka nechávala do příštího nabití nabitá na těch 3,8V.
mně třeba vypne při první poklesu pod 3.5V při plynu, ale s tím pípákem bych to tak nehrotil. Když pípne po plynem, tak klidně jezdi, než se rozpípá. Kamarád má vyzkoušeno, že když mu začně pípat, tak v klidu dojede koleo na dráze a přidá ještě jedno.
Jenže milej zlatej Jackie 3,8 - 3,9V je normální provozní napětí lipo, takže pokud odstavuješ lipo a má jalovejch(bez zátěže) 3,8V na článek tak to se připravuješ o pěknejch pár minut neli desetiminut ježdění