1

Téma: Spatná svíčka?

Zdravím mám dotaz mám nového big foota,dnes jsem byl pojezdit(asi 3nádrž)a najednou auto začalo na volnoběch chcípat a po cca 3 nastartování to střelilo z výfuku a už nechytl.Tět jsem doma vyndal svíčku přiložil na válec a při startování svíčka jiskří všude možně jen ne mezi elektrodou a tím zobáčkem,je svíčka na výměnu nebo to špatné jiskřiště je tím jak zkouším(jak háže)a není zašroubována v hlavě?děkuji

2

Re: Spatná svíčka?

Zkus svíčku pořádně vyčistit, hlavně v prostoru mezi střední elektrodou a tělem svíčky, na kterém je závit. Zkus to např. špendlíkem. Jeden kolega má model Attack od Carsonu a se svíčkou má stále problémy. Ujede tři kola a konec. Svíčka mu taky hází jiskru všude možně, jen ne tam kde má. Pak svíčku vyčistí a jede zase dál. On ale jezdí pomalu a motor se podle mne pořádně nezahřeje. Svíčka pak nedosáhne tzv. samočistící teploty a zanese se.

3

Re: Spatná svíčka?

Jaky olej a v jakem pomeru to michas? Jakou svicku pouzivas?
Mel jsem ty same problemy,zacal jsem pouzivat jiny druh oleje a trochu to ochud,zvysi se teplota motoru a svicka se dostane do samocisticiho rezimu. Pokud s autem jenom popojizdis,mas to studene a svicka se zaprasi a probiji vsude jenom ne na jiskristi. Motor se neda prakticky nastartovat. Skousel jsem svicku cistit,vypalovat a ruzne psi kousky,ale bez vetsiho uspechu.
Jedine reseni-spravny teplotni rezim motoru.

4

Re: Spatná svíčka?

Jojo máte uplnou pravdu chlapci,bohatá směs a mé vrkání jako ze savíkem=špatná svíčka.Byla tam orig.champion,čištění ani nahřívání nepomohlo.Dal jsem novou NGK ubral palivo a vše ok.Jinak ředím 1:25 olej panolin,ale až dojde budu používat Motul 800 Racing s esterem,díky za rady a pište více vždyt i ty 1:6 mají své kouzlo.

5

Re: Spatná svíčka?

Pomer 1:25 je zbytecne moc oleje. V pohode staci 1:30 az 1:33 to je vsechno odskousene. Samozrejme je spousta kvalitnich oleju,ale neni nad Castrol A747.

6

Re: Spatná svíčka?

Určitě až ho řádně zajedu budu ředit jak radíte,jinak ten olej co uvádíš jsem u nás ani nenašel ale ten motul mám odskoušený na mardru co jsem měl před big fottem a žádný problém nebyl na cca 15litru co jsem projezdil z bugynou.

7

Re: Spatná svíčka?

Kamarádi v modelu Marder používají olej Castrol XR77, což by údajně měl být nejlepší olej pro tyhle motory na našem trhu. Používají ho i závodníci v kategorii buggy 1:6 a doporučuje ho i pan Kubička, prodejce modelů FG. Míchají ho tak, že do kanystru 5 litrů benzínu dávají 1 - 1,5 dcl oleje. Žádné problémy se zanášením svíčky neznají, motor nekouří a chodí jako švýcary. Určitě ale existuje i plno jiných vhodných značek olejů.

8

Re: Spatná svíčka?

Tak jsem byl dnes pojezdit a po cca 35min mi opět odešla svíčka NGK.Tak bud budu muset zkusit tu (NGK iridium)nebo změnit poměr olej benzím(zatím mám namíchámo 1:25 benzím 100oktanu olej panolin).Z výfuku mi jde dost nespáleného oleje(takový černý humus)tak nejdříve vyzkouším méně oleje jak jste mi doporučovali,zkoušel jsem svíčku vypalovat čistit ale nic,nehodí jedinou jiskru naštěstí mám náhradní tak to zítra zkusím z méně olejem.Zajímavé je že ti co jezdí na ten panolin a ředí stejně jako já tak svíčky drží.Ještě mě napadlo ubrat na hlavní jehle ale když dám plný knedlík tak motor letí až až,a jsem na 1,5 otáčce od utaženo,navíc to auto těch cca 35min motorově funguje jak má žádný problém.

9

Re: Spatná svíčka?

To siky.Zkus místo 100 oktanů obyčejnej Natural 95.Někdo to to zkoušel,více oktanů a občas to motoru nemusí chutnat.A ten panolin asi nebude to pravý.Co jezdim nějakej jako od FG,název případně dodam jindy,tak i když dávam víc než doporučenej poměr a auto kouří skoro furt,svíčka se nezanáší a motor jede furt supr.

10

Re: Spatná svíčka?

K tomu oleji,to je právě přímo od FG ten panolin a i ten poměr doporučují,tak uvidím možná bude zakopanej pes v tom 100oktanovým benzínu,no zítra uvidím trochu ho poředím a pujdu alspon 1H v kuse jezdit a budu vydět,alspon budu moci všem poradit co bylo špatně a např.že 100oktanu pro FG nee

11

Re: Spatná svíčka?

Děkuji za rady a tipy dnes budu laborovat dál,ale jak jsem psal ten motor (než ta svíčka odejde cca po 35min)chodí naprosto v porádku ve všech režimech,žádné tarokování,chcípání atd.a sahat na karbec se mi tak nechce.Tak bud néně oleje-nebo jiný olej,či změna 100oktanu za klasiku 95,dnes zkusím a napíši(mám nachystané dva druhy paliva s méně palivem)tak uvidíme.

12

Re: Spatná svíčka?

Tak dnes proběhla zkouška na jiný poměr oleje a 95natural a svíčka se opět odporoučela tak do 15min.Do té doby motor fungoval bez nejmenčího problému,i když jsem nejezdil na uplně plný plyn,včera jsem jezdil rychleji a ta svíčka vydržela oněch 35min,stále jde z výfuku dost paliva tak zkusím ubrat na hlavní jehle(tet 1.5otáčky),jinak jsem si všiml že drobek při studeném motoru je živější(zvedá se na zadní jak savík)ale když se ohřeje cca5min. je nepatrně línější(na zadní se mu nechce)zítra nakoupím svíčky a hurá na další laborace,zkusím tu jehlu,možná i jiný olej i když tomu moc nevěřím a uvidíme.Jinak co se týče té jehly když to z utažením přeženu bude mít motor reakce podobné nitro motoru?Abych neutahoval a motor bez obvyklích reakcí nezničil.

13

Re: Spatná svíčka?

Tak dnes proběhla zkouška na jiný poměr oleje a 95natural a svíčka se opět odporoučela tak do 15min.Do té doby motor fungoval bez nejmenčího problému,i když jsem nejezdil na uplně plný plyn,včera jsem jezdil rychleji a ta svíčka vydržela oněch 35min,stále jde z výfuku dost paliva tak zkusím ubrat na hlavní jehle(tet 1.5otáčky),jinak jsem si všiml že drobek při studeném motoru je živější(zvedá se na zadní jak savík)ale když se ohřeje cca5min. je nepatrně línější(na zadní se mu nechce)zítra nakoupím svíčky a hurá na další laborace,zkusím tu jehlu,možná i jiný olej i když tomu moc nevěřím a uvidíme.Jinak co se týče té jehly když to z utažením přeženu bude mít motor reakce podobné nitro motoru?Abych neutahoval a motor bez obvyklích reakcí nezničil.

Jinak jsem zapoměl dodat že svíčka je vždy dost mokrá

14

Re: Spatná svíčka?

Tak dnes proběhla zkouška na jiný poměr oleje a 95natural a svíčka se opět odporoučela tak do 15min.Do té doby motor fungoval bez nejmenčího problému,i když jsem nejezdil na uplně plný plyn,včera jsem jezdil rychleji a ta svíčka vydržela oněch 35min,stále jde z výfuku dost paliva tak zkusím ubrat na hlavní jehle(tet 1.5otáčky),jinak jsem si všiml že drobek při studeném motoru je živější(zvedá se na zadní jak savík)ale když se ohřeje cca5min. je nepatrně línější(na zadní se mu nechce)zítra nakoupím svíčky a hurá na další laborace,zkusím tu jehlu,možná i jiný olej i když tomu moc nevěřím a uvidíme.Jinak co se týče té jehly když to z utažením přeženu bude mít motor reakce podobné nitro motoru?Abych neutahoval a motor bez obvyklích reakcí nezničil.

Jinak jsem zapoměl dodat že svíčka je vždy dost mokrá

Zkus přitáhnout na karburátoru jehlu označenou jako "L". To je v podstatě přechodová jehla. Jehlou "H" se ladí maximální otáčky. Svíčka nesmí být v žádném případě mokrá - znamená to bohatou směs. Nejlépe je nastavit si na karburátoru základní nastavení dle výrobce. Toto nastavení je bohaté, aby motor šel spustit a jakžtakž běžel.

15

Re: Spatná svíčka?

To jsem zkoušel a zvedali se mi otáčky na volnoběch,nastavení základní mám tzn.jehla H 1.5,jehla L 1,25.já si právě myslím že ta jehla H=hlavní, když ji utahuju,omezuji množství paliva do motoru,pokud tomu tak není opravte mě,nevím zda ta jehla L=přechodová má za následek to samé při utahování(myslím tím množství paliva)jinak pokud tuto jehlu utahuji(L) je to línější při rozjezdu,pokud je to jako u nitro motoru tak jednu jehlu utahnout a druhou povolit.

16

Re: Spatná svíčka?

Svicka nesmi byt nikdy mokra!! Musis se naucit cist nastaveni motoru podle barvy svicky ,bez toho se nikam nedostanes, neni prece nutne postupovat systemem pokus-omyl. Vsechno okolo ladeni benz. motoru je davno zname.
-novou svicku, staci CMR7H
-palivo:95okt benzin,pomer oleje1:33,max1:30,olej staci cista syntetika TTS/Castrol/ je dostat na pumpe. Samozrejme jsou i lepsi oleje A747,XR77atd. Oleje do motokar a mini biku moc vhodne nejsou
-nastavit fabricke serizeni karbece
-postupne ubirat na hlavni jehle,pripadne doladit prechody
-po10min. kontrlovat svicku-musi byt sucha,barva svetle hneda max. hneda,nikdy ne tmava a zalepena
-postupovat po krocich tak 1/8 otacky na jehle
-vsechno ma sve meze/stejne jako u zhaviku/,nesmis jezdit trvale na chude,hrozi prehrati motoru i kdyz Zenoa toho vydrzi dost.

PS: podivej se po internetu, nejlepe od NGK jak ma vypadat svicka spravne serizeneho motoru.

17

Re: Spatná svíčka?

To siky.
Tak jsem kouknul na ten olej a je to taky Panolin v balení od FG.Nastavení karburátoru jezdim furt z fabriky.Tak to už fakt nevim,čím by to mohlo bejt.A i při dost oleje,svíčka furt v poho a nastartuju kdykoliv a z vejfuku jde jen trochu víc oleje,ale ne zas moc než obyčejně.Takže už nevim,čím by to mohlo bejt,když i jinej benzín jsi zkoušel.

18

Re: Spatná svíčka?

Po tých pokusoch odstrániť problém by som sa obrátil na predajcu kde si auto  kupoval. Nemôže byť nejaká výrobná vada na karburátore?

19

Re: Spatná svíčka?

Svicka nesmi byt nikdy mokra!! Musis se naucit cist nastaveni motoru podle barvy svicky ,bez toho se nikam nedostanes, neni prece nutne postupovat systemem pokus-omyl. Vsechno okolo ladeni benz. motoru je davno zname.
-novou svicku, staci CMR7H
-palivo:95okt benzin,pomer oleje1:33,max1:30,olej staci cista syntetika TTS/Castrol/ je dostat na pumpe. Samozrejme jsou i lepsi oleje A747,XR77atd. Oleje do motokar a mini biku moc vhodne nejsou
-nastavit fabricke serizeni karbece
-postupne ubirat na hlavni jehle,pripadne doladit prechody
-po10min. kontrlovat svicku-musi byt sucha,barva svetle hneda max. hneda,nikdy ne tmava a zalepena
-postupovat po krocich tak 1/8 otacky na jehle
-vsechno ma sve meze/stejne jako u zhaviku/,nesmis jezdit trvale na chude,hrozi prehrati motoru i kdyz Zenoa toho vydrzi dost.

PS: podivej se po internetu, nejlepe od NGK jak ma vypadat svicka spravne serizeneho motoru.

Díky,vše jak píšeš mám kromě benzínu 95 mám 100oktanu,ta svíčka není zalepená ale barva spíše do černa,každopádně budu muset tu jehlu H začít o těch 1/8 utahovat snad se motor projeví až bude na hraně,každopádně to chce tvrdý podklad,možná ty NGK nemaj rádi více oktanu

20

Re: Spatná svíčka?

Po tých pokusoch odstrániť problém by som sa obrátil na predajcu kde si auto  kupoval. Nemôže byť nejaká výrobná vada na karburátore?

OK zkusím zavolat zítra panu Bayerovi

21

Re: Spatná svíčka?

Pokud si koupíš novou bugynu tak je karburátor nastaven na bohatou směs. Tak aby se motor zaběhl! Takže asi po vyjeté nádrži se to musí ochudit aby svíčka nebyla mokrá!Když se víčka v dobrém stavu tak je namodralá nebo má takovou cihlouvou barvu.

22

Re: Spatná svíčka?

Pokud si koupíš novou bugynu tak je karburátor nastaven na bohatou směs. Tak aby se motor zaběhl! Takže asi po vyjeté nádrži se to musí ochudit aby svíčka nebyla mokrá!Když se víčka v dobrém stavu tak je namodralá nebo má takovou cihlouvou barvu.

Ano byl to nový model a stále je(vyjeto tak 3plné nádrže) a i by to tak odpovídalo jak píšeš,ta první svíčka vydržela skoro 1H,ta jehla H byla u nového něco málo přes 1.5 utaženo.A tet jak zjištuji u vás zkušenějších tak máte tu jehlu H,někde okolo 1.3 otáčky,já mam stále povoleno 1.5 což muže být také k tomu problému

23

Re: Spatná svíčka?

Jehly se nastavjí podle počasí!! Jaký je počasí tak tak se to musí nastavit. Standartně je 2,5 otáčky% plus doladění na teplotu.

24

Re: Spatná svíčka?

No 2.5 otáčky jsem neměl ani při záběhu od výrobce a pokud jsem na nějakých 1.5 a motor je stále ulitej tak musím ještě ochudit.Tet mám před sebou katalog FG a tam píšou u tohoto motoru opravdu jen 1.5 a u modelu F1 píší 1 otáčku(vím že co je psáno nemusí být pravda),ale myslím že pokud bych měl povoleno na těch 2.5 ani bych to nenatočil.Když jsem měl mardra cca rok tak jsem se karbecu ani nevšiml(jezdím sice rekreačně ale dost často)

25

Re: Spatná svíčka?

No coment!!!