Re: Teorie nabíjení
Tak jí rozeber zjisti který článek je KO a vyměň ho, ale nejspíš tam bude studeňák a po zahřátí se odpor zmenší
Studenak? Co to je?
Raytronic C12
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 … 10 11 12 13 14 15 16 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Tak jí rozeber zjisti který článek je KO a vyměň ho, ale nejspíš tam bude studeňák a po zahřátí se odpor zmenší
Studenak? Co to je?
špatnej spoj mezi článkama baterie
špatnej spoj mezi článkama baterie
Aha..a zvladnu to sam? Predpokladam ze obyc pajka to asi nespravi
Urcite to zvladnes sam a urcite na to staci obycejna pajka. Neboj se toho, fakt to nic neni...
akorát tamtu pájku nedrž moc dlouho nebo ten článek přehřeješ....
Ahoj
prostudoval jsem celý tento topic a snažil se ho použít v praxi. Nejsem si ale jist výkonem baterky. Proto bych chtěl zkušenější požádat o vyjádření, zda sem pochopil správně.
Mám Raytronic C14, baterku NiMH 5100.
Nabíjím s tímto nastavením
C=5.1 A
Vybíjím takto
D=0.69A 5.4V
Delta peek u nabíjení i vybíjení je 10mV na článek
formátování provádím na stejném hodnoty s tím, že nejprve vybiji, pak nabiju - cca 3x do kola
Děkuji za radu
C-
Nabíjecí proud se mi zdá dost vysoký ale pokud máš kvalitní články a v průběhu nabíjení se příliš nehřejí ok.
Vybíjecí napětí 0,9V/článek 5,4V je pro šestičlánek správně.
Delta peek na nimhy nastav na míň 3-5mV. U vybíjení delta peek není.
Pro srovnání článků si nastav udržovací napětí po ukončení nabíjení na 200mA co dovolí nabíječ a nech to jet pár hodin,baterky co ještě nejsou úplně naplno se dobijí a těm co už jsou to neublíží.
Nejlepší výkon dají pokud jsou ještě teplé po ukončení nabíjení,ideální z nabíječky hned jezdit.
když je nabije večer a ráno de jezdit nic moc.Lipolky to odstraní:D
Děkuji za radu,
snížím nabíjecí proud a rovnou objednám lipolky a régl s lipostopem. Měl jsem na jednu jízdu pučenou lipolku a je to fakt rozdíl.
Zdravim. Mam doma jednu zakladbi nimh baterii s kapacitoi 1200. Nabijim 1C a do baterky leze přes 1400. Jelikož se zčíná hřát a mám obavy tak sem to ukončil. Je to nabíječkou (equilibrium3.0) nebo se to může nechat ještě jet?
Potřeba ještě upřesnit druh baterie li-xx . Nimh.
Zdravim. Mam doma jednu zakladbi nimh baterii s kapacitoi 1200. Nabijim 1C a do baterky leze přes 1400. Jelikož se zčíná hřát a mám obavy tak sem to ukončil. Je to nabíječkou (equilibrium3.0) nebo se to může nechat ještě jet?
Při zahřívání dochází ke ztrátám v podobě vydaného tepla,ale tento jev se spíše vidí při formátování baterie, že baterie se nabije o nějakou tu kapacitu více než je jmenovitá... článek by neměl překročit teplotu cca 45stupňů.
Ale u tebe bych nejspíš viděl problém někde jinde,originál dodávané akupacky nejsou dvakrát kvalitní a proto se ti tolik přehřívají... ale to nabíjení proudem 1C je už vážně na hraně.
A na jaké napětí ti to vyleze ?
Pokud máš jak předpokládám 6.článků, tak na jednom článku by mělo být max. napětí 1,48V(na prázdno) , a proto tedy ( 1,48 * 6 = 8,8V )
A detekce Delta-Peakt u NiMH článku je 3-5 mV z důvodu včasného vypnutí aby nedoházelo k přebíjení a tím pádnem k snižování životnosti aku...
To s tím teplem sem tady četl ale nevěděl sem kolik toho může uniknout a na jakou kapacitu baterka vyšplhá. Přesné napětí teď nevím, vím 100% že přes těch 8V.(předpokládáš správně těch 6 článků) Každopádně teď už se to běžně vypíná kolem hranice 1400mAh, kdy se baterka začíná zahřívat.(ne tolik co předtím kdy to ještě lezlo dál) 1C to nabíjím, jelikož to píšou vzadu na baterce že se to může. U téhle baterie se mi nejedná o životnost takže to neřeším. Ale měl sem předtím strach když se hřála a bylo tam hrubo přes 1400mAh a nabíječka nic, teď se kolem hranice 1400 vypíná a vždycky ji nabíjím jenom když u ni vysloveně sedím. Každopádně díky za odpověď.
Ahoj, máte někdo zkušenost s Raytronic c60? Když s ní nabíjím baterie NiMh 3000mAh 7S co se dávaj k e-revu a dám nabíjení na automatiku, ta nabíječka do nich postupně pere až 4,5A dokud to delta peak neukončí. To hádám moc normální není ne? Teploměr k nabíječce nemám, ale na konci jsou na dotek teplý až horký (v ruce se udržet daj).
Ni-mh byterky bys měl nabíjet 1C tj. 3A. Vyšší proud zvyšuje teplotu aku ke konci nabíjení,a škodí jim. Nastav to sám na 1C. Kolik máš deltapeak ?
Ni-mh byterky bys měl nabíjet 1C tj. 3A. Vyšší proud zvyšuje teplotu aku ke konci nabíjení,a škodí jim. Nastav to sám na 1C. Kolik máš deltapeak ?
Deltapeak mam na 5mV/článek (doporučení dle návodu). Někde jsem četl (možná i tady na fóru) že 1C je optimální hodnota pro Lipo, u Nimh doporučovali myslím 0,1C, co je na tom pravdy? Dík!
0.1C je dobre na baterky, ktere nejsou pohonne - tedy do radia a vsude kde se vyzaduje male samovybijeni a a kde je mala zatez - pri tomhle proudu se ale uz malokdy ukoncuje na deltapeak, protoze nekdy ani nenastane
pro pohonne baterky se pouzivaji vyrazne vyssi proudy, ALE je treba na to mit kvalitni nabijecku a kvalitni baterky - NiCd baterky treba jako jsou Sanyo 1700SCR neni pak problem nabijet treba proudem 7A - nabiji se tesne pred pouzitim a do modelu nejlepe jeste teple ;-)
u NiMH je treba byt opatrnejsi - je treba aby pri ukonceni nabijeni mely teplotu do 40stC - je treba najit kompromis mezi proudem a teplotou - nabijeni mensim proudem je sice setrnejsi, ale baterky pak nedaji pri vybijeni maximalni proud
Přesně,jak píše Tull. Jen doplním,že pokud budeš nabíjet třeba jen 0,5 C tak se cca. zdvojnásobí doba nabíjení,a taky nežádoucí doba ukončování nabíjení spojená se zahříváním aku. A po tu dobu se velká část energie mění v teplo.
no to ne - nabijeni u NiMH je endotermni - tedy vlastni mechanismus nabijeni baterku ochlazuje - proti tomu pusobi ohrev zpusobeny vnitrnim odporem baterie a protekajicim proudem, ktery ale pri proudu 0.5C u pohonnych baterii je naprosto minimalni (baterky musi zvladnou desitky Ccek pri vybijeni, kdyby topily pri 0.5C bylo by to spatne)
takze baterka pokud je ok musi byt pri nabijeni proudy do 1-2C prakticky studena - ohrev nastane az v okamziku kdy je dosazeno plne nabiti - v tu chvili se zacne veskera dodavana energie menit na teplo a ohrivat baterku
Tak to já mám jinak. Mám rtr traxxas 3000 mAh, a asi 15 minut před koncem nabíjení má už 40 stupňů. Na konci 60. Dostanu do nich 2450,a deltapeak mám na 7 mV. Nabíječka cpe 3 A,baterky horké,a stále nabíjí. Asi jsem nepochopil systém.
milou-uz z toho co pises,mas neco spatne.Jednak 60 stupnu na aku,7mA peak je taky dost,5mA je asi ideal a to,ze do 3000 dostanes jen 2450 taky znaci,ze by chtelo asi srovnat clanky,nebo tu baterku vybit treba H4,protoze pres nabijecku to neni uplne gut.Jak jsem jezdil nimky,delal jsem to tak asi jednou za 10 nabiti a do 3700mAh jsem v pohode nacpal 3920.Se divim,ze se jeste trapis s nimkama.Lipo je bez prace,obrazne receno a jezdeni o uplne necem jinnem.;)
60 stupňů úplně v pohodě. Nekdy i víc. H4 papá kolik. Při 70 W cca. 6A ? Nabíječka mi veme 5 A . Ale řeším to jen ze zvědavosti. Odjedu na nich poslední závod,a kupuju li-po. Ještě mi řekni jak články srovnat bez servisního kabelu. Zatím jsem neměl potřebu to řešit. D´kk
no jestli jezdis zavody s nimh-kama,tak si myslim,ze by se to resit obcas melo.u nimek nepotrebujes zadny servisni kabel,ale srovnavaci nebo jestli chces,vybijeci desku,protoze při vybíjení sady ti nabijecka všechny články nevybíjí stejně takže na jednom máš 0,7 na dalším 1,1 a tak dál až ti to dá 5,4. Pokud se nepoužívá destička co si bere každý článek zvlášť.Vybíjecí destička vybíjí např proudem 1A a po dosažení napětí např. 0,9V přestane konkrétní článek dále vybíjet.Je jedno vlastne jakym proudem to vybijis,ale logicky cim vyssim,tak je to rychlejsi.Jde to ale jen u packu usporadanych IIIIII,protoze u tech=== se musi nejakym zpusobem porusit obal aku.Mel jsem je taky, prepajel jsem je na IIIIII a bylo po prd.li.Ale to je uz davno,je to opruz ale hlavne,trva to vsechno dlouho a neda to stejne maximum,co v te aku je.Kdyz tady trochu pohledas,urcite to tady nekde o srovnavani clanku bude.
Naposledy upravil: marder226 (07. 10. 2011 21:21:39)
Propíchal jsem obal packu,abych mohl miltimetrem změřit jednotlivé články,a rozdíl mezi nimi je od 0,05- 0,3 V což je humus,ale rozebírat je nebudu. S titanem 775 byl problém vydržet do konce 7.mi munutového závodu na dráze,ale s kombem i 15. Takže je dojezdím,a přes zimu vychytám dobré ceny v usa,a nakoupím i ND.
Sice to chvilku trvá, ale celkem úspěšně se dají NiMh články srovnat nabíjením pod 1/10C. Ty co se nabijou jako první přejdou na režim "topení" a zbylý je "doženou". Je to tak na celý den, ale tak nějak se to dělá samo bez nutnosti dalších příspěvků času a práce majitele. Pro urychlení se to dá udělat i tak, že nabiješ třeba 0,5C a pak "docpeš" 1/10C. V tomto případě mám cca 2 hod na 0,5C a zhruba to samý na 1/10C.
Podle mně je to zbytečná práce a čas navíc. V dnešní době lipolek bych ani nimh nedal ani do soupravy už. Natož jako pohonný pack