Re: Teorie nabíjení
Na boku nabíječky jsou konektory pro balancovací kablik 2S, 3S, 4S, ... tam to zapoj to je balancer
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 … 9 10 11 12 13 … 16 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Na boku nabíječky jsou konektory pro balancovací kablik 2S, 3S, 4S, ... tam to zapoj to je balancer
Nabijec ma balancer svuj:-)) Jinak ten 3pinovy konektor je na dvou clankovou(2S) lipolku a ten sedmi pinovy je na sesticlankovou(6S) lipolku.
Jojo, dík, právě jsem si ho koupil a trošku jsem to nepochopil :oops:
Ještě jsem se chtěl zeptat, je to spíš otázka pro elektrikáře, ale týká se to nabíjení, tk to dávám sem...
:arrow: Když bych si chtěl udělat kabel na nabíjení (piny +/-), a na druhém konci příslušný konektor dle baterie... Může ten kabel být "jakýkoliv"? Myslím tím, materiál apod... Dík
Dost dobre nechapu tvuj dotaz.Pokud ti jde o prurez(tloustku vodice) tak ta by mela byt dostatecna protoze 6A co da ta nabijecka je dost na nejakej zvonkovej drat"vodice by se ti nemely pri nabijeni zahrivat".A material vodicu??No kazdy material ma jine vodive vlastnosti takze cim vodivejsi material pouzijes tim mensi muzes mit prurez vodice"nejlepsi reseni cena versus vykon je asi med(Cu)".Doporucuji ti 12AWG to mam ja a je to v pohode.Asi by stacilo i min ale ja mam rad rezervu:-))
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor … oduct=9673
přesně to jsem myslel... dík...a ohledně výměny konektorů, tam se to musí napájet, že?
no ano.Protoze se snazis o co nejlepsi pruchod a tim ze bys to jen zmackl do nejakych spatnych konektoru by si docilil velkych prechodovych odporu a to je nezadouci"v techto mistech bys mel ztraty a hralo by se ti to tam"Dukladne propajeni techto spoju je opravdu dulezite.A jeste dulezitejsi jsou kvalitni konektory!!!!
Aha, děkuji... Tak se zas něco přiučim no
Zdravim,
Nimh baterie 2000 mAh nabijena na C14 asi 20x vzdy 1C, pokazde se tam vlezlo cca tech 2000mAh. Ale o vikendu jsem ji omylem dal nabijet 0,3A a po cca 10 hodinach, kdy jsem si toho vsiml mi C14 ukazovala naboj 3750 a baterky byla lehce vlazna. Je toto normalni?
Doted jsem si myslel, ze nabijeci proud ma vliv pouze na dobu nabijeni, ale ze nemuze ovlivnit kapacitu baterky(coz by opravdu nemel). Nebo to ta C14 ukazuje nejak jinak?
Zdravim,
Nimh baterie 2000 mAh nabijena na C14 asi 20x vzdy 1C, pokazde se tam vlezlo cca tech 2000mAh. Ale o vikendu jsem ji omylem dal nabijet 0,3A a po cca 10 hodinach, kdy jsem si toho vsiml mi C14 ukazovala naboj 3750 a baterky byla lehce vlazna. Je toto normalni?
No jestli se nepletu, tak po 10h proudem 0,3A bys tam měl dodat zhruba 3000mAh. Takže to zhruba odpovídá.
Jestli je ten údaj konečný stav, tak se s největší pravděpodobností nějaká energie vyloučila ve formě tepla.
Přiznám se, že používám na NiMh tu RTR nabíječku a končím, když se začne baterie hřát(cca 35-40st). Pokud nebyla úplně prázdná jinak dle času. Navzájem si to odpovídá.
Rhonova: nab. už měla vypnout na deltapeak...takže s největší pravděpodobností rozhozené články, což není nic zvláštního u takové kapacity (2000mAh), kvalita článků bývá často nevalná (značka?). A nebo možná chyba na straně nabíječky - špatná detekce Dp.
je to noname z RtR setu Cross Tigera. Nicmene funguje. cca 15 min ostre jizdy. Jeste zkontroluju to nastaveni Delta Peaku na nabijecce.
Diky za info
Při tak malém nabíjecím proudu je tohle normální. Konečný pokles napětí je tím menší čím menší je nab. proud.
Klidně to takhle zase zopakuj po pěti až deseti cyklech a baterku si tím srovnáš a trochu jí pomůžeš. Při nabíjecím proudu kolem 0.1C se přebytečný náboj přemění v neškodné teplo a baterku nepoškodí a ten článek který se při rychlém nabíjení "nestihne" dobít tímhle srovnáš s ostatními.
Zdravím, omlouvam se , jestli to sem nepatří, ale měl bych takový dotaz - koupil sem RTR set a byla pribalena baterie 7.2v 2500mAh ..kamarad mi dal nabijec, ktery uz nepouziva-tento: delete protoze presel na Lipol - chtěl bych se zeptat, jestli s ním mohu nabíjet tu svou baterii, případně jestli se s nim dají nabíjet jakékoliv baterie nimh 7.2V - nekde sem cetl ze 5A je moc nekde ze to jeste jde , tak nevim - děkuji za odpovědi zkušených nabíječů :-)
Naposledy upravil: Admin (26. 05. 2011 13:16:49)
odkaz nefunguja navíc jsou odkazy zakázaný. Hod sem jméno nabíječky...
ahoj je to fusion 5ive nx82 2x5A..diky za upozorneni
Nabíjet to rozhodně půjde jen 5 A je samozřejmě moc. Tvoji baterku by si měl nabíjet max 2,5A. Pravděpodobně tam bude možnost ten proud regulovat ale popis tam moc není...
Být tebou tak si koupím pořádnou nabíječku. Dneska se taková dá sehnat za 1200 i se zdrojem. Kdyžtak jestli chceš napiš mi sz a já ti pošlu odkaz....
diky nmoc za odpoved - jen by me teda jeste zajimalo, kdyz bych to sni preci jen nabijel jaky je riziko/a? muze se znicit, nebo se jen snizi zivotnost a pripadne o jakou dobu? a v pripade porizeni vetsich kapacit..treba 5000mAh a vic tato nabijecka bude uz vyhovujici? dekuju za nabidku a rady, ale ted opravdu nemam tolik penez na novou nabijecku, treba casem se ozvu, nebo mi posli odkaz, at to mam eveltualne ulozene..
diky nmoc za odpoved - jen by me teda jeste zajimalo, kdyz bych to sni preci jen nabijel jaky je riziko/a? muze se znicit, nebo se jen snizi zivotnost a pripadne o jakou dobu? a v pripade porizeni vetsich kapacit..treba 5000mAh a vic tato nabijecka bude uz vyhovujici? dekuju za nabidku a rady, ale ted opravdu nemam tolik penez na novou nabijecku, treba casem se ozvu, nebo mi posli odkaz, at to mam eveltualne ulozene..
No každý svého štěstí strůjce. Teď jsem kupoval pro mě plně postačující accucell-ku za 1300 i se zdrojem. Pokud je pro tebe levnější kupovat každou chvíli baterie za cca 900. Tak to tam klidně per.
Jinak co jsem četl, tak u NiMh je dobíjení 1C už tak dost na hraně. Sice je tvrdá, ale rozhazuje to články více, než nabíjení menšími proudy. Takže stejně po pár cyklech je doporučováno nabítí 1/10C. Umí to ta nabíječka?
Jinak dotaz je typu. Co se stane když do auta naleju místo benzínu petrolej, zničí se, nebo jen omezím živostnost.
Oboje je velmi pravděpodobné. Pokud výrobce určí, že se baterie může nabíjet max 1C, tak nabíjením 2C se stane co? Ano, modří už vědí, baterie půjde dříve, či později, ale rychlým krokem do řiti.
jj nevím možnátam de regulovat proud ale radši bych bejt tebou koupil nějakou kvalitnější, procesorovou nabíječku s balancerem která umí všechny druhy aku. Nabíječka je základ, hold je nuté prostě těch 1200 do toho dát...
diky za rady, nerozumim tomu, ale myslel sem , kdyz ji prodavaji tak to nebuda takova nicitelka baterii .. tahle to neumi, ale default nabijec nabiji 0.5A, tak sem myslel ze jednou po par cyklech to projedu s ni ... reguloat proud nejde .. tahle ma utomat bohuzel tam pere proud automaticky .. :-(
hele není to tak že ty baterky to zničí ale podstatně jim zkrátí životnost. Kup pořádnou nabíječku a máš pokoj.
Zdravim vsechny.
Mam problem s akupakem Ni-Mh 1100mAh...v podstate mu dlouho trva, nez se dostane na "provozni teplotu". Do te doby sebou auto jenom skube a vubec se nerozjede. Musim opatrne tocit s kolama naprazdno a po par minutach uz auto jezdi...asi ko jeden clanek? Zkousel jsem nabijet 0,1C a vybijet 1C nekolikrat po sobe a nepomohlo to (dostanu do ni normalne plnou kapacitu podle infa na nabijecce)...vyhodit ji nebo se s ni da jeste neco delat?
Naposledy upravil: sleepyboywalker (26. 05. 2011 10:12:14)
podle mě je chyba v elektronice ne v baterce...
podle mě je chyba v elektronice ne v baterce...
Druha baterka to nedela..to sjem zapomnel napsat..sry
Tak jí rozeber zjisti který článek je KO a vyměň ho, ale nejspíš tam bude studeňák a po zahřátí se odpor zmenší