Člověk čte a někdy se nestačí divit některým radám a někdy naopak souhlasně pokyvuje hlavou. Je na každém, jak s zde uveřejněnými názory naloží.
Jelikož jsem dlouholetým organizátorem i "pilotem" MINI-Ztek a jim podobným "myší", tak léty prověřená praxe ukazuje toto:
1. MINI-Z z "krabice" je vhodné na závody již v minimální úpravě. Stačí vyměnit plastová třecí ložiska za kuličková kovová a vyměnit pneumatiky na vhodné pro dráhu, na které se závod koná a fakt nic víc se již řešit nemusí.
Takto koncipované MINI-Z odpovídá kategorii STANDARD v seriálových závodech např. v Ostravě, Frýdku-Místku, Púchově a místech závodů, kde se jezdí Moravsko-Slovenský pohár.
2. Pokud do MINI-Zka osadíš silnější motor, tak to má teprve svá rizika. Musíš ho dokázat svýma ručičkama "zkrotit" a model uřídit. Pokud ho uřídíš, tak pak tuniguj. Pokud vyřadím z pojmu tuning motorizaci a elektroniku, tak lze konstatovat, že tuning u MINI-Zka slouží z cca 95% pouze ke zvýšení odolnosti.
3. Co je rozhodující? No přece RUCE, MYŠLENÍ, PŘEDVÍDAVOST. Kdo má všechny tyto vlastnosti, tak suveréně porazí s modelem z "krabice" vytuněnou cennost.
Důkazy o obecné platnosti výše napsaného jsou na mém webu, kde jsou uveřejněné pravidla, výsledkové listiny a jiné zajímavosti.
MINI-Zka a jim podobné stroje jsou určené pro zábavu a díky jejich velikosti a specifikaci dráhy tyto stroje neodpouštějí sebemenší chybu.
Vždy zvítězí pilot se šikovnýma ručičkama, uvážlivým myšlení a skvělou předvídavostí a takovému pilotovi je vesměs jedno jestli řídí auto z krabice s minimálním tuningem nebo s maximálně možným tuningem.
Léty prověřená praxe u MINI-Z je i ta, že se vyplatí modely kategorizovat dle motorizace a použité elektroniky. Nic víc výkonnost modelu u stejného jezdce nezvýší. Vše ostatní je pouze o pocitu a uspokojení.
Hezký zbytek dne přeji. MiKy;
http://mkmiky.wz.cz