1

Téma: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

Zdravím. Vlastním buggynu Trophy 3.5. Je to moje první zkušenost se spalovacím motorem. S 1 nádrží jsem měl docela problémy, ale tak nějak jsem to zvládl až na to že motor pořád zhasínal, teplota motoru byla dobrá(85-93°C).
Po dojezdu se mi ale nepodařilo dostat palivo z hadičky. Z nádrže jsem vysál co nejvíce paliva a snažil jsem se nastartovat. To se mi, ale nepodařilo. Pak jsem vyšrouboval žhavící svíčku a do motoru jsem nakapal 4 kapky konzervačního oleje a protočil startérem.
Když jsem šel dnes startovat tak ne a ne chytnout. myslel jsem že jsem přelil tak jsem vyšrouboval svíčku, aby jsem odstranil palivo z motoru, ale když jsem auto naklonil, aby jsem vyndal svíčku, z výfuku vyteklo jaksi něco žlutého. Barvou a hustotou bych to přirovnal k (medu)    big_smile  big_smile zkusel jsem vyměnit svíčku z R2 na R5 a chytlo to, ale z výfuku cákalo tolik paliva že mi to pocákalo celou vysílačku a asi tak 2 minuty motor běžel ale pak zhasl a už zase nešel nastartovat. Moc prosím o radu. Palivo mám Jets 20%.

2

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

zabíhal jsi ten motor ?

3

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

zabíhal jsi ten motor ?


Právě že to je ten záběh. mám probublanou 1 nádrž a auto bylo celou dobu na špalku

4

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

já že si tam měl větu Po dojezdu se mi ale nepodařilo dostat palivo z hadičky

pokud motor při záběhu chcípá musíš zvednout volnoběžné otáčky, ale ne přechodovu jehlou, ale utažením dorazu /nesprávně trysky/, posouvá jen šoupě karburátoru - otevírá přívod vzduchu... pokud motor nechce naskočit, předehřej ho fénem nebo horkovzdušnou pistolí /navíc je to dobré vždy minimálně při záběhu/....

5

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

Taky je možné, že to máš "uchlastané"..
Vyšroubuj svíčku a zkus, jestli z toho něco nevyleješ.

Může to být více věcí, prověř následující:
- základní nastavení karburátoru
- Jde palivo do motoru ?
- Svíčka žhaví ?
(Je palivo v pořádku ? Mělo by být, ale jeden nikdy neví..)
Pokud je výše uvedené v pořádku, mělo by to chytnout. wink

Někdo taky doporučuje, první (někdy i druhou nádrž) vyběhnout se žhavením.
To žluté "svi...o" a cákání z výfuku je celkem normální, jedná se o nespálený olej.

Je těžké konkrétně poradit, když to člověk nevidí - musíš zkoušet. wink

P.S:
Mrkni  na - http://www.youtube.com/watch?v=U_dmf1b7Jow
je tam spusta videí ze zabíhání motoru a rad s nastaveními při záběhu.

FG Baja 2WD, MTA4-S28 a další....
http://vscharlie.rajce.idnes.cz/

6

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

Motor se může hodně přehřát i na volnoběh, záběh na špalku není vhodný kola by se neměla volně protáčet. Kde jsi měřil tu teplotu?
Je to moc složité aby člověk rozumně poradil. Napiš spíš odkud jseš zda by někdo z okolí na to nekouknul.

7

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

Spíše napiš odkud jsi třeba se někdo chytí ze tvého okolí a pomůže.

8

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

Bylo to jako obrazně řečeno wink zkoušel jsem si s tím trošku pohrát, ale největší štěstí bylo že přišel kamarád taky modelář. Hodně pomohl, ale spalovací auto nemá, jenom letadla. Díka za radu wink

9

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

A myslel jsem si že to bylo ulitý tak jsem svíčku vyšrouboval a při naklonění auta z výfuku vytejkal ten žlutý sajrajt, ale při protočení motoru nic z motoru necákalo.
Palivo do motoru jde, sem tam se najde nějaká tak bublinka, ale ne moc.
Svíčka žhaví wink zkoušel jsem ve žhavítku po vyšroubování.
Jestli je palivo v pořádku netuším, ale pro jistotu jsem hned s autem koupil palivoví fitr.
Děkuju za odkaz na videa wink hodně pomůžou.

Auto bylo na špalku protože to bylo v návodu wink. Teplotu jsem měřil infra teploměrem přímo od HPI Racing a jak bylo v návodu měřit teplotu u svíčky.
A jsem z Chebu. Všem moc děkuju za radu wink A znám pár lidí z Chebu, ale nemají čas.

10

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

Ja taky nedavno zacinal se spalovakem a mel jsem stejny problem, lamal jsem si hlavu cim to, ze nechce chytit...potom jsem potkal chlapika a dozvedel jsem se, ze ma taky spalovaka a kdyz videl co to dela, tak rikal ze to je zhavickou...mam tu s indikaci nabiti baterie a rucicka byla porad v "zelenejch" tak jsem tomu neveril, presto jsem ji naplno nabil a razem hned chytil smile taky jsem mel venku svicku, bal se jetsli to neni prechlastany, zkousel scivku zhavit venku a zhavila tak jsem si rikal ze dobry, ale evidentne to nestacilo....vypada ze budes mit stejny problem, dej vedet jak to dopadlo

11

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

Ja taky nedavno zacinal se spalovakem a mel jsem stejny problem, lamal jsem si hlavu cim to, ze nechce chytit...potom jsem potkal chlapika a dozvedel jsem se, ze ma taky spalovaka a kdyz videl co to dela, tak rikal ze to je zhavickou...mam tu s indikaci nabiti baterie a rucicka byla porad v "zelenejch" tak jsem tomu neveril, presto jsem ji naplno nabil a razem hned chytil smile taky jsem mel venku svicku, bal se jetsli to neni prechlastany, zkousel scivku zhavit venku a zhavila tak jsem si rikal ze dobry, ale evidentne to nestacilo....vypada ze budes mit stejny problem, dej vedet jak to dopadlo

Už v snad v pohodě wink. Známí se stavil a perfektně to seřídil a už snad bude jezdit. Vyjezdil jsem 2 nádrže wink. A dost mi poradil smile že v podstatě ke seřízení stačí 2 šroubky (dolní jehla a horní jehla) Takže pohoda smile

12

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

A řekneš nám, čím to nakonec bylo ?  :?:

FG Baja 2WD, MTA4-S28 a další....
http://vscharlie.rajce.idnes.cz/

13

Re: Druhá nádrž (Trophy 3.5)

A řekneš nám, čím to nakonec bylo ?  :?:

No známí si s tím chvíli hrál a nedařilo se. Šteloval spodní jehlu to se podařilo, na volnoběh šlapala a při přidání plynu zhasínala tak pošteloval horní a vše OK wink a šla po prví na zem udělal jsem 2 kola a teplota 105°C tak jsem jezdil, jezdi a jezdil a pak bylo teplota 140°C tak horní jehlou obohatil směs a šlo to na 130°C pak ještě pošteloval a bylo to tak 105-125°C wink tak snad zítra nebude ten očekávaný sníh a mokro, aby se dal jezdit smile

A Najde se tu teda někdo z Chebu? smile