1

Téma: Otočení pístu

Zdravím všechny.
Před nedávnem jsem si koupil svuj prní spalovák.  Stara tamyia, na podvozku TG10 Mk. 1, motor FS-12. Za komplet (vcetne prijimace, kastle a serv) jsem dal 1500, tak si asi dokazete predstavit, jaky je stav "vozitka".
Ale k tematu. Motor je uz daaavno za svym zenitem, komprese je tatam. Kdyz jsem shodil dolu vyfuk, vsiml jsem si, ze pist ma na sobe par kratkych ryh, zrejme od necistot co se dostaly do valce. Moje uvaha je, ze ve vlozce musi byt na priblizne stejnem miste podobna ryha od te same necistoty. Takze otazka zni: pomohlo by (respektive vadilo by), kdybych jednoduse vytahnul pist a otocil ho o 180 stupnu (aby se ty dva "skrabance" nesetkavaly)? Jestli je to totalni pitomost, tak me nekamenujte. Ale pist a vlozku jako nahradni dil jsem pro tento motor nikde nenasel, tak premyslim jak to fixnout sam a pokud mozno levne.  :oops:

2

Re: Otočení pístu

Zdravím všechny.
Před nedávnem jsem si koupil svuj prní spalovák.  Stara tamyia, na podvozku TG10 Mk. 1, motor FS-12. Za komplet (vcetne prijimace, kastle a serv) jsem dal 1500, tak si asi dokazete predstavit, jaky je stav "vozitka".
Ale k tematu. Motor je uz daaavno za svym zenitem, komprese je tatam. Kdyz jsem shodil dolu vyfuk, vsiml jsem si, ze pist ma na sobe par kratkych ryh, zrejme od necistot co se dostaly do valce. Moje uvaha je, ze ve vlozce musi byt na priblizne stejnem miste podobna ryha od te same necistoty. Takze otazka zni: pomohlo by (respektive vadilo by), kdybych jednoduse vytahnul pist a otocil ho o 180 stupnu (aby se ty dva "skrabance" nesetkavaly)? Jestli je to totalni pitomost, tak me nekamenujte. Ale pist a vlozku jako nahradni dil jsem pro tento motor nikde nenasel, tak premyslim jak to fixnout sam a pokud mozno levne.  :oops:

Pokud je mi známo, tak se otočení pístu ve vložce válce zásadně nedoporučuje! Pokud má motor již něco naběháno, tak se vložka s válcem vzájemně přispůsobí. Při otočení by se ti komprese mohla ještě více zhoršit. Když to otočíš, tak ti plyny tlačící na píst při hoření paliva budou profukovat v místě, kde má rýhy píst a na dalším místě kde má rýhy vložka. Dále to může profukovat tam, kde jsou rozměry pístu a vložky navzájem nepřispůsobené. To co píšu není moje zkušenost, ale něco jsem o této problematice četl. Tvůj problém je v tom, že jak píšeš, nemůžeš sehnat náhradní píst a vložku. Pak tedy jedině koupit nový motor. Nový motor nebývá v některých případech o moc dražší, než když koupíš součástky na větší opravu. Můj nový motor do buggy 1:8 stál 3990,-, nový výbrus stojí minimálně 1500,-, ojnice kjolem 900,- atd.

3

Re: Otočení pístu

Zdravím všechny.
Před nedávnem jsem si koupil svuj prní spalovák.  Stara tamyia, na podvozku TG10 Mk. 1, motor FS-12. Za komplet (vcetne prijimace, kastle a serv) jsem dal 1500, tak si asi dokazete predstavit, jaky je stav "vozitka".
Ale k tematu. Motor je uz daaavno za svym zenitem, komprese je tatam. Kdyz jsem shodil dolu vyfuk, vsiml jsem si, ze pist ma na sobe par kratkych ryh, zrejme od necistot co se dostaly do valce. Moje uvaha je, ze ve vlozce musi byt na priblizne stejnem miste podobna ryha od te same necistoty. Takze otazka zni: pomohlo by (respektive vadilo by), kdybych jednoduse vytahnul pist a otocil ho o 180 stupnu (aby se ty dva "skrabance" nesetkavaly)? Jestli je to totalni pitomost, tak me nekamenujte. Ale pist a vlozku jako nahradni dil jsem pro tento motor nikde nenasel, tak premyslim jak to fixnout sam a pokud mozno levne.  :oops:


Určitě neotáčet. :!: Píst má na spodní hraně probrání na přepouštěcí kanály.
Nový motor,nebo se pokusit sehnat výbrus.

Buggy 4WD 1:8 Mugen MBX Eco;  Buggy 4WD 1:10 HB Cyclon D4   
Buggy 2WD 1:10 Ansmann Mad Rat;  Stadium Truck 2WD 1:18 ZT2

4

Re: Otočení pístu

Diky, usetrili jste mi spoustu komlikaci  wink

5

Re: Otočení pístu

Podle mýho je to stejný,jako kdybys to otočil třeba u 250 jawy-nejelo by to...jednoduše: okýnka ve válci i v pístu slouží u dvoutaktů asi jako rozvod k plnění a vyplachování válce směsí.Takže budˇ bys to vůbec nenatočil,nebo by to nejelo tak jak má...zdar, taky začínám