Re: Formule 1/18
min.rozvor 160mm muze byt bude vice mista na rc vybaveni,snad do mesice bude sasi hotove dam rozvor 160mm a pak zverejnim foto
Tak koukám, že se nám těch formulí nakonec sejde víc konstrukcí a to je jen dobře!
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
min.rozvor 160mm muze byt bude vice mista na rc vybaveni,snad do mesice bude sasi hotove dam rozvor 160mm a pak zverejnim foto
Tak koukám, že se nám těch formulí nakonec sejde víc konstrukcí a to je jen dobře!
Panove, jelikoz mam v planu udelat model pro vyrobu kopyta na karoserie, byl bych rad kdyby se rozmery dohodnuly co nejdrive. Predelat to sice dodatecne jde, ale nejaky cas to vezme a zbytecnou praci se mi delat nechce ani omylem.
Přimlouvám sev za rozvor 170mm
Panove, jelikoz mam v planu udelat model pro vyrobu kopyta na karoserie, byl bych rad kdyby se rozmery dohodnuly co nejdrive. Predelat to sice dodatecne jde, ale nejaky cas to vezme a zbytecnou praci se mi delat nechce ani omylem.
Tome SUPER ZPRÁVA :!: :!: :!:
Osobně jsem taky pro rozvor těch 170mm. Myslím, že celá debata o rozvoru jaksi zapomněla na to podstatné a to je dostupná karoserie. Všichni víme, že kastle z hračky asi nebude pro závodění vhodná cesta a pochybuju, že bude na trhu nějaký přebytek dostupných osmnáctinových lexanovek s možností výběru odlišného rozvoru.
Milan udělal auto podle kastle z obchoďáku, kterou měl aby se objevila první vlašťovka.
Osobně bych navrhoval kopyto tak, aby bylo možno použít rozvor v rozmezí 160 až 172 mm a to je i můj názor na budoucí rozsah rozvorů.
Až praxe ukáže, co je přijatelné. Při šířce přes zadní kola do 116mm.
Milan Parák měl v Polné rozvor cca 155mm a šířku 112mm a i tak to pořád vypadá dost "formulově".
Osobně bych navrhoval kopyto tak, aby bylo možno použít rozvor v rozmezí 160 až 172 mm a to je i můj názor na budoucí rozsah rozvorů.
Až praxe ukáže, co je přijatelné. Při šířce přes zadní kola do 116mm.Milan Parák měl v Polné rozvor cca 155mm a šířku 112mm a i tak to pořád vypadá dost "formulově".
Obávám se, že tak velkej rozsah je nereálnej, tohle není Lola u který posuneš vzadu díry pro kola a nic moc se neděje.
Ještě se malinko vrátím k debatě kolem tratí a jejich velikostí....
http://www.youtube.com/watch?v=p1-cEPztf78&feature=related
Dle mýho na týhle dráze (tipoval bych ji tak na 6-7 x cca 15m) je to spíš pro osmnáctiny ale jedou tam v pohodě v sedmi lidech 1/10.
zdravim fandy f1 vsech velikosti,1-18 f1 bude super uz na ni pracuju a sirka110 rozvor150mm bude stacit na drahu o sirce 100-150cm,kazdy musi ubrat na akcel. a vice se soustredit na rizaeni,neco jako MONACO
Tomu nemuzes sam verit, ze uberes na akcel. ty takovy dabel.
Mrkněte sem:
http://www.cmldistribution.co.uk/cml_product.php?range=RACING&productId=0000005217
a stránky výrobce jsou zde:
www.matoys.com
Velké? Akorát? Ale je to plně funkční a prý skvěle jezdící.
neboj uberes jak to das opakovane do svodidel,nebo to tam das treba s motorem 180 to uz ale bude rukama ale ty to neudelas schvalne ze? ale sranda stranou co tam dat motor 280. pro vsechny protoze stridak na 2WD je trochu moc
Jsem pro motor Mig 280,nebo Speed 280 ve všech továrně vyráběných modifikacích(Sporting,Racing).
Ostatní motorisace nepřipustit z důvodu stejných podmínek pro všechny.
Samozřejmě tyto motory jen neupravované.
Jsem pro motor Mig 280,nebo Speed 280 ve všech továrně vyráběných modifikacích(Sporting,Racing).
Ostatní motorisace nepřipustit z důvodu stejných podmínek pro všechny.
Samozřejmě tyto motory jen neupravované.
Taky jsem pro tuhle variantu. Ostatně jsem pro ni už delší dobu a nejen u týhle formule...
Nicméně pokud se tahle myšlenka ujme nebráním se i něčemu výkonnějšímu ale to je teď myslím příliš brzo nad tím nějak spekulovat.
Auto bude navržené a testované na 280-ku a i držák motoru resp. nápravové domky právě frézuju na míru 280-kám.
Navíc ladit zadokolku na výkonnější pohony než jsou 280-ky je vždy hodně o kvalitě gum pro zadní nápravu a každej nemá dostupný magenty.
panove mam pocit ze ta 280 by nebyla spatna a na draze by to bylo motorove vyrovnane a hooooodne zajimave OPRAVDU TO ZKUSME
panove mam pocit ze ta 280 by nebyla spatna a na draze by to bylo motorove vyrovnane a hooooodne zajimave OPRAVDU TO ZKUSME
O tom nemusíš pochybovat, už to máme vyzkoušený. AC pohon byť třeba nějaký 3500KV je prostě jinde než 280-ka. Sváťa Hájek byl včera v Březí a potvrdil, že tyhle pohony prostě nejdou míchat do sebe v jedný kategorii. Hájkovic jezdí MIG280racing a na ty AC sety s 3500KV to jednoznačně nestačí.
Dvěstěosmdesátka Racing s lipol poskytuje příjemný svezení ve Stock kategorii 1/18 a ve formuli 1/18 to bude myslím to samý....
V Březí - Brno jsou povoleny motory KD 20-30-31S - 3000 kV. Podle mne
vývoj směrem ke střídavým pohonům ignorovat nejde. Přece jen jsou bezúdržbové, atd. S motorem 3000 kV auto přemotorované není. Je ale pravda, že na dráhách s větší propustností než byl závod v Polné o vánocích bude mít stříďák vůči 280ce navrch.
Problém je ale nyní závislost na jediné variantě tohoto motoru od firmy KEDA z Číny, které jsou navíc v e-shopu věčně nedostupné.
Nedokážu si také představit v kategorii s omezeným pohonem jak má být pořadatelem u stříďáku např.kontrolováno, že závodník jede opravdu s pohonem 3000 kV, protože úplně stejné rozměry a vzhled má i 3100 kV ale i 8900 kV - což je raketa. Tady je pro info přehled těchto motorů. .http://www.letgo.com.cn/userlist/kdmode … 718668.pdf
V prototypech ze stejné řady existovaly i pomalejší motory s více závity, ale nyní se na trhu ani v nabídce výrobce neobjevují vůbec.
Bohužel méně výkonnější motor, který by byl opravdu výkonově plně srovnatelný ke současné kategorii STOCK (motoru 280) asi neexistuje. RASK hodně hledal vloni a myslím, že nic vhodnějšího a dostupnějšího neobjevil. Já zatím taky ne. Výroba na zakázku asi nepřipadá v úvahu
Podle mne vývoj směrem ke střídavým pohonům ignorovat nejde. Přece jen jsou bezúdržbové, atd.
Nedokážu si také představit v kategorii s omezeným pohonem jak má být pořadatelem u stříďáku např.kontrolováno, že závodník jede opravdu s pohonem 3000 kV, protože úplně stejné rozměry a vzhled má i 3100 kV ale i 8900 kV - což je raketa.
Měrění proudu naprázdno?
Zatím mi jako začátečníkovi i M280 připadají jako bezúdržbové, ale závod od závodu se zrychluji, stoupá mi dobitá kapacita do baterie a jak začnu ještě ladit převody, tak je mi jasné, kam to postoupí.
Nerad bych ale, aby se uvolněním silných motorů vytratila z osmnáctek pohoda na trati a nulové škody na vozech po kolizi.
Já myslím, že zatím není důvod k panice a ani není dle mýho moc důvod něco řešit. Hromadu roků se jezdily 180-ky i když se vědělo, že to je na hraně a že to hoří. Oproti nim je dle mého soudu kombinace MIG280racing a lipolky nebetyčný posun vpřed a tak nevidím důvod nějakýho extra laborování se stříďákama obzvlášť když jak píše Vláďa jsou těžko dostupný a je problém identifikovat na daném motoru KV.
Navíc ta 280ka jde rozumněji regulovat... a když není potřeba výkon stříďáku, proč si neužít krásných klidných rozjezdů stejnosměrnýho motoru Jsem původně měl v obou onroad 1/18 stříďáky, teď je v jedný 280ka, v druhý 300ka... nějak to s nima jezdí líp To že to jede děsně rychle mě už přestalo bavit...
Vláďo měj rozum a přestaň do osmnáctin prosazovat střídy. Jakékoliv! 280-ka je taky bezůdržbová. Životnost 280-ky je přímo závislá na rozumném převodu a touze vyhrávat. O ničem jiném to není. Do Pozděchova ti přivezu video, kde uvidíš rozdíl střída a 280. A věř mi, budeš čubrnět. A můžeš měřit ampéry a nevím co ještě. Kolombo :?
Životnost 280-ky je přímo závislá na rozumném převodu a touze vyhrávat. O ničem jiném to není. Do Pozděchova ti přivezu video, kde uvidíš rozdíl střída a 280. A věř mi, budeš čubrnět. A můžeš měřit ampéry a nevím co ještě. Kolombo :?
Dohromady 280 a střída 3000KV moc nejde, to vím a 280 ka výkonem pro STOCK vyhovuje tak akorát. Jenže před rokem, kdy se někteří vrhli na hledání alternativy ke 180-ce k sehnání slabší stříd.motor nebyl.
Ale 280 ky máš moc idealizované. Vidím, kolik a proč jsem jich lidem prodal za 4závody v Pozděchově a Polné a opravdu jsou mezi nimi rozdíly nejen ve výkonu ale i v životnosti. A není to jen převodem a baterkama. Ten mají všichni skoro stejný. Navíc při těžším převodu (což je u X-raye cca nad poměr 23/42), tak to už v zatáčkách stejně nejede a nemá tu správnou akceleraci. Je to ale celkově určitě lepší, než byly 180 - ky.
Několik 280tek jsem rozdělal abych zjistil, proč jeden vydrží třeba i 15 hodin a druhý odejde po 2 závodech a bohužel musím konstatovat, že budou asi rozdíly mezi šaržemi. Je to plechovka by Made in China jako každá jiná - tedy s kvalitou + - jak to zrovna vyjde. Někdy dostačuje oprava kdy se očistí a propájí kontakty komutátoru k vinutí (tak jak to bylo ve 180-ce)a opět motor šlape naplno.
Bacha na záběh ve vodě - u tohoto motoru může způsobit právě také zvýšení přechodového odporu mezi komutátorem a vinutím. Raději bych volil záběh na sucho a pak vypláchnutí čističem na elektrosoučástky nebo lihem + lehké namazání ložisek teflonem.
Pokud by se našel pro STOCK stříďák opravdu srovnatelný s 280 kou (což KD 20-30-31S - 3000 KV není), tak by to bylo určitě dobré zdůrazňuji alternativní a i levnější řešení. Nebyl by pak žádný důvod houfně přecházet na něco, co je výkonem někde mezi Open a STOCK jako jsi viděl na posledním závodě se synátorem. Nahrává tomu i cena stříďáku 15$/ks, která se zaplatí 2-ma plechovkama 280.
Ale jak píše Luis - není důvod k panice. Jen je třeba neustrnout na místě.
Navíc ta 280ka jde rozumněji regulovat... a když není potřeba výkon stříďáku, proč si neužít krásných klidných rozjezdů stejnosměrnýho motoru Jsem původně měl v obou onroad 1/18 stříďáky, teď je v jedný 280ka, v druhý 300ka... nějak to s nima jezdí líp To že to jede děsně rychle mě už přestalo bavit...
Moje řeč.... zkusil jsem různý AC pohony a jediný co fungovalo z hlediska přesnosti regulace adekvátně k DC byl Mongoose. Bohužel to je ale příliš velký a navíc už se snad ani nedělá....
Ty ostatní věci (LRP, EZrun a dokonce ani uznávaný Tekin) mne moc nenadchly, pořád jsem měl při rozjezdu pocit že motor chvíli přemýšlý na jakou stranu se spustí a pak se to utrhlo....
Takže jsem v osmnáctinách jezdil pořád DC (motory 370, 300, 280, 180) a vesměs v pohodě porážel jakýkoliv AC. A že bych měl nějakou šílenou spotřebu motorů rozhodně nemyslím. Třístovka či třistasedmdesátka maximálně 2ks za sezónu a že jsem toho s níma najel fakt hodně....
Abychom se vrátily k tématu....
Stav realizace formule je cca -10 dní do dne "D" tedy odhaduju že prototyp kolem 20-tého a možná nějaký další kousky už i do konce ledna. Mám už naprogramované pro CNC a hlavně vyrobené klíčové díly jako kola, unašeče kol zadní nápravy, domky zadní nápravy, centrální kulovej kloub. Během zítřka bych měl udělat bloky řízení a zadní osu. Pak už jen plata a přední náprava plus nějaký drobnosti ....
Tento týden dám k sobě na stránky nějaký fotečky dílů... abyste se mohli začít kochat.
Jinak dneska mi přišla formule (hračka ze který použil kastli) od Milana Paráka a řekl bych že to je pro uvažovanej rozvor 170mm moc malý. Nicméně je to zase kousek inspirace....
Ja se pridam do debaty o vydrzi, kdyz jsme jezdily 280 a 300 motory, tak nebyl problem dosahnou zivotnosti klidne i jedne sesony ve 2WD. A jelikoz to bude formule tak ta 280 vydrzi bez problemu.
Jinak luis0 testovat a testovat at zname rozmery.
Ale 280 ky máš moc idealizované. Vidím, kolik a proč jsem jich lidem prodal za 4závody v Pozděchově a Polné a opravdu jsou mezi nimi rozdíly nejen ve výkonu ale i v životnosti.
Bohuzel, je to tak jak pises. Casem na to prijdou
Existuji i pomalejsi stridaky nez zrovna s 3000rpm/V, napriklad KB20-40-24L ktery ma 2400rpm/V.
Snazit se za kazdou cenu najit motor ktery pojede stejne jako 280ka povazuju za ztratu casu.
Snazit se za kazdou cenu najit motor ktery pojede stejne jako 280ka povazuju za ztratu casu.
Nejen ztrata casu, ale i nesmysl. Vzdycky bude jeden z pohonu v nevyhode.
Uprimne me tyhle debaty o pohonu zacinaji unavovat. Vzdyt tohle se uz resilo loni a nic se nevyresilo :-(.
Ja osobne nemam sveho "favorita", ale je fakt, ze ve finale vyjde stridak levneji (tim, ale nechci rict ze ho prosazuji).