1

Téma: Zadokolky a MIG280 jsou zpátky

Jistě nebudu daleko od pravdy když si po včerejším povedeném vytrvalostním závodě v Polné dovolím tvrdit, že kdysi oblíbený osmnáctinový motor MIG280 a modely s náhonem zadní nápravy ukázaly že rozhodně stále patří na závodní tratě. Z prvních pěti míst pořadí byly čtyři čistokrevné zadokolky. Motor MIG280racing s lipol napájením vydržel neuvěřitelných 6 hodin nepřetržitého závodění!!!!   lol
Pro bližší představu.....(dráha byla dlouhá cca 60-65m)  to činí u vítězných teamů najetých cca 100 km !!!!!   8O

A ještě jedna věc....pokud jsme v poslední době slyšeli od osmnáctinářů v open kategoriích stesky, že je i osmnáctinové závodění drahé z hlediska spotřeby pneu apod.  tak v Polné např. náš team za těch 6 hodin spotřeboval pouze neuvěřitelných 1,5 páru mechových pneu!!!   wink

2

Re: Zadokolky a MIG280 jsou zpátky

Tenhle závod mě moc zajímal, byl jsem zvědav, jak si ty motory MIG280 s 2S poradí se šesti hodinami.

Nebyl jsem rozhodnut, jaký pohon do letošního svého modelu osadit, inklinoval jsem ke stříďáku (lákala mě téměř bezúdržbovost, resp, neopotřebovatelnost ve stylu mizení uhlíků), ale průběh i výsledky závodu mě dokonale ujistili, že MIG280 a 2S LiPol je správná cesta, pokud se uvažuje o standardizované kategorii pohonu s cílem zajistit rovnost šancí. Šest hodin provozu prakticky jen s pár desítek vteřin dlouho trvajícími přestávkami na výmenu baterie po cca 20-40 minutách jízdy jsou dostatečnou zárukou trvanlivosti motoru po celou sezónu. Z hlediska nákladů na předepsaný pohon není tedy co řešit. A z hlediska výkonu také ne, kdo viděl ty auta jezdit i po šesti hodinách mi dá jistě za pravdu a kdo ty modely řídil tak jistě také.

Klobouk dolů před pneu. Čekal jsem větší spotřebu. Pokud někdo neomlátil disky o mantinel, tak opravdu pár sad stačí.

Jednoznačně 2WD modely dokážou jezdit slušně rychle i dynamicky a současně i levně. Běžný závod může být pohodou, odpadá "ladění tlumičů, alchymyie s oleji a pružinami a jiné "kejkle" kolem auta. Pro mě znamenají 2WD modely 1:18 opět to, co jsem kdysi zažíval s modely 1:10: Pohoda a radost.

Organizátorům i účastníkům šestihodinovky v Polné patří poděkování za skvělý závod i úspěšný experiment. A doufám, že to byl jen začátek tradice  8)

3

Re: Zadokolky a MIG280 jsou zpátky

Nemáte někde nějaké video ze závodů? Rád bych se podíval.   8O  Dik

e-Revo VXL, ASSO B44, http://snakee.rajce.idnes.cz/

4

Re: Zadokolky a MIG280 jsou zpátky

Zde máš článek o tom závodě, jsem teď necelý měsíc nově členem klubu RC Polná - měj se

http://www.skautpolna.cz/index.php/Vytrvalostn%C3%AD_z%C3%A1vod_1:18_On_road_13.2.2010

http://hbboy.rajce.idnes.cz/ 2 x E-Firestorm 8,5 a 9,5 závitů - EZRUN a Mamba S2, 2 x TT-01 - E - Robitronic, 1 x Formule Tamiya 104 W - LRP SPX, XRAY T3 2012 - Speedpassion Reventor R - ZERO BOOST, Rádia Sanwa MT-4 a Sanwa MX-V, přijímače Sanwa RX461