1

Téma: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

Tak jsem dnes pročítal net. co je nového a kde se co děje a opět jsem na Českých forech narazil na další odpovědi nováčkům typu - (Kup jen XRAY nic lepšího neexistuje XRAY je BŮH!!!! ) Rozhodně nepochybuji že na dráze nebo na koberci to bude fungovat velice dobře ale další věc je že to také musí někdo dobře nastavit aby to opravdu dobře fungovalo další věc je že není XRAY jako XRAY rozhodně je mezi jednotlivými podvozky rozdíl jako kdyby jsme chtěli srovnávat jablka s hruškami. Dále co jsem s cela nepochopil je fakt že nováčky přispěvatele nutí do XRAYe na jakoukoli disciplínu no já tedy nevím jsem jen laik ale na relly se mi tento podvozek nezdá jako univerzální ale to nemohu posoudit proto že rally ani zatím jinou disciplínu nejezdím věnuji se převážně driftu a na ten se dle mého názoru moc nehodí a co jsem po světě tak nějak prohledal tak jsem ho na drift prakticky neviděl kvůli jeho umístnění motoru vzadu co je scela proti nejmodernějším trendům.Proto bych chtěl touto cestou požádat aby mi někdo rozumný rozumě odpověděl na otázku proč bych si měl zrovna XRAY koupit když i na na světových závodech jak vyplíva třeba z této reportáže -http://www.rcmagazine.cz/onroad/mistrovstvi-sveta-istc-kvalifikaci-vyhral-marc-rheinard.html - není zcela dominantní nad jinými podvozky. PS: Proti Xray nic nemám ať si ho každý koupí jen mě zajímá co je na něm tak výjimečného abych si ho musel koupit !!!!!!!!!!!!

2

Re: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

Tak u Xray je nejvetsi plus dostupnost dilu, u R verzi pomer cena vykon (za 6 litru lepsi auto proste nekoupis) a celkova vykonost techhle podvozku na okruhu..

3

Re: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

Tak já ted sám za sebe:
Jezdím Xray T3,jezdím tento podvozek v hale na koberci a zůčastňuji se závodů Hobby a kupoval jsem ho protože jsem měl tu možnost si vyskoušet různé podvozky od různých výrobců a xray u mě vyšel za 1 právě kvůli dílům a jeho nastavení a Koncepce T3 je prostě někde jinde od jeho předchůdců.
Taky jsem pruboval jak se s podvozkem jezdí Drift a byl jsem víc než překvapen i když nemá zamčený diffy na tvrdo,jak pěkně se s ním jezdí a jak čistě.
Podvozek je prostě vyvážený jak v podélné tak příčné ose a proto to jezdí tak dobře a tak dobře se to ovládá.
Ono jde opravdu o to co uživatel od modelu očekává a co s ním bude jezdit,co si budemem povídat T3 není z nejlacinějších a honit po ho asfaltu na parkovišti nebo šotolině není pro něj žádnej med a půjde rychle do kopru ovšem na asflat stačí opravdu mnohem lacinjěší podvozek jako je třeba himoto je fakt,že nemá krytej převod,ale to se řešit dá,T3 taky není krytý a zakrytovaný převod má  málo který onroad podvozek.
Třeba u řečeného Himota staší koupit lepší tlumiče a obout ho na lepší gumy na asfalt a člověk si krásně zajezdí a podvozek pracuje dobře a víc si myslím leze od toho slibovat.Stačí do něj dát 20z motor-500 turbo race a můžete vyrazin na hobby závody a pokud k tomu budou ruce tak stojíte na bedně když "umíte".
Na Rally je nutno mraky úprav u každého podvozku to je jasný a taky si myslím,že stačí na rally třeba DF-03RA a zajezdíte víc než dobře u obojího zálezí na funkčnosti diferáků a tlumičů pak se dá dobře zajet i s pařezem na kolečkách-samolitr myslím to obrazně.
Nemá cenu dělat z něčeho fenomén,každý má oblíbeného něco jiného a pokud si to umí naladit tak zajede a bude spokojenej.
Tohle je opravdu rozsáhlá problematika jakej podvozek a na co...vybrat a a dál je to o stavu peněženky a o tom co chce dotyčný jezdit.
Ale zpět k Xray.
Jsou to jedny z nejlepších podvozků co se "nosí" mezi závodníky a upřímě proč si ho nekoupit když mám na závodech plnou podporu dílů a podporu setupů na ten a ten povrch a pomoc lidí co ho jezdí? Ano je to o tom,ale pokud chci model na rally kde vím,že mi žehlička na koberec hovnajs pojede a musím do ni investovat aby byla schopna rally jet takk nebudu investovat do podvozku 12 tis za holej v rozsypu ale koupím si za 3500 DFko které se dá báječně odladit pro rally.
Převážně jde o ruce to víme všichni a dám vám jeden zářný příklad:
Minulou zimu jsem jel Hobby kategorii z Lestr models a zárověň na moravě u Boka a jel jsem z podvozkem Sprint 2 Drift OD Hpi Racin a zatopil jsem jim tam až jim z toho bylo špatně big_smile Podvozky jako Cyclon,Xray,Tamiya,Serpent byli v háku, je to o prackák o ničem jiném a o funkčnosti podvozku kterej sem si přispůsobil,ale jen úpravou tlumičů a zbytek museli udělat ruce no a pak kluci zrychlovali a já měl hoňku s každým dlaším závodem a pak padlo rozhodnutí na T3....a pak už mě nechytli...podvozek je někde jinde,je vyvážen,je bez vůlí-vůle má vše ale porovnávám o proti podvozku Sprint.
Nastavíte prakticky vše a setupy jsou stažení všude po netu a jezdíte víc čistě a tím je  ten podvozek je pro mě jedinečnej a udělal ze mě lepšího pilota a když si ted prohodím s kamarádem model tak mu natluču z jeho autem taky lol
Myslím,že fenomén Xray už je...to co se povedlo mr.Hudému za 20let dřiny tak za to jen klobouk dolů kam to dotáhl a že si můžu na tomhle podvozku pěkně zařádit.
Ale to,že je někdo omezen jen na Xray tomu to vytýkat nemůžeme,že jej každému doporučuje "cpe" ale dá se lezdit za mnohem přijetelnější peníze a třeba v již zmiňované hobby kategorii...jo jít jezdit s mistrama republiky se sprintem? to asi ne to je lepší koukat na studio kamarád........

4

Re: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

co ta morava???:-)-jinak pěkně napsáno,pane noha!

5

Re: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

No co co Morava? co tím myslíš?  lol

6

Re: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

však panáčku dobře víš:-)

7

Re: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

Tak to je teda odpověď  lol Opravdu nevím co myslíš tímto:co ta morava???
Na tom samozřejmě nezáleží pod tím si můžu představit asi tisíc věcí big_smile Ale o tom se v tomhle vláknu nejedná.Kdo co máte k Xray tak to Larsovi písněte myslím,že to nezajímá jen jeho dle toho jakou jsem měl odezvu na ICQ  lol

8

Re: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

morava vs. Morava...

HPI E-Firestorm 10T (combo Ezrun 60A/8.5T, LiPo 2s), Hobao Hyper 7 brushless (Xerun 150A, Medusa 3670 2000Kv, LiPo 4s)
rádio Hobbyking GT2

9

Re: XRAY- Fenomén nebo jen machrovina.

myslim ze na drift na tom podvozku nemusi bejt nic svetobornyho, ve svete neni tolik rozsirenej, hur se ve svete shani dily, je min tuningu specialne na drift, vysoka cena...
ale ma dojem ze zrovna v UK se v zavodech s xray jezdi dost a i vyhrava, koukni na tohle vlakno:
http://www.drccentral.com/forums/index. … topic=4810

(mozna bude treba se regnout)

ja teda zkousim drift s T2 a prijde mi ok, ono ale tezko srovnavat, malokdo jezdil vsechyn podvozky, yokoma, HB atd... a mel je dost dlouho aby si nasel nej setup a mohl srovnavat. jen na zaklade recenzi a prispevku ve forech se to neda, to pak zjistis ze lidi co zasvecene hodnoti umisteni motoru nedokazi vymenit pastorek.


proste je to zpracovanim spicka, coz je samo vic aut, jen u nas je nejdostupnejsi, ve statech kde se nejsnaz shani HPI a tamiya jezdi nejvic cyclonu a ruznejch TA.... nic divnyho.