Zdravím,
na toto forum jsem už jednou tuším psal, jelikož jsem koupil od vtipálka z Ostravy model TT-01 (Tamiya) s údajnou maximálkou 100 km/h. Soudit se s tím de*ilem nebudu a auto jede cca 25 km/h, takže bych chtěl dosánout vyšší rychlosti.
Motor je tam nějaký origo a samo na něm nejsou žádné údaje, takže tím jsem vyřízenej. Nicméně je to asi 540 a dle uložení to vypadá na převody 19/61. Přemýšlel jsem o tom, že bych do toho vrazil nějaký vysokoobrátkový motor a koupil baterii s větší kapacitou, jelikož předpokládám vyšší spotřebu energie.
Mým hlavním problémem je, že se nemůžu dopídit, jakou spotřebu a výkon má stavající motor, a stejně tak počet otáček netuším. Jedná se o model Tamiya XB PRO. Dle mého soudu ale myslím, že se jedná o modelovou řadu starou tak 10 let, takže se mi nedaří o tom nic zjistit. Snad jenom toto skromné info: http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=57719
Vzhledem k době provozu bych očekával motor s výkonem někde kolem 45W (ale možná to bude úplně jinak), odběrem cca 6A a otáčkami někde kolem 17000, ale jak píšu, berte to fakt orientačně.
Přemýšlím nad něčím takovým: http://www.rc-auta.eu/zbozi/5051/Firebolt-15T-motor.htm , ale tam se o výkonu píše prd a tak netuším, jestli by to šlo vůbec použít. Líbí se mi tam akorát otáčky, jelikož 30000+ by už bylo slušný a nemusel bych měnit převody a rychlost by se cca zdvojnásobila. Otázkou samo zůstává, zda-li by to standard převody tohoto modelu utáhly, abych to nez*urvil. Další "našlapanou" alternativou by bylo asi toto: http://www.rc-auta.eu/zbozi/5162/Nosram-VISION-14x2.htm , ale samo opět nevím, jelikož technická specifikace produktu znovu pokulhává. Další super alternativa (a konečně se spec.) by mohla být tahle: http://www.rcauta.cz/zbozi/5999/LRP-V10-Spec-4-14x2.htm , ovšem dle výkonu je jasný, že pokud by origo motor v mém modelu měl vážně kolem max 50W, tak tenhle odběr přivede moje accu do hrobu ... samo pokud by to šlo takto nějak zkombinovat, koupil bych asi silnější baterii, ovšem i tak by i při použití cca 5000mAh mohlo auto sloužit cca 15minut bych to viděl, jelikož jednoduše při 7,2V je na 170W potřeba nějakých 25A a to už je slušnej záhul! Raději bych to řešil jinak, kdyby to šlo.
Osobně by mě tedy zajímalo, co z uvedených motorů by pro mě bylo nejlepší alternativou, popřípadě si samo nechám poradit, pokud máte v pácu něco ověřeného a funkčního, co by mi poskytlo zhruba 2-násobek rychlosti.
Další skutečností by asi mohla být změna převodů, což jsem našel stránku celkem zajímavou: http://www.teatechnik.cz/katalog/ozubeni-prevody/celni-ozubena-kola/ , kde by možná mohli leccos mít. Nevím ovšem, do jaké míry se s tím dá manipulovat, aby to vydržel zbytek vozu. Model jsem rozebral a jevilo se mi, jako když někdo natvrdo uchitil pastorek na hřídelku motoru - měl by tam být červ jenž to drží na hřídeli, ale já ho nevidím, zdá se mi to jako přilepený (a nebo si budu muset vzít lupu, protože jsem slepej jak patrona, druhá možnost Mrkající ). Kdybych ale kupoval jinej motor, tak bych ho z tohodle nějak dostal (snad).
Co tedy spíše zvolit? Vyměnit motor? Vyměnit převody? Nebo nejlépe obojí?
Předem díky za info, Johny
PS: Pokud je potřeba další info, rád se pokusím zodpovědět.