1

Téma: SNIZOVANI TEZITE

zdravim vsechny crawleristy a trialisty mam jeden dotaz vsude se snizuje teziste a a i podvozek,treba to tu nekde uz je ,ale nenasel jsem to,,tak me napadlo sice se snizenim podvozku samozrejme snizi teziste,ale tim se snizi i svetla vyska ,myslim si ze by tento problem vyresilo snizit podvozek jen ve predu,tim by se prenesla o trochu vic i vaha na predni kola pri tom by se jaks taks zanechala svetla vyska a kdyz by byl prudky teren tak by se eliminovalo prevraceni auta 

PS. jeste jedna vec jestli nevite jak vyrovnat smatlavy kola,uz jsem tu cetl o nafukovani ale na to jsem blbej dekuji za nazory a odpovedi  big_smile

2

Re: SNIZOVANI TEZITE

Snížením těžiště docílíš větší stability při náklonech. Tím, že snížíš jen předek tak si pomůžeš jen o polovic toho, kdyby jsi to snížil na obou stranách a efekt to bude mít ten, že se ti sníží přejezdový úhel, kdy přejíždíš hranu, tak by si předek sedl na tu hranu, přes ní by se odlehčila prdelka a auto by zustalo viset. Převracení auta by si tím trochu eliminoval ale přejezdový úhly jsou hodně důležitý.
Tohle je důvod, proč to má každý nastavený jinak, někdo chce přejet uplně každej kámen, ale zase se otočí ve svahu, někdo zase radši šutr objede a vychutná si prudké stoupáky.
Šmajdavý kola se mi zatim podařilo dycky "opravit" sundáním a opětovným pečlivým obutím pneu, samozřejmě pokud nebyl hnutej disk nebo ohlá osa kola.

3

Re: SNIZOVANI TEZITE

moc dekuji za vysvetleni uz jsem o neco moudrejsi

4

Re: SNIZOVANI TEZITE

...no a většina crawlerů, nebo expeďáků dává závaží do kol...tim se parádně sníží těžiště a světlá výška zůstává...ideálně po obvodu disku nalepit závažížka na vyvažování 1/1 kol, případně omotat olověnym drátem a podobně...

5

Re: SNIZOVANI TEZITE

Taky se to da omotat cinem na pajeni.. Ale ty zavazicka na ALU disky sezenes asi nejlepe.. Staci zajit do pneuservisu a tam ti tech odlepenych daji hafo..

6

Re: SNIZOVANI TEZITE

Pájka je relativně lehká a než ji tam namotáš dost, tak už zavazí při obouvání gumy.
Já obecně nemam přidávání hmotnosti na auto rád, protože pak je auto těžký a více se opotřebovávají součástky. Já se vydal opačnou cestou a odlehčoval jsem, až jsem se dostal na hmotnost 1,7Kg i s baterií, ale nic moc scale to teda nebylo.

7

Re: SNIZOVANI TEZITE

ale nic moc scale to teda nebylo.


Tak si vezmi, kolik vazi predloha modelu..

8

Re: SNIZOVANI TEZITE

No mě nešlo o scale hmotnost, to je asi to poslední co kdo řeší...

9

Re: SNIZOVANI TEZITE

Pájka je relativně lehká a než ji tam namotáš dost, tak už zavazí při obouvání gumy.
Já obecně nemam přidávání hmotnosti na auto rád, protože pak je auto těžký a více se opotřebovávají součástky. Já se vydal opačnou cestou a odlehčoval jsem, až jsem se dostal na hmotnost 1,7Kg i s baterií, ale nic moc scale to teda nebylo.

Souhlas - čím víc toho musí model s sebou tahat do kopce, tím míň toho vyjede. Závaží nalepené na discích má navíc svoji setrvačnost, což je někdy docela nepříjemné a motor musí víc makat - větší spotřeba. Nejlepší je řešit snižování těžiště už při konstrukci modelu - maximum součástek umístit přímo na nápravy a co nejníže. Přední náprava by pak měla být zatížena více než zadní. Pokud to splníš, tak se zatížení při náklonu auta na svahu už tolik nemění a i přední náprava slušně zabírá. Nejlepší je asi konstrukce Stick - rozhodně to ale není scale. Je to pak spíš takový výkonný bastard, který vzhledem moc neoslní smile

10

Re: SNIZOVANI TEZITE

No vidíte, a já mám váhu na svůj projekt přes 500g jen na disku. Kol to bude mít 6..... big_smile

11

Re: SNIZOVANI TEZITE

Pokud to máš na projekt,tak váhu moc neřeš.
AX jsem dostal na váhu cca 4kg a už to vcelku jde.Nejvíc váhy na nápravě a kolech.
Bud máš auto,co projede vše nebo co nějak vypadá.U každýho jsou trochu jiný priority.
A zmačkávání pomůže tohle http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.p … amp;t=7449 Úspěšně už vyzkoušeno na pár autech a supr.